Jessus että noi raskasta joulua sovitukset on vastenmielisiä
Olen suuri kitaransoiton ystävä ja raskaampikin maistuu mutta joululaulut on mulle oikeasti vähän sellainen harras asia. Nämä raskaasti soitetut joulubiisit ei vaan tarjoa mulle mitään kumpaankaan genreen.
Olenko ainoa?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Ei kolahda minuun, vaikka raskaampaa musiikkia mielelläni muuten kuuntelenkin. Jotenkin irvokkaalta rahastukselta vaikuttaa koko konsepti.
Tänä vuonna kaunein joulumusiikki soitettiin Classic -kanavalta. Ei ainuttakaan väsynyttä renkutusta.
Soitettiin? Kommentti jouluaamulta klo 7.30. Minä aion kuunnella klassista musiikkia vuodenvaihteeseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et. Kuulostaa hyvin, hyvin teennäiseltä. En arvosta.
Jos on uskossa, niin olkoon avoimesti (vrt. Annala), mutta ei tällaista pelleilyä. Tulee mieleen onko juopoilla tosiaan näin rahasta tiukkaa.Juopoilla?
Jep, esim. Hietala, Leppäluoto ja Koivunen ovat tunnetusti olleet raittiita jo kauan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ikävästi kuuluu-ja näkyy auktorisoidun kitaran soiton koulutuksen puute. Kun televisioitavilla keikoilla esiintyy laajalle yleisölle, pitäisi tähän asiaan kiinnittää erityistä huomiota.
Olisi ammattimaista tarkistaa vahvistajien kunto ääni "tsekkauksessa" ennen esiintymistä.
Tarkoitatko vahvistIMIA?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ikävästi kuuluu-ja näkyy auktorisoidun kitaran soiton koulutuksen puute. Kun televisioitavilla keikoilla esiintyy laajalle yleisölle, pitäisi tähän asiaan kiinnittää erityistä huomiota.
Olisi ammattimaista tarkistaa vahvistajien kunto ääni "tsekkauksessa" ennen esiintymistä.
Korhosesta en tiedä mutta Tuomas Wäinölällä on kyllä takana pitkä ura monenlaisen musiikin soitosta, uskon että osaa lukea nuotteja.
Pidän paljon metallista, mutta nämä ovat aivan hirveän kuuloisia renkutuksia, etenkin Hietalan kiekumana. Kai näitä vuodesta toiseen järjestetään porukalle, joka ei osaa kuunnella mitään muuta kuin metallia ja joululaulutkin ovat heidän mielestään hyviä vain jos ne esitetään kovalla ryminällä ja volyymilla.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin nämä pitkätukat nuotteja ossaa lukea, akkain silmämeikit ja kaljan kittaaminen tärkeempää kun soittamisen opettelu.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään myös hyvin monenlaisesta musiikista, mutta näistä sovituksista en. Joku joulun tunnelma niistä jää puuttumaan. Mutta joka tykkää, kuunnelkoon :)
Ainakin minulle nämä sovitukset tuovat paljon enemmän joulun tunnelmaa kuin esim. Feliz Navidad tai jenkkien joulurenkutukset.
Vierailija kirjoitti:
Ai Korhonen ja Wäinölä ei ole ammattilaisia/ammattimaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korhosesta en tiedä mutta Tuomas Wäinölällä on kyllä takana pitkä ura monenlaisen musiikin soitosta, uskon että osaa lukea nuotteja.
Korhosella on ihan "virallinen" koulutus, opettaa itsekin.
Kiva tuo otsikko, minulla aina ensimmäinen alitajuinen vai mikälie havainto siitä on että "Jeesus sanoi että raskasta joulua sovitukset on vastenmielisiä", ja sitten vasta hetken päästä näen sen oikein.
Eiköhän RJ-kiertuetta järjestetä tasan niin kauan kuin liput tekee kauppansa.
Ite en oo yhdessäkään RJ-konsertissa ollut paikan päällä. Pari taltiointia katsonut telkusta ja en oo tykännyt, jotenkin niissä taltioineissa on melkein kaikki pielessä. Sori vain jos on ammattilaiset niitä tehneet. Tänä jouluna en oo katsonut enkä kuunnellut. Voihan niissä paikan päällä tunnelma olla katossa mutta taltioineissa se näy.
Raskasta Joulua cd-levyjä on mulla ja niitä kyllä tykkään kuunnella. Ihan erilainen nautinto kun kuuntelee studiossa tehtyjä biisejä. Joka joulu nuo levyt on mulla kuuntelussa, parhaita joululauluja mun mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petra ei osaa laulaa ollenkaan mutta muuten toimii kaikki hienosti.
Osaako se laulaa hevisti?
Minä oon kuunnellu vanhempia esityksiä, joissa ei ole kuin (luullakseni) hevimuusikoita.
Ei sovi sinne ollenkaan. Tarja tai floor ois hyviä
Ja liput maksaa paljon nykyään, ei ole monella varaa
Itselleni perin tuntemattomia laulajia, eikä oikein niilläkään irronnut.
Vierailija kirjoitti:
Mun piti käyttää googlea kun ohjelma tiedoissa sanottiin, The Voice of Finlandin historian suurimmalla äänimäärällä voittanut Laura Ruusumaa...
"Katsoin" Voice of Finlandin kaksin taistelut jaksoista lähtien. Ääni ratkaisee jaksoja en kato kun ne on niin noloja että meinaa itseäkin ihan hävettää niin laulajaehdokkaiden kuin tuomareidenkin puolesta. Siis katson ja kuuntelen siten että vain toisella korvalla ja silmällä, keskittyminen ohjelmaan on kohtalaisen kehno.
Googlata piti Ruusumaa siksi kun en kuollaksenikaan muistanut mimmonen laulaja on oli. Mietin vain että mitä joku keskikertainen iskelmälaulaja RJ-kiertueella tekee 😁😁
Vaikka katsoin ohjelmatiedot niin ohjelmaa en katsonut. Tykkään vain RJ-levyjä kuunnella.
Kävikö muuten kukaan RJ-risteilyllä marraskuussa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on alkeellista räpellystä, pelkkää alakoulutason juoksutusta pentatoonisella asteikolla.
Lisäksi ne kitaran rämpyttäjät soittavat rikkinäisillä vahvistajilla, taas hirveä räminä ja ulina, ei kuulosta kitaran ääneltä yhtään!
En pysty erottamaan tänäkään vuonna septimiä noonista, ja minä sentään olen Ogelin käynyt Jazz Kitaristi koulutukseltani.
Ok. Mulle toimii vaan olenkin musan kuluttaja, en soittaja tai laulaja.
Vierailija kirjoitti:
Ja liput maksaa paljon nykyään, ei ole monella varaa
Jos halvin lippu on about 40 €, ei se kyllä kallis ole.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullekaan esim. Antony Parviainen ole tuttu mistään muusta tuotannosta, mutta silti heittämällä yksi suosikeistani RJ-laulajista.
Kukas se juuri the 69 eyes bändistä tuli uskoon ja sanoi vuosikymmenet pirunpolkkaa riitti.