Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
881/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pääsy miehen kännykkään, mutta sillä ei oo mun 

Vierailija
882/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkä pankkiasia. On lukemattomia tahoja joihin on hyvä päästä hoitamaan sairastuneen asioita, vakuutusyhtiöt, sairasajan tuet, kaikki mihin voit kuvitella käyttäväsi nettipankkia. Ei sellaista pankin kanssa tehtyä sopimusta ole olemassakaan jonka avulla voit hoitaa toisen elämää vaikkapa puoli vuotta. Sinä et vain tiedä näitä asioita kun ei ole kohdallesi koskaan osunut.

Tuohon tarvitsee tehdä virallinen edunvalvontavaltuutus jo ennen kun mitään tapahtuu? ilman sitä et saa tehdä mitään?

Tottakai voi siirtää rahaa ja maksaa laskuja ilman edunvalvontavaltuutusta. Tiedätkö edes mitä edunvalvonta tarkoittaa? Ei normaalilla terveellä ihmisellä ole edunvalvojaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
883/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmettelen, että aikuiset ihmiset eivät hoida asioitaan kuntoon. Meillä on yhteinen tili, jolla on aina myös vararahasto sekä edunvalvontavaltuukset kunnossa. Testamentit tehty ja listattu tärkeimmät numerot jne. 

Helppoja hommia siltä varalta, että jotain sattuisi niin toisella on turvaa edes siitä, että asiat on kunnossa.

Mutta puhelimen koodi on supersalainen 😂😂

Ei se supersalainen ole, mutta mihin sitä tarvitsee? Meillä on ikioma puhelimet, joissa toimii erilaiset appsit mitä saattaa tarvita. Meidän asioidemme hoitaminen on tosiaan aikuisten tavalla varmistettu, ei teinien koodivaihdoilla.

Ei miehellä ole mitään tarvetta kolata mun puhelimesta yhtään mitään ja ihan kamalaa olisi tuommoinen, että menisi jonkin keskustelun lukemaan ja kommentoimaan sitä!

Vierailija
884/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkkä pankkiasia. On lukemattomia tahoja joihin on hyvä päästä hoitamaan sairastuneen asioita, vakuutusyhtiöt, sairasajan tuet, kaikki mihin voit kuvitella käyttäväsi nettipankkia. Ei sellaista pankin kanssa tehtyä sopimusta ole olemassakaan jonka avulla voit hoitaa toisen elämää vaikkapa puoli vuotta. Sinä et vain tiedä näitä asioita kun ei ole kohdallesi koskaan osunut.

Tuohon tarvitsee tehdä virallinen edunvalvontavaltuutus jo ennen kun mitään tapahtuu? ilman sitä et saa tehdä mitään?

Tottakai voi siirtää rahaa ja maksaa laskuja ilman edunvalvontavaltuutusta. Tiedätkö edes mitä edunvalvonta tarkoittaa? Ei normaalilla terveellä ihmisellä ole edunvalvojaa.

No totta kai voi mutta miksi pitäisi. Jos kyse on vain rahan siirrosta ja laskujen maksusta, miksi ei pitäisi antaisi toiselle valtuuksia siellä pankissa antaa niitä? Ja edunvalvontavaltuutus on tehty nimenomaan sitä tilannetta varten, jossa toinen ei ole normaali terve ihminen, vaan sairauden, onnettomuuden tms. vuoksi estynyt asioitaan hoitamasta. Eli siis tarvitsee edunvalvontaa, nimenomaan. 

Vierailija
885/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jaetaan kaikki paitsi alusvaatteet ja hammasharjat. Myös puhelimen saa kyllä katsoa läpi, jos haluaa. Koskee molempia yhtä lailla.

Mulle tämä on tärkeääkin, koska edellisessä suhteessani mies pimitteli ja salaili vaikka mitä, monet asiat paljastui vasta erotessa ja osa eron jälkeen. Nykyisen kanssa meillä ei ole salaisuuksia.

Niin eli sulla on trauma ja sen vuoksi tarvitset oikeuden miehen puhelimen läpi katsomiseen - tuolla aiemmin juuri puhuttiin siitä, että tällaiset ovatkin usein jonkin ongelman oireilua.

Vierailija
886/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä. 

Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?

Vierailija
887/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ehdottomasti mies saa koska tahansa tarkastaa puhelimeni. Kyllä mulla on sellanen kaveriporukka joka kertoo henkilökohtaiset ja arat asiat puhelimessa eikä viesteissä. 

Miksi sinulle on ok, että mies voisi koska tahansa tarkastaa puhelimesi? Miksi tällainen halu tai tarve voisi miehelle tulla - mitä tarvetta se siis palvelee?

Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi. 

Vierailija
888/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla on tiedossa mun puhelimen pinkoodi ja mulla hänen.Tiedetään myös mistä löydetään tarvittaessa salasanat toistemme Google-tilille yms. Todennäköisesti osaisin myös löytää pankkitunnukset. Mitään tarvetta näiden käyttöön ei ole, onpahan vaan tiedossa jos esim. toinen kuolee.

Puhelimessani ei ole mitään salaista mutta ehkä olisi noloa kun näkisi missä sivustoilla käyn tai mitä juttuja somesta seuraan. 

Vierailija
889/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me jaetaan kaikki paitsi alusvaatteet ja hammasharjat. Myös puhelimen saa kyllä katsoa läpi, jos haluaa. Koskee molempia yhtä lailla.

Mulle tämä on tärkeääkin, koska edellisessä suhteessani mies pimitteli ja salaili vaikka mitä, monet asiat paljastui vasta erotessa ja osa eron jälkeen. Nykyisen kanssa meillä ei ole salaisuuksia.

Niin eli sulla on trauma ja sen vuoksi tarvitset oikeuden miehen puhelimen läpi katsomiseen - tuolla aiemmin juuri puhuttiin siitä, että tällaiset ovatkin usein jonkin ongelman oireilua.

Niin mitä sitten, vaikka tarve tuohon olisikin seurausta aiemmista huonoista kokemuksista? Mieheni on ihana ja ymmärtäväinen, ja oli heti alusta asti sitä mieltä että totta kai saat luvan katsoa puhelinta. Samoin hän saa katsoa minun. Montaa kertaa en ole edes hänen puhelimelleen mennyt, mutta tällainen avoimuus tuo nimenomaan luottavaisen olon minulle. Kun tiedän, että mieheni haluaa etten joudu epäilemään ja miettimään, että mitä sellaista siellä puhelimessa on mitä en saisi nähdä.

Vierailija
890/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolla on tiedossa mun puhelimen pinkoodi ja mulla hänen.Tiedetään myös mistä löydetään tarvittaessa salasanat toistemme Google-tilille yms. Todennäköisesti osaisin myös löytää pankkitunnukset. Mitään tarvetta näiden käyttöön ei ole, onpahan vaan tiedossa jos esim. toinen kuolee.

Puhelimessani ei ole mitään salaista mutta ehkä olisi noloa kun näkisi missä sivustoilla käyn tai mitä juttuja somesta seuraan. 

Nyt vain tekemään esunvalvontavaltuutus, se kattaa kaiken, ja tulisi tehdä heti kun yhteen mennään😁

Vierailija
891/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri, mutta en tiedä YHTÄÄN syytä miksi mies ei saisi vaikka käydä puhelintani aasta ööhön läpi, jos haluaa. Aivan vapaasti saa sen tehdä, ei todellakaan haittaisi. 

Ja kai säkin kaikille, jotka sulle on viestejä laitanut, kertonut tämän? Voivat sitten päättää, haluavatko he viestinsä sun miehesi luettavaksi.

On aika käsittämätöntä, että ihmiset ei ymmärrä mitään toisten yksityisyydestä.

Vierailija
892/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimessani esim. Facebookin sovellus, mistä pääsee suoraan profiiliini. Siellä taas olen useammassakin ehdotonta luottamuksellisuutta edellyttävässä ryhmässä, sen lisäksi että kavereistani useimpien profiili on yksityinen. Olisin siis ihan suoranainen kusipää, ellen huolehtisi, ettei niitä pääse selaamaan kukaan muu minä, kenelle näkymä on tarkoitettu.

Vierailija
893/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakin on pääsy toisen puhelimeen ja sijaintiin. Olen tosin tehnyt sellaisen rajauksen, ettei tiettyjä keskusteluja saa lukea koska niissä on ystävien yksityisasioita. 

Vierailija
894/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän kukaan ei osaakaan vastata, vaan jankkaa vaan, että yhtään ei haittaisi, jos tarkastaisi. Mutta kukaan ei osaa antaa mitään järkevää syytä sille, miksi tarkastaisi - kun luottamushan on vuorenluja ja pomminvarma.

Vierailija
895/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on puhelimessani esim. Facebookin sovellus, mistä pääsee suoraan profiiliini. Siellä taas olen useammassakin ehdotonta luottamuksellisuutta edellyttävässä ryhmässä, sen lisäksi että kavereistani useimpien profiili on yksityinen. Olisin siis ihan suoranainen kusipää, ellen huolehtisi, ettei niitä pääse selaamaan kukaan muu minä, kenelle näkymä on tarkoitettu.

Suosiolla siirtäisin ne ehdotonta luottamusta vaativat ryhmät jonnekin muualle, Facebook ei ole kovin luotettava alusta. En nyt tarkoita mitään salaliittojuttuja, vaan sitä että Facessa on todella paljon aukkoja. Sisällöt saattavat muun muassa poistua. En jakaisi mitään ehdotonta luottamusta vaativaa Fb-ryhmissä. -viestinnän erityisasiantuntija

Vierailija
896/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosiolla siirtäisin ne ehdotonta luottamusta vaativat ryhmät jonnekin muualle, Facebook ei ole kovin luotettava alusta. En nyt tarkoita mitään salaliittojuttuja, vaan sitä että Facessa on todella paljon aukkoja. Sisällöt saattavat muun muassa poistua. En jakaisi mitään ehdotonta luottamusta vaativaa Fb-ryhmissä. -viestinnän erityisasiantuntija

Ei tässä nyt ole kyse mistään valtionsalaisuuksista, vaan vertaistukiryhmistä. Esimerkiksi parisuhdeväkivallan uhrien kokemusten vaihtamiseen, eli tietojen katoamisella ei ole väliä.

Vierailija
897/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kirjoitatko tosiaan Facebookista ja luottamuksellisuudesta samassa tekstissä? Ota nyt herranjestas edes vähän selvää asioista...

Vierailija
898/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kirjoitatko tosiaan Facebookista ja luottamuksellisuudesta samassa tekstissä? Ota nyt herranjestas edes vähän selvää asioista...

Ja voihan puhelimen selainhistorian avulla lukea kaikki tännekin lähetetyt viestit ken haluaa. 

Vierailija
899/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietää jopa pankkitunnukset muttei puhelimen koodia. Juurikin muiden yksityisyyden takia.

Jos ystävällä on tilanne päällä ja pitää mennä, meillä on kyllä luottamus kunnossa, eli voin sanoa että nyt on ystävällä tiukka tilanne. Mies luottaa arviointikykyyni tietämättä tarkemmin. En kerro ystävän henkilökohtaisia asioita ikinä ilman lupaa.

Ymmärrän avoimen politiikan jos suhteessa ollut pettämistä tms. mutta silloin tulee olla ystävien tiedossa 

Vierailija
900/1036 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänhän kukaan ei osaakaan vastata, vaan jankkaa vaan, että yhtään ei haittaisi, jos tarkastaisi. Mutta kukaan ei osaa antaa mitään järkevää syytä sille, miksi tarkastaisi - kun luottamushan on vuorenluja ja pomminvarma.

Mihin tuo syy vaikuttaisi, sinun elämässäsi? Mikä muuttuisi jos syyn kuulisit? Miksi se on sinulle henkilökohtaisesti niin kovin tärkeää tietää?