Mikä pilasi sinun joulusi tänä vuonna?
Meillä mies kysyi, missä astiassa meillä on aina ollut rosollinkastike joulupöydässä.
No ei v... missään. Joka vuosi eri astiassa. Jonain vuonna ei ole ollut koko kastiketta ollenkaan.
Miehen joulu meni pilalle, kun ei saanut "oikeaa" rosollia (= kaupasta valmiina ostettua).
Eli oikeasti meidän joulumme ei mennyt pilalle ensinkään, ainakaan vielä.
Kommentit (231)
Siskoni pilasi, jälleen kerran. Mestariselittäjä ja raivolla hallitseva patalaiska töidenvälttelijä. Oli sovittu että jokainen tuo jotain ruokaa ja yhdessä laitetaan ja katetaan pöytä. Arvaa kuka istui leveällä persiillään koko päivän ja katseli kun porukan huonokuntoisin raatoi hänenkin lautaselleen syötävää? Kun kaikki oli valmista, kysyi tarvitaanko apua. Eli vielä kettuilut päälle.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ollut nepsykakaroita mutta pikkuveljen vegaanityttöystävä oli. Ja KAIKKI saivat kuulla joulupöydässäkin mikä heidän elämässään oli väärin.
Vihervassu voi olla tosiaan se ankeuttaja...
Suvun vanhimmilla oli kamala kiire. Hirveä kiire syödä ruoka ja laittaa se pois. Olisin halunnut nauttia rauhassa, mutta ei. Sitten keitettiin jo kahvia, vaikka mahaan ei olisi mahtunut hetkeen mitään. Väkisin syötiin makeat alta pois, että pääsee äkkiä kotiin. Äh, haluan nauttia rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Prisman tarjouksesta lohifileen, joka ei maistunut tuoreelta, vaikka päiväystä oli uuteenvuoteen.
Itse ostin samaa Coop-lohta ja hiukan epäilin mutta graavilohi siitä oli todella hyvää. Huolehdin toki lämpötiloista koko ajan.
Aatto oli täydellinen. Tällä hetkellä mieltäni kirveltää miniäni kiittämättömyys ja tämän päivän ruokavieraiden piittaamattomuus.
Pääsen yli, mutta miniäni löytää edestään tulevina jouluina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kitinä ja valitus. Saivat juuri niitä hienoja lahjoja monen sadan euron edestä mitä olivat toivoneet, mutta sitten kilahtelevat legoista, kun vähänkin hajoaa osiin kasatessa, ja lelukoirasta jota ei juuri sillä sekunnilla osaa käyttää, kun se on otettu paketista. Ohjeita ei tietenkään malteta käydä läpi. Sama jatkuu tänä aamuna. Hirveät kilarit, vaikka aikuiset yrittävät auttaa. Kyllä tekee mieli ottaa jätesäkki ja alkaa raivaamaan kaikki tavara sinne,mutta ei....
Onko kaikki pennut muodikkaasti kirjolla?
Diagnoosi on haettu että saa tukirahat.
Ei muuta kun että aamulla oli kaikilla aivan saatanallinen kanuuna. Se tosin hoidettiin korjaussarjalla heti aamiaisella! 🍷🥂🍻
Flunssa vähän häiritsi, kun mikään ei oikein maistu miltään ja väsyttää. Ei nyt pilalla kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mää olen vähään tyytyväinen enkä turhia rutise. Mutta nyt on pakko valittaa että pilalla on. Makaan kirurgisella osastolla lonkka rikki ja piti sattua juuri eilen matkalla joulureissuun. Perhekin joutui palaamaan kotiin kun ei mua voineet yksin tänne kotisairaalaan jättää ja lähteä satojen km päähän.
Voi ei! Otan osaa. Parane pian!
Lapsi (23) ei tullutkaan luokseni ;-(
Se että perheelliset sisarukseni käy jo perintöriitaa ja alkaneet manipuloida hölmöjä vanhempiani. Perheetön on suljettu ulkopuolelle seläntakana mustamaalamisen saattelemana.
Vierailija kirjoitti:
Yksinäisyys.
Yksinäisyys johtuu syrjimisestä, kaikki tuntee jonkun tai on sukulaisia. Ei vaan haluta sitä yksinäistä pilaamaan muiden täydellistä joulunjuhlintaa ja herkuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-vaimo pilasi. Vei lapset ex-anoppilaan, vaikka oli minun vuoroni viettää joulu lasten kanssa. Ei uskaltanut edes ilmoittaa minulle, vaan laittoi lapsen asialle, kun tietää etten henno sanoa hänelle vastaan ja pilaamaan hänen jouluansa.
Jouluvalmistelut olin jo tehnyt.
Olen pahoillani puolestasi. Törkeästi tehty.
Kiitos. Ei ollut ensimmäinen kerta.
Eikö noita voisi sopia lastenvalvojalla ettei enää käy samalla tavalla? Lasten oikeuksista kyse. Sinunkin yhtä lailla. Eihän tuo oikein mene, täysin epäreilua että toinen säätää ja päättää aina omaksi edukseen. Sinuna ottaisin yhteyttä viranomaisiin.
Lastenvalvojan luona tehty sopimus o
Suututtaa puolestasi, erittäin häijy temppu. Olet varmasti hieno isä, ja sen tietävät kyllä lapsesikin.
En nyt omaa joulua tähän erittele. Mutta parempi olisi kun joulua ei edes olisi. Mieluummin normi työviikko, lapset koulussa jne. No kait se on joulun tarkoitus, että osaa arvostaa taas normiarkea.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni pilasi, jälleen kerran. Mestariselittäjä ja raivolla hallitseva patalaiska töidenvälttelijä. Oli sovittu että jokainen tuo jotain ruokaa ja yhdessä laitetaan ja katetaan pöytä. Arvaa kuka istui leveällä persiillään koko päivän ja katseli kun porukan huonokuntoisin raatoi hänenkin lautaselleen syötävää? Kun kaikki oli valmista, kysyi tarvitaanko apua. Eli vielä kettuilut päälle.
Tää voisi olla mun sisko, mutta onneksi en ole samoissa neliöissä , missään tekemisissä hänen kanssaan. Edes jouluna, ei pääse pilaamaan sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se varmaan vaimon 3-4 kehitysvammatason raivokohtausta ovat mitkä koko perheen lomat pilasivat. Eli sama kuin arkiviikkoinakin.
Eli sinä välttelet kaikkia vastuita ja toinen viimeisillä voimillaan raataa sinun ja lasten eteen, itsensä unohtaen kunnes voimat loppuu ja hermot pettää. Saat sitten julkisesti täällä soimata kuinka vaimo pilaa lomat. Sinä olet se, joka pilaat hänen joka päivänsä.
Kunnon katkeran ja yksinäisen ikäneidon tekstiä!
Kokemuksen syvällä rintaäänellä 👍.
Nyt katkera ikäneito, ei kuitenkaan yksinäinen. Ei ikinä enää yhteen sivusta seuraavan mieslapsen kanssa. Märise yksin surkeassa yksiössäsi ja odota loppuelämäsi uutta palvelijaa, sitä ei nimittäin tule.
Minun jouluni, ja itse asiassa uuden vuodenkin, pilasi epätietoisuus. Ma 23.12. kuulin, että mammografiassa löytynyt jotain, ja pääsen jatkotutkimukseen pe 3.1. Tässä sitten lottoan, että ovatko tulokset millä varmuudella syöpää, vai onko mahdollista, että onkin vaarattomia... Odottaminen on pahinta.
Pomo kun ei antanut lomaa. Yksin siis meni tämä joulu kotona kun muu perhe etelässä :(