Kerropa millainen nainen jää ilman naispuolisia ystäviä
Sellainen jolla on omat mielipiteet eikä vaikene niistä. Naisyhteisöillä on todella usein joku massamielipide, josta kaikkien täytyy olla samaa mieltä tai vähintäänkin hiljaa, jos on eri mieltä muuten joutuu ulos porukasta. Usein on mielipide että vihataan jotakuta tyyppiä joka on aivan sairas naisporukan mielestä. Itse en pysty lähtemään usein mukaan tällaiseen tilaamiseen, vaan näen myös puolustavia tekijöitä tälle mustalle lampaalle. En myöskään suostu vaikenemaan mielipiteistäni vaan tuon sen esille siinä missä muutkin omansa. Tällainen nainen ei ole suosittu. Eikä välttämättä edes halua olla tuollaisen naisporukan jäsen jossa hyväksytään vain yks mielipide jostain asiasta.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedetty ja tunnustettu tosiasia on että narsistit pyrkivät ja haluavat ja pääsevät usein johtajan paikalle. Ihmiset joilla on kova ääni ja johtajan elkeet ja määräävä asenne onnistuvat tässä usein. Eivät ne herkät totuuden etsijät, jotka haluavat ottaa kaikki heikoimmatkin ihmiset huomioon.
Tämähän on selvää. Ei työpaikka ole mikään terapiakeskus. Esimiehen tehtävä on saada alaiset suoriutumaan tehtävistään, ei siellä ole aikaa filosofoida totuuksista. Siksi esimiehiksi valitaan tuollaiset ihmiset. Arvostan itse herkkiä totuudenetsijöitä ihmisinä,mutta en ihan heti keksi, mille alalle sopisivat.
En tarkoittanut mitään teoreettisten filosofioiden pohtimista vaan ihan käytännön ratkaisuja työelämässä. Ja myös esim. asenteita toisia työntekijöitä kohtaan kuten keittiön työntekijöitä tai siivoojia kohtaan, ja millaisia ratkaisuja heidän suhteensa pitäisi tehdä. Heidän kanssaan ei välttämättä kauheasti keskustella ennen kuin on jo hyvin nyreä asenne. Päiväkodit ja naisvaltaiset työpaikat harvemmin ovat mitään menestykseen tähtääviä yrityksiä, joissa ei ole aikaa miettiä työilmapiiriä, mutta työilmapiiri on niissä kuitenkin usein kaikkein huonoiten huolehdittu.
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiasioiden kieltämisestä ole mitään hyötyä. Paremmin minulla menee niiden koulutetumpien kanssa, joilla on oikeastikin jotain tärkeää tekemistä niin että eivät ehdi miettiä ketä tässä nyt kiusaisi ja syrjisi ja kenen heikomman kanan niskaa kävisi nokkimaan. .
Omat harhasi tai mielipiteesi eivät tee mistään "tosiasiaa". Siinä on syy sille, miksi sinulla ei ystäviä ole.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaanko tässä nyt naispuolisista ystävistä yleensä vai nimenomaan naisten ystäväporukoista? Nämä ovat kaksi eri asiaa eikä kaikille ystävyys tarkoita johonkin tiettyyn porukkaan kuulumista. Minun on suhteellisen helppo solmia kahdenvälisiä ystävyyssuhteita mutta porukoissa en aina viihdy. Kestän nykyään huonosti kaikenlaisia ryhmäytymiseen liittyviä lieveilmiöitä eivätkä ystäväporukat ole poikkeus. Paljon jakseta parjata mm. täällä "perusnaisten" laumakäyttäytymistä ja konsensushakuisuutta mutta oma kokemukseni on osoittanut, etteivät ne "marginaalinaistenkaan" porukat ole automaattisesti yhtään sen mukavampia. Värikkäitä ja mitä erilaisemmista asioista kiinnostuneita persoonia niissä riittää mutta kääntöpuolena on aika paljon sosiaalisten taitojen puutetta, mustavalkoista ja lapsenomaista ajatusmaailmaa sekä ikävän paljon käsittelemättömiä itsetunto-ongelmia. Myös niin sanotut "oudot" voivat olla ilkeitä toisille kalt
Hyvin sanottu!
Mies olen ja just noissa "naisporukoissa" on jotain ihme "sääntöjä", mitä minä miehenä en pysty käsittää. .... Meillä miehillä ilmeisesti, ei helppoa vaan helpompaa, et puhutaan jostain autoista/koneista/pleikkareista.
Usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Jos on ylimielinen ja ikävä toista kohtaan, onko ihme, jos saa tylyä käytöstä takas? Harvassa ovat niin tyhjäpäiset naiset, että katsovat suoraan nenän vartta pitkin pelkän ulkonäön ja pukeutumisen perusteella. Ja mitä sitten? Antaa urpojen urpoilla, ei tartte alentua samalle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiasioiden kieltämisestä ole mitään hyötyä. Paremmin minulla menee niiden koulutetumpien kanssa, joilla on oikeastikin jotain tärkeää tekemistä niin että eivät ehdi miettiä ketä tässä nyt kiusaisi ja syrjisi ja kenen heikomman kanan niskaa kävisi nokkimaan. .
Omat harhasi tai mielipiteesi eivät tee mistään "tosiasiaa". Siinä on syy sille, miksi sinulla ei ystäviä ole.
😆😆 Sä olet selvästi juuri sellainen narsisti kuin Mistä tässäkin ketjussa puhutaan! 😃 En ole missään sanonut että minulla ei olisi ystäviä Enkä puhu tässä nyt itsestäni vaan yleensä naisvaltaisista yhteisöistä. Tosiasia aivan itsestään selvästi on että keskimääräinen ex alkoholisti nainen joka lähestyy eläkeikää pääsee helpommin keikkailemaan päiväkoteihin ja sitä kautta ehkä työelämään naisvaltaisille aloille kuin että hän pääsisi johonkin huipputason it-firmaan tai aivokirurgiksi töihin.
Ja miksi otin koko aiheen puheeksi? No juuri siksi koska tuo aloituksessa kuvaamani käytös on niin ala-arvoista että johonkin sen täytyy liittyä, ja ehkäpä sitten juuri tähän älykkyysosamäärän. Mikä tässä häiritsee sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: On hyvä, että on omia mielipiteitä, mutta niitä mielipiteitä voi kuitenkin sanoa todella töykeästi, epäkunnioittavasti ja aggressiivisesti. Se, että olet eri mieltä ei siis välttämättä ole syy siihen, ettei kavereita ole, vaan se millä tavalla ilmaiset sen, että olet eri mieltä.
Ja tässä on yksinkertainen esimerkki asiasta, jossa henkilö ilmaisee sen, ettei pidä maljakosta: Tapa A: Hyi kauhee miten ruma maljakko! Siis ihan kamala! Eihän tätä kehtaa kenellekkään näyttää! Tapa B: Wau mikä maljakko. Tosi omanlainen ja nämä kuviot on kyllä todella kauniisti tehty. Harmi, ettei tämä oikein sovi omaan sisustukseeni ja tyyliini.
Eli sun mielestä ainoat vaihtoehdot on olla lapsellisen tökerö tai sitten valehdella? Entä vaihtoehto C: "En kyllä tykkää, ei oo yhtään mun tyyliä." ilman sen kummempia selittelyjä?
Minä en ainakaan ala keksimään mitään valheellisia pehmityksiä jostakin mistä en pidä. Enkä pidä ihmisistä jotka valehtelee, niistä ei ikinä voi tietää mitä he oikeasti ajattelevat jos puolet suusta tulevista lauseista on epätosia.
sellainen estynyt ja ujo kuin minä. Naiset ei ole koskaan edes antaneet mahdollisuutta vaikka olen yrittänyt. Kai sitten näkevät tylsänä yms. Kumppani minulla kuitenkin on. Naisten kanssa en enää edes yritä ystävystyä.
Mulla on muutama naispuolinen kaveri. Yks kaveri lopetti kaveruuden joitakin vuosia sitten kun hankin minkkiturkin. Tää on itse joogaava kasvissyöjä joka haukkui mua egon pönkittämisestä ja puhui ihan tosissaan egon hävittämisestä. Eli ei hyväksynyt mua sellaisena kun oon. Sen mielestä kaikki kuuhunmuutto (lue maahan) on ok ja mä oon kriittisempi tässä niin mä olin sille entinen kaveri. Harmi sinänsä.
Oltiin kouluajoilta kaverit.
On se ollu mulle vähän kateellinenkin.
Mä olen varmaan tosi kummajainen, mutta ei ole ollut aikuisiällä tai edes tuon 15v jälkeen naispuolisia ystäviä/kavereita. Ei edes oikeastaan mitään "tuttavia". Naiset ikäänkuin kaikkoaa mun ympäriltä. En ole edes koskaan tiennyt mistä se johtuu. Myönnän että olen ujo ja hieman ehkä "erilainen" mutta eikö ujoillakin naisilla ole omat ystävänsä. Ja mieheni sanoo että olen erittäin hauska ja herttainen ja kiltti kaikkia kohtaan. Jollain kursseilla/kouluilla yritin aina jutustella naisten kanssa, sitten vähän ajan päästä ne löysi aina toiset naiset keiden kanssa jutella..Ja näin tapahtui vuosia ja kaikkialla. Niin olen ymmärtänyt että ehkä olen vaan jotenkin kummajainen!
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan tosi kummajainen, mutta ei ole ollut aikuisiällä tai edes tuon 15v jälkeen naispuolisia ystäviä/kavereita. Ei edes oikeastaan mitään "tuttavia". Naiset ikäänkuin kaikkoaa mun ympäriltä. En ole edes koskaan tiennyt mistä se johtuu. Myönnän että olen ujo ja hieman ehkä "erilainen" mutta eikö ujoillakin naisilla ole omat ystävänsä. Ja mieheni sanoo että olen erittäin hauska ja herttainen ja kiltti kaikkia kohtaan. Jollain kursseilla/kouluilla yritin aina jutustella naisten kanssa, sitten vähän ajan päästä ne löysi aina toiset naiset keiden kanssa jutella..Ja näin tapahtui vuosia ja kaikkialla. Niin olen ymmärtänyt että ehkä olen vaan jotenkin kummajainen!
Niin ja jatkan. Tämä rassasi minua pitkän aikaa, varsinkin tuossa 18-29v välillä, valehtelin aina ihmisillekin että joo menen kaverin kanssa sinne ja tänne. Nykyään päälle 30v en enää valehtele ja sanon vain että kumppani on paras ystäväni ja siskoni.
Vierailija kirjoitti:
Usein metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Jos on ylimielinen ja ikävä toista kohtaan, onko ihme, jos saa tylyä käytöstä takas? Harvassa ovat niin tyhjäpäiset naiset, että katsovat suoraan nenän vartta pitkin pelkän ulkonäön ja pukeutumisen perusteella. Ja mitä sitten? Antaa urpojen urpoilla, ei tartte alentua samalle tasolle.
Mikähän tutkimus sinulla on tästä, että harvassa ovat ne naiset jotka jättävät porukasta ulkopuolelle jonkun naisen esim. heikon taloudellisen ja sosiaalisen aseman ja vaikkapa juuri näiden valtavirrasta poikkeavien mielipiteiden takia? Siis tämähän on Suomessa erittäin erittäin yleistä. Naiset eivät halua pariutua alaspäin eivätkä myöskään ystävystyä alaspäin. Tai valtameininki on suurelta osin tätä. Siihen ei paljon muuta tarvita kuin ylipaino ja kirpparivaatteet ja heikko asema työpaikalla, että ei haluta tutustua sen enempää.
Vierailija kirjoitti:
😆😆 Sä olet selvästi juuri sellainen narsisti kuin Mistä tässäkin ketjussa puhutaan! 😃 En ole missään sanonut että minulla ei olisi ystäviä Enkä puhu tässä nyt itsestäni vaan yleensä naisvaltaisista yhteisöistä. Tosiasia aivan itsestään selvästi on että keskimääräinen ex alkoholisti nainen joka lähestyy eläkeikää pääsee helpommin keikkailemaan päiväkoteihin ja sitä kautta ehkä työelämään naisvaltaisille aloille kuin että hän pääsisi johonkin huipputason it-firmaan tai aivokirurgiksi töihin.
Ja miksi otin koko aiheen puheeksi? No juuri siksi koska tuo aloituksessa kuvaamani käytös on niin ala-arvoista että johonkin sen täytyy liittyä, ja ehkäpä sitten juuri tähän älykkyysosamäärän. Mikä tässä häiritsee sinua? .
Taidat aika pahasti projosoida tuota omaa narsismiasi. Narsistithan nimenomaan tekevät tuota, että laittavat itsensä jalustalle ja jatkuvasti puhuvat alentavasti toisista. Tuokin millä tavalla puhut esimerkiksi entisistä alkoholisteista, ihan kuin ne olisivat jotenkin alempitasoisia ihmisiä itsestäsi. Oletko noin sokea omalle huonolle käyttäytymisellesi?
Ja ei minua häiritse asia. Päätin vain ottaa asian puheeksi ja vain käyttää sinua esimerkkinä minkälaiset ihmiset eivät varmasti ystäviä saa. Kun ei ihan oikeasti koulutetut naiset käyttäydy kuin sinä ja puhu muista ihmisistä alempitasoisina. Tuota tekevät vain sellaiset työpaikkakiusaajat narsistit.
Vierailija kirjoitti:
Eli sun mielestä ainoat vaihtoehdot on olla lapsellisen tökerö tai sitten valehdella? Entä vaihtoehto C: "En kyllä tykkää, ei oo yhtään mun tyyliä." ilman sen kummempia selittelyjä?
Minä en ainakaan ala keksimään mitään valheellisia pehmityksiä jostakin mistä en pidä. Enkä pidä ihmisistä jotka valehtelee, niistä ei ikinä voi tietää mitä he oikeasti ajattelevat jos puolet suusta tulevista lauseista on epätosia. .
Jos ajatuksena on, että se henkilö joka esittelee maljakkoa pitää maljakosta itse, niin kun toinen sanoo "en yhtään tykkää" voi saada negatiivisen reaktion siinä henkilössä, joka maljakosta tykkää. Se, että kehuu sitä maljakkoa ei tarkoita sitä, ettäkö valehtelee, koska sosiaalisesti lahjakas henkilö osaa kyllä kehua kaikkea, vaikka asioista ei itse pitäisikään.
Mutta tosiaan, et todennäköisesti ole kovinkaan sosiaalisesti lahjakas.
Poikkeuksellisen kaunista karsastetaan. Samoin hoikkia punkeroiden taholta.
Tämä on tieteellisesti tutkittu, että ystävällisyys korreloi älykkyyden kanssa ja ilkeys tyhmyyden. Eli ilkeät tutkitusti OVAT tyhmiä! On tyhmää olla ilkeä, mutta tyhmä on ilkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja jatkan. Tämä rassasi minua pitkän aikaa, varsinkin tuossa 18-29v välillä, valehtelin aina ihmisillekin että joo menen kaverin kanssa sinne ja tänne. Nykyään päälle 30v en en
Sama Kohtalo enkä ymmärrä, mutta luulen että se johtuu pääosin samasta kuin se että olen ylipäätään sellainen tyyppi joka ei kaipaa eikä tarvitse muita ihmisiä elämäänsä. Olen ihan onnellinen yksinäni, kun saan tehdä mitä haluan. Usein ihan välttelen ihmisen tapaamista kun se vie aikaa kaikelta mielenkiintoisemmalta ja tärkeämmältä. En silti ole mikään sosiaalinen jurpo ja olen oppinut kyllä myös pärjäämään sosiaalisesti tiettyyn pisteeseen. Mutta kyllä se voi olla juuri se että ei ole niin suurta tarvetta kavereihin, minkä takia ei ole opetellut niitä keinoja miten kavereita saadaan. Ja juuri ei ole opiskellut liioiksi asti ainakaan mitään mielistelyä. Minusta olisi myös hirveän säälittävää jotenkin ruikuttaa edes ajatuksen ja käytöksen tasolla, että "etkö sinä voi olla minun kaveri". Siksi sitä mieluummin on itsenäinen oman tien kulkija. Mutta sen sanon että tämä maailma on niin sairas paikka, että täällä alkaa saada paljon parempaa kohtelua ja kiinnostusta, jos saa itsensä nätin näköiseksi laitettua. Vaikka en tätä kuviota arvostakaan. Mutta onhan se kivaa että elämä helpottaa ja ihmiset alkavat suhtautua sinuun paremmin. Saa omat lahjatkin paremmin käyttöön kuten huumorintajun ja erilaiset jutut kun on hyvä itsetunto omasta olemuksestaan ja tietää olevansa ihan mukavan näköinen tässä porukassa niin on jotenkin paljon vapaampi keskustelemaan ja olemaan iloinen ja kaikkea.
Lisäksi seurakunta on aivan valtavan hyvä paikka mennä etsimään ystäviä, koska sinne voi mennä vapaaehtoishommiin ja kun on jonkunlaisissa hommissa, niin siinä on sitten jotain aihetta mistä jutella muiden ihmisten kanssa. Ja kun rukoillaan ja luetaan Raamattua yhdessä, niin siinähän sitä tulee juttelemista ja se on jotain mikä ei ole vain omaa säälittävää "hyväksykää minut!" -ripustautumista, vaan Jumalan kehotuksen tottelemista. Meidänhän tulisi säilyttää seurakuntayhteys jos uskovaisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😆😆 Sä olet selvästi juuri sellainen narsisti kuin Mistä tässäkin ketjussa puhutaan! 😃 En ole missään sanonut että minulla ei olisi ystäviä Enkä puhu tässä nyt itsestäni vaan yleensä naisvaltaisista yhteisöistä. Tosiasia aivan itsestään selvästi on että keskimääräinen ex alkoholisti nainen joka lähestyy eläkeikää pääsee helpommin keikkailemaan päiväkoteihin ja sitä kautta ehkä työelämään naisvaltaisille aloille kuin että hän pääsisi johonkin huipputason it-firmaan tai aivokirurgiksi töihin. Ja miksi otin koko aiheen puheeksi? No juuri siksi koska tuo aloituksessa kuvaamani käytös on niin ala-arvoista että johonkin sen täytyy liittyä, ja ehkäpä sitten juuri tähän älykkyysosamäärän. Mikä tässä häiritsee sinua? .
Taidat aika pahasti projosoida tuota omaa narsismiasi. Narsistithan nimenomaan tekevät tuota, että laittavat itsensä
No voi haista nyt jo 😂😂😂 Minulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia normaalien mukavien ihmisten kanssa, yritä jo tajuta. Sinä et nyt tykkää siitä että käytin sanaa alempi sosiaaliluokka mutta se nyt kuitenkin on ihan yleisesti hyväksytty termi, eikä sille taida mitään parempaa korvaavaa hienotunteisempaa vaihtoehtoa edes olla. Lehtijutuissakin puhutaan sosiaaliluokista ja sosiaalisesta asemasta niin voi voi nyt sinulle.
Jaa. Itse olen sinkku vela enkä pidä äideistä enkä parisuhteessa olevista naisista. Ei ole naispuolisia ystäviä myöskään koska niistä ei ole ollut minulle mitään hyötyä rahallisesti. Päinvastoin. Naiset ei ikinä perusta järkeviä yrityksiä joissa on isotuloisia työpaikkoja. Wt- yrittäjät jätän omaan arvoonsa.
Jossain vaiheessa luulin, että nimenomaan naiset eivät viihdy kanssani, mutta nyt aikuisena tajuan etten yleisesti ottaen tulen hyvin juttuun porukoissa viihtyvien ihmisten kanssa, sukupuolesta riipumatta. En ole edes introvertti.
Tapaan ihmisiä max 2-3 hengen joukoissa, usein ihan vain kaksin. En kuvittele olevani parempi kuin ne, jotka viihtyvät isoissa porukoissa. Koen kuitenkin, että naisporukka on omalla tavallaan myrkyllisempi. Sekaporukassa on paljon vähemmän ikävää käytöstä. Ei ole ollut ongelmaa harrastereissuissa tms, kunhan sukupuolijakauma on likimain 50:50. Ehkä hankalimmat naiset jotenkin viitsivät ryhdistäytyä, kun miehiä on mukana ja pahimmat sovinistiset ja machoilevat urpoilut miehillä jäävät vähemmälle.