50 ja 60 vuotiaat eivät pääse viettämään tuttua arkeaan tulevaisuudessa - tähän heidän on varauduttava
Eläkkeet heikkenee ja jokainen joutuu hoitamaan vanhempiaan ja jatkossa pitää töitä tehdä vaikka saisi eläkettä. Sosiaaliturvaa ei enää eläkkeen lisäksi saa vaikka olisi pieni eläke.
Kommentit (318)
Murron kavereilla on liian vähän rahaa. Edes 260mrd ei riitä.
Kyllä mä tulevaisuudessa tuon ikäisenä vietän samanlaista arkea kuin nyt. 60 vuotiaana en enään kaipaakkaan rahaa samalla tavalla kuin nuorempana niin pärjään pienellä eläkkeellä. En tule hoitamaan vanhempiani. Jotain pientä osa-aika työtä voin tehdä sitten jos sellaista saa ja jos jaksan /huvittaa tehdä. Ei niitä töitä sen helpompi ole saada tuon ikäisenä kuin nuorenmapana. Päinvastoin paljon vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Nyt loppuu eläkemaksujen maksaminen.
250 miljardia polttelee päättäjien taskuissa. Sellainen määrä rahaa on rahastoissa, vaan sitäpä ei käytetä eläkkeisiin. Sitä voi kysellä, mihin tarkoitukseen niitä kaavaillaan...
Suomalaisten kannalta on sellainen ongelma kun kaikki muut eu-maat miettivät miten tuo suomalaisten keräämä eläkerahasto saataisiin muiden eu-maiden käyttöön. Muilla kun vastaavaa rahastoa ei ole. Kyllä ne ennenpitkää jonkin keinon keksivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Nyt loppuu eläkemaksujen maksaminen.
250 miljardia polttelee päättäjien taskuissa. Sellainen määrä rahaa on rahastoissa, vaan sitäpä ei käytetä eläkkeisiin. Sitä voi kysellä, mihin tarkoitukseen niitä kaavaillaan...
Suomalaisten kannalta on sellainen ongelma kun kaikki muut eu-maat miettivät miten tuo suomalaisten keräämä eläkerahasto saataisiin muiden eu-maiden käyttöön. Muilla kun vastaavaa rahastoa ei ole. Kyllä ne ennenpitkää jonkin keinon keksivät.
Vasemmmisto solidaarisuudessaan varmaan tekee asian eteen parhaansa.
Artikkelissa kerrottiin että liittovaltion toteutuessa, joka asiantuntijoiden mukaan tapahtuisi 2030-luvulla kaikki eläkkeet lakkaisi ja siirtyisi EU:n alle.
Eli aivan turhaa eläkemaksuja maksellaan kun tämmöinen muutos tulossa.
Sanottiin myös ettei eläke tule olemaan mitä tällä hetkellä eläke on. Eläkerahastot myös siirtyisi EU:n kokonaispottiin eläkkeille varattuna. Ainoa vaan että se jaetaan kaikkien eu:n kansalaisten kanssa.
En hoida ketään jonka eläke on tuplasti suurempi kuin työttömyystukeni yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen ihminen joka tykkää tehdä töitä ja käydä töissä.. minulla on toistaiseksi vakituinen päivätyö.
Mutta kun tulet vanhaksi, et enää jaksa vaikka kuinka tykkäisit. Sitä ei oikein usko ennen kuin voimat väistämättä vähenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hoitaa ne nykyiset 50 vuotiaat? Jos hoitiajaa ei saa edes rahalla tai ainakaan selkausella summalla että normaaleilla säästöillä sen hoidon maksaisi?
No kuka hoitaa meitä vielä nuorempia tulevaisuudessa?
Teidän omat lapset. Tästä kannattaa päätellä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä tulevaisuudessa tuon ikäisenä vietän samanlaista arkea kuin nyt. 60 vuotiaana en enään kaipaakkaan rahaa samalla tavalla kuin nuorempana niin pärjään pienellä eläkkeellä. En tule hoitamaan vanhempiani. Jotain pientä osa-aika työtä voin tehdä sitten jos sellaista saa ja jos jaksan /huvittaa tehdä. Ei niitä töitä sen helpompi ole saada tuon ikäisenä kuin nuorenmapana. Päinvastoin paljon vaikeampaa.
Et sinä saa eläkettä, et pientä etkä seerta 60-vuotiaana. Ja on ido virhe kuvitella, ettei silloin muka tarvitsisi mitään. Päin vastoin, nuorempana pystyy huvittelemaan halvallakin.
Vierailija kirjoitti:
Artikkelissa kerrottiin että liittovaltion toteutuessa, joka asiantuntijoiden mukaan tapahtuisi 2030-luvulla kaikki eläkkeet lakkaisi ja siirtyisi EU:n alle.
Sanottiin myös ettei eläke tule olemaan mitä tällä hetkellä eläke on. Eläkerahastot myös siirtyisi EU:n kokonaispottiin eläkkeille varattuna. Ainoa vaan että se jaetaan kaikkien eu:n kansalaisten kanssa.
Tarvittaessa EU:sta voi myös erota.
Vierailija kirjoitti:
Siksi säästän rahaa.en luota mihinkään
Ei mikään uusi juttu enää. Itse olen leikannut todella paljon kulutuksesta jo nykyisen hallituksen aloittamisesta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvittaessa EU:sta voi myös erota.
Ei tapahdu koskaan Suomessa. Liittovaltiosta ei erota enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hoitaa ne nykyiset 50 vuotiaat? Jos hoitiajaa ei saa edes rahalla tai ainakaan selkausella summalla että normaaleilla säästöillä sen hoidon maksaisi?
Niin no, edelliset sukupolvet ovat ratkaisseet sen synnyttämällä ja hoitamalla lapsia. Koska se ei teille nuorille käy, niin koittakaa keksiä sitten jotain muuta.
Tulevaisuudessa voi valita aktiivisen kuolemanavun. Ja jos ei enää kykene valitsemaan niin saa sen automaattisesti.
Ei ketää oo varaa syöttää ja juottaa vaipoissa kymmeniä vuosia niiku tänäpäivänä tehdään.
Vanhemmat on edunvalvonnan piirissä ja tuskin enää 10v päästä hengissä. Töitä teen niin kauan, kun terveys riittää. Sitten joku instanssi hoitaa majoitus ja ruokapuolen. Mulle käy asuntolakin, jos itsestä riippumattomista syistä ja työnhaun oma-aloitteisuudestani huolimatta en saa töitä.
No hätä.
M52
Mulla on vanhemmat kuolleet. Mutta on kaksi vähän vanhempaa perheetöntä veljeä. Toisella on varaa ostaa palvelut ja minulla on työ jota tyypillisesti tekeekin vanhemmat ihmiset. Toinen on monisairas tuskin elää enää kovin kauan. Mun nuorin muuttaa Jenkkeihin ensi vuonna ja vanhin on itsekin apua tarvitseva autistinen. Hoitaa sitten kuka hoitaa jos ei miehen kanssa pärjätä.
Suomesta varmasti lähtee porukka pois, ei täällä ole enää mitään syytä elää, ilmasto on täysin paska ja nyt on pilattu koko hyvinvointiyhteiskuntakin mikä oli suunnilleen ainoa syy elää täällä.
Haistakaa paska suomen pilaajat! toivottavasti joudutte oikein erityiseen paikkaan helvetissä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin no, edelliset sukupolvet ovat ratkaisseet sen synnyttämällä ja hoitamalla lapsia. Koska se ei teille nuorille käy, niin koittakaa keksiä sitten jotain muuta.
Boomerithan jättivät ensimmäisenä lapset tekemättä, seuraavat sukupolvet matkivat vain boomereita. Sitä saa mitä tilaa, eli jätetään boomerit hoitamatta. Heillähän on ruhtinaalliset eläkkeet, joten rahalla saa hoitoa jos sitä tarvitsevat.
Se menee niin varmaan, että saamapuolella on taas omaisuutensa tuhlanneet. Säästeliäät joutuvat käyttämään omaisuutensa ensin.