Suihkaisin juuri hajuvettä ranteeseen ja korvan taakse. Tilkka hajustetta ei satuta ketään enkä ymmärrä tätä nykyajan tuoksuvastaisuutta
Kommentit (113)
Vahvasta tuoksusta tulee päänsärky ja se käy henkeen.
Kyllä sinä ymmärtäisit, jos saisit järkyttävän migneenin ohikukevan naisen löyhkästä. Harvemmin miesten tuoksut ovat niin vahvoja, että niistä tulee sairaaksi.
Ei minulle tule mitään terveysongelmia kenenkään tatskoista enkä ole kuullut kenestäkään, jolle tulisi. Ei myöskään vaatteista, jos eivät ole erityisen haisevia.
No ei tarvi käydä kuin kaupassa ja huomaa, että tuoksuvastaisuus on ihan minimaalista.
Shampoot, pesuaineet, dödöt, hajuvedet toki ja jopa roskapusseja on tuoksullisina.
Jos näitä ei ostettaisi, ei niitä tehtäisi.
Ihminen voi olla allerginen niin monelle, itse olen allerginen sille aineelle, jolla tuotteesta tehdään tuoksuton (esim. shampoo). Eli minulle paremmin käy mieto tuoksu ja hajuvesikin, mutta tuoksun poistava aine aivastuttaa ja haisee kummalliselle nenässäni.
Ei eläimetkään tarvitse mitään dödöä!.
Ei se ole luonnollista. Hieno haju on luonnollista ja itse pidän siitä paljon.
En pidä hajusteista ja saan niistä todella pahoja astma kohtauksia ja monen päivän kestävän migreenin.
Itse en käytä mitään ja haluan haista omalle ominais tuoksulle. Joku on aivopessyt teidät ajattelemaan ja siihen assosiaatioon, että hiki on ällöttävä haju.
Se on vain haju ja siihen tottuu.
Sama juttu pätee parmesaani juustoon, kun sen haistaa ihminen tykkää siitä, mutta kun ihmiset haistaa oksennuksen joka siis haisee parmesaanille , niin ihminen ei pidä siitä. Se on assosiaatio.
Tuoksut sisältävät monenlaisia kemikaaleja ja myrkkyjä ja niitä pitäisi välttää.
Ihmisen kuuluu haista luonnolliselle omalle itselleen ja kun ei peseydy liikaa tai liian vähän ja jos peseytyy oikealla tavalla oikea pH 7-9 saippualla niin ei haise.
Luonnossa tuoksut ja hajut ovat erittäin tärkeitä ja ne ovat sitä myös ihmiselle mutta ihminen pilaa kemikaaleilla sen oman tuoksun ja ominaisuuden aistia eri asioita myös toisen ihmisen tuoksusta.
Jes .. kyllä olen hippi .
Luonnollisuus kunniaan
Minä haistatan vitut kaupan kassoille, mitä siitä sanoista pahastumaan kun en kuitenkasn käy käsiksi
Vierailija kirjoitti:
Syöttääkö ap ruoka-aineallergisille vierailleen ruokaa joka aiheuttaa heille analyfaktisen sokin? Mitä siitä jos joku laktoosi-intolerantti vähän piereskelee ja keliakiaa sairastuva joutuu tehohoitoon?
Jokainen vastaa itse siitä mitä syö ja jos ei ole varma kysyy. Tai sit kuolee. Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Kun se olisikin vain tilkka, mutta miksi joidenkin täytyy kaataa puoli pulloa päälleen?
Kun se pikku suihkauskin haisuttaa koko ympäristön.
Ajattelin ennen, että tuoksuyliherkät liioittelevat oireitaan tai että tuoksuista tulee lähinnä jotain kurkun kutitusta, yskää tms. harmitonta. Myöhemmin asuntomme paljastui homekodiksi, minkä jälkeen koko perheemme sairastui tuoksuyliherkkyyteen. Emme kestä mitään hajuja ja itselleni esim. jo pelkästään ohikulkijan hajuvesi aiheuttaa kovan yskänpuuskan, huimauksen ja pahoinvoinnin, ja mikä tärkeintä muiden ymmärtää: oireilu ei mene ohi tapaamisen jälkeen, vaan kun oireet iskevät päälle, tarvitsen aina lääkityksen, eikä sekään välttämättä auta. Elämämme on mennyt täysin uusiksi. En kuitenkaan oleta muiden lopettavan hajuvesien käyttöä tms., mutta on hyvä ymmärtää, ettemme tee tätä kiusallamme. Ap:n asenne hyvin itsekäs, kuten aiemmin itsellänikin oli. Kannattaa muistaa, että yhä useammat ihmiset tästä kärsivät mm. lisääntyvien ilmansaasteiden jne. takia, saattaa osua Ap vielä omalle kohdallesikin.
Meillä on töissä yksi tuoksuyliherkkä, jolla on aika isoja mielenterveysongelmia. Epäilen, että hän suihkuttelee itse niitä tuoksuja ympäriinsä, uhriutuu ja syyttelee muita. Saa kamalia raivokohtauksia. Kukaan kollega ei mielestäni käytä tuoksuja, eikä haise millekään, mutta silti koko työpaikka lemuaa jollekin deodorantille. Olen tullut siihen llopputulokseen, että tuo sekopää käy itse suihkuttamassa ne hajut.
Osalle tekee oireita kemikaalit ja alkoholisekoitukset, spray. Luomussa joillekin ei ole samaa reaktiota, öljy ja mietona tai joku tietty. Osalle ei käy juuri mikään. Se että sulle ei tule oireita mistään, ei tarkoita etteikö muille voi tulla neurologisia oireita vaikka migreeni, hermoston oireita, näön oireita, kohtaus tai astma, allergia. Erillään ollessa voi tietenkin olla ja jos ei hissiin vedä niitä, tai kauppaan. Tilanne on vain tämä ikävä kyllä, osalla ihmisiä. Tietysti selvitellään mikä aiheuttaa fyysisiä tiloja ja onkin mietitty.
Vierailija kirjoitti:
Mä pistän joka päivä. Hiuslakkaa myös. Eikä pesuaineetkaan ole tuoksuttomia. Ikinä ei ole kukaan valittanut, ei edes työpaikalla, joka kuulemma on tuoksuton. Ei ole ikinä ollut tuoksuton eikä varmaan tule olemaankaan. Vähintään jonkun pieru tai hiki haisee. Tai sit hajuvesi tai hiuslakka.
Emme me oikeat tuoksuherkät pidetä ääntä asiasta vaan kärsitään hiljaa ja poistutaan tilasta jos olotila käy sietämättömäksi. Varmastikkin sinunkin työpaikalla on joku joka välttelee sinua hajusteittesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn suihkussa. En haise pahalle.
Ei suihkussa käynti estä hajusteiden käyttöä.
Nämä jotka ruikkii niitä hajuvesiään, ei ilmeisesti käy suihkussa kun pitää yrittää se haisu peittää hajuvedellä... kai ymmärsit? Täähän on ihan historiasta tuttu juttu.
Sitten kannattaa myös selvittää että onko se tuoksu muista ihmisistä hyvä vai kammottava, jos joku lisää sitä aina vaan, eikä itse haista enää kemikaalikoktailia - kun on tottunut siihen tuoksuun. Aromaterapia sinänsä voi joitakin helpottaa.
Kun menen kauppaa, laitan kolinaa partaan ja takatukkaan. Se yhdessä Sisu-pastillien kanssa peittää valkosipulin ja viinan hajun. Myjättäret ivät yökäile siellä kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja jännä, että jotkut kans sekoaa yhdestä tatskasta tai toisen vaatetuksesta ihan samalla tavalla. Tai joku lävistys vaikka korvassa, ni osa porukkaa flippaa. Sama hiusvärit.
Noi sun luettelemat asiat ei vahingoita muita. Hajusteet vahingoittavat.
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi käydä kuin kaupassa ja huomaa, että tuoksuvastaisuus on ihan minimaalista.
Shampoot, pesuaineet, dödöt, hajuvedet toki ja jopa roskapusseja on tuoksullisina.
Jos näitä ei ostettaisi, ei niitä tehtäisi.
Ihminen voi olla allerginen niin monelle, itse olen allerginen sille aineelle, jolla tuotteesta tehdään tuoksuton (esim. shampoo). Eli minulle paremmin käy mieto tuoksu ja hajuvesikin, mutta tuoksun poistava aine aivastuttaa ja haisee kummalliselle nenässäni.
Ja mikähän tämä aine mahtaa olla? Ps. Hajusteeton ei ole sama asia kuin tuoksuton
SUIHKUUN SIITÄ SAATANA
PITÄÄKÖ OSTAA SAIPPUAA
Ongelma on yleisemmin siinä, että ihmiset käyttävät liikaa ja usein VANHOJA hajuvesiä. Vanhat hajuvedet aiheuttavat kaikista eniten päänsärkyä ainakin itselläni, koska se koostumus vanhassa hajuvedessä on vaihtunut ja haisee enemmän pistävälle ja sellaiselle "vanhan mummon" hajuvedelle.
Etpä. 🤣