Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lapsikadon syy on lyhyet suhteet

Vierailija
25.12.2024 |

Suhteet eivät kestä nykyisin, koska nettipalveluista on jatkuvasti tarjolla uusia parisuhdetarjokkaita. Suhteet eivät ehdi lastenhankintaan ennen kuin ne jo loppuvat. Ennen parisuhdetarjokjaita tuli vastaan niin harvoin, että Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti. 

Kommentit (952)

Vierailija
141/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos katsot ympärillesi, niin huomaat, että kaikennäköiset miehet ja naiset ovat parisuhteissa. Ikävä kyllä vika on sinun omissa asenteissasi ja olemuksessa tai sitten et hae itsesi tyyppistä seuraa. "

Miten minä henkilökohtaisesti tuohon liityn?  Asioista voi puhua yleisesti eikä aina ajatella itseä tai haukkua sitä jolle vastaa. 

Vierailija
142/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoisin aloitukseen, että naisilla toki näin. Miehet haluaisivat sitoutua, mutta eivät saa naista sitoutumaan naisen loputtomien mahdollisuuksien vuoksi. Miehen ei ole mitään järkeä lopettaa suhdetta mistään pienestä syystä, kun voi mennä kuukausia, jopa vuosia, uuden ehdokkaan löytämiseen.

Mitä nämä "loputtomat mahdollisuudet" siis käytännössä ovat? Se, että Tinderissä on tuhansia miehiä, ei tarkoita todellakaan sitä, että siellä olisi tuhansia, satoja tai edes kymmeniä kumppaniksi potentiaalisia ihmisiä - siis samanhenkisiä, joiden kanssa synkkaa ja on molemminpuolista vetovoimaa.

Tinderissä olevista miehistä taitaa aika pieni osa olla niitä, jotka etsii pitkäkestoista parisuhdetta, avioliittoa ja perheen perustamista. Suurin osa tinderin miestarjonnasta on tapailua, lyhyitä suhteita, seikkailua tai satunnaista seksiä etsiviä, myös varattuja on todella paljon. 

Eli perhettä haluava nainen joutuu ensin skippaamaan nämä edellä kuvatut. Ja jäljelle jää enää kourallinen miehiä, ne jotka etsii naista rakastuakseen ja perustaakseen perheen. Heistäkin sitten pitää valikoida pois juopot, selvästi mt-ongelmaiset ja muut selvästi häiriintyneet. Eipä jää jäljelle montakaan. Ja heistä pitäisi sitten valikoida se, jonka kanssa arvomaailma mätsää ja luonne ja kiinnostuksen kohteetkin osuisi edes jotenkin yhteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä yltäkylläisyys? Siis suurin osahan ei saa sieltä deittiapista yhtään mitään deittiä.

Tavalliset miehet ei saa matchejä sieltä. Naiset omasta tasosta riippumatta tykkäilee vain ja ainoastaan niistä tasokkaimmista miehistä eli 10%-20% miehistä saa kaikki naisten tykkäykset kun taas tavismiehet jää ilman naista. Naiset kun tykkäilee niistä tasokkaimmista miehistä niin sitten naiset valittaa kun miehellä on useita naisia joiden kanssa se on. 

Kiltit ja kivat tavismiehet jos saisi naisilta edes mahdollisuuden. 

Joku oli tehnyt tutkimuksen matcheista ja siellä 95% naisista hyväksyy 5% miehistä. Selittää paljon jos miehenä jää ilman.

Siellä ei päde edes Pareton periaate (80-20 jako), vaan nirsoilu on ihan huipputasoa. Paljon enemmän vaikuttaa kumminkin inflaatio, työelämän pas kuut tta mi nen ja se, että lapsia ei vain haluta. Suomen taru on lopussa ja tämä maa tulee tuhoutumaan, joten ei tänne kannata lapsia tehdä.

Vierailija
144/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt Tinderiä, mutta olen saanut siitä käsityksen seksisovelluksena eli se on tarkoitettu niille miehille, jotka saavat helposti seksiä ja he käyvät siellä valitsemassa seksiseuransa.

Vierailija
145/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentoisin aloitukseen, että naisilla toki näin. Miehet haluaisivat sitoutua, mutta eivät saa naista sitoutumaan naisen loputtomien mahdollisuuksien vuoksi. Miehen ei ole mitään järkeä lopettaa suhdetta mistään pienestä syystä, kun voi mennä kuukausia, jopa vuosia, uuden ehdokkaan löytämiseen.

Ihanko totta? Mä olen Tinderin kautta tavannut useita miehiä ja heistä suurin osa antanut minulle pakit. Neljä yli 1kk tapailusuhdetta muodostunut ja heistä kolme halusi lopulta lopettaa tapailun ja se neljäs ei edes missään vaiheessa ollut minuun kunnolla ihastunut.

Minulla sama kokemus. Tavallisessa elämässä esim opinnoissa, harrastuksissa jne minuun on moni mies ihastunut ja on löytynyt seurustelukumppaneita (suhteet päättyneet minun päätöksestä). Nettitreffien kautta taas olen tavannut lähinnä miehiä, jotka ovat antaneet minulle pakit muutamien treffien tai parin viikon tapailun jälkeen. En edes tiedä syytä pakkeihin (ei seksi, koska tapailut ei edenneet seksiin saakka). 

Vierailija
146/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko totta? Mä olen Tinderin kautta tavannut useita miehiä ja heistä suurin osa antanut minulle pakit. Neljä yli 1kk tapailusuhdetta muodostunut ja heistä kolme halusi lopulta lopettaa tapailun ja se neljäs ei edes missään vaiheessa ollut minuun kunnolla ihastunut.

No tuossahan on vain se ongelma, että tapailet vain miehiä jotka kaikki muutkin naiset haluavat. Ei heillä ole halua eikä tarvetta sitoutua.

Vierailija
147/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kokemus. Tavallisessa elämässä esim opinnoissa, harrastuksissa jne minuun on moni mies ihastunut ja on löytynyt seurustelukumppaneita (suhteet päättyneet minun päätöksestä). Nettitreffien kautta taas olen tavannut lähinnä miehiä,

Valitset nettitreffeissä vain ne halutuimmat ja kun he huomaavat ettei seksiä irtoakaan sinulta helposti, he tympääntyvät.

Vierailija
148/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja tämä selittyy sillä kaikki nämä karkkikaupasta valitut miehet läpäisivät tiukat kriteerisi, sekä ovat sinua paremman näköisiä miehiä joita muutkin naiset haluavat. Et pysty sitouttamaan heitä parisuhteeseen, mutta saat toki deittejä ja seksiä heiltä. 

Vierailija
149/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen haave on ilmeisesti että lapsetkin alistettaisiin ruoka jonoihin anelemaan joka päiväistä leipä annosta Purran ja Orpon mieliksi.

Älä unohda Stubbia. Stubb "unohti" köyhien ruokajuhlan, johon tänä vuonna osallistui useita lapsiperheitä. 

Vierailija
150/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan pitäisi olla intersektionaalien mielestä erittäin hyvin. Koti ja uskonto on käytännössä jo tuhottu, kotimaakin on hyvää vauhtia hajoamassa. Tilalle on tarjolla kaikkea kivaa.

Miksi intersektionaali haluaisi tuhota kodin ja uskonnon?!!  En minä ainakaan. Tosin uskonto ei pelasta vaan usko Jeesukseen. Kenenkään kotejakaan en ole tuhonnut.

Vierailija
151/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja tämä selittyy sillä kaikki nämä karkkikaupasta valitut miehet läpäisivät tiukat kriteerisi, sekä ovat sinua paremman näköisiä miehiä joita muutkin naiset haluavat. Et pysty sitouttamaan heitä parisuhteeseen..

Jep, kun on mahdollisuus valita tuhansista ehdokkaista niin tietysti se parhaimman näköiset valitaan. Omaa tasoa vastaavia jotka haluavat parisuhdetta ei valita tai jos valitaan heidät ghostataan kun tulee parempi ehdokas ehdottelemaan deittejä.

Tinderin tavisnaisten itse valitsema kuolemanspiraali.

Vierailija
152/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen suhteissa on sinnitelty väkisin, koska naisilla ei ole ollut omaa toimeentuloa ja omaisuutta tai lupaa tehdä tiettyjä asioita. Enää ei tarvitse sinnitellä esim. juopon naistenhakkaajan r*iskattavana (koska ei ollut avioliitossa ennen rikos), vaan voi ottaa ja häipyä suhteesta, koska on omaa rahaa.

Miesten käytös on edelleenkin usein alistavaa naisia kohtaan esim. weaponized incompetence. Kotityöt kaadetaan niskaan ja pidetään naista itseä alempiarvoisena palvelijana, niin kukapa EI haluaisi lähteä tuollaisista suhteista, kun miehet harrastavat tuota edelleen?

Vierailija
153/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama kokemus. Tavallisessa elämässä esim opinnoissa, harrastuksissa jne minuun on moni mies ihastunut ja on löytynyt seurustelukumppaneita (suhteet päättyneet minun päätöksestä). Nettitreffien kautta taas olen tavannut lähinnä miehiä,

No siis sillonhan kyseessä on se seksi (tai paremminkin sen puute) jos viikkojen tapailujen jälkeen ei olla vielä nu$$ittu.

Vierailija
154/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko haluta lapsi?

Naisen on. Koska äitiys on naisen tehtävä.

Vierailija
155/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan se on. Jatkuvasti etsitään parempaa vaikka oltaisiin jo "suhteessa" ja kun uusi paremman näköinen kumppani löytyy, vanha kumppani on pakko ghoustata.

Vierailija
156/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pohjimmaisena syynä ihmisten lisääntynyt itsekkyys. Toimiva parisuhde edellyttää, että molemmat osapuolet pystyvät asettamaan toisen edun oman etunsa edelle. Nykyään on yleistynyt ajattelumalli, että elämässä pitääkin laittaa oma etunsa ensisijaiseksi. Ei ole tahtoa eikä sitoutumista. Kyllä sen huomaa tällä palstallakin, miten sian jättäminen on ensimmäinen tarjottu vaihtoehto vähän kaikkiin ongelmiin. Oma itse ja omat unelmat vaan ykköseksi, ei voi joustaa toisen takia. (Toki tässä ilmiössä on hyvääkin, kuten se, että ei enää tarvitse kestää täysin sietämätöntä kohtelua.)

Vierailija
157/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis sillonhan kyseessä on se seksi (tai paremminkin sen puute) jos viikkojen tapailujen jälkeen ei olla vielä nu$$ittu.

Jos mies ei ole valmis odottamaan seksiä edes kahden tai kolmen viikon ajan (johon sisältyy 2-5 treffit), niin se mies oli vain seksin perässä, ei pitkän parisuhteen. Itseäni taas ei kiinnosta pelkät seksisuhteet vaan etsin tulevaa aviomiestä. Netistä tuntuu löytyvän lähinnä niitä miehiä, kotka ei halua sitoutua, seksi kuitenkin kiinnostaa heitä. 

t. Se jolle vastasit

Vierailija
158/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja tämä selittyy sillä kaikki nämä karkkikaupasta valitut miehet läpäisivät tiukat kriteerisi, sekä ovat sinua paremman näköisiä miehiä joita muutkin naiset haluavat. Et pysty sitouttama

"kun on mahdollisuus valita tuhansista ehdokkaista niin tietysti se parhaimman näköiset valitaan"

Noin minä ainakin tekisin, jos olisin Tinderissä. Totta kai valkkaisin ne parhaimman näköiset matchit. 

Vierailija
159/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä pahaa siinä nyt on, jos tinderissä valitsee hyvännäköisiä matcheja? Täällä jotkut kirjoittaa kuin se olisi suunnilleen joku rikos. Minusta taas siitä ei seuraa mitään pahaa eikä ikävää vaan on ihan luonnollista valita niitä, jotka miellyttää silmää. Eikös kaikki tee niin? Miehet ja naiset? Vaikeahan sitä olisi rakastaa jotakuta, jonka kokee vastenmielisenä. 

Vierailija
160/952 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapas linkki. Muuten en usko aloitustasi.

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010925938.html

Eihän tuossa puhuta mitään syntyvyydestä,vaan parisuhteesta.

"Väestöliiton asiantuntija näkee ilmiössä yhteyden alentuneeseen syntyvyyteen."