50 ja 60 vuotiaat eivät pääse viettämään tuttua arkeaan tulevaisuudessa - tähän heidän on varauduttava
Eläkkeet heikkenee ja jokainen joutuu hoitamaan vanhempiaan ja jatkossa pitää töitä tehdä vaikka saisi eläkettä. Sosiaaliturvaa ei enää eläkkeen lisäksi saa vaikka olisi pieni eläke.
Kommentit (318)
Maksullinen artikkeli, mutta eiköhän siellä kerrota, kuinka suuri ikäluokka puhalsi itselleen loistavat eläke-edut ja nuoremmille polville on tarjolla vain kurjuutta.
No oho, näinhän ei pitänyt käydä. Ollaan maailman rikkaimpia ja mitä kaikkea muuta? Nyt kaivattaisiin Petterin kommenttia juttuun. Tai kait se on ollut päivänselvää, jonkun täytyi vain uskaltaa sanoa se ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Myöskään päättäjät eivät pääse viettämään lepppoisia eläkepäiviä sikäli kuin eivät ymmärrä karistaa Suomen tomuja jaloistaan.
Suomalainen äärivasemmisto löytää heidät kyllä ulkomailtakin, että se niistä leppoisista eläkepäivistä päättäjillä.
En hoida ketään. Eläkettä en odota saavani kun olen säästänyt itse.
Jään eläkkeelle aikaisintaan 45-vuotiaana.
Muutan myös pois kun jään eläkkeelle, en maksa maailman korkeimpia veroja jos sillä ei saa hyvinvointivaltiota. Parempaa palvelua saa kaikissa muissa Euroopan valtioissa joko samalla tai matalammalla verotuksella.
Nämä on asioita mistä me itse päätetään. Jos halyat kuolla köyhänä ja kipeänä niin ääni vaan kokoomukselle tai pesuille. Jos haluat turvata oman ja lastesi vanhuuden niin äänestä jotain muuta.
50- ja 60-vuotiaiden vanhemmat ovat itsekästä ikäpolvea. Ei heitä tarvitse auttaa, kun eivät ole itsekään lapsiaan auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Nämä on asioita mistä me itse päätetään. Jos halyat kuolla köyhänä ja kipeänä niin ääni vaan kokoomukselle tai pesuille. Jos haluat turvata oman ja lastesi vanhuuden niin äänestä jotain muuta.
Juuri näin!
No sepä kiva kun ei ees töitä ole
Voisiko joku kertoa, mitä tarkalleen ottaen tuossa Taloussanomien jutussa sanotaan, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit ja demarit hassaavat rahat nyt heti. Sitten meillä vasta kurja vanhuus onkin, kun eläkevaratkin on käytetty maailmanparantamiseen ja velkaa otettu niin, ettei enempää anneta millään hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
50- ja 60-vuotiaiden vanhemmat ovat itsekästä ikäpolvea. Ei heitä tarvitse auttaa, kun eivät ole itsekään lapsiaan auttaneet.
Mua ovat auttaneet ja paljon. Puhu sä vaan sun omista vanhemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään päättäjät eivät pääse viettämään lepppoisia eläkepäiviä sikäli kuin eivät ymmärrä karistaa Suomen tomuja jaloistaan.
Suomalainen äärivasemmisto löytää heidät kyllä ulkomailtakin, että se niistä leppoisista eläkepäivistä päättäjillä.
Mitään äärivasemmistoa ei ole. Eikä mikään ole naurettavampaa kuin kaltaisesi persereikä uhkailemassa ihmisiä ihmisarvoisella elämällä jossa kaikista pidetään huolta. Mitään muuta tässä ei elämältä haluta kuin just sitä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku kertoa, mitä tarkalleen ottaen tuossa Taloussanomien jutussa sanotaan, kiitos.
Ap kertoi aikalailla lyhyesti ja ytimekkäästi.
On tulossa valtava eläkejärjestelmän muutos.
Onneksi mitä paska-kokkare-persut nyt tekee ei ole lopullista. Ei ole enää vanhempia elossa. Ja on aivan ihanaa että aikuiset lapseni eivät ole suomessa veronmaksajina 🤗.
Vierailija kirjoitti:
Siksi säästän rahaa.en luota mihinkään
Meidän isä sano meille jo nuorena, että sijoittakaa sijoittakaa sijoittakaa, koska eläkeraha pitää nähdä sellaisena, että se on pelkkä huvitteluraha. Eläkerahoilla ei makseta laskuja vaan käydään leffoissa, kahvilla, ravintolassa. Ja tulee se päivä, kun eläkkeistä leikataan aina vaan. Nyt jo on se päivä, vaikka eläkkeeseen on matkaa.
Niin ollaan veljen kanssa tehty. Koko elämä sijoitettu ekasta liksasta lähtien. Ollaan nyt 50v, niin ei meillä ole hätää eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit ja demarit hassaavat rahat nyt heti. Sitten meillä vasta kurja vanhuus onkin, kun eläkevaratkin on käytetty maailmanparantamiseen ja velkaa otettu niin, ettei enempää anneta millään hinnalla.
Hassaavat? Selitä tuo hassaus. Terveydenhuoltoon ja sosiaaliturvaan sekä infran ylläpitoon ja kansalaisten suojeluun/turvallisuuteen ne rahat kuuluukin mennä. Mihin sinä luulet niiden kuuluvan? Yksityisten yritysten ja rikkaiden elättämiseen vai? Meillä laitetaan ihan liian vähän rahaa tärkeisiin asioihin. Kaikkeen muuhun perskokkareilla rahat tuntuu menevän kuin siihen mihin pitäisi.
Olisiko seuraavissa vaaleissa syytä valita toiset päättäjät?
Ei tällaiset asiat itsestään lankea, ne ovat poliittisia päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän eläkevarat on yhä rahastoissa ja niitä käytetään vain eläkkeiden maksuun ja sijoitustoimintaan. Niillä ei rahoiteta mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään äärivasemmistoa ei ole. Eikä mikään ole naurettavampaa kuin kaltaisesi persereikä uhkailemassa ihmisiä ihmisarvoisella elämällä jossa kaikista pidetään huolta. Mitään muuta tässä ei elämältä haluta kuin just sitä.
Höpöhöpö
Ei joudu hoitamaan vanhempiaan kun on töissä 69-vuotiaaksi asti :). Lisäksi kolme pientä lasta, jotka saatu nelikymppisenä :). Sorry.