Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töis kannattaa olla vaikka 1000 euron palkalla.

Vierailija
26.12.2024 |

Kotona makoilu ei ole vaihtoehto joten miksei ihmiset ota  työpaikkoja vastaan. Myöhemmin kun työnantaja tajuaa arvonne niin palkkaa nostetaan. Niin minulle on käynyt. Olin tehtaalla pelkkä kesätyöntekijä mutta antoivat minulle määräaikaisen sopimuksen kesän jälkeen, palkka oli 2100 euroa brutto. Palkka nousi 5 vuodessa 4000 euroon. Olin tehtaalla 11 vuotta ja palkkani oli 5000 euroa viimeiset 3 vuotta. Harmi että paperitehdas lopetettiin.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tavaratalossa siivoojana 1800 euron palkalla ja etenin siitä kuudessa vuodessa myyntityön kautta tavaratalon johtajaksi 8000 euron palkoille. Ihan yhtä totta tämä kuin aloituskin. 

No et sinä 1000 euron palkalla aloittanut.

Minun aloitus on totta. Menin paperitehtaalle kesätöihin ja sain jäädä sinne. Se oli kolmivuorotyö ja palkat oli ihan hyvät alussakin.

Tämä tapahtui joskus 1970-luvulla?

Vierailija
22/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, aina parempi tehdä kuin olla tekemättä, vaikka ilman palkkaa aluksi. Jokainen voi kysyä itseltään, palkkaisiko suorilta täysin tuntemattoman tyypin täydellä palkalla töihin? Itse en ottaisi sellaista riskiä työnantajana.

Ei tää Suomi sentään Pohjois-Korea ole saatikka 1800 Etelävaltio, jossa orjat tekee työt ilmaiseksi.

HULLU KOMMENTTISI ON.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tavaratalossa siivoojana 1800 euron palkalla ja etenin siitä kuudessa vuodessa myyntityön kautta tavaratalon johtajaksi 8000 euron palkoille. Ihan yhtä totta tämä kuin aloituskin. 

Siivoojaparka kun ei koskaan pääse johtajaksi. Siihen tarvii ktm koulutuksen. Siivoojat ovat tyhmää sakkia. 

Vierailija
24/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tonnilla tekee kaikki töitä, sen ylittävät palkassa, palkka tipahtaa tonniin, eikös se ole sitten kohtuullista?

Vierailija
25/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeudenvastaisen kaltoinkohtelun uhriksi ei kannata ehdoin tahdoin lähteä. Ei se mikään meriitti työnhaussa ole. Pikemminkin seuraavat työnantajaehdokkaat voivat pelätä tulevansa itsekin tämän sankarin kautta sotketuiksi johonkin todella arveluttavaan.

Vierailija
26/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, aina parempi tehdä kuin olla tekemättä, vaikka ilman palkkaa aluksi. Jokainen voi kysyä itseltään, palkkaisiko suorilta täysin tuntemattoman tyypin täydellä palkalla töihin? Itse en ottaisi sellaista riskiä työnantajana.

Kummasti ennen vanhaan on kelvannut palkalla töihin suoraan kadulta jokainen joka tullut kysymään.

Vierailija
27/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaparka kun ei koskaan pääse johtajaksi. Siihen tarvii ktm koulutuksen. Siivoojat ovat tyhmää sakkia. 

Sellaisen kuin "johtaja" Turhapurolla?

Vierailija
28/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo aloittajan 1000 euroa kuussa. Alunperin työtunteja oli 8, sitten kohde vaihtui tunteja 6 ja sitten taas kohde vaihtui tunteja 4 per päivä, että kyllä tämä kehitys menee eri suuntaan, mitä aloittaja mainitsi.

Vierailija
29/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoat jotka tekevät töitä.

Vierailija
30/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ota vastaan työpaikkoja? Mitä työpaikkoja? 

Vierailija
31/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myöhemmin kun työnantaja tajuaa arvonne niin palkkaa nostetaan. Niin minulle on käynyt. Olin tehtaalla pelkkä kesätyöntekijä mutta antoivat minulle määräaikaisen sopimuksen kesän jälkeen, palkka oli 2100 euroa brutto. Palkka nousi 5 vuodessa 4000 euroon. Olin tehtaalla 11 vuotta ja palkkani oli 5000 euroa viimeiset 3 vuotta. Harmi että paperitehdas lopetettiin."

Voi ap. Tämä sun kertomus ei ole mahdollista nykypäivänä juuri kenellekään, eikä ennenkään kuin hyvin harvoille.

Nykypäivänä ammattikorkeakoulun käynyt sosionomi joutuu usein tyytymään tuohon 2100€/brutto palkkaan, henkisestikin vaativassa työssä. Ja palkka ei nouse, vaikka miten huomattaisiin että olet hyvä työntekijä. Hyvin harvat, ja vielä korkeammin koulutetut pääsevät pomoksi, mutta niidenkään palkat eivät ole mitään 4000-5000, ne on jo sitten hyvinvointialueen suurimpien pomojen palkkoja, pääosin siellä te puolella, ei so.

Juuri tuon takia ne paperitehtaat on Suomesta pois viety, kun huomattiin että muualla maailmassa ei tarvitse maksaa kuin murto-osan tuollaisista palkoista.

Vierailija
32/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä tulee maksaa sellainen palkka, että saa omat menonsa ja asumiskustannuksensa maksettua ilman yhteiskunnan tukea. Palkan tulee riittää myös työmatkakuluihin ja työpaikkaruokailuun. 1000e ei ole millään laskemalla riittävä palkka edellä mainittuihin kuluihin. 

Vierailija
33/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät ota vastaan työpaikkoja? Mitä työpaikkoja? 

Sanos muuta. Tässä kaupungissa on avoimena työpaikkoja puolet vähemmän kuin esim. 5 vuotta sitten.

Vierailija
34/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi itse et ole töissä?

Vierailija
35/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö kommenttisi kenties sanontaan, "hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä".

Onhan se minustakin hullua, että koviten töitä tekevälle maksetaan vähiten palkkaa. 

Vierailija
36/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan seiskan kouluaine mutta saarnaava paatos pudotti kuus miikkaan.

Ei kuule 12-vuotiaan henkisellä kapasiteetilla tarvitse vielä yrittää miettiä mitään pizzatäytteen valintaa vaikeampia jutskia kun homma menee ihan hallituksen sediltä ja täideiltäkin täysin vituix.

Vierailija
37/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 euron palkalla ei kyllä todellakaan kannata. 2100 on ihan ok palkka, en tarvitse 4000-5000 e palkkaa. 

Vierailija
38/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa, ja oltaisiinkin, mutta kuka maksaa? Tajuatko, että palkanmaksajaa ei ole, eikä siksi töitä?

Vierailija
39/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ktm voi olla myös entinen siivooja. Monihan on siivonnut vuosia ennen kuin on päässyt opiskelemaan.

Vierailija
40/58 |
26.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1000 euron palkalla ei kyllä todellakaan kannata. 2100 on ihan ok palkka, en tarvitse 4000-5000 e palkkaa. 

Riippuu työstä ja työnantajasta. Jos työ on valtiolla niin silloin mikään palkka ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi