Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaiken tuon tavaran, ihran ja kylläisyyden keskellä: mitä sanottavaa sinulla on Jeesus-lapselle? Unhoittuiko kokonaan?

Vierailija
25.12.2024 |

Minulla ällöttää. 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun jouluuni liity yhtään mitään jeesuksia tai uskontoa muutenkaan, se on pelkkä lahjanantopäivä keskellä pimeintä talvea. Valoja, koristeita, hyvää ruokaa, hyvää seuraa ja kivoja lahjoja, kaikki kaamoksen piristämiseksi. Joulupukki on juhlan sankari, ei mikään hemskatin jeesus.

Unohdit rahan ja itsekeskeisyyden. Lisään ne listaan puolestasi. Nyt joulusi on melkeinpä täydellinen.

Vierailija
22/26 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vietän joulua, en christmassia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kielellä Jeesukselle puhutaan? Ymmärtääkö hän savvoo?

Jeesus oli ilmeisesti Alien, joten hän hallitsee telepatian jalon taidon. Ei tarvita kieliä, kun ajatukset kulkevat suoraan tajunnasta tajuntaan.

Vierailija
24/26 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt tyrkkäsivät väkisin oman ns.tapahtumansa tähän aikaan. Alkuperäinen juhla liittyy talvipäivänseisaukseen. Sana "joulu" tulee muuten pakanallisen keskitalven juhlan germaanisesta nimestä "yule".

Kulutushysteriaan emme ole osallistuneet vuosiin ja söimme eilen vähän paremmin, mutta ei mässäilyä tai ihraista. Kävimme sytyttämässä kynttilät haudoille ja illalla tehtiin kevyt tunnin kävelylenkki. Jos olisi pieniä lapsia, niin jouluun kuuluisi lahjoja, pukki jne. Jeesusta juhlikoon uskovaiset, me juhlimme sitä, että vuoden pimein hetki tuli ja meni. Nyt kevättä kohti!

Vierailija
25/26 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä meidät rauhaan, sä olet  kasvanut isoksi ja kuollut pois kauan sitten.

Anna ihmisten juhlia!

Vierailija
26/26 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun jouluuni liity yhtään mitään jeesuksia tai uskontoa muutenkaan, se on pelkkä lahjanantopäivä keskellä pimeintä talvea. Valoja, koristeita, hyvää ruokaa, hyvää seuraa ja kivoja lahjoja, kaikki kaamoksen piristämiseksi. Joulupukki on juhlan sankari, ei mikään hemskatin jeesus.

Tämä kirjoittaja edustaa valtaväestöä. 

Jep. Valtaväestöä, jonka edustajat samalla kuuluvat kirkkoon, kauhistelevat homoutta, käyvät rippikoulun, pukeutuvat Marimekkoon, Helly Hanseniin tai Gantiin, ostavat air fryereitä tai muuta sen hetkistä roinaa, laittavat joka vuosi perinteisiä jouluruokia vailla mitään muuta perustetta kuin se että niin on aina tehty ja niin muutkin tekee. Niinkuin he tekevät kaiken muunkin elämässään.