Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin lihavat syövät koko ajan

Vierailija
14.09.2008 |

Miksi laihoilla on se käsitys, että lihavat syövät jatkuvasti ?

Olin koiran kanssa lenkillä ja yksi mies ohi mennen tokaisi, että ja taas syömään kun kortiin pääset. Olen lihava, valitettavasti. Mutta olen viimeksi syönyt 14.30 normaalin ruuan. Kotiin tultuani join vettä 4 dl. Ei ole nälkä. Juon vielä illan aikana kupillisen kamomillateetä. En muuta.

Ihmetyttää vain tuo kun ihmisillä on ihme käsitys, että lihavat vain syövät ja löhöävät.

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun syö normaaalisti aamupalan, lounaan, päiväkahvin ja päivällisen. Ja jos sitten illalla vetääki vaikka suklaalevyn tai sipsipussin, niin.....

Täällä yks, joka painoi 2v sitten 101kg (olen 156cm pitkä)

Nyt painan 65kg ja olen tyytyväinen kroppaani. Liikun hirmuisesti ja kunto on kohillaan. Ylimääräistäki on vielä,lähinnä maha on ongelmakohta.

Ja se ruoka. Syön todellakin terveellisen aamupalan, kevyen lounaan, välipalan, kunnon monipuolisen päivällisen ja illalla hedelmiä /vihanneksia.

Lisäksi lauantaisin pienen herkun.

Ja joo, lihavana söin tähän verrattuna KOKO ajan ;)

Vierailija
122/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kävelen 6km 30 minuutissa.

pyöräilen 30 km tunnissa

uin 1500 m 30 minuutissa

Lihaksia on kropassani 68 € painostani. Toki minussa on myös läskiä.

Syön todella vähän ja liikun päivittäin. Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä.

KArkit, pizzat, hampurilasiaterit, leivokset ehdoton yöks.

Ravintoterapeuttikaan ei ymmärrä miksi mun paino ei tipu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä kukaan voi koko ajan syödä. Lihomiseen riittää se, että syö päivän aikana enemmän kuin kuluttaa eli joko liikaa tai sitten liian kaloripitoista. Jos vaikka vetää joka ilta sipsipussin, lihoo, vaikkei siihen menisi kuin puoli tuntia. Get it? Toi, ettei sulla ole muka nälkä,v vaikka olet syönyt viimeksi 14.30 viittaa kyllä johonkin ongelmaan. Koska ei sekään ole normaalia. Yleensähän lihomisen (niin kuin anoreksiankin) taustalla on epäterve suhtautuminen ruokaan.

Vierailija
124/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen moni paljonkin ylipainoisia (BMI 30-40) ja itselläkin BMI jo melkein 30, ja kukaan meistä ei syö jatkuvasti herkkuja vaan enimmäkseen katsoo, mitä suuhunsa työntää. Pahimpia on nämä typerät neuvot, että "vaihda viineri pullaan" tai "käytä kevytleviettä" tai "osta vain rasvatonta maitoa". Suurin osa ylipainoisista syö viinerin kerran vuodessa jossain kutsuilla, ei käytä voita leivän päällä ja maitokin on rasvatonta jo valmiiksi. Harvalla lihominen on mikään hujaus vaan vuosien ja vuosien aikana kertynyt ongelma. Itse jos lasken tästä vuosia takasinpäin, niin tämä yli paino painoindeksin 25 päälle on kertynyt 7 vuoden aikana. Eihän se tee edes kahta kiloa ylimääräistä vuodessa... 2 kg tarkoittaa 14 000 kaloria yli kulutuksen. Jakakaa se vaikka päiville vuodessa, niin ei tule kuin 30 kcal/pv keskinmäärin ylimääräistä. Jos haluaa viineri-indeksillä laskea, niin yksi viineri kerran kahdessa viikossa ja muuten syö ihan samoin kuin painossa pysyvät muut ihmiset.

Tarkoitus ei ole puolustella mitenkään ylipainoa vaan korostaa sitä, että ylipainokin kertyy useimmilla pikkuhiljaa ja pienistä asioista. Ei kyse ole mistään jatkuvasti mössötyksestä ja ahnehtimisesta. Suurin osa "normaalisti" ylipainoisista syö aika terveellisesti ja järkevästi enimmäkseen...

Vierailija
125/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: ongelma ei olekaan siinä että söisit tällähetkellä liikaa, mutta syöt kuitenkin sen verran kaloreita päivässä että painosi ei putoa. Kun on kattonut sarjaa "olet mitä syöt" siellä ei ole yhtään lihavaa ihmistä, joka olisi kovin terveellisesti syönyt. Vaaleeta pulla-leipää, makaronia, nugettia, kalapuikkoa jne. friteerattua, ranskalaisia, makkaraa... yksikin joi aina teetä kymmenen kuppia päivässä ja laittoi aina kolme palaa sokeria kuppiin!!!

Lihavien pitää syödä sitä paitsi paljon vähemmmän vähemmän, kuin laihojen laihtuakseen, sillä lihavilla rasvasoluja on sata kertaa enemmän kuin laihoilla. Rasvasoluthan ei mihinkään katoa sen jälkeen kun ne on kerran hankittu, vaan vain kutistuu eli lihominen on paljon helpompaa kuin laihtuminen.

Itse olen aina syönyt n samanverran päivässä (koska ei ole ollut tarvetta laihduttaa). Painoni on ollut aina verrannollinen liikunnan määrään. Kun Liikun 5 kertaa viikossa 1 1/5h raskasta liikuntaa päivässä, painoin alle 45 kg, 3 kertaa viikossa liikuntaa 47 kg, kerran viikossa 50 kg, ei ollenkaan liikuntaa (paitsi hyötyliikunta ja koiranulk.) 52 kg. Eli liikunnalla pystyn itse vaikuttamaan painooni 10kg verran.

Vierailija
126/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juoksemalla ja karsimalla turhaa iltasyömistä muuttanut painoani 63 kg:sta 57 kg;oon (pituus 163 kg). Muutos on ollut hidas elämäntapamuutos, johon on mennyt ehkä puolitoista tai pari vuotta. Juoksulenkillä käyn 4 kertaa viikossa. Silti en ole varma siitä, että kävelisin 6 km 30 minuutissa. Juoksemalla voisin ehtiä, vaikka 5 min / km onkin melkoisen kova tahti.

itse olen 168/116

ja kävelen 6km 30 minuutissa.

pyöräilen 30 km tunnissa

uin 1500 m 30 minuutissa

Lihaksia on kropassani 68 € painostani. Toki minussa on myös läskiä.

Syön todella vähän ja liikun päivittäin. Syön paljon vihanneksia ja hedelmiä.

KArkit, pizzat, hampurilasiaterit, leivokset ehdoton yöks.

Ravintoterapeuttikaan ei ymmärrä miksi mun paino ei tipu

Vierailija
127/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sellainen keskivertoaika on 6 km / 60 min kävellen.

Vierailija
128/128 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin sellainen keskivertoaika on 6 km / 60 min kävellen.

ja lähen lenkille yleensä 18.30 ja 19.00 olen kaverin luona. Yhdessä kävellen tulee sitten aikaa kulutettua enemmän, paljon enemmän.

-se 168/116-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi