Jessus että noi raskasta joulua sovitukset on vastenmielisiä
Olen suuri kitaransoiton ystävä ja raskaampikin maistuu mutta joululaulut on mulle oikeasti vähän sellainen harras asia. Nämä raskaasti soitetut joulubiisit ei vaan tarjoa mulle mitään kumpaankaan genreen.
Olenko ainoa?
Kommentit (84)
En katsonut Raskasta joulua, mutta en tykännyt Svengaavan joulun sovituksista, varsinkaan Tonttu kappaleesta. Tonttu on jotenkin haikea ja mietteliäs kappale, ei siihen sovi svengaava soundi.
Minä tykkään, en pitkään aikaan kuunnellut joululauluja kunnes ne tehtiin näin. Ja siis J-P Leppäluodon tonttu on paras ikinä. Sitäkään ei voinut ennen kuunnella Loirin ulvomana.
Silloin kun nämä tulivat, se oli hauskaa ja kivaa vaihtelua mutta ei sitä olisi pitänyt jatkaa, tämä idea söi itsensä loppuun nopeasti ja muuttui rasittavaksi, sellaiseksi väkisin jauhetaan samaa.
T Ei sitä samaa vitsiäkään jatsa ihan tuhatta kertaa, max 5 kertaa riittää
Juoppojen janistien rahastusta, jota ei osata lopettaa. Suomessa pitää muutenkin aina pilata kaikki alkuperäiskonseptit ja tämä on perspannut joululauluja jo vuosia.
En ole kuullut kuin pätkiä silloin tällöin. Kuten sanottu, eivät vaikuta tuovan oikein mitään kumpaankaan genreen. Sellaista suomalaiskansallista mollisoutua, ei kiinnosta. Metallin ystävä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on alkeellista räpellystä, pelkkää alakoulutason juoksutusta pentatoonisella asteikolla
Sitä on power metal.
Paskaa se on, häpeäksi oikeata työtä tekeville metalli duunareille.
Kyllä ikävästi kuuluu-ja näkyy auktorisoidun kitaran soiton koulutuksen puute. Kun televisioitavilla keikoilla esiintyy laajalle yleisölle, pitäisi tähän asiaan kiinnittää erityistä huomiota.
Olisi ammattimaista tarkistaa vahvistajien kunto ääni "tsekkauksessa" ennen esiintymistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei ymmärrä musiikista mitään.
Eipä nää milleniaalit ymmärräkään kun kuuntelevat pelkkää ylituotteistettua kaupallista tuubaa.
Vanhimmat millenniaalit ovat nelikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään!
Ja minä rakastan😍😍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä sitten kuuntelette jos ei miellytä? Ei kai niitä väkisin tyrkytetä. En minä ainakaan edes ole kuullut sen vertaa että tietäisin mistä on edes kyse, kun ei joululaulut yleensäkään kiinnosta yhtään, olipa raskaita tai kevyitä.
Ajatus on kiva, että sovitetaan uusiksi vanhaa musiikkia. Mutta minkäs teet kun oksu pykii. Sovitus on jo kokeiltu, ei toimi. Toimi joskus paremman puutteessa, ei enää. Ruoskitaan kuolleita hevosia.
Minkäs teet, tosiaan? Hmm, jätät kuuntelematta?
Minä tykkään, ensimmäistä kertaa kävin RJ keikalla 2009. Ilmeisesti moni muukin tykkää kun jo 20 vuotta on jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun nämä tulivat, se oli hauskaa ja kivaa vaihtelua mutta ei sitä olisi pitänyt jatkaa, tämä idea söi itsensä loppuun nopeasti ja muuttui rasittavaksi, sellaiseksi väkisin jauhetaan samaa.
T Ei sitä samaa vitsiäkään jatsa ihan tuhatta kertaa, max 5 kertaa riittää
Saako muiden genrejen joululauluja jauhaa useampana jouluna peräkkäin? Minua ne perinteiset joululaulut rasittavat joka joulu mutta niin vaan niitä soitetaan ja lauletaan aina vaan uudestaan.
Tykkään myös hyvin monenlaisesta musiikista, mutta näistä sovituksista en. Joku joulun tunnelma niistä jää puuttumaan. Mutta joka tykkää, kuunnelkoon :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä sitten kuuntelette jos ei miellytä? Ei kai niitä väkisin tyrkytetä. En minä ainakaan edes ole kuullut sen vertaa että tietäisin mistä on edes kyse, kun ei joululaulut yleensäkään kiinnosta yhtään, olipa raskaita tai kevyitä.
Ajatus on kiva, että sovitetaan uusiksi vanhaa musiikkia. Mutta minkäs teet kun oksu pykii. Sovitus on jo kokeiltu, ei toimi. Toimi joskus paremman puutteessa, ei enää. Ruoskitaan kuolleita hevosia.
Minkäs teet, tosiaan? Hmm, jätät kuuntelematta?
Minä tykkään, ensimmäistä kertaa kävin RJ keikalla 2009. Ilmeisesti moni muukin tykkää kun jo 20 vuotta on jatkunut.
Olen kuuntelematta. Mutta tarkoitin lähinnä sitä, että sovituksiin voisi tuoda jotain uutta.
Liian raskasta, raskasta kuunnella kun isot miehet huutaa hoosiannaa falsetilla äänellä. 😯
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin toi jatkuva hevifanitus meillä on ihan lapsellista touhua. Pas...kaa musiikkia.
Mitä sitten pitäisi olla - älykästä, sofistikoitua ja ah niin intellektuellia räppiäkö....?
Vierailija kirjoitti:
Et. Kuulostaa hyvin, hyvin teennäiseltä. En arvosta.
Jos on uskossa, niin olkoon avoimesti (vrt. Annala), mutta ei tällaista pelleilyä. Tulee mieleen onko juopoilla tosiaan näin rahasta tiukkaa.
Sanoikohan JP Leppäluota jossakin haastattelussa, että ekoissa Raskasta joulua -konserteissa esiintyjät olivat vieläpä päissään kuin siat, mutta sitä oli pakko sitten hillitä.
Vierailija kirjoitti:
Liian raskasta, raskasta kuunnella kun isot miehet huutaa hoosiannaa falsetilla äänellä. 😯
En ole koskaan kuullut näitä biisejä, ainoastaan puhuttavan Raskaasta joulusta konseptina, mutta kiitos mielikuvasta :D
Ei tuota sontaa kuuntele kuin kouvolatukkaiset ja yli-ikäiset wannabe-rokkarit.
Juopoilla?