Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, oonkohan mä narsisti. Luin että voi olla jos ei kestä neuvoja

Vierailija
11.02.2026 |

Inhoan kun joku tulee päsmäröimään/ antamaan ohjeita pyytämättä

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu, mutta en ole narsisti. Tiedän sen siitä, koska vihaan ja inhoan itseäni.

Vierailija
2/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitten ole? Mäkin välillä inhoan. Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei inhoa sitä että päsmäröidään?

Vierailija
4/19 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä kuiten tuo että narsistiksi diagnosoidaan. On useampi piirre narsistilla kuten empatia kyvyttömyyttä ja manipulointia yms yms.

Vierailija
5/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama juttu, mutta en ole narsisti. Tiedän sen siitä, koska vihaan ja inhoan itseäni.

Narsisti voi helposti vihata ja inhota itseään, mutta tekee kaikkensa peittääkseen heikkoutensa muilta, ja mielellään muiden kustannuksella. Se, miten kohtelet muita on se mikä tekee narsistiksi, ei se millainen on itselleen.

Vierailija
6/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistilla on heikko itsetunto, jota hän peittää karmealla käytöksellä. Eli juuri tuo piirre.

Vierailija
7/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit nyt paneutua sen pohjalle miksi neuvojen saaminen raivostuttaa sinua. Narsisti kokee sen hyökkäyksenä egoaan kohtaan, eli kokee että neuvon antaminen on jotain paremmuuden osoittamista (koska narsistin oma motiivi neuvomiseen on se). Normaali ihminen tietää että neuvominen johtuu vain auttamisen halusta.

Sinua voi kuitenkin ärsyttää neuvominen myös juuri siksi että sinua on ennen neuvonut joku narsisti.

Vierailija
8/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei valitettavasti poissulje narsismia. Mutta diagnoosiin tarvitsee vähän enemmän materiaalia.

Vierailija
9/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit nyt paneutua sen pohjalle miksi neuvojen saaminen raivostuttaa sinua. Narsisti kokee sen hyökkäyksenä egoaan kohtaan, eli kokee että neuvon antaminen on jotain paremmuuden osoittamista (koska narsistin oma motiivi neuvomiseen on se). Normaali ihminen tietää että neuvominen johtuu vain auttamisen halusta.

Sinua voi kuitenkin ärsyttää neuvominen myös juuri siksi että sinua on ennen neuvonut joku narsisti.

T. Pyytämättä neuvoja :D

Vierailija
10/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä kuiten tuo että narsistiksi diagnosoidaan. On useampi piirre narsistilla kuten empatia kyvyttömyyttä ja manipulointia yms yms.

Useimmilla narsisteilla ei ole emtpatiakyvyttömyyttä. Ts narsistit ihan hyvin pystyvät kuvittelemaan, miltä toisista tuntuu. Ja he käyttävät sitä tietoa hyväkseen, kun ajattelevat, että toisten kuuluukin tuntea olonsa paskaksi. 

Vierailija
11/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä on narsismin piirteitä ja se auttaa ihmistä selviytymään. Narsismia kylvetään nykysin joka paikassa ja todennäköisesti ei ole oikeasti nähnytkään ihmistä, jolla on narsistinen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
12/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää jos saan neuvoja pyytämättä. Olen itse ajatellut että se heijastaa omaa heikkoa itsetuntoani. Olen perfektionisti, täydellisyyttä vähempi ei riitä. Kaikki neuvot koen kritiikkinä ja osoituksena epätäydellisyydestäni. 

Ehkä olenkin narsisti. Kyllä mä huomaan itsessäni muitakin epämiellyttäviä piirteitä. 

Vierailija
13/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin narsisti voi olla se joka niitä "neuvoja" jakelee muille, kuvitellen että se mikä on näyttänyt toimivan itsellään, toimii automaattisesti muillakin...

Vierailija
14/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietysti saa lisäohjeistusta töitä varten, kannattaa merkitä muistiin.

Vierailija
15/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi piirre ihmisessä ei tee kenestäkään narsistia, lopettakaa ihmidten heppoinen  maallikkoluokittelu.

Vierailija
16/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin narsisti voi olla se joka niitä "neuvoja" jakelee muille, kuvitellen että se mikä on näyttänyt toimivan itsellään, toimii automaattisesti muillakin...

Tämä.

Vierailija
17/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei huolestu miettimään voisiko hän olla narsisti. Ja jos ymmärtäisikin äärimmäiset narsistiset piirteet itsessään, on niistä vain ylpeä ja pitää niitä vahvuutena. :D

Vierailija
18/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ärsyttää muiden neuvot ja päteminen. En ole narsistinen vaan narsistin uhri. Ja se historia tekee sen, miksi kiehahdan herkästi neuvoista. Hyvin pitkään ja herkässä iässä narsisti päti ja neuvoi (kaikenlisäksi väärin tai huonosti), eikä ne neuvot koskaan johtaneet mihinkään hyvään. Tästä jäi mulle takauma, että kaikki neuvojat yrittävät manipuloida mua ja aiheuttaa vahinkoa. Siksi käämini palaa herkästi, koska luulen aina, että neuvoja yrittää saada mut alistettuun asemaan ja tekemään virheitä. Tai että neuvoja kuvittelee mun olevan tyhmempi ja avuttomampi kuin hän itse. Eli neuvoista hermostuminen ei todellakaan kerro omasta narsismiudesta mitään!

Vierailija
19/19 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin ärsyttää muiden neuvot ja päteminen. En ole narsistinen vaan narsistin uhri. Ja se historia tekee sen, miksi kiehahdan herkästi neuvoista. Hyvin pitkään ja herkässä iässä narsisti päti ja neuvoi (kaikenlisäksi väärin tai huonosti), eikä ne neuvot koskaan johtaneet mihinkään hyvään. Tästä jäi mulle takauma, että kaikki neuvojat yrittävät manipuloida mua ja aiheuttaa vahinkoa. Siksi käämini palaa herkästi, koska luulen aina, että neuvoja yrittää saada mut alistettuun asemaan ja tekemään virheitä. Tai että neuvoja kuvittelee mun olevan tyhmempi ja avuttomampi kuin hän itse. Eli neuvoista hermostuminen ei todellakaan kerro omasta narsismiudesta mitään!

Toivottavasti kuitenkin tiedostat että suurin osa neuvojista on vilpittömin aikein liikkeellä, vaikka kokemuksesi on ikävämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi