50 ja 60 vuotiaat eivät pääse viettämään tuttua arkeaan tulevaisuudessa - tähän heidän on varauduttava
Eläkkeet heikkenee ja jokainen joutuu hoitamaan vanhempiaan ja jatkossa pitää töitä tehdä vaikka saisi eläkettä. Sosiaaliturvaa ei enää eläkkeen lisäksi saa vaikka olisi pieni eläke.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko seuraavissa vaaleissa syytä valita toiset päättäjät?
Ei tällaiset asiat itsestään lankea, ne ovat poliittisia päätöksiä.
Just näin se menee. Äänestäkää vaan äärioikeisto hallitukseen ajamaan rikkaiden asiaa ja iseltänne eläkkeet pois. Turha sitten valittaa tyhmyyttään täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vaalit on teatteria. Ensi vaaleissa sdp pääministeripuolueaana, voin lyödä vaikka vetoa. Sama jatkuu eikä aikaisempia päätöksiä peruta kuin minimissään yksi näön vuoksi.
Näin tämä on toiminut koko Suomen historian ajan. Status quo.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas. Nyt loppuu eläkemaksujen maksaminen.
250 miljardia polttelee päättäjien taskuissa. Sellainen määrä rahaa on rahastoissa, vaan sitäpä ei käytetä eläkkeisiin. Sitä voi kysellä, mihin tarkoitukseen niitä kaavaillaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
250 miljardia polttelee päättäjien taskuissa. Sellainen määrä rahaa on rahastoissa, vaan sitäpä ei käytetä eläkkeisiin. Sitä voi kysellä, mihin tarkoitukseen niitä kaavaillaan...
Sen tehtävä on tuottaa tuottoa, jota voidaan käyttää eläkkeisiin vaikka ikuisesti. Se on vähän niin kuin sijoitusomaisuuden idea.
Suurten ikäluokkien vanhemmat elivät sota-ajan. Suuret ikäluokat hyötyivät kasvun ajasta ja loivat itseään hyödyttävän eläkejärjestelmän. Seuraavat sukupolvet huolehtivat heidän loppuelämästään, mutta jäävät itse tyhjän päälle. Yksi sukupolvi korjaa kaikki hyödyt.
Meillä suurten ikäluokkien lapsilla oli ehkä heitä vauraampi lapsuus, mutta sekin vain siksi, että elimme silloin heidän elintasoaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen ihminen joka tykkää tehdä töitä ja käydä töissä.. minulla on toistaiseksi vakituinen päivätyö.
Voit sairastua koska tahansa ja joutua pakon edestä pois työelämästä ja eläkkeelle ennen aikojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalit on teatteria. Ensi vaaleissa sdp pääministeripuolueaana, voin lyödä vaikka vetoa. Sama jatkuu eikä aikaisempia päätöksiä peruta kuin minimissään yksi näön vuoksi.
Näin tämä on toiminut koko Suomen historian ajan. Status quo.
Tämä. Jokaisen sisäinen ääni kertoo samaa mutta eivät halua kuunnella sitä.
Ei ole demokratiaa vaan yksi ja sama taho joka ohjaa politiikkaa. Puolueet vaan tehty että saa vaikutelman demokratiasta aka näennäisdemokratia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään päättäjät eivät pääse viettämään lepppoisia eläkepäiviä sikäli kuin eivät ymmärrä karistaa Suomen tomuja jaloistaan.
Eivät koske päättäjiä. Heillä omat eläkkeet.
Mutta kun yhteiskuntarauha romahtaa, rikkaillakaan ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Laitanpa piipun suuhun sitten. Minusta ei lypsetä mitään sen jälkeen.
Muuta ulkomaille. Haet maan kansalaisuutta muutaman vuoden kuluessa, kun olet osoittanut, että työ maittaa ja asunto löytyy. Sen jälkeen saa Suomen valtio hoitaa eläkeläiset, ja sinulta ei viedä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi äitini on jo kuollut, ja isäni vaimo saa hoitaa isäni. Mutta omat lapseni joutuvat sitten hoitamaan minut.
Minä en aio lapsilleni kiviriipaksi jäädä. Elämä on ihan haastavaa ja vaativaa muutenkin työelämää myöten. Kannatan kaikilla mahdollisilla tavoilla eutanasian sallimista. Ja jos ei elinaikanani mahdollista (olen 50+), niin pyrin itse jotenkin ratkaisemaan oman tilanteeni omalla tavallani. Vaikka ainoa mahdollisuus olisi elämän ensimmäinen huumekokeilu ja tarkoituksellinen OD, tai kauhea pakkanen+unilääkekombo. Saa säilyttää edes ihmisarvonsa. "Vatsantoimitus" - letkusuihkutuksiin "kurat pois lavetilla maaten" en puolustuskyvyttömänä halua sinnekään. Siis mihinkään hoivalaitokseen/"hoivakotiin".
Hattua päästä lähihoitajien edessä, jotka tuohon pystyy työkseen. Vaihtoehtoja ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen tehtävä on tuottaa tuottoa, jota voidaan käyttää eläkkeisiin vaikka ikuisesti. Se on vähän niin kuin sijoitusomaisuuden idea.
Eipä mene eläkkeisiin. Siksi nuorilta sukupolvilta viedään 8-10% eläkemaksuja palkasta, josta itselle jää vain 1.5%.
Vanhemmat heitti veivin jo 20 vuotta sitten. Pärjään kyllä pienellä eläkkeellä ja perintömetsillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Isäni kuoli jo ja äitikin on yli 80-vuotias ja hänellä on syöpä, joten tuskin on kovin pitkäikäinen. Ei terveydenhuoltoa niin nopeasti alas ajeta, että minä joutuisin jäämään pois töistä ja hoitamaan äitini.
Eläkettä on jo leikattu elinaikakertoimella, enkä usko, että uusia leikkauksia tehdään vähään aikaan. Kunhan aloittaja taas pelottelee.
Lukisit artikkelin niin näkisit itse.
Tulossa mullistava eläkemuutos joko sopimalla tai hallituksen päätöksellä.
Eläkkeitä leikataan, eläkemaksuja korotetaan ja jatkossa vanhempiaan joutuu hoitamaan jo nuoremmat kun vanhustenhoito ajetaan alas.
Kuule, uudet tulevat hallitukset voivat muuttaa ja muokata, edellisten hallitusten tekemiä päätöksiä, niin eläkeissä kuin sosiaaliturvassa ja muissa asioissa.
Ei kait Suomessa loputtomasti ole täysin pysyvä, puhtaasti oikeistohallitus?
Päättäjät ja hallitukset vaihtuvat neljän (4) vuoden välein.
Aika moni sairaus jää hoitamatta kun ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä mene eläkkeisiin. Siksi nuorilta sukupolvilta viedään 8-10% eläkemaksuja palkasta, josta itselle jää vain 1.5%.
Noin 25% viedään palkasta. Suurin osa sivukuluina mutta sinun palkkasi se on.
Jaa. Olen maksanut yksityistä eläkevakuutusta jo 15 vuotta. Asuntolaina on kohta maksettu, sitten voin sijoittaa enemmänkin. En ole jättänyt mitään valtion varaan.
Lisäksi teen kaukomatkoja jne nyt kun on rahaa ja jaksan niistä vielä nauttia. Eläkkeellä otan sitten rennommin enkä tarvitse niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä höpötä. Isäni kuoli jo ja äitikin on yli 80-vuotias ja hänellä on syöpä, joten tuskin on kovin pitkäikäinen. Ei terveydenhuoltoa niin nopeasti alas ajeta, että minä joutuisin jäämään pois töistä ja hoitamaan äitini.
Eläkettä on jo leikattu elinaikakertoimella, enkä usko, että uusia leikkauksia tehdään vähään aikaan. Kunhan aloittaja taas pelottelee.
Eläkkeitä leikataan, eläkemaksuja korotetaan ja jatkossa vanhempiaan joutuu hoitamaan jo nuoremmat kun vanhustenhoito ajetaan alas.
Kuule, uudet tulevat hallitukset voivat muuttaa ja muokata, edellisten hallitusten tekemiä päätöksiä,
Oletko noin hyväuskoinen?
Katso historiaa ja opi! Suomessa ei peruta aikaisempien hallitusten päätöksiä ja niiden aloittamat hankkeet ajetaan läpi sellaisenaan.
Ei tämä ole demokratiaa kun sitä ohjataan puolueiden yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta ulkomaille. Haet maan kansalaisuutta muutaman vuoden kuluessa, kun olet osoittanut, että työ maittaa ja asunto löytyy. Sen jälkeen saa Suomen valtio hoitaa eläkeläiset, ja sinulta ei viedä yhtään mitään.
Millä ajattelit, että tyyppi elää siellä ulkomailla? Etenkin eläkkeellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, uudet tulevat hallitukset voivat muuttaa ja muokata, edellisten hallitusten tekemiä päätöksiä,
Juu, eihän palstalaisille kelvannut edellinenkää hallitus. Joka oli vasemmistohallitus, täydennettynä RKP:lla ja KESKUSTALLA.
Oli millanen hallitus tahansa, aina se joidenkin mielestä aivan perseestä.
Mutta kun jotenkin tätä maata pitää johtaa.
Ja Suomen kanssa itse valitsee ja päättää ja valitsee poliittiset johtajansa.