Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jessus että noi raskasta joulua sovitukset on vastenmielisiä

Vierailija
24.12.2024 |

Olen suuri kitaransoiton ystävä ja raskaampikin maistuu mutta joululaulut on mulle oikeasti vähän sellainen harras asia. Nämä raskaasti soitetut joulubiisit ei vaan tarjoa mulle mitään kumpaankaan genreen.

Olenko ainoa?  

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on alkeellista räpellystä, pelkkää alakoulutason juoksutusta pentatoonisella asteikolla.

Lisäksi ne kitaran rämpyttäjät soittavat rikkinäisillä vahvistajilla, taas hirveä räminä ja ulina, ei kuulosta kitaran ääneltä yhtään!

En pysty erottamaan tänäkään vuonna septimiä noonista, ja minä sentään olen Ogelin käynyt Jazz Kitaristi koulutukseltani.

🤣🤣😂 No voihan obelixit sentään, kyllä nyt pitäisi sentään septimit ogelista erottaa, että voi raskasta joululaulua kuunnella. Voi miten moukkamaista menoa. Pikkurillini sojottaa pystyssä sympatiasta, sinua messiaallista kitaravirtuoosia kohtaan. 

Vierailija
22/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän Anthony Parviaisen esityksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin poikakalenterin raskasta joulua-miehistä.

Olisikohan se mahdollista saada edes ensi jouluksi, kiitos.

Vierailija
24/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pysty yhtään kuuntelemaan. Silkkaa kidutusta. Ja olen raskaamman musiikin ystävä, mutta en ihmisten aliarvioimisen.

Vierailija
25/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ymmärrä musiikista mitään.

Vierailija
26/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et. Kuulostaa hyvin, hyvin teennäiseltä. En arvosta.

Jos on uskossa, niin olkoon avoimesti (vrt. Annala), mutta ei tällaista pelleilyä. Tulee mieleen onko juopoilla tosiaan näin rahasta tiukkaa.

Häh? Miksi pitäis olla "uskossa", että voi laulaa myös jeesus/luoja tms. sanan sisältäviä joululauluja? Kyllä niitä voi laulaa muutkin kuin himouskovaiset, samoin himouskovaisetkin voi laulaa pakanallisia tonttulauluja. 

Vierailija
27/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin toi jatkuva hevifanitus meillä on ihan lapsellista touhua. Pas...kaa musiikkia.

Vierailija
28/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä olevan ainoa täällä.

Vierailija
29/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ihan tykkäsin, mutta tänävuonna tuli raja vastaan enkä jaksa kuunnella yhtään raskasta joulua -versiota, vaikka youtube niitä minulle ehdotteleekin.  

Vierailija
30/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin toi jatkuva hevifanitus meillä on ihan lapsellista touhua. Pas...kaa musiikkia.

Suu soukemmalle, milleniaali. Hevi on parasta mitä musiikissa on keksitty. Se kumpuaa ihmisen alkukantaisista juurista. Se on aitoa. Ei mitään tekotaiteellista milleniaalitantratransutwerkkikakkaa. 

X

Vierailija
31/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tämä oli minusta huippuidea. Joululauluja metallisovituksilla. Olen raskasn musiikin ystävä. Pari seuraavaa kertaa oli vielä ok, mutta nyt tämä juttu on aivan liian pitkäksi venytetty. 

Toisaalta se varmaan myy hyvin, siinä varmaan syy jatkaa.

Vierailija
32/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noita tarvitse mitään suurena taiteena pitääkään? Olen samaa mieltä, että onnistuneimmat esitykset ovat sieltä kahdenkymmenen vuoden takaa. Siitä huolimatta on minusta ihan kiva, että joululauluja tarjoillaan myös rock-versioina sellaisia haluaville. Harva joululaulu on taidetta muutenkaan, itse kuuntelen mieluummin näitä Raskasta Joulua -versioita kuin perinteisiä. Mutta vain kerran vuodessa, muutaman päivän. 

Vierailija
33/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hevimaa. Miksi Raskasta Joulua pitäisi lopettaa, jps se myy hyvin ja siitä nautitaan?

Enemmän meillä heviä kuunnellaan kuin tangoa, vaikka siitäkin tykkäämme. Raskasta Joulua kuuluu jo monen jouluperinteisiin tavalla tai toisella yhtälailla kuin Joulupukin kuumalinja tai joulukuusi. Mikä siinä voi olla väärin. Minusta perinnettä pitää jatkaa niin kauan kuin suomalaisia on olemassa, esiintyjiä voi tietysti välillä vaihtaa, meiltähän ei hevimuusikot lopu, eikä hevarit. 

Vierailija
34/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sopii acapalla yhtyeisiin, muttei mihinkään hevibändeihin.

Vierailija
35/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap spämmii yksinään ketjun täydeltä valituksia. Eikä osaa edes trollata kun ketju on niin aneemista settiä että ehkä kannattaisi vaihtaa harrastusta. 

Vierailija
36/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä nää milleniaalit ymmärräkään kun kuuntelevat pelkkää ylituotteistettua kaupallista tuubaa. 

Vierailija
37/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä sitten kuuntelette jos ei miellytä? Ei kai niitä väkisin tyrkytetä. En minä ainakaan edes ole kuullut sen vertaa että tietäisin mistä on edes kyse, kun ei joululaulut yleensäkään kiinnosta yhtään, olipa raskaita tai kevyitä.

Vierailija
38/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et. Kuulostaa hyvin, hyvin teennäiseltä. En arvosta.

Jos on uskossa, niin olkoon avoimesti (vrt. Annala), mutta ei tällaista pelleilyä. Tulee mieleen onko juopoilla tosiaan näin rahasta tiukkaa.

Häh? Miksi pitäis olla "uskossa", että voi laulaa myös jeesus/luoja tms. sanan sisältäviä joululauluja? Kyllä niitä voi laulaa muutkin kuin himouskovaiset, samoin himouskovaisetkin voi laulaa pakanallisia tonttulauluja. 

Se oli satanistin mielipide. Me ollaan tosikkoja.

Vierailija
39/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä sitten kuuntelette jos ei miellytä? Ei kai niitä väkisin tyrkytetä. En minä ainakaan edes ole kuullut sen vertaa että tietäisin mistä on edes kyse, kun ei joululaulut yleensäkään kiinnosta yhtään, olipa raskaita tai kevyitä.

Ajatus on kiva, että sovitetaan uusiksi vanhaa musiikkia. Mutta minkäs teet kun oksu pykii. Sovitus on jo kokeiltu, ei toimi. Toimi joskus paremman puutteessa, ei enää. Ruoskitaan kuolleita hevosia.

Vierailija
40/84 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai niitä arvostella saa, kun kerran julkisesti esiintyvät, vaikka yleensä pyrin välttämättään tällaista. Itse en ole metallimusiikin ystävä, mutta pienenä annostuksena menee, kun usein laulavat niin upeasti.

Katsoin tv:stä sen konsertin vuodelta 2022. Olin aika pettynyt, En tykännyt niistä valtavan pitkistä kitaraosuuksista, eivätkä laulajatkaan olleet minusta mitenkään erityisiä. Sovitukset eivät olleet yhtään mieleeni. Mutta varmasti joku tykkäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi