Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerropa millainen nainen jää ilman naispuolisia ystäviä

Vierailija
22.12.2024 |

Sellainen jolla on omat mielipiteet eikä vaikene niistä. Naisyhteisöillä on todella usein joku massamielipide, josta kaikkien täytyy olla samaa mieltä tai vähintäänkin hiljaa, jos on eri mieltä muuten joutuu ulos porukasta. Usein on mielipide että vihataan jotakuta tyyppiä joka on aivan sairas naisporukan mielestä. Itse en pysty lähtemään usein mukaan tällaiseen tilaamiseen, vaan näen myös puolustavia tekijöitä tälle mustalle lampaalle. En myöskään suostu vaikenemaan mielipiteistäni vaan tuon sen esille siinä missä muutkin omansa. Tällainen nainen ei ole suosittu. Eikä välttämättä edes halua olla tuollaisen naisporukan jäsen jossa hyväksytään vain yks mielipide jostain asiasta. 

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis ei kerropa vaan kerronpa

Vierailija
2/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja teilaamiseen eikä tilaamiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole yhtäkään aitoa ystävää. Olen paska ihminen. 

Vierailija
4/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuulunut tuollaiseen naisporukkaan enkä kokenut mitään tarvetta sellaiseen. Ystäviä löytyy kyllä, sekä naisia että miehiä. 

Vierailija
5/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia ja joustavat naiset ja porukat ymmärtävät, että erilaiset mielipiteet tuovat rikkautta myös ryhmiin. 

Jotkut ovat tosin joustamattomia, eivätkä siedä eriäviä mielipiteitä, mutta eihän kaikki ole tuollaisia. Millaisissa piireissä tätä harrastetaan?

Meidän naisporukat ovat monenkirjavia ja mielipiteitä on kaikenlaisia. Niistä on mukava keskustella, kun osataan se kunnioittavasti tehdä.

Minusta sellainen ihminen jää ilman pitkäaikaisia naispuolisia ystäviä, joka kiukuttelee ja luo draamaa joka asiassa. Ystävät vaihtuvat tällaisella tyypillä tiheään, kun kukaan ei jaksa jäädä katselemaan draamakuningatarta.

Vierailija
6/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma introvertti jolla on feminiinisestä stereotypiasta ja massasta poikkeavat mielenkiinnonkohteet.

t. kokemuksesta

Vierailija
7/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain samaa mieltä. Minua ei kiinnosta naisten kanssa juoruilu. Eikä myöskään erilaiset sosiaaliset riennot. En siedä kenenkään kiusaamista. Minulla on omat mielipiteet. 

Itsensä tuunaaminen ja baari illat ei ole koskaan ollut minun juttuni. 

Olen lapsesta asti kulkenut omia polkujani.

Minulla on naisia ystävänä, mutta enemmän miehiä. 

Vierailija
8/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en ole ilman ystäviä, mutta ystävien saaminen ja etenkin porukat on minulle hankalampia kuin monille muille. 

Olen jutellut tästä muiden naisten kanssa, siis sellaisten joilla on paljon kavereita ja naisporukat, ja he ovat sanoneet, että virtaan vapaammin kuin muut, ja se voi ärsyttää. Ja etten ole yhtään sellainen, että lähtisin mukaan arvostelemaan muita tai puhumaan pahaa siitä henkilöstä joka lähti juuri huoneesta. En myöskään avaudu tunteista hirveästi, on sanottu että puhun enempi asioista.

Uskon silti itse, että voin löytää toisia kaltaisiani ja koota oman porukan. Ja lisättäköön, että ei miesten kanssa ystävystyminen ole yhtään sen helpompaa, vaikka pintapuolinen hengailu voi olla mutkattomampaa, eli jos on sekaporukan illanvietto niin juttelen ja heitän läppää luontevasti enemmän miesten kanssa. Ystäväni ovat kuitenkin naisia. 

Vierailija
9/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuulunut tuollaiseen naisporukkaan enkä kokenut mitään tarvetta sellaiseen. Ystäviä löytyy kyllä, sekä naisia että miehiä. 

Esim juhlia ja illanviettoja varten tarvitaan usein enemmän kuin se yksi ystävä. Siksi varmaan noin periaatteessa monet mielellään kuuluisivat johonkin yhteisöön jos sellainen löytyisi. 

Vierailija
10/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma introvertti jolla on feminiinisestä stereotypiasta ja massasta poikkeavat mielenkiinnonkohteet.

t. kokemuksesta

Vielä pahempi on kaunis introvertti jne.

Terv. nätti assinainen

Vierailija
11/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä naisvaltainen työyhteisö on se porukka, joka nyt parhaiten kuuluu tuohon alussa kuvaamaani sapluunaan. Ja sen dynamiikan pohjalta määräytyy sitten myös se oma asema siinä työyhteisössä usein. Jos on aito ja rehellinen tyyppi joka ei mukauta omia mielipiteitään suureen massaan, niin voi naisille olla helpompi tehdä jotain työtä mitä saa tehdä ihan itsenäisesti eikä hillua missään isommassa porukassa. Toki varmaan hyviäkin työporukoita on. 

Vierailija
12/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nice

Vierailija
13/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, josta muut naiset pelkää, että se vie niiden miehet.

Vierailija
14/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kokemuksesta

Vielä pahempi on kaunis introvertti jne.

Terv. nätti assinainen

Hmm minun elämäni kyllä helpottui huomattavasti kun aloin huolehtia ulkonäöstäni ja onnistuin lopulta tulemaan ihan nätiksi. 

Vierailija
15/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisia jatkuvasti kritisoiva pätijä, joka luulee tietävänsä kaiken.

Vierailija
16/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat erilaisia ja joustavat naiset ja porukat ymmärtävät, että erilaiset mielipiteet tuovat rikkautta myös ryhmiin. 

Jotkut ovat tosin joustamattomia, eivätkä siedä eriäviä mielipiteitä, mutta eihän kaikki ole tuollaisia. Millaisissa piireissä tätä harrastetaan?

Meidän naisporukat ovat monenkirjavia ja mielipiteitä on kaikenlaisia. Niistä on mukava keskustella, kun osataan se kunnioittavasti tehdä.

Minusta sellainen ihminen jää ilman pitkäaikaisia naispuolisia ystäviä, joka kiukuttelee ja luo draamaa joka asiassa. Ystävät vaihtuvat tällaisella tyypillä tiheään, kun kukaan ei jaksa jäädä katselemaan draamakuningatarta.

Juu varmaan mutta kyllä myös sen poikkeavan mielipiteen takia syrjimistä on, vaikka sen aivan ystävällisesti ja rauhallisesti sanoisi, kun asiasta keskustellaan. 

Vierailija
17/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai minkälainen? Ei-valtavirtaihminen. Vähävarainen. Sairauksia joskus, jota toinen ei tajua. Ystävällinen ja kiltti. Väärinkäsityksiä. Ne kovikset menevät yleensä omiin porukoihin tai pintaliitäjät. Ei halua mennä jatkuvasti, vaan jutella ja juoda teetä. Tai jos haluaisi yhdessä kauppaan, mutta kumpikin eri kauppaan. Eri harrastukset. Ei maailmankatsomus. Toinen ei juo ja toinen juo. Toisalla auto ja toisella ei ole. Välimatkat. Toisella lemmikki ja toisella allergia. 

Vierailija
18/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut se, etten oikein pärjää isommassa porukassa, vaan tykkään olla kahdestaan. Naisilla on tapana parveilla. Monesti on käynyt niin, että olen tutustunut johonkin yksinäiseen naiseen, mutta sitten kun hän alkaa parveilla muiden naisten kanssa, minut joko unohdetaan, tai jään sovinnolla syrjään. 

Miehissä kadehdin sitä, että heille näyttää riittävän yhden kaverin tapaaminen, tai että käydään esimerkiksi yhden kaverin kanssa pelaamassa tennistä ja toisen kaverin kanssa pelaamassa sählyä. Naisilla se menee aina niin, että: "mä pyysin yhden Maijunkin mukaan, sopiiko." 

Eikä ole mistään mustasukkaisuudesta kyse, olen vaan liian introvertti, en jaksa olla kiinnostunut ihan ventovieraista ja tutustua jatkuvasti uusiin ihmisiin. Jonkun mielestä varmaan sitten olen ikävä ihminen, kun ei mulla ole niin suuri sydän, että minusta riittäisi monelle.

Vierailija
19/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen joka tulee hyvin toimeen miesten kanssa.

Vierailija
20/133 |
22.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan usein jo se hiljaa eri mieltä oleminen riittää siihen että jää naisyhteisössä paitsioon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan