Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töis kannattaa olla vaikka 1000 euron palkalla.

Vierailija
26.12.2024 |

Kotona makoilu ei ole vaihtoehto joten miksei ihmiset ota  työpaikkoja vastaan. Myöhemmin kun työnantaja tajuaa arvonne niin palkkaa nostetaan. Niin minulle on käynyt. Olin tehtaalla pelkkä kesätyöntekijä mutta antoivat minulle määräaikaisen sopimuksen kesän jälkeen, palkka oli 2100 euroa brutto. Palkka nousi 5 vuodessa 4000 euroon. Olin tehtaalla 11 vuotta ja palkkani oli 5000 euroa viimeiset 3 vuotta. Harmi että paperitehdas lopetettiin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tavaratalossa siivoojana 1800 euron palkalla ja etenin siitä kuudessa vuodessa myyntityön kautta tavaratalon johtajaksi 8000 euron palkoille. Ihan yhtä totta tämä kuin aloituskin. 

No et sinä 1000 euron palkalla aloittanut.

Siivoojaparka kun ei koskaan pääse johtajaksi. Siihen tarvii ktm koulutuksen. Siivoojat ovat tyhmää sakkia. 

Juu, ja tämä kommentti ilmentää ylivertaista älykkyyttä. 

Vierailija
42/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on muuten paljon siivoojia, joilla on maisterin paperit, joillakin jopa tohtorin paperit. Kato, ei kaikilla ole suhteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alotin myös ihan uusissa tehtävissä ja jo puolessatoista vuodessa palkka kaksinkertaistui. 

Vierailija
44/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei todellakaan nosteta palkkaa, vaikka olisit kuinka hyvä työntekijä.

Mieluummin etsitään tilalle joku uusi ja halvempi.

Vierailija
45/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin olin metalli firmassa töissä 2004 - 2009 alkupalkka oli 7€  tunnilta ja pois lähtiessä 9€ tunnilta.

Vierailija
46/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellaisen, jolla ei ole yhtään työkokemusta. Mutta tällaisen 40 vuotta työelämässä olleen ei kyllä kannata pilkkahintaan ottaa työtä vastaan. Tuollaiset palkat on silkkaa hyväksikäyttöä.

Vierailija
47/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii, että ei se maisteriksi lukeminen välttämättä auta jos tarjotaan vaan jotain siivoojan töitä työn ilolla valmistumisen jälkeen ja sanotaan, että olet kohtalon oma ja tämä on sinun kohtalosi.

Vierailija
48/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kannata kun matkakustannukset on työpaikoille 350 euroa kuukaudessa.

Jälleen valinta kysymys,tonnilla pärjäisin hyvin,tuleva takuuelääkkeeni luultavasti.

Niinkö pärjäisit tonnin eläkkeellä kun siitä joutuisit maksamaan työmatkakulut ja auton ylläpidon yhteensä 450-600 euroa kuukaudessa? Vastaa tähän. Mikä valintakysymys tämä on?

Vierailija
49/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan hinnoittele itseäni liian alas. Miksi möisin osaamiseni pilkkahintaan, kun en kuitenkaan saa omaa osuuttani firman voitoista.

Vierailija
50/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tavaratalossa siivoojana 1800 euron palkalla ja etenin siitä kuudessa vuodessa myyntityön kautta tavaratalon johtajaksi 8000 euron palkoille. Ihan yhtä totta tämä kuin aloituskin. 

No et sinä 1000 euron palkalla aloittanut.

Siivoojaparka kun ei koskaan pääse johtajaksi. Siihen tarvii ktm koulutuksen. Siivoojat ovat tyhmää sakkia. 

Pääseehän se, johtajaksi pääsee koulutuksesta riippumatta, perustaa vain oman yrityksen. Jos/kun yritys menestyy, voi palkata lisää työntekijöitä ja niitä vaikkapa tohtoreita. Onhan näitä suurempia ja pienempiä siivousalan firmoja.

Vierailija
51/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä alotin myös ihan uusissa tehtävissä ja jo puolessatoista vuodessa palkka kaksinkertaistui. 

Tapahtuuko kaikille samoin? Kaikille aloittaville työntekijöille jokaisessa työpaikassa?

Vierailija
52/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jälleen valinta kysymys,tonnilla pärjäisin hyvin,tuleva takuuelääkkeeni luultavasti.

Niinkö pärjäisit tonnin eläkkeellä kun siitä joutuisit maksamaan työmatkakulut ja auton ylläpidon yhteensä 450-600 euroa kuukaudessa? Vastaa tähän. Mikä valintakysymys tämä on?

aika kalliit ylläpitokulut autossa, ehkäpä tarkoitat että menee bensaan? 

Vierailija
53/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, aina parempi tehdä kuin olla tekemättä, vaikka ilman palkkaa aluksi. Jokainen voi kysyä itseltään, palkkaisiko suorilta täysin tuntemattoman tyypin täydellä palkalla töihin? Itse en ottaisi sellaista riskiä työnantajana.

No huh huh. Mäkään en ota sitä riskiä, että menisin kenellekään töihin olemattomalla palkalla. Sellaista riskiä en ota työntekijänä. On kyllä pas ka työnantaja, jos ei luota työntekijöihin.

Vierailija
54/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minäkin olin metalli firmassa töissä 2004 - 2009 alkupalkka oli 7€  tunnilta ja pois lähtiessä 9€ tunnilta.

Minä lähdin 2004 opiskelemaan tuollaisesta 8€/h paikasta. Meillä pystyi vaikuttamaan palkkaan tekemään osia enemmän kuin laskennallinen oletettu määrä oli. 

Meillä oli hyvä tiimi ja saatiin ihan hyviä lisiä, useita satoja euroja kuukaudessa. 

Mutta onhan tuollainen palkka naurettavan pieni. 

Vierailija
55/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee; työmatkakulut JA auton ylläpidon.

Eli polttoaineet, verot, vakuutukset, huollot, katsastukset, renkaat, varaosat.

Ymmärsitkö?

Vierailija
56/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukee; työmatkakulut JA auton ylläpidon.

Eli polttoaineet, verot, vakuutukset, huollot, katsastukset, renkaat, varaosat.

Ymmärsitkö?

Nyt kuulostaa, että ajat vanhalla romulla, kannattaa siirtyä vuodelle 2024 vihdoin ja laittaa sähköauto, sillä säästyy pitemmän päälle.

Vierailija
57/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että oikein 5 euron tuntipalkalla töihin.

SAIRAS AJATUS

Bruttona 40 euroa päivässä. Siitä pois palkasta vähennettävät pakolliset vähennykset.

Päivältä jäisi käteen jotain 35 euroa tai alle 38 euroa anyway.

Tuosta työmatkakulut pois(minulla menee päivässä 15 euroa) jää tämän jälkeen 20-23 euroa.

Tosta pois työpäivän ruokabudjetti 5 euroa jää 15-18 euroa.

15 euroa kertaa 21,5 työpäivää olis sit käytössä asumiseen, kotiruokaan, vakuutuksiin, lääkäriin, vaatteisiin ja muihin tarpeisiin/ kuukausi.

Miten KUKAAN pystyy nuo muut kulut maksamaan n. 325 eurolla?

Aloittaja vastaa ja muutkin kommentoikaa oliko aloittaja ihan tässä maailmassa.

Vierailija
58/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt kuulostaa, että ajat vanhalla romulla, kannattaa siirtyä vuodelle 2024 vihdoin ja laittaa sähköauto, sillä säästyy pitemmän päälle."

Kuule sähköautoissakin on ylläpitokulut. Nuo samat. Liikennevatuutus, verot, sähkönsiiromaksut, sähkövero, sähkölasku, renkaat, huollot, katsastukset.

Mutta yritäpä tätä naiiville selittää. Ei maksa vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä