Suihkaisin juuri hajuvettä ranteeseen ja korvan taakse. Tilkka hajustetta ei satuta ketään enkä ymmärrä tätä nykyajan tuoksuvastaisuutta
Kommentit (113)
Ei ole kovin kauan, kun hajuvettä pyrittiin korvaamaan omilla feromoneilla. Siskoja neuvottiin kostuttamaan sormensa vi*ussaan ja sivelemään korvan taa ja kaulaan. Käytänteellä oli joku nimikin, mutta en saa sitä mieleeni, enkä löydä googlettamalla.
Syntyikö tavalla toivottua vipinää poikien/miesten keskuudessa? Kynis.mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihana laittaa hyväntuoksuista hajuvettä nimenomaan puhtaalle iholle suihkun jälkeen. Tuntuu ihan ylellisyydeltä. Naurettavia nuo ilkeilyt pahasta ominaistuoksusta, heti niitä alkoi tippumaan tänne. Antakaa ihmisten rauhassa käyttää hajusteita, mikä siinä on niin vaikeaa?
No pysy kotona ylellisyyksinesi ja hajuinesi. Miksi se on niin vaikeaa?
Miksi pitäisi kotona pysyä puhtaana ja hyvältä tuoksuvana? Pysy sinä kotona jos et mitään hajuja kestä. Maailmassa kun niitä vaan sattuu olemaan.
Mistähän mahtaa johtua että voin haistella luonnon kukkasia ihan normaalisti mutta samaiset hajuvedet aiheuttaa ongelmia aivasteluna, yskimisenä, silmien vuotamisena jne. Eli on hajuja ja tuoksuja jotka eivät aiheuta mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi monet nykynuoret kapinoivat, eivätkä tyydy olemaan mahdollisimman hajuttomia! Vanhemmat sukupolvet ylpeilevät kaikilla -ton päätteillä, savuton, maidoton, hajuton, mauton, alkoton, huomaamaton...
Nuorten hiki + hajuste 🤮
Vierailija kirjoitti:
Jouduin kerran viettämään kaksi viikkoa keskussairaalan sydänosastolla (perinnöllisen sydänsairauden takia). Samassa huoneessa oli mummo, jota kävi päivittäin tervehtimässä poika tai pojanpoika, joka oli kaatanut päälleen puoli pullollista partavettä. Ovissa kyllä luki selkeästi että osasto on tuoksuton, mutta eipä se tätä sankaria haitannut. Hajupilven keskellä tuntui etten saa happea (se hapen saanti on joskus sydänsairaalle vaikeaa muutenkin) ja pelkäsin saavani migreenin, joten jouduin poistumaan huoneesta käytävälle tippatelineen kanssa aina kun haiseva mies tuli käymään. Ei ollut kiva kokemus se.
Mulla kävi silleen sairaalassa, että makasin päivystyksessä ja siinä oli hana vieressä joten yksi erittäin hajuvedeltä tuoksuva nainen tuli hakemaan vettä ja minulla on vaikea astma ei siis mikään leikki astma, jossa otetaan kerran vuodessa ventolinea vaan oikea astma otan vahvaa kortisonia suun kautta sekä 4x kertaa hoitavaa lääkettä päivässä, jossa on kahta vaikuttaa ainetta.
Joten siinä sitten kun nainen haki vettä ja olin kiinni monitoreissa, koska minulla oli sydän vaivoja yhtäkkiä meni henki ahtaalle ja monitori piippasi ja näytti happisaturaatio 92 ja hengitys tiheys 11 . Hoitajat tuli aika kiireellä antamaan spiiraa ja osoitin naista ja sanoin , että hajuvesi mutten pystynyt puhumaan.
Kiitos sulle löyhkä lehmä melkein kuolin sun takia
Voit sen tyhmyyttäsi tehdä, mutta älä mene tilaan, jossa on kielletty tuoksujen käyttö.
Nimittäin eilen opastin astmaattista ystävääni, joka oli saanut pahan astmakohtaukset haisevien akkojen vieressä joulukonsertissa, että tarkistaa oliko hajusteet kielletty. Jos oli niin rikosilmoitusta vaan tekemään näistä vastuuttomista haisevista akoista.
Paskako se teillä haisee ja sitä pitää peittää hajusteilla?
Itse ilmoitan suureen ääneen, että hajusteiset voisivat poistua suihkuun, jos tilassa on kielto hajusteista mutta joku törkymuija sinne on tullut toisten tilaisuutta pilaamaan . Kyllä väri vaihtuu heillä naamalla kirkuvan punaiseen kun niin hävettää.
Hajuvesissä on kemikaaleja jotka haittaavat lisääntymistä. Kannattaisi varsinkin nuorten ja heidän vanhempiensa olla näistä tietoisia. Vaikka nuoret tietysti on vannoutuneita veloja ilmastosyistä eli mitä välii.
Vierailija kirjoitti:
Mä
suihkutan pesun jälkeen parfyymi 5 kertaa koko keholle. Siinä valitatte astmaatikot. Enkä
tule lopettamaan ikinä
🤣 Aina kun luulee että on nähnyt tyhmimmän kommentin, tulee joku sinun kaltainen.
Hajustetta ei kuulu hölvätä niin että koko kylä haistaa. Mutta ei se mitään, pärskin sitten päälle.
Hei, te hajuja käyttävät voinko tulla polttamaan tupakkaa teidän ikkunan eteen ja sitten kun tulette valittamaan nii sanon vaan.
Minä poltan tässä vaikka viisi tupakkaa, koska minä nyt haluan ja, koska sehän on vaan savua eikä se mitään haittaa, koska kyllähän sitä makkaraa paistaessakin savua hengittää..
Öyh öyh öyh minä ja haiseva mahani
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten jokaikinen tietämäni hajusteallergikko kuitenkin voi röökata koko ajan. Niinpä niin. Hajusteallergia on vain valikoitunut mielisairaus.
Tämä kertoo vain enemmän sinun tuttavapiiristäsi kuin hajusteallergikoista. Itse tunnen vain hyvin harvoja tupakoitsijoita ylipäätään, mutta voin hyvin uskoa, että noissa sinun vähemmän sivistyneissä piireissäsi sellaisia on.
Ihmettelen, siitä ei saa puhua miltä suitsukkeet luukuissa ja keitokset saamarinmoine mausteineen rapussa haisevat. Eikä siitäkään miltä suitsukkeilla kyllästetyt loimet julkisissa ja kauppajonossa haisevat?
Vierailija kirjoitti:
Mä en haise paskalta niin ei tarvitse yrittää peittää hajua jollain myrkyllä.
Tämä on iigorimaan naisilla tapana. Ei peseydytä ja suihkitaan jotain hyttysmyrkyn hajuista parfyymia peittämään paskankäry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvi käydä kuin kaupassa ja huomaa, että tuoksuvastaisuus on ihan minimaalista.
Shampoot, pesuaineet, dödöt, hajuvedet toki ja jopa roskapusseja on tuoksullisina.
Jos näitä ei ostettaisi, ei niitä tehtäisi.
Ihminen voi olla allerginen niin monelle, itse olen allerginen sille aineelle, jolla tuotteesta tehdään tuoksuton (esim. shampoo). Eli minulle paremmin käy mieto tuoksu ja hajuvesikin, mutta tuoksun poistava aine aivastuttaa ja haisee kummalliselle nenässäni.
Ja mikähän tämä aine mahtaa olla? Ps. Hajusteeton ei ole sama asia kuin tuoksuton
Näitähän on monia, joskus tuoksun poistamiseen käytetään enemmän kemikaaleja, kuin jos tuotteen antaisi tuoksua. Kemikaalikuorma tuoksuttomassa voi olla siis suurempi. Muistan tämän uutisen vuosien takaa.
Hajusteellinen tuoksuu, koska siihen on lisätty hajusteita.
Hajusteettomaan ei ole lisätty hajusteita, mutta kemikaalit haisevat yleensä aina jollekin, eli tuote ei välttämättä ole tuoksuton.
Tuoksuttomasta nämä kaikki on poistettu, yleensä kemikaalisesti.
Ja kaikki kemikaali voi allergisoida, eli ihan samalla lailla kuin hajuvesille joku on allerginen, joku on jollekin muulle, eli yhtä lailla kuin hajusteet pitäisi kieltää, pitäisi kieltää myös hajusteettomat, kun joku saa oireita niistä :D
Yleensä pahasti allergisilla ja oireilevilla on lääkitys mukana.
Meillä työpaikka muuttui tuoksuttomasta vähätuoksuiseksi, koska on parempi altistua ja siedättyä tuoksuille vähän, kuin yrittää vältellä kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys on annostelusta, ihmiset hyvät. Te laitatte niitä hajusteita ihan liikaa. Ne haisevat pahimmillaan metrien päähän, pahimmillaan teitä voi seurata sen jättämänne hajuvanan takia. Se on liikaa.
Erityisesti nuoret miehet tuntuvat nykyään kunnostautuvan tässä hajuvesien liikaläträämisessä. Etenkin perjantaisin hissi saattaa haista, siis tyhjä hissi, jolla joku on ajanut. Kyllä se riittää, että tyttö haistaa lähelle päästyään sen hajuvetesi. Sitä ennen pitää kuitenkin käyttää muut kikat, ja kehon ja vaatteiden pitää olla puhtaita, ettei se hajuvesi sekoitu muihin, pahoihin hajuihin.
Tämä sama kyllä pätee naisihmisiinkin. Älkää nyt hyvä ihme lotratko niitä kalliita hajuvesiä lusikkatolkulla. Pieni tippa ajaa saman asian. Yhteen aikaan töissä oli joku megalotraaja. Iso toimisto, niin en edes koskaan päässyt selvyyteen kuka se oli, koska oli toiselta osastolta. Mutta joku jätti aina jälkeensä hajuva
Vastikään paikallisessa marketissa nuori poika tuli kauppaan ja haistoin hajuveden ainakin kymmenen metrin päässä. Kaikki paikalla olleet siirtyivät kuin tyrmättyinä metrien päähän hänestä. Poikaa nauratti kun kaikkia oksetti. Seurasin häntä pihalle ja kuten arvasinkin: kylän pikkujuntti jolla joku 20v vanha autonresu. Mutta huonoa itsetuntoa nostamaan oli ostettu muotikuteet ja hirveänhajuinen tuoksu josta oli puolet käytetty kerralla. Poikaparka luuli olevansa trendikäs ja hyväntuoksuinen. Nyt nauraa kaikki tuolle reppanalle joka lemuaa kuin viemärinavaajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ihana laittaa hyväntuoksuista hajuvettä nimenomaan puhtaalle iholle suihkun jälkeen. Tuntuu ihan ylellisyydeltä. Naurettavia nuo ilkeilyt pahasta ominaistuoksusta, heti niitä alkoi tippumaan tänne. Antakaa ihmisten rauhassa käyttää hajusteita, mikä siinä on niin vaikeaa?
No pysy kotona ylellisyyksinesi ja hajuinesi. Miksi se on niin vaikeaa?
Miksi pitäisi kotona pysyä puhtaana ja hyvältä tuoksuvana? Pysy sinä kotona jos et mitään hajuja kestä. Maailmassa kun niitä vaan sattuu olemaan.
Mistähän mahtaa johtua että voin haistella luonnon kukkasia ihan normaalisti mutta samaiset hajuvedet aiheuttaa ongelmia aivasteluna, yskimisenä, silmien vuotamisena jne. Eli on hajuja ja tuoksuja jotka eivät aiheuta mitään ongelmaa.
Esimerkiksi fiksatiiveista, joita ei luonnonkukissa ole. Monet pystyvät käyttämään myös attareja ali tuoksuöljyjä, mutta eivät hajuvesiä.
Ap:n aloituksesta tulee mieleen joku vanhempi täti, joka sipaisee hajuvettä korvan taakse ja hieroo ranteisiinsa. Hajuna joku kasarin Anais Anais tai Poison.
Kevyt pieni tuoksu ei haittaa ketään, itse ainakin nautin niistä sekä itselläni että toisilla.
Ongelma onkin siinä, että tilkka tai suihkaus on joidenkin mielestä vähintään neljäsosapullollinen. Tämä yhdistettynä hajustettuun pyykinpesuaineeseen on aivan hirveää.
Miksi korvan taakse? Siksi ettet itse haista sitä? Kaada kaikki rintakehällesi, niin aistit itsekin sen kaiken aromin. Töissä eräs vanha nainen kyllä turtunut jo niin pahasti omaan hajuveteensä, niin että joutuu laittamaan vaan lisää ja lisää. Koko kerros lemuaa hänen hajuvedeltä.
Monet ei muista että koko päivän tuoksua EI PIDÄ laittaa samalla kertaa, ei sitä puolta pulloa kerrallaan, mikä on valitettavan yleistä. Julkisissa joutunut vaihtamaan monesti paikkaa, kun sellainen hajupommi istuu viereen.
Kysymys on annostelusta, ihmiset hyvät. Te laitatte niitä hajusteita ihan liikaa. Ne haisevat pahimmillaan metrien päähän, pahimmillaan teitä voi seurata sen jättämänne hajuvanan takia. Se on liikaa.
Erityisesti nuoret miehet tuntuvat nykyään kunnostautuvan tässä hajuvesien liikaläträämisessä. Etenkin perjantaisin hissi saattaa haista, siis tyhjä hissi, jolla joku on ajanut. Kyllä se riittää, että tyttö haistaa lähelle päästyään sen hajuvetesi. Sitä ennen pitää kuitenkin käyttää muut kikat, ja kehon ja vaatteiden pitää olla puhtaita, ettei se hajuvesi sekoitu muihin, pahoihin hajuihin.
Tämä sama kyllä pätee naisihmisiinkin. Älkää nyt hyvä ihme lotratko niitä kalliita hajuvesiä lusikkatolkulla. Pieni tippa ajaa saman asian. Yhteen aikaan töissä oli joku megalotraaja. Iso toimisto, niin en edes koskaan päässyt selvyyteen kuka se oli, koska oli toiselta osastolta. Mutta joku jätti aina jälkeensä hajuvanan käytäville, vessoihin.
On eleganttia, jos ihan lähikontaktissa tuoksuu miedosti. On todella junttia, jos tuoksu tuntuu metrin päähän. Niillä hajumolekyylien määrilläkin on merkitystä siinä miten sen tuoksun toinen aistii.