50 ja 60 vuotiaat eivät pääse viettämään tuttua arkeaan tulevaisuudessa - tähän heidän on varauduttava
Eläkkeet heikkenee ja jokainen joutuu hoitamaan vanhempiaan ja jatkossa pitää töitä tehdä vaikka saisi eläkettä. Sosiaaliturvaa ei enää eläkkeen lisäksi saa vaikka olisi pieni eläke.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki edellyttää myös vanhuksen itsemääräämisoikeuden poistamista ja eläke on annettava kokonaisuudessaan holhoojan käyttöön.
Sitten siitä olisi pitänyt kertoa siinä vaheessa, kun nykyinen työeläkkeläinen kävi työssä. Jos olisi kerrottu, että hän ei vanhana tule saamaan hoitoa eikä työeläkettä vaan ne annetaan jollekin muulle, niin miksi hän olisi käynyt töissä kymmeniä vuosia?
Palkan takia varmaan. -ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulee yllätyksenä, että eläke on huomattavasti pienempi kuin palkka?
Kenellä tulevalla eläkeläisellä on omat vanhemmat vielä elossa? Eläkkeelle päästään n. 65-67 v.
Isäni pääsi eläkkeelle 65 v ja minäkin pääsin 65 v. Mikä siinä nyt yht'äkkiä on niin ihmeellistä? Oma äiti oli mulla elossa, mutta isän vanhemmat olivat kuolleet.
Se varmaan, että kun lapset on saatu vasta 35-vuotiaana tai myöhemminkin, niin tosiaan ei ole kahta sukupolvea yhtaikaa eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tulee yllätyksenä, että eläke on huomattavasti pienempi kuin palkka?
Kenellä tulevalla eläkeläisellä on omat vanhemmat vielä elossa? Eläkkeelle päästään n. 65-67 v.
Huomattavasti pienempi kuin 5000 e vuodessa? Huh huh.
Tänään kävi hybridisodan eskaloitumisen vuoksi selväksi, että voidaan unohtaa ihan kaikkien tuelvaisuus täällä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään kävi hybridisodan eskaloitumisen vuoksi selväksi, että voidaan unohtaa ihan kaikkien tuelvaisuus täällä.
No ei nyt sentään. Turha hötkyillä. Mutta ehkä itsekäs sukupolvi joutuu siinä tosiaan ensi kerran elämässään toissijaiseen ja laiminlyötyyn asemaan. Ei vaan voida enää keskittyä heitä paapomaan, kun on tärkeämpiä asioita meneillään.
Nro 291: "Meillä mies uupui, kun 90v appiukko laitettiin syöpäsairaan anopin omaishoitajaksi. Kaikki kaatui meidän niskaan, miehen niskaan kuitenkin eniten. Ja jäädessään burnoutin jälkeen sairauslomalle, alkoivat yt:t. Ymmärtäähän sen, että työpaikka ei tee mitään työntekijällä, joka ei enää pysty nukkumaan, keskittymään, ymmärtämään lukemaansa, jne. Että kalliiksi tuli. Näin ei olisi käynyt, jos appiksilla ei olisi ollut täyttä itsemääräämisoikeutta tai jos työpaikalta olisi saanut joustoja hoitoon. Mutta liika empatia tuli kalliiksi. Onneksi uupumuksen mukana tulee myös tunnekylmyys, niin sama ei voi enää toistua."
Voin hyvin kuvitella :( Mulla onneksi oli etätyö ja todella joustava työnantaja, joten palkaktonta vapaata sain ihan mielinmäärin. Kävi kuitenkin niin, että kun piti päivin ja öin juosta etsimässä äitiä tuolta kaduilta tai juosta vanhemmilleni selvittämään milloin mitäkin kinaa, joka syntyi siitä, että aina-oikeassa-oleva vanha jäärä kieltäytyi hyväksymästä sitä, että puolisonsa oli pahasti muistisairas ja eli jossain laallaa-maailmassa, niin lopputuloksena viime talvena mun verenpaineet oli taas luokkaa 230/170. Ja mulla siis jo 2012 munuaisvaltimo repesi korkeiden verenpaineiden takia aiheuttaen massiivisen sisäisen verenvuodon. On ihme, että selvisin siitä hengissä. Mun isäni suostui edes kotihoidon käynteihin vasta sitten, kun ilmoitin, että lääkäri kielsi multa kaiken nostelun, kaiken asioiden hoitamisen ja kaiken stressaamisen. Lääkäri jopa kehotti pitämään kännykän äänettömällä.
"Onneksi uupumuksen mukana tulee myös tunnekylmyys, niin sama ei voi enää toistua" Tämä on muuten aika oivaltavasti sanottu. Olenkin miettinyt, miksi en itkenyt, kun äiti kuoli. Miksi en itkenyt äidin hautajaisissa. Miksi en ole vieläkään itkenyt. Miksi en ole huolissani siitä, miten isä tulevaisuudessa tulee pärjäämään. Just tänään juttelin siskoni kanssa ja sanoin, että koska mä huolehdin äidin asiat, sinä saat luvan hoitaa isän asiat. Mun kohdallani tosiaan sama ei voi enää toistua.
Mulla on pommina vaimon vanhemmat. Omat vanhempani jo kuolleet.
Viime kesänä jouduin hoitamaan anoppia pari viikkoa kun appiukko oli joutunut sairaalaan. He asuvat maalla vanhassa töllissä. Anoppi ei pysty liikkumaan kunnolla.
Mun vaimo taas on sairas ettei hänkään pysty omia vanhempiaan hoitaa eikä hänellä ole sisaruksia.
Me saimme ylipuhuttia heitä että ottavat kotihoitajia. Pitkin hampain suostuivat. Tuossa tilanteessa ei kannata välittää siitä että maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpon ja Purran köyhäntappohallitus jää viimeiseksi, paskapersut putoaa hallituksesta looullisesti. Katsellaan nyt rauhassa. Orpon perskokkareiden tulevaisuus on hallituksessa apupuolueena.
Luuletko ihan tosissasi, että vasemmiston velkaan perustuva yhteiskunta toimii tulevaisuutena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Isäni kuoli jo ja äitikin on yli 80-vuotias ja hänellä on syöpä, joten tuskin on kovin pitkäikäinen. Ei terveydenhuoltoa niin nopeasti alas ajeta, että minä joutuisin jäämään pois töistä ja hoitamaan äitini.
Eläkettä on jo leikattu elinaikakertoimella, enkä usko, että uusia leikkauksia tehdään vähään aikaan. Kunhan aloittaja taas pelottelee.
Aloittajalla oli linkki.
Linkki maksulliseen sisältöön, jota suuri osa ei ole edes lukenut. Siellä väitettiin 50-60 vuotiaiden päätyvän hoitamaan omia vanhempiaan. Todella monen 50-60-vuotiaan vanhempi on jo kuollut.
Mun isä kuoli kun olin 40 mutta äiti vasta tänä vuonna kun olin 63. Appivanhemmat elävät vielä je he ovat se varsinainen pommi.
Lopettakaa moiset elinaika kertoimet. Ihmiset elää pisimmillään 120 vuotiaaksi mutta yleensä nuoria kuolee kolarissa ja onnettomuuksissa tai työtapaturmissa eihän kaikki elä vanhoiksi joten et voi mitenkään yleistää . Myöskään terveyttä ei voi ennustaa kuka sairastuu kuka ei ja kuka jaksaa työssä miten pitkään tai ei jaksa. Yksilöllisesti otettava ja ei kai nyt kukaan halua jäädä ilman hoitoa sairaana tai vanhana joten kaikille kuuluu yhtä hyvä kohtelu. Kaikki on maksanut veroja ja eläkemaksut nykyvanhat myös.
Euroopassa on pitkään ollut arabien ja Kiinan ryöstökulttuuria. Ei makseta mitään mafiat eli pimeä raha .
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa moiset elinaika kertoimet. Ihmiset elää pisimmillään 120 vuotiaaksi mutta yleensä nuoria kuolee kolarissa ja onnettomuuksissa tai työtapaturmissa eihän kaikki elä vanhoiksi joten et voi mitenkään yleistää . Myöskään terveyttä ei voi ennustaa kuka sairastuu kuka ei ja kuka jaksaa työssä miten pitkään tai ei jaksa. Yksilöllisesti otettava ja ei kai nyt kukaan halua jäädä ilman hoitoa sairaana tai vanhana joten kaikille kuuluu yhtä hyvä kohtelu. Kaikki on maksanut veroja ja eläkemaksut nykyvanhat myös.
Tottakai tulevaisuudessakin kaikki vanhukset saavat yhtä hyvän kohtelun. Mutta mitä se kohtelu sitten on? Minimi, minkä yhteiskunta silloin haluaa vanhusten hoidosta maksaa. Ja ne, joilla on rahaa, saavat tietenkin paremman kohtelun. Ihan kuten saavat jo nyt. Rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta jos olettaa, että saa jotain veronmaksajien rahoilla, ei mun mielestä kannata tänä päivänä olla kauheen optimistinen. Mutta se on selvää, että jokaisen vanhuksen verovaroista maksettua hoivantasoa tullaan laskemaan. Sen, minkä vanhus tarvitse ehyvään vanhuuteensa enemmän, maksaa vanhus itse tai hänen lapsensa.
Kun olen näinkin hyväkuntoinen, niin täytyy alkaa heittää keikkaa, kun jää eläkkeelle. Jos jää kiinni, niin sielähän on paremmat oltavat, kuin täällä. Kerkiää istumaan Kylmäkoskella, tai Filppulassa.
Vierailija kirjoitti:
Noilla perusteilla ainakaan oma elämä ei muutu mitenkään, olen 59-vuotias, töissä, vanhemmat kuolleet, ja sijoitusomaisuutta pari miljoonaa joka tuottaa huomattavasti enemmän kuin saamani palkka on. Tuloista jää 75 % säästöön. Voi ehkä muuttua niin eläkkeellä, ettei tuloista jää säästöön kuin puolet. Kauhea tulevaisuus edessä siis.
Kuulostaa tosi pahalta. No koeta kestää. Itselläni ei ole kuin vajaan miljoonan omaisuus. No töitä onneksi rittää ja yritän saada millin kokoon ennen kuin kolmen vuoden päästä jään eläkkeellel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla omaisuutta noin 700 000€ edestä. On osakkeita, rahastoja, sijoitusasunto ja käteistäkin löytyy reilut 30 k€. Ikää on 62 vee ja vakituinen työpaikka. Kaipa sitä jotenkin pärjaa kun vajaan 3 vuoden päästä jään eläkkeelle. Eli en ole omasta tilanteestani yhtään huolissaan. Kumpa jokainen suomalainen olisi osannut huolehtia omasta taloudestaan samalla lailla eikä levittänyt rahojaan kaikkeen turhuuteen heti kun sitä on muutama satanen tai kymppi kerääntynyt.
Monella olisi peiliin katsomisen paikka.
Itse lähtenyt aikoinaan köyhästä perheestä jossa todellakaan ei ollut mitään yltäkylläisyyttä tai muutkaan luksusta. Ruokaa oli ja puhtaat vaatteet. Lisäksi kannustettiin opiskelemaan jonka sitten teinkin ja niinpä minusta tuli opistoinsinööri ja töissä olen käynyt siitä asti kun valmistuin 24 vuotiaana.
Kyllä itse pystymme vaikuttamaan omaan hyvin vointiimme.
En ole politiikko vaan ihan tavallinen työssä käyvä suomalainen joka ajattelee että eläkepäivillä täytyy pärjäillä omillaan koska sossun luukulta ei sitä elintasoa voi hakea.
Ymmärtäkää että kun olette pakanoita, vihollisella eli saatanalla on käytännössä kaikki valtuudet tehdä, Niinistön sanoin, ilkeyksiä. Nyt kun yhteiskunta taantuu luopiona takaisin pakanuuteen, ei voi odottaa edes sitä lähimmäisenrakkauden ilmenemistä valtion tasolla kun vielä silloin kun oli oikeita kristittyjä, nythän ei ole kuin muutamia meitä jäljellä post pedonmerkki, CV -injektio ja sen huomaa noin kaikesta. Vai ettekö huomaa? Se johtuu ainoastaan siitä että todennäköisesti kuulutte nyt jompaankumpaan kategoriaan: pakanat tai luopiot.
Ei hätää, pian vasemmisto on taas vallassa ja meille kaikille aukeaa tulevaisuus jossa kultaisilla kaduilla virtaa maitoa ja hunajaa
Isäni pääsi eläkkeelle 65 v ja minäkin pääsin 65 v. Mikä siinä nyt yht'äkkiä on niin ihmeellistä? Oma äiti oli mulla elossa, mutta isän vanhemmat olivat kuolleet.