Kehitysvammaisen lapsen vanhemmuus ja vaikeudet
Lapseni on nyt 11-vuotias ja olen aivan loppu. Hänellä on down ja tuntuu, että koko ajan menee huonommin. Meille aluksi kerrottiin, kuinka iloisia ja elämänmyönteisiä tämän syndrooman lapset on. Päädyimme mieheni kanssa hieman kiivaan keskustelun päätteeksi, että yritämme elää hänen kanssaan. Mua harmittaa ja olen ihan rikki! Ei tämä tule ikinä tekemään lapsia, opiskelemaan tai muuttamaan pois. Koko loppuelämä huolta ja kipua meidän puolelta. Onko vammaisuus tabu, vai saako tästä puhua?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vammat useimmiten johdu siitä, että vanhemmat liian läheistä sukua? Siis nämä kehitysvammat
Ei johdu.
Johtuu. Kts Sallan tauti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö vammat useimmiten johdu siitä, että vanhemmat liian läheistä sukua? Siis nämä kehitysvammat
Ei johdu.
Johtuu. Kts Sallan tauti
Ei johdu.
"Päädyimme että yritämme elää hänen kanssaan". Tämä paljasti provoksi, luulen. Ei Suomessa voi lasta olla ottamatta vastaan.
Eikö tuo edes hävetä ihmisillä pilkata vammaisia ja heikompiaan? Jotenkin tosi noloa. Hävetti tuollaisten kavereiden puolesta teini-iässäkin, olivat usein näitä elämänkoululaisia.
Aikuiselta ihmiseltä tosi kuvaavaa jos pilkkaa vammaisia ja naureskelee kuinka heidät pitäisi päästää päiviltään. Tällaiset ihmiset ei töitä tee ja työttömyyskorvaus menee todennäköisesti kaljaan.
Joulu vedetty valmislaatikoita ja kännätty niin että omat perheenjäsenet ei halua olla yhteydessä? Paha olo tullaan sitten viiman voimin vauvapalstalle oksentamaan? Eikö nuokin verorahat voisi järkevämmin käyttää.
Onpas rumaa keskustelua IHMISISTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei kyllä lääkärit oo Down-lapsen abortista päätettäessä silleen että "synnytä ihmeessä, lapsesta tulee tosi iloinen ja elämänmyönteinen" :D
Tämä toinen juttu joka paljasti provoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä puhut ihmisestä, lapsesta, kuin koirasta?
Eihän se mikään koira ole. Meidän epäonnistuneella perheellä on myös koira. Mä oon surullinen ja taas sai hävetä julkisella paikalla tuota lasta. Muiden lapset oli iloisia ja kohteliaita, kauniitakin. Meidän oli outo ja huuteli typeryyksiä ja keräsi negatiivisia katseita.
No olethan sinäkin outo ja huutelet typeryyksiä vauvapalstalla. Ei ole omena pudonnut kauas puusta.
Mitäs sä vihjaat????? Että Down lapsesta ei tule mitään????? Heistä voi tulla vaikka presidenttejä!!! Se on piirre, ei muuta
Niinpä. Mun downi on tosi viisas, se haluaa ol
"Niinpä. Mun downi on tosi viisas, se haluaa olla seuraava pääministeri ja kyllä siitä se tulee. Se on fiksu. Syrjintää jos ei pääse."
Onhan meillä politiikassa rodullistettuja, jotka hyvin loistavat politiikassa vaikka keskimääräinen äo voi olla jopa 60.
Vierailija kirjoitti:
Onpas rumaa keskustelua IHMISISTÄ.
Huomaa kenellä on taipumusta downiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, täytyy sanoa, et en tiiä. Ison siskon keskimmäinen poika 19-v on down kanssa. Hänen avuttomuutensa menee nyt jo kyllä yli. Ei mukamas osaa itse hakea edes ruokaa ! Sitä pitää palvella koko ajan. Ja sil o kuulokojeet, muttei se niitä tunnu käyttävän, vaan huudattaa puhelintaan, tablettiaan yms todella kovalla ! Ei ajattele yhtään muita ihmisiä, joilla o kuulokojeet. Kuten esim mulla, hänen tädillään. Ja TV:n pitää huutaa, samoin äitini tabletti ja puhelin. Ei kuulokojeiden käyttö ole häpeä ! Niitä down-lapsia, nuoria, aikuisia on monenlaisia. Jotkut on hyviä laulamaan, jotkut taas eivät puhua pukahda. Jotkut o käteviä käsistään, jotkut taas eivät. Itse olen adhd-nainen. 48-v. Se o todennäköisesti ollu mulla jo syntymästäni saakka. Ja jos saa vammaisen lapsen, muut ei välttämättä ole. Sen o esim mun isosisko todistanut. Sillä o siis 3 poikaa. Keskimmäinen o siis tää down. On niistä
HHohhoijakkaa. Tekoälyn tuotokset erottaa heti kättelyssä. Etkö osaa itse kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi kauniiden suominaisten tulisi tehdä lapset komeiden hyvä geenisten muslimien kanssa. Rumat suomi naiset voivat tyytyä huono geeniseen suomimieheen.
Ooteko huomaneet ettei lähi-idässä ole paljoa vammaisia.
Ai ei vai? Ovat tunnettuja sukurutsauksesta. En ihmettele, miksi äo on keskimääräisesti matala. Pätee myös Suomen nuorempiin eläkeläisiin, mikä selittää rikollisuuden, työttömyyden, kouluttamattomuuden ja impulsiivisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vammainen lapsi ei koskaan muuta kotoaan pois? Nykyään on tarjolla erilaisia asumisratkaisuja aikuisille vammaisille. Lisäksi korostetaan, että vanhempien luota muuttaminen on vammaisellekin hyväksi. Ei tule sitten aikanaan asumisyksikössä tai vastaavassa asuminen shokkina vanhempien kuoleman jälkeen, eikä iäkkäät vanhemmat joudu aikuisen lapsen kanssa liian koville.
Ketä ton lystin maksaa?
En ymmärrä. Saisiko suomeksi?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisesta aiheesta voisi saada todella hyvää keskustelua ja vertaistukeakin, mutta persutrollit ovat kerta kaikkiaan pilanneet koki palstan ja tännekin saapuivat kommentteineen.
Maahanmuuttajavihasta ei ole pitkä matka vammaisvihaan.
Nastit laittoivat uuniin niin juutalaiset kuin vammaisetkin ja persut ovat samasta puusta veistettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaiset pitäisi tappaa. Mitä hyötyä sellaista muka on kun ne vain mylvii kuset housuissa rullatuolissa?
Mitä hyötyä sinusta on? Ei mitään, kenellekään. Mietipä sitä.
No kun otit asian puheeksi, tienaan joka kuukausi noin 6,000€ josta maksan verot,,joten älä sinä tule mulle sanomaan että minusta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle,,taatusti enemmän kuin jostan vammaisesta joka tuskin tulee koskaan tekemään normaalia palkkatyötä jolla elättää itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vammainen lapsi ei koskaan muuta kotoaan pois? Nykyään on tarjolla erilaisia asumisratkaisuja aikuisille vammaisille. Lisäksi korostetaan, että vanhempien luota muuttaminen on vammaisellekin hyväksi. Ei tule sitten aikanaan asumisyksikössä tai vastaavassa asuminen shokkina vanhempien kuoleman jälkeen, eikä iäkkäät vanhemmat joudu aikuisen lapsen kanssa liian koville.
Ketä ton lystin maksaa?
En ymmärrä. Saisiko suomeksi?
Eikö teillä hoivakodissa ole jo loppunut nettiaika. Selkeästi tuossa sanotaan "Kuka tuon huvin maksaa" huvila viitataan asiaan, eli tässä tapauksessa vammaisten hoitoon ja ylläpitoon. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammaiset pitäisi tappaa. Mitä hyötyä sellaista muka on kun ne vain mylvii kuset housuissa rullatuolissa?
No kun otit asian puheeksi, tienaan joka kuukausi noin 6,000€ josta maksan verot,,joten älä sinä tule mulle sanomaan että minusta ei ole mitään hyötyä yhteiskunnalle,,taatusti enemmän kuin jostan vammaisesta joka tuskin tulee koskaan tekemään normaalia palkkatyötä jolla elättää itsensä.
Joudut varmaan työntämään aika isoja esineitä hanuriin OF:ssä että noille ansioille pääset. Kiva kuitenkin, että maksat verot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudut varmaan työntämään aika isoja esineitä hanuriin OF:ssä että noille ansioille pääset. Kiva kuitenkin, että maksat verot.
Anteeksi, se olikin 6,000€ eikä 6000€. Pitäisi hankkia uudet rillit.
Hate to break it to ya, mutta kuuden euron kuukausituloilla et ole yhteiskunnassamme nettomaksaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisesta aiheesta voisi saada todella hyvää keskustelua ja vertaistukeakin, mutta persutrollit ovat kerta kaikkiaan pilanneet koki palstan ja tännekin saapuivat kommentteineen.
Nastit laittoivat uuniin niin juutalaiset kuin vammaisetkin ja persut ovat samasta puusta veistettyjä.
Ja se on kaivattu muutos tänne. Toivottavasti tukijärjestelmät lopetetaan täysin
Hyvä että tuot persujen poliittiset tavoitteet selkeästi ja rehellisesti esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se on kaivattu muutos tänne. Toivottavasti tukijärjestelmät lopetetaan täysin
Voi teitä vammaisia luulotautienne kanssa. Äänestin viimeksi vihreitä. Jatkossa SDP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä vammaisia luulotautienne kanssa. Äänestin viimeksi vihreitä. Jatkossa SDP.
Älä perceli yritä selittää. 🤣🤣🤣
Halvaantunut mitä todennäköisimmin istuu kuset housussa rullatuolissa. Vai oliko tämä mylviminen se kynnyskysymys nyt sille tappamiselle?