HS: Lapsikadon syy on lyhyet suhteet
Suhteet eivät kestä nykyisin, koska nettipalveluista on jatkuvasti tarjolla uusia parisuhdetarjokkaita. Suhteet eivät ehdi lastenhankintaan ennen kuin ne jo loppuvat. Ennen parisuhdetarjokjaita tuli vastaan niin harvoin, että Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti.
Kommentit (952)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon tavannu +40v. Miehiä jotka nyt haluais lapsia mutta ei halua kihloihin eikä naimisiin.
Mikäs logiikka tuossa on? Ihan kummankin vanhemman oman edun vuoksi olisi tärkeää olla aviossa kun lapsi syntyy, siis olettaen, että lapsi syntyy parisuhteessa ollessa. Ihan vaan siksi, että jos jommalle kummalle vanhemmalle tapahtuu jotain, vaikka kuolee.
Millä lailla tilanne siis olisi eri? Itse aikoinaan tein lapset avoliitossa, enkä keksi mitään asiaa, jossa avioliitosta olisi ollut hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset etsii jatkuvasti parempia miehiä, naiset vaihtaa miehiä kuin sukkia. Keskiverto nainen makaa ennen 30 ikä vuoden ikää kymmenien ellei jopa satojen miehien kanssa.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä naislutkia on vähemmistö naisista, suuri enemmistö harrastaa seksiä vain parisuhteessa. Sitäkin miehet valittaa, ettei edes parisuhteessa.
Mieslutkia taas on miehistä suurin osa. Jokainen mies panisi innoissaan kaikkia naisia, jos vain saisi, mutta suurinta osaa kiukuttaa, kun ei saa keltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Artikkeli on ihan asiallinen, kannattaa lukea ajatuksella.
Ensimmäistä kertaa ihmiskunnan historiassa ihmiset voivat vapaasti valita kuinka paljon lapsia (tai jos lapsia ollenkaan) haluavat. Tämä on hyvä asia. 1970-luvulle asti lapsia tuli ovista ja ikkunoista, haluttiin niitä tai ei.
Kiva nähdä että kun vaihtoehto nyt vihdoin on niin ihmiset haluavat vähän tai ei ollenkaan lapsia.
Tämä on ihan hyvä asia. Ihmisiä on jo liikaa ja kohta alkaa onneksi vähenemään koko maailman väestön määrä. Niin ja lisäplussana lähes jokainen lapsi on haluttu lapsi.
Ainoa huono puoli syntyvyyden romahduksessa on se siirtymäjakso, kun yhteiskunnan kriittiset toiminnot lakkaavat toimimasta koska työntekijöitä on aivan liian vähän, ja vanhukset kuolevat yksin sänkyihinsä, koska hoitajia ei ole.
Jos nuo asiat jätetään huomioimatta, on syntyvyyden las
Enpä usko, koska robotisaatio. Katsopa Teslan humanoidirobotteja. Salassa ovat kehittäneet kaikenlaisia robotteja töitä tekemään, eivät vielä vaan ole iljenneet kaikkea paljastaa meille. Kohta ei ihmisiä tarvita tekemään mitään töitä. Jonkin verran ihmisiä eliitti kuitenkin haluaa säilyttää, koska ne syövät meitä.
Siis miten niin loputtomasti parisuhdetarjokkaita? Itse en ole tavannut kuin kaksi ihmistä lähes 40-vuotisen elämäni aikana, joiden kanssa olen halunnut parisuhteen muodostaa ja joita olen pitänyt jotenkin kuumina ja arvomaailmaltaan riittävän samanlaisena parisuhteen mahdollistamiseksi, ja joissa ihastuminen on ollut vastavuoroista. Toisen heistä kanssa olen ollut suhteessa kohta 15 vuotta. Kumpikaan ei ole löytynyt Tinderistä. Tämän lisäksi olen ollut aikuisiällä ihastunut yksipuolisesti kaksi kertaa, eli ei todellakaan mitenkään kävele ovista ja ikkunoista potentiaalisia parisuhdetarjokkaita. Näin ainakin täällä Pohjois-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Naislapset vetää päälle kolmikymppiseksi haaroja availlen kaikille helppoheikeille. Ei olla naimisissa eikä ole lapsia vaikka ikää jo lähemmäs neljäkymmentä.
No itse en ole naimisissa ja ei ole eikä tule lapsia, silti olen ollut 15 vuotta nykyisen puolison kanssa ja olemme hyvin sitoutuneita toisiimme. N37
Puoliso on jo edesmennyt, joten en voi olla häneen enää sitoutunut. mutta onneksi minulla on lapsi ja me välitämme toisistamme. Lapsi on elämän ilo, sitä ei nuorempi välttämättä ymmärrä.
Lapsikadon todellinen syy taitaa olla, että useimmat ihmiset nyt vain eivät halua isoa lapsikatrasta, vaan 0 - 2 riittää.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin loputtomasti parisuhdetarjokkaita? Itse en ole tavannut kuin kaksi ihmistä lähes 40-vuotisen elämäni aikana, joiden kanssa olen halunnut parisuhteen muodostaa ja joita olen pitänyt jotenkin kuumina ja arvomaailmaltaan riittävän samanlaisena parisuhteen mahdollistamiseksi, ja joissa ihastuminen on ollut vastavuoroista. Toisen heistä kanssa olen ollut suhteessa kohta 15 vuotta. Kumpikaan ei ole löytynyt Tinderistä. Tämän lisäksi olen ollut aikuisiällä ihastunut yksipuolisesti kaksi kertaa, eli ei todellakaan mitenkään kävele ovista ja ikkunoista potentiaalisia parisuhdetarjokkaita. Näin ainakin täällä Pohjois-Suomessa.
Sama juttu Helsingissä. Olin jokin aika sitten Tinderissä, ja vaikka selasin varmaan tuhansien miesten profiileita, niin ainoastaan kourallinen (alle 10) oli sellaisia, jotka vaikuttivat edes profiilinsa perusteella potentiaalisilta. Se ei tarkoita sitä, että kaikki muut olisivat olleet jotenkin "huonoja" tms, vaan valtaosa vaan oli selkeästi erityyppisiä kuin minä. Moni fiksun, mukavan oloinen mies meni vasemmalle esim. siksi, että selkeästi elämäntyyli oli liian erilainen, tai koska hän oli selkeästi ihan erityyppinen kuin minkä tiedän sopivan itselleni. Ei niitä potentiaalisia kumppaniehdokkaita todellakaan tule kovin usein vastaan, koska todella monen asian pitää osua kohdalleen, jotta henkilö olisi oikeasti potentiaalinen.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan tuo on. Hyvä kun joku ns. virallisempi sanoo sen ääneen.
Ihmiset ei vaan usko enää näihin "virallisiin asiantuntijoihin" tai median tuottamiin uutisiin. Uutisarvo täysi nolla. Tai oikeammin, kertoo siitä, että oikeista syistä vaietaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsikadon syy löytyy ikärakenteesta, sillä jos mummoikäiset synnyttäisi keskim. 1.4 lasta, joka tällä hetkellä on hedelmällisyysluku, niin Suomi hukkuisi vauvoihin.
Nyt ei enään riitä hedelmällisyysluvuksi 1.4-1.5 lasta, niin kuin se on riittänyt 70-luvulta kun suuret ikäluokat synnytti, jos synnytys halutaan nousuun, synnytysikäiset naiset pitäisi synnyttää 3-4 lasta.
Ilmiö on maailman laajuinen, ikärakenteesta johtuen.
Juu ja sitten jäädään yh:ksi neljän kakaran kanssa, kiitos, mutta ei kiitos.
No olen ollut puolison kanssa 10v, tästä 3 v naimisissa.
On työt ja talot jne ja parisuhde voi hyvin.
Ei vaan haluta lapsia. Lemmikit on kivempia.
Vierailija kirjoitti:
Puoliso on jo edesmennyt, joten en voi olla häneen enää sitoutunut. mutta onneksi minulla on lapsi ja me välitämme toisistamme. Lapsi on elämän ilo, sitä ei nuorempi välttämättä ymmärrä.
On juu, poikkeuksetta ja aina. Tässä pidemmän aikaa seurannut lähipiirissä kuinka se ihana ilo pilaa koko vanhempien elämän. Joistakin lapsista tulee katsos narkomaaneja, se niistä iloista.
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko haluta lapsi?
On, se on biologisesti normaalia ja elämän tärkein tehtävä.
Se, mikä ei ole normaalia kansakuntaa ajatellen, on ajatusmaailma siitä, että pienentynyttä syntyvyyttä voisi jotenkin paikata maahanmuutolla.
Ihmiset ovat todella pinnallisia, itsekeskeisiä, jotka riitelevät pienimmistäkin asioista, siitä sitä mennään sitten johonkin seuranhakupalveluun, sitoutumiskyky ja asioiden rationaalinen ajattelu on monella aivan lapsen tasolla.
Tuollaisia ihmisiä pitäisi kaikin keinoin välttää, jos suinkin mahdollista.
Ei se pelkkä ulkonäkö sitä onnea tuo.
Janne Kataja kehuu saaneensa lapsen. Onkohan edes välilihaa leikattu. Tehkää muut miehet sama.
Vierailija kirjoitti:
No olen ollut puolison kanssa 10v, tästä 3 v naimisissa.
On työt ja talot jne ja parisuhde voi hyvin.
Ei vaan haluta lapsia. Lemmikit on kivempia.
Näin se on meilläkin, ei tule lapsia, Onneksi
Taalla 12 vuotta naimisissa, 18 vuotta yhdessa. Yha yhdessa onnellisia,mutta ei lapsia, koska taloudellinen tilanne ei ole niin vakaa, etta lapsia uskaltaisi harkita. Molemmat korkeakoulutettuja, silti urat muodostuneet patkista - tama on myos osasyy. Ja sitten myos se, etta koen lapsen haluamisen meidan kannaltamme itsekkaaksi; meita lapsi toki ilahduttaisi, mutta silla lapsella tuskin olisi kovin kiva ja hyva elama, kun miettii milla vauhdilla tama maapallo tuhoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko pakko haluta lapsi?
On, se on biologisesti normaalia ja elämän tärkein tehtävä.
Se, mikä ei ole normaalia kansakuntaa ajatellen, on ajatusmaailma siitä, että pienentynyttä syntyvyyttä voisi jotenkin paikata maahanmuutolla.
Oli se joskus aikoinaan Suomessa, mutta kuka hullu tänne haluaa lapsia nykyään tehdä? Katsohan vähän ovatko edes suomalaiset nykynuoret turvassa nykyään, ajat ovat muuttuneet ja tiedät hyvin miksi.
On kyllä lyhkäsiä suhteita. Eihän siinä mene kuin pari minuuttia, kun kassit tyhjennetty.
Tunnen kymmeniä synnyttäneitä (alatie ja sektio) naisia ja aivan muutamalla on kaikki mennyt hyvin. Epäonnistuneita kivunlievityksiä paljon. Useampi on kertomansa mukaan ollut ihan vaarassakin synnytyksen aikana (menettänyt esim paljon verta) ja todella monella jäänyt pysyviä vaivoja. Ilmeisesti melko hirveätkin kokemukset luokitellaan kuitenkin onnistuneiksi, jos vain on lapsi ja äiti elossa.
En yksinkertaisesti uskalla altistaa itseäni tuollaiselle tilanteelle. Uskon että moni muu ajattelee samoin. Pitäisi olla todella kova vauvakuume tai sitten sellainen optimistinen "ei se mun kohdalle osu" -luonne, että uskaltaa.