Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa erota joulun jälkeen

Vierailija
24.12.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja tänään mies ilmoitti halustaan erota. Kuulemma laittaa eropaperit ensi viikon aikana. Olen ollut koko syksyn uupunut ja töissä joutunut yt-neuvotteluiden jälkeen tekemään 2 työt nyt hetken aikaa ja lisäksi omat työt loppuvat keväällä. Olen purkanut liikaa omaa huonoa oloa kiukuttelulla ym. mieheen. 

Mutta nyt siis olen kuitenkin shokissa ja tulee myös itsetuhoisia ajatuksia mieleen. Lasten takia silti pakko jaksaa. En vaan tiedä miten, itkusta ei tule loppua.. 

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi, että menette pariterapiaan. 

Mies menee kuuntelee terapeutin aukomista kuinka väärin hän  tekee kaikessa ja vaimo komppaa vieressä.

Vierailija
62/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa se mies vaan kokee parhaaksi koko perheelle erota. Ties vaikka olisi asiaa itekseen käsitellyt ja pyöritellyt koko syksyn.

Heh, sellaista miestä ei ole, joka jotain ongelmaa itsekseen käsittelisi ellei ole aivan pakko. Uusi nainen on katsottuna ja testattuna. Se on miesten tapa "käsitellä" asioita eli olla käsittelemättä 

Miehillä ei olisi mitään ongelmia ilman naisia. Siis naisia ylipäätään, vaikkei olisi vaimoakaan niin joku nainen niitä ongelmia miehelle tuottaa, jatkuvasti. Ja tahallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ilmoitti myös halustaan erota tuossa parisen kuukautta sitten. Aluksi syyllisti minua kaikista tekemisistäni ja tekemättä jättämisistäni, kunnes lopulta myönsi olevansa ihastunut toiseen ja uuden suhteen olevan jo viritteillä. Koomisinta tässä on se, että hän on itse perseillyt suhteessamme oikein olan takaa aivan alusta asti mutta saanut erinäisten nyyhkytarinoiden ja uhriutumisen avulla kaiken anteeksi.

Sano minun sanoneen, miehelläsi on toinen, mutta hän ei uskalla tai halua myöntää, koska hän ei voi ottaa taakakseen ns. tarinan konnan roolia!

Vierailija
64/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nyt kumminkin haluaa, että sinä valmistat ensin joulutunnelman kynttilöineen ja teet vielä ruuatkin - tammikuussa härkäviikot. Ja sittenhän on lähes vuosi aikaa etsiä uusi jouluhaltiatar.

Eiköhän sillä ole jo. Yleensä miehillä on, jos ne on aloitteellisia erossa.

Vierailija
65/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa perhejoulua kaikille

T. Sinkku

Vierailija
66/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdit siis itse jättää eropaperit ennen miestäsi. Siitäs sai.

ei kannata ehtiä ensin, eron vireille laittaja maksaa nämä kansliakulut yht.310e.

Vierailija
67/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poltat itsesi loppuun töissä tekemällä kahden hengen työt, jos kerran tiedät saavasi kenkää keväällä? Siinä ohessa pilasit parisuhteesi. En ymmärrä.

Et ymmärrä. Oletko t yhmä? Miehellä on toinen nainen.  

Suomalaiset miehet ovat 99% r o skaa. 

Tsemppiä ap.

Vierailija
68/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poltat itsesi loppuun töissä tekemällä kahden hengen työt, jos kerran tiedät saavasi kenkää keväällä? Siinä ohessa pilasit parisuhteesi. En ymmärrä.

Et ymmärrä. Oletko t yhmä? Miehellä on toinen nainen.  

Suomalaiset miehet ovat 99% r o skaa. 

Tsemppiä ap.

Ja sinä hiekkahaarainen emcelvanhapiika vietät joulusi miesvihapalstalla sormettaen itseäsi miesvihakiimassasi

Vierailija
69/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ollutkaan tosirakkautta jos kävi noin.

Vierailija
70/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki oikean päätöksen. Ei pidä jäädä huonoon suhteeseen huonon naisen kanssa.

Vierailija
71/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle, että se ottaa sitten lapset, niin sinä saat levätä ja toipua kaikesta siitä stressistä ja masennuksesta. Otat vihdoin aikaa itselle. Keskity itseesi. Mies on yhtä lailla lasten vanhempi, hänen vuoronsa ottaa lapset hoitoonsa, ja sinä otat sitten kun olet taas kunnossa.

Uskokaa nyt näitä satuja, joka päivä samanlaista trollaamista. 

Vierailija
72/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ouuttu tilannetaju, jos pitää jouluaattona eroaikeista kertoa. Mies on odiootti. 

Avioliitto on niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. Harmi että miehesi ei tunnu tätä tajuavan. 

Muista että mikään ei kestä iluisesti, kaikki on väliaikaista. Myös epätoivon tunteesi ja kipusi nyt. Sinä selviät kyllä. 

Vierailija
73/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taitaisin antaa äijälle saman tien lähtöpassit, viettäköön joulunsa missä tahtoo. Ja jos ei lähde , niin meneisin lasten kanssa omille vanhemmilleni ja neuvoisin lähtemään parin päivän sisällä. Jos ei onnistu, lähtisin itse , mieshän voi alkaa saman tien harjoitella viikko- viikko systeemiä lasten kanssa, hän voi ottaa heti ensimmäisenä viikon.

Julma nainen.

Ei kuitenkaan likikään niin julma kuin apn mies.

Vierailija
74/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Joku kirjoitti, että olen ollut henkisesti väkivaltainen miestä kohtaan, mutta itse en allekirjoita tuota. Kiukutteluni ovat enemmän tyyliä "miksi et hiekoittanut jäistä pihaa napupapu" (juu asumme vanhassa ok-talossa maaseudulla), eikä mitään henkilökohtaisuuksiin menevää haukkumista ja sättimistä. 

Ja nimenomaan vanhan talon ja etenkin lasten vuoksi ero ei ole mikään yksinkertainen asia. Täällä missä asumme, ei ole edes vuokra-asuntoja lähistöllä tarjolla, vaan näitä vanhoja tönöjä millaisessa itsekkin asumme ja lainaakin tästä on vielä jäljellä ihan reippaasti plus myynti varmaan haastavaa. 

Joku ihmetteli miksi olen ns. uhrannut itseni työlle, vaikka tiedossa on että koko työpaikka menee alta eli osasto laukkautetaan keväällä. En osaa tähän edes vastata ja taidan olla jonkinlainen työnarkomaani ja olen saanut myös todella työkeskeisen kotikasvatuksen. Varmasti tässä on peiliin katsomisen paikka.

Tässä noin kuukausi sitten varasin työterveydestä lääkärin ja hän määräsi unettomuuteen lääkkeitä ja kirjoitti lähetteen psykologille. Tuolla psykologilla saan käydä yhden kerran juttelemassa työterveyden piikkiin ja ajat olivat jo tässä joulukuussa täynnä, mutta tammikuussa sitten.

Tänään saatiin vähän juteltua miehen kanssa, kun kouluikäiset lapset olivat (ulko)saunassa. Yritetään vielä jatkaa yhdessä! Suuri syy tälle kaikelle eli miehen eropuheille johtuu lopulta mun uupumisesta. Mulla on terveydellisiä ongelmia (krooniset kivut ym.) plus työpaikan meno alta stressaa, joka toisi meille taloudellisia ongelmia. Oon ite ollut aina tarkka taloudesta niin tää on mulle iso juttu. Ja olen toki hakenut työpaikkoja tässä tämänkin kuukauden aikana jo kymmentä, mutta ajat on vaikeat.

Jatkossa yritän löytää kanavan minne purkaa tätä vyyhtiä, vaikka sen työterveyden psykologin tai hoitajan avulla. Olen siis sellainen, että kerron kaikki ongelmat miehelle, mutta hänellä on mittari täynnä tätä vyyhtiä. Mutta rakkautta kuitenkin jäljellä, niin yritetään jatkaa ja toki yhteisten lasten vuoksi.

Nyt keskityn joulun pyhät lepäämiseen. Ennen pyhiä tuli ylitettyä omat voimavarat ja häsäytyä liikaa monellakin tavalla.

Hyviä joulun pyhiä kaikille ja myös muille kenellä on vaikeaa 🧡

Vierailija
75/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on että sait hieman varoitusaikaa ja ehdit totutella uuteen tilanteeseen. Olisihan se ollut ikävää peruuttaa koko joulu tämän asian takia. Nyt voit puuhastella kodin hengettärenä vielä muutaman pivän ennenkuin tulee taas arki ja eropaperit.

Vierailija
76/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se sika pois kotoa heti jouluksi. Ei eroamista tarvitse tehdä miehelle helpoksi tai mukavaksi

Vierailija
77/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ryhdistäydyt etkä yhtään rupea siellä vaikeroimaan. Menee lapsiltakin joulu pilalle. Reippaasti vain vietät joulua ja avioero sitten tulee kun on tullakseen perjantaina.

Vierailija
78/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Joku kirjoitti, että olen ollut henkisesti väkivaltainen miestä kohtaan, mutta itse en allekirjoita tuota. Kiukutteluni ovat enemmän tyyliä "miksi et hiekoittanut jäistä pihaa napupapu" (juu asumme vanhassa ok-talossa maaseudulla), eikä mitään henkilökohtaisuuksiin menevää haukkumista ja sättimistä. 

Ja nimenomaan vanhan talon ja etenkin lasten vuoksi ero ei ole mikään yksinkertainen asia. Täällä missä asumme, ei ole edes vuokra-asuntoja lähistöllä tarjolla, vaan näitä vanhoja tönöjä millaisessa itsekkin asumme ja lainaakin tästä on vielä jäljellä ihan reippaasti plus myynti varmaan haastavaa. 

Joku ihmetteli miksi olen ns. uhrannut itseni työlle, vaikka tiedossa on että koko työpaikka menee alta eli osasto laukkautetaan keväällä. En osaa tähän edes vastata ja taidan olla jonkinlainen työnarkomaani ja olen saanut myös todella työkeskeisen kotikasvatuksen. Varmasti tässä on peiliin katsomisen pai

Eli olit trolli

Vierailija
79/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itke sellaisen perään, joka ei sinua halua. Miehellä on todennäköisesti jo toinen katsottuna. Huokaisee pari päivää ja sitten kysyt mieheltä miten asuminen ja lapset ja kerrot myöt miten sinä haluat asiat järjestää. Arkipäivänä varaatte ajan lastenvalvojalle ja siitä se lähtee. 

Vierailija
80/94 |
24.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap, tajuat että oma paha olosi on kenties ollut aiheuttamassa tätä? Ymmärrän jos on ollut vaikeaa ja voimia tilanteeseesi. Jos toinen jatkuvasti kuten sanoit "kiukuttelee" tai kaataa stressiä toisen päälle, se ei ole kestävä tilanne eikä kenenkään sitä pidä sietää loputtomiin. Menet itse terapiaan jotta saat omat asiat selvitettyä ja pyydät mieheltäsi voisiko saada ns armonaikaa suhteellenne. Myös yhteinen terapia omasi lisäksi voisi tehdä hyvää. Siis joka tapauksessa erositte tai ette. Näitä vaikeita kausia ja tilanteita tulee kaikille eteen elämässä. Tsemppiä ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän