Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota joulun jälkeen

Vierailija
24.12.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja tänään mies ilmoitti halustaan erota. Kuulemma laittaa eropaperit ensi viikon aikana. Olen ollut koko syksyn uupunut ja töissä joutunut yt-neuvotteluiden jälkeen tekemään 2 työt nyt hetken aikaa ja lisäksi omat työt loppuvat keväällä. Olen purkanut liikaa omaa huonoa oloa kiukuttelulla ym. mieheen. 

Mutta nyt siis olen kuitenkin shokissa ja tulee myös itsetuhoisia ajatuksia mieleen. Lasten takia silti pakko jaksaa. En vaan tiedä miten, itkusta ei tule loppua.. 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
22/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poltat itsesi loppuun töissä tekemällä kahden hengen työt, jos kerran tiedät saavasi kenkää keväällä? Siinä ohessa pilasit parisuhteesi. En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yle kertoi vähä aika sitten, että joulu on hyvä aika pohtia parisuhdetta ja erota.

https://yle.fi/a/74-20131658

Vierailija
24/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä jaxuhali  <3

Vierailija
25/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poltat itsesi loppuun töissä tekemällä kahden hengen työt, jos kerran tiedät saavasi kenkää keväällä? Siinä ohessa pilasit parisuhteesi. En ymmärrä.

Niin miksi? Olisiko joku elämänhallinnan kurssi paikallaan kunhan olet toipunut erosta ja sopeutunut työttömyyteen?

Vierailija
26/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa itkeä ap. Sun ei tartte nyt olla vahva tai esittää sitä. Ota itselle aikaa, puhu ystäville, perheelle, hae tukea. Jos pahaksi menee niin terapiaa.

Tarvitset nyt omaa aikaa että saat tunteet ja ajatukset järjestykseen. Ota nyt reippaasti omaa aikaa, lähde vaikka pois kotoa jos siellä on kaamea tunnelma. Karkaa vanhemmille tai ystävän luo.

Pura tunteitasi, puhu ja puhu. Mies voi hoidella kodin ja perheen sillaikaa.

27/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Tuo on aivan kamalaa! Mä en ymmärrä, miksi jonkun pitää kaikista mahdollisista päivistä juuri jouluaattona ilmoittaa avioeron hakemisesta? 

Mä olen kuullut sellaisen tositarinan, että pariskunta odotti kolmatta yhteistä lasta ja kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa mies oli tullut töistä kotiin ja ihan vaan ilmoittanut, että hän hakee avioeroa ja muuttaa yhteen uuden tyttöystävän luokse. Tämä oli tullut yllätyksenä kuin salama kirkkaalta taivaalta naiselle.

Vierailija
28/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me erosimme exän kanssa pari vuotta sitten syksyllä. Kyllä on ollut raastavaa aikaa vielä sen jälkeenkin, kun heittäytyy välillä hankalaksi. Olen kuitenkin onnellinen siitä, ettei tarvitse olla ihmisen kanssa yhdessä, joka on kaikille kateellinen kaikesta, luulee että hänen tapansa on se ainoa oikea. Tuin häntä aina. Hänellä oli parin vuoden tissuttelukausi, viimeisellä yhteisellä perhereissulla päätin, etten enää edes niitä muutamia saunakaljoja kokoajan katsele. Itse en juo alkoholia lähes koskaan. Minä päätin erosta ja olen saanut syyllistämistä perheen rikkomisesta, hän myös uhkaili 6 kk itsemurhalla eron jälkeen. Olen itse nainen. Hoidin työt, kotityöt, lasten harrastukset, päiväkotiin viemiset, tuomiset, yöheräilyt monta vuotta. Hän oli välillä 3 kk poissa kotoa töiden takia. Päätin, että nyt muuten riittää. 10 vuotta katselin. Olin ihan hemmetin väsynyt. Työpaikkani oli haastava. Exä vaan valitti joka päivä, kun astuin ovesta sisään, olin kannatellut positiivista otetta monta vuotta. Eron jälkeen exäni kuvitteli olevansa joku superihminen, kun hoitikin lapsia yksin ja arvosteli minun vanhemmuuttani. Alkoi jakelemaan ohjeita minulle, kuten kaikille muillekin ihmisille. Onnea vaan hänen uuteen suhteeseensa, jossa on 4 lasta meidän yhteisen lapsen lisäksi. Vuoden superihminen. Tiedän kokemuksesta, että tämä loistokas kausi ei hänellä tule kestämään kauaa, nyt hän haukkuu minua pari vuotta uudelle, kuten haukkui exäänsä minulle, elää niissä illuusioissa, että minä olen huono äiti ja huono ihminen. Voin sanoa, että kun lapsi on täysi-ikäinen muutan pois koko Suomesta. Hän saa jäädä tänne omiin pieniin piireihinsä taivastelemaan muiden elämää. En tiedä minkä haukkumiskohteen löytää sitten, kun ei enää voi arvostella exiään. Hänelle en jaa mitään henkilökohtaista eikä olla edes somessa näkyvissä toisillemme, koska hän on niin kateellinen, koska minulla on varaa matkustaa lasten kanssa jne. Uudella miesystävälläni ei ole lapsia, joten voimme lähteä helposti reissuun myös kahdestaan. Erossa en saanut mitään, en edes rahaa talostamme, joten hän ei ole katkera senkään puolesta. Hän on kuvittelee olevansa nöyrä, hauska ja fiksu ihminen ja jopa komea ja kaikki muut ovat sitä ja tätä. 

T. Eroaminen on aina kamalaa, mutta kamalaa on myös olla suhteessa ihmisen kanssa, joka ei näe toisen panostusta jne tukemista ja auttamista. 

Vierailija
29/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen

Mies sillä on. Onhan sitä vihjailtu.

Vierailija
30/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että toinen nainen on odottamassa. Ollut jo jonkin aikaa.

Vierailija
31/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle, että se ottaa sitten lapset, niin sinä saat levätä ja toipua kaikesta siitä stressistä ja masennuksesta. Otat vihdoin aikaa itselle. Keskity itseesi. Mies on yhtä lailla lasten vanhempi, hänen vuoronsa ottaa lapset hoitoonsa, ja sinä otat sitten kun olet taas kunnossa.

Sepäs olisikin kun tämmöinen ihme tapahtuisi, että nainen päästäisi irti lapsistaan. Aina pidetään kiinni kynsin hampain ja vieraannutetaan lapset isästä ja muutenkin yritetään olla mahdollisimman hankalia.

Vierailija
32/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kumpikin ihan hulluja ja pakkomielle saada kakaroita kenelle tahansa.

Vierailija
33/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että toinen nainen on odottamassa. Ollut jo jonkin aikaa.

Vierailija
34/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan harkita samaa temppua. Viimeksi toukokuussa on peitto heilunut, kun vaimolla kuulemma on niiiin stressaavaa töissä, kun organisaatiouudistus ja stressi ja kaikkea. T. M50

Vierailija
35/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle, että se ottaa sitten lapset, niin sinä saat levätä ja toipua kaikesta siitä stressistä ja masennuksesta. Otat vihdoin aikaa itselle. Keskity itseesi. Mies on yhtä lailla lasten vanhempi, hänen vuoronsa ottaa lapset hoitoonsa, ja sinä otat sitten kun olet taas kunnossa.

Sepäs olisikin kun tämmöinen ihme tapahtuisi, että nainen päästäisi irti lapsistaan. Aina pidetään kiinni kynsin hampain ja vieraannutetaan lapset isästä ja muutenkin yritetään olla mahdollisimman hankalia.

Heh. Kyllä se on niin, että miehellä on helpompi lähteä ilman lapsia. Monesti tällaisiin liittyy miehen puolelta myös päihteiden käyttöä, joten ei lapset siihen sovi. 

Vierailija
36/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa eron siinä kohtaa, kun uusi nainen varmistunut.

Vierailija
37/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan harkita samaa temppua. Viimeksi toukokuussa on peitto heilunut, kun vaimolla kuulemma on niiiin stressaavaa töissä, kun organisaatiouudistus ja stressi ja kaikkea. T. M50

Niin? Mitä sinä olet tehnyt, jotta naisella edes kotona stressi hellittäisi?

Vierailija
38/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ihan täysi järkisiä alun alkaenkaan lähtiessä suhteeseen kumpikaan. Eihän yksi voi olla vain syyllinen ja yksi ei syytön.

Vierailija
39/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me erosimme exän kanssa pari vuotta sitten syksyllä. Kyllä on ollut raastavaa aikaa vielä sen jälkeenkin, kun heittäytyy välillä hankalaksi. Olen kuitenkin onnellinen siitä, ettei tarvitse olla ihmisen kanssa yhdessä, joka on kaikille kateellinen kaikesta, luulee että hänen tapansa on se ainoa oikea. Tuin häntä aina. Hänellä oli parin vuoden tissuttelukausi, viimeisellä yhteisellä perhereissulla päätin, etten enää edes niitä muutamia saunakaljoja kokoajan katsele. Itse en juo alkoholia lähes koskaan. Minä päätin erosta ja olen saanut syyllistämistä perheen rikkomisesta, hän myös uhkaili 6 kk itsemurhalla eron jälkeen. Olen itse nainen. Hoidin työt, kotityöt, lasten harrastukset, päiväkotiin viemiset, tuomiset, yöheräilyt monta vuotta. Hän oli välillä 3 kk poissa kotoa töiden takia. Päätin, että nyt muuten riittää. 10 vuotta katselin. Olin ihan hemmetin väsynyt. Työpaikkani oli haastava. Exä vaan valitti joka päivä, kun astuin ovest

Opettele tiivistämään. Vaikutat rasittavalta syyllistäjältä.

Vierailija
40/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nyt kumminkin haluaa, että sinä valmistat ensin joulutunnelman kynttilöineen ja teet vielä ruuatkin - tammikuussa härkäviikot. Ja sittenhän on lähes vuosi aikaa etsiä uusi jouluhaltiatar.

Sama tuli mieleen. Ukko ottaa vielä viimeiset edut irti. Kyllä äijät osaa olla tunnekylmiä, kun ei omaa stressissä olevaa puolisoa haluta/osata tukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän