Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette maksaneet velkoja työttömänä?

Vierailija
07.04.2023 |

Olen ollut "vasta" puolisen vuotta työttömänä, mutta toisaalta, nyt se alkaa tuntua siltä, että olen ollut JO puolisen vuotta työttömänä. Haen töitä aktiivisesti ja pohdin myös muita mahdollisuuksia (yrittämistä), mutta pitää ehkä jo varautua siihen pahimpaan skenaarioon, että joudun vielä melkoisen tovin kituuttamaan ihan minimituloilla.

Miten olette selvinneet veloistanne hankalissa tilanteissa? Lyhennysvapaata kysyin, enkä saa, joten se siitä sitten.

Velkaa on yhteensä noin 25 000 e. Suurin osuus siitä on pankkilainaa, mutta myös luottokortteja yms. En ole mitään velkaa ottanut vuosiin, mutta tuon verran on vielä jäljellä, enkä kyllä halua tässä vaiheessa enää menettää luottotietojani, kun olen jo suurimman osan veloistani maksanut.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No opintolaina on laina jonka voi ja saa kokonaan anteeksi korkoineen.

Vierailija
2/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole mitään opintolainaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei valitettavasti ole mitään opintolainaa.

Harmi.

Vierailija
4/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon on korkokulut kuukaudessa?

Vierailija
5/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä jo 4v ja ihan normisti maksan talolainan.

Vierailija
6/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin pimeitä töitä. Tein kaikenlaista mutta minulla oli velkaa vain 7000 euroa eli autolainaa. Sain lainan hoidettua vähän yli vuodessa.

Vierailija
7/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut opintolainaa voisiko joku vinkata linkin missä kerrotaan tästä lainan anteeksi saamisesta?

Vierailija
8/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee oma maksusuunnitelma. Katso jos on jotain arvokasta jonka voit muuttaa rahaksi. Luottokortit on kulutusluottoa. Leikkaa palasiksi eli lopeta edes velkaantuminen. Vähennä kuluja, selvitä itsellesi mitä asiat maksaa vuositasolla ja mistä voit helposti luopua. Kuntosalin voi helposti vaihtaa lenkkeilyyn ja sellaista. Pahalta näyttää. Olet ollut jo puoli vuotta työttömänä ja käytännössä se tarkoittaa pysyvää leimautumista HR-pimbojen silmissä eli et saa enää töitä.

Vierailija
10/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin aikoinaan opintolainaa työttömänä. Lyhennykset olivat onneksi aika pieniä, joten selvisin niistä. Tein myös jonkin aikaa osa-aikatyötä siivoojana.

Vierailija
11/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele sun velkojille ja yritä sopia. Mäkin olin työtön, kautta opiskelin 2 v ja 10 k ulosotossa. Sain kumminkin nyt ihan hyvän työn, palkka 4.5 k. Yritä joka pv vaikka ihan vähän. Kyllä 25 tuhatta saa maksettua.

Vierailija
12/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että sulla on oikeesti velkaa. Mutta sitten kyse oli 25 000 eurosta. :D Eikös tommosen nyt maksele helposti. Aika monilla ihmisillä on paljon enemmän velkaa, jos asuu pk-seudulla ja on asuntolaina.

Vierailija
13/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti lyhensin. Kun otin velkaa, sovin takaisimaksuaikataulun siten, että pystyn tilanteessa kuin tilanteessa suoriutumaan sen maksamisesta.

Vierailija
14/15 |
07.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut työttömänä jo 4v ja ihan normisti maksan talolainan.

Asutko yksin ?

Vierailija
15/15 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin auton. Se oli turhan arvokas, ja ostettiin tilalle halvempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan