Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä.
Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?
Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi.
No vaikka se,.että siellä voi olla ystäviesi yksityisiä asioita, joita he eivät halua miehesi näkevän.
Miksi ihmeessä siellä olisi ystävieni yksityi
Ei tietysti ole, jos ei ole ystäviä, tai jos olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Puhelin, lompakko, muistikirja, yms... Niitä EI tutkita tai katsota ilman nimenomaista lupaa.
Niin. Meillä nimenomaan on lupa ihan kaikkeen toisen omaisuuteen. Missään ei ole mitään salaisuuksia omalta puolisolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä.
Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?
Tähänhän kukaan ei osaakaan vastata, vaan jankkaa vaan, että yhtään ei haittaisi, jos tarkastaisi. Mutta kukaan ei osaa antaa mitään järkevää syytä sille, miksi tarkastaisi - kun luottamushan on vuorenluja ja pomminvarma.
Mihin tuo syy vaikuttaisi, sinun elämässäsi? Mikä muuttuisi jos syyn kuulisit? Miksi se on sinulle henkilökohtaisesti niin kovin tärkeää tietää?
Ei tietenkään mitenkään. Keskustelussa vain on yleensä tapana, että perustellaan ne omat mielipidetöräykset jotenkin edes, yleensä syyllä, miksi asia on tällä tavalla. Mutta jos ei siihen kykene, eihän sitä voi vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi.
No vaikka se,.että siellä voi olla ystäviesi yksityisiä asioita, joita he eivät halua miehesi näkevän.
Ei tietysti ole, jos ei ole ystäviä, tai jos olet mies.
On mulla ystäviä. Paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos avaudun jostain puolisoni kanssa käydystä riidasta ystävälleni, en todellakaan halua hänen kertovan siitä omalle puolisolleen. Saati että tämä oikein lukisi viestini suoraan. Toivottavasti tämä nyt sentään on ihan itsestään selvää joka ikiselle.
Mä taas en näe mitään syytä miksi ei voisi kertoa. Normaali elämään kuuluva asia. Ei mikään salaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin, lompakko, muistikirja, yms... Niitä EI tutkita tai katsota ilman nimenomaista lupaa.
Niin. Meillä nimenomaan on lupa ihan kaikkeen toisen omaisuuteen. Missään ei ole mitään salaisuuksia omalta puolisolta.
Onneksi ei olla ystävyksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei olla ystävyksiä!
Samaa mieltä. En jaksaisi kaltaistasi hetkeäkään.
No ei todellakaan ole pääsyä, eikä mitään mielenkiintoa edes toisen puhelimeen. Puoliso saa elää omaa elämäänsä, tarpeellinen toki jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänhän kukaan ei osaakaan vastata, vaan jankkaa vaan, että yhtään ei haittaisi, jos tarkastaisi. Mutta kukaan ei osaa antaa mitään järkevää syytä sille, miksi tarkastaisi - kun luottamushan on vuorenluja ja pomminvarma.
Mihin tuo syy vaikuttaisi, sinun elämässäsi? Mikä muuttuisi jos syyn kuulisit? Miksi se on sinulle henkilökohtais
Ei tietenkään mitenkään. Keskustelussa vain on yleensä tapana, että perustellaan ne omat mielipidetöräykset jotenkin edes, yleensä syyllä, miksi asia on tällä tavalla. Mutta jos ei siihen kykene, eihän sitä voi vaatia.
Eihän sitä välttämättä itsekään puolison syistä ja perusteluista tiedä. Vaikea siis tulla sulle vaatijalle silloin asiasta kertomaan.
Mielenkiintoinen keskustelu. Kuinka yksityisinä pidätte puhelintanne? Minulle muut asiat ovat paljon yksityisempiä, esimerkiksi päiväkirja tai luonnoslehtiö. Pankkitunnukset toki henkilökohtaiset, mutta muuten puhelin tuntuu tosi maalliselta asialta, ei mitenkään pyhältä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu. Kuinka yksityisinä pidätte puhelintanne? Minulle muut asiat ovat paljon yksityisempiä, esimerkiksi päiväkirja tai luonnoslehtiö. Pankkitunnukset toki henkilökohtaiset, mutta muuten puhelin tuntuu tosi maalliselta asialta, ei mitenkään pyhältä.
Et ole tainnut lukea ketjua.
Vierailija kirjoitti:
Pyhä puhelin :D
Ootko lessu?
Vierailija kirjoitti:
Todella yksityinen. Puhelimelleni ei ole pääsyä yhtään kenelläkään muulla. Ei puolisolla, lapsella tai ystävällä. Jos minut murhuroitaisiin, sen varmasti tutkisi poliisi, mutta silloinkaan sen sisältö ei kuuluisi kenellekään muulle. Niin ja huoltohenkilö tietenkin voi tarvittaessa tehdä työnsä, mutta kukaan muu ei edes teknisen avun varjolla sitä omin päin selaile. Siellä on paljon sovelluksia, muistiinpanoja, nettihistoriaa, viestejä, sähköposteja, muiden ihmisten profiileja ja ryhmien sivuja, valokuvia, videoita... todella paljon kaikkea, mikä ei kuulu kenellekään muulle yhtään enempää kuin päiväkirjat tai aikanaan käsin kirjoitetut kirjeet. Ei siis sinänsä supersalaista tai millään tavoin salakähmäistä, mutta silti yksityistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jo on omituista. Itsestään selvää luottamuksen vuoksi on, että oikeus tarkastella puhelinta pitää olla, mutta sen vertaa ei keskustella asiasta, että tietäisi,miksi se puoliso on puhelimesta kiinnostunut. Mutta kuten sanottua, nämä luottamuskoodinvaihtajat vaikuttavatkin todella epäloogisilta ja ristiriitaisilta.
Mihin tuo syy vaikuttaisi, sinun elämässäsi? Mikä muuttuisi jo
Ei meil oo mittää salattavvaa. Kumpikii saa kattoo toise puhelint jos tahtoo tai tarvii. Kaik muukii jaetaa yhes ja sama peito al nukutaa kylk kyles.
Lämpöö ja luottamust, hyvä olla kummallakkii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tainnut lukea ketjua.
En tosiaan ole koko ketjua lukenut. Sen mitä olen lukenut, niin lähinnä porukka on listannut asioita jotka eivät ole yksityisiä ja asioita jotka ovat. Mitään sen syvällisempää en ole nähnyt.
Kannattais opetella lainaamaan jos jotain haluaa jollekin kommentoida.
Vierailija kirjoitti:
Ei meil oo mittää salattavvaa. Kumpikii saa kattoo toise puhelint jos tahtoo tai tarvii. Kaik muukii jaetaa yhes ja sama peito al nukutaa kylk kyles.
Lämpöö ja luottamust, hyvä olla kummallakkii.
70 v. ?
"No jo on omituista. Itsestään selvää luottamuksen vuoksi on, että oikeus tarkastella puhelinta pitää olla, mutta sen vertaa ei keskustella asiasta, että tietäisi,miksi se puoliso on puhelimesta kiinnostunut."
Ei meillä mitenkään luottamukseen liity se että kodin kaikkia laitteita saa käyttää kumpi vaan. Se vaan on meillä muotoutunut sopivaksi tavaksi. Ei ole syytä sitä alkaa muuttamaankaan. Ja jos taas puoliso käyttää mun puhelinta niin ei mua pätkääkään kiinnosta miksi. En tajua miksi pitäisikään kiinnostaa. Se on vaan puhelin.
Ja ei, enää en vastaa seuraaviin jankutuksiin kun olen kaikkeen jo monta kertaa vastannut, eikä sekään riitä 😄 Teidän pitää nyt vaan oppia hyväksymään se, että parisuhteita on erilaisia ja se on aivan ok. Ei millään lailla teidän asia.
Jos avaudun jostain puolisoni kanssa käydystä riidasta ystävälleni, en todellakaan halua hänen kertovan siitä omalle puolisolleen. Saati että tämä oikein lukisi viestini suoraan. Toivottavasti tämä nyt sentään on ihan itsestään selvää joka ikiselle.