Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isäntäväki otti nokkiinsa kun en halunnut viiniä jouluruualla

Vierailija
25.12.2024 |

Totesin, että ei kiitos, ja minulla on ollut myös sellainen oma periaate, etten juo jouluisin alkoholia. Ihan ystävällisesti mielestäni totesin, niin vastaus oli jotain tyyliin "jaahas, vai niin hienot periaatteet", ja selkeästi tunnelma kiristyi sen jälkeen.

No ihan sama. Mielestäni kukin saa juoda jouluruualla mitä haluaa, on lähinnä lapsellista tehdä siitä numeroa. Ihmettelen vaan, että miksi noin fiksu periaate saa jotkut vetämään pultit? Mitä pahaa periaatteessani on? Ensin koko homma ketutti, mutta nyt tuo episodi jo pikemminkin hieman naurattaa :D Juntteja mitä juntteja.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satuilet.

Vierailija
2/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille palstalaisille tiedoksi, notta valkoviiniä en pysty enää juomaan.

Käytännössä lainkaan eli max puoli lasia. 

Eli ymmärrän täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kossua pitää olla eikä mitään litkuja.

Vierailija
4/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntteja mitä juntteja. Olisin varmaan nostanut metelin tuollaisen kommentin jälkeen ja kyseenalaistanut heidän valintojaan kovaan ääneen. Lähtisin myös menemään tuollaisesta kireästä ilmapiiristä. 

Vierailija
5/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on velvollisuus ja kohteliaasti tehty vieraana juoda nyt ainakin muutama lasillinen kun varta vasten tarjotaan. Moukkamaista tällainen kiittämättömyys. Jos on raskaana voi käyttää sitä tekosyynä, jos on autolla liikkeellä voi hyvin ottaa pari.

Vierailija
6/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei vain kaikille sovi.

Lääketieteellisistä syistä https://www.alko.fi/vastuullisesti/alkoholi-ja-terveys/alkoholijuomat-v…

Vierailija
7/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole enää niin juntti, että pahoittaa mielensä jos joku ei juo viiniä. Tämä tarina on ihan höpölöpöä.

Vierailija
8/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on velvollisuus ja kohteliaasti tehty vieraana juoda nyt ainakin muutama lasillinen kun varta vasten tarjotaan. Moukkamaista tällainen kiittämättömyys. Jos on raskaana voi käyttää sitä tekosyynä, jos on autolla liikkeellä voi hyvin ottaa pari.

Joa olen autolla, en ota pisaraakaan.

Vierailija
9/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin alkoholiriippuvaisille on oikeasti jostain syystä kova paikka, jos toinen kohteliaasti kieltäytyy tarjotusta juomasta. Heti alkaa se no ota nyt jauhanta, että ei täällä kuivin suin olla.

Vierailija
10/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö itseään ole mikään pakko pahoinpidellä tahtomattaan. Erikoista. Olen jo nelikymppinen, en ole ikinä varsinaisesti kännäillyt ja pitkään ollut alkoholiton. Kahviakaan en ole koskaan juonut. Ei ole ikinä kukaan ottanut nokkiinsa minulle tai edes tuputtanut. 

Vierailija
11/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka menee jouluna kylään alkoholiriippuvaisen luo?

Vierailija
12/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon ruoan kanssa mieluiten vettä. Viiniä voin ottaa lasin tai pari ruokailun jälkeen, mutta harvemmin ruoan kanssa.

Vierailija
13/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuollaista isäntäväkeä kannattaa välttää tästä eteenpäin.

Vierailija
14/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä ajatella että sitä on samaa rotuakaan ihmisille jotka jouluna sammuu kylpyhuoneen lattialle kuset ja paskat housuissa. Minä osaan alkoholia käyttää kohtuudella, aikuisen pitää siihen pystyä tai sitten olla kokonaan juomatta. Viinilasillinen ruualla ei vahingoita ketään

Vierailija
15/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän siitä teit numeron 🤷

Vierailija
16/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihan vieraiden ihmisten luona oliut syöässä? Kyllä me ainakin tiedetään lähipiiristä absolutistit, vegaanit ja gluteenittomat, ei tarvitse joulupöydässä ihmetellä kenenkään ruoka- tai juomavaliota.

Vierailija
17/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kaataa, ei sitä ole pakko kuin maistella muodollisesti.   Arvelevat että katsot ylhäältä päin kun alkavat sekoilla. Epäkohteliasta alkaa luennoida periaatteistaan kutsuttuna vieraana.

Vierailija
18/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtele että olet toipuva alkoholisti niin loppuu se tuputus.;)

Vierailija
19/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juon ruoan kanssa mieluiten vettä. Viiniä voin ottaa lasin tai pari ruokailun jälkeen, mutta harvemmin ruoan kanssa.

Sama juttu. En pysty juomaan mitään alkoholia ruuan kanssa. Esim hyvä viini tai olut on hyvää mutta ei ruuan kanssa, jälkkärinä kyllä.

Vierailija
20/57 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä loukkaannuin kylässä, kun isäntäväki ei tarjoillut ollenkaan Gambinaa.🥺😫

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän