Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin lihavat syövät koko ajan

Vierailija
14.09.2008 |

Miksi laihoilla on se käsitys, että lihavat syövät jatkuvasti ?

Olin koiran kanssa lenkillä ja yksi mies ohi mennen tokaisi, että ja taas syömään kun kortiin pääset. Olen lihava, valitettavasti. Mutta olen viimeksi syönyt 14.30 normaalin ruuan. Kotiin tultuani join vettä 4 dl. Ei ole nälkä. Juon vielä illan aikana kupillisen kamomillateetä. En muuta.

Ihmetyttää vain tuo kun ihmisillä on ihme käsitys, että lihavat vain syövät ja löhöävät.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluavat esittää, etteivät söisi juuri mitään. Minulla on eräs lihava kaveri, joka ei juhlissakaan syö koskaan mitään, mutta on itse kertonut, että illalla yksin kotona saattaa mennä kokonainen keksipaketti, litra jäätelöä, pari pussia turkinpippureita tai levy suklaata tai jopa kaikki nämä. Ja ei siis oksenna.

Vierailija
62/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ylimääräinen energia-annos silloin tällöin (vaikka pari ylimääräistä herkkuleipää viikossa) kerää vuosien, vuosikymmenten saatossa lisämassaa turhan paljon.

i]

kyllä silloin pitää jo syödä liikaa ylipäätään, jos ne leivät sitten lihottaa. Eli joka tapauksessa syö liikaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä tosi terveellisesti julkisesti, mutta mättää kaksin käsin sontaa yksin ollessaan. Lihavuuteen liittyy suuria häpeäntunteita.

Vierailija
64/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis ihan oikeastiko joku syö kaksi suklaalevyä viikossa!!?? Ihmettelen ihan oikeasti, että miten jaksat? Eikö se jo kyllästytä? Toki herkkuja saa syödä, mutta että kaksi kokonaista suklaalevyä..

Vierailija
65/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylimääräinen ruoka oli se kuinka terveellistä ja harvoin syötyä hyvänsä jää vyötärölle jos sitä ei kuluta. Ylimääräinen sokeripala päivässa kahviin tekee kilon läskiä vuodessa, 20 kiloa 20 vuodessa. Vähitellen ja huomaamattahan useimpien ylipaino kertyy. Pari ylimääräistä leipääkin viikossa lihottaa enemmän tai vähemmän, riippuu siitä mitä leivän päällä on.

ei kyllä takuulla pari ylimääräistä leipää viikossa lihota jos muuten syö normaalisti!!

Vierailija
66/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan. Apua, noinko mustakin ajatellaan : )

Mulla on vuosia ollut sama kaava syömisissä: aamupala tee ja 2 leipää jossa päällä suolakurkkua ja tomaattia tms. vihannesta,

Lounas: keittoa tai pataa: esim. kalakeittoa, jauhelihakeittoa, hernekeittoa, tai merimiespataa, italianpataa.

Päivällinen: kasviksia, lihaa tai kanaa tai kalaa,

Ilpala: tee ja 2 leipää

Syön harvoin, mitään muuta, mutta jep ylipainoa on, mutta salaa en syö, höpö höpö!

Vierailija
67/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippu aika paljon leivänpäällisistä. Jos 98:n iltaleipien päällä on vaikkapa pekonia, pari paistettua munaa ja kauhallinen majoneesia niin hyvältä maistuu...

Vierailija
68/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman saunasiiderin kun ottaa viikossa niin äkkiä siitäkin kertyy.

Vierailija
69/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tomaattia, kurkkua, paprikaa tai tuota lempparia eli suolakurkkua. Mutta ehkä ikä opettaa teitäkin. en mäkään nuorena olisi uskonut : )

Vierailija
70/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillekkin tuntuu painoa kerääntyvät todella helpollakin, kun taas toisille ei tunnu samoista ruuaista ja enemmästäkään tulevan mitäään ongelmaa.

esim sisarukset ja läheiset ystävät jotka viettävät paljon aikaa yhdessä tietää varmasti faktaksi tämänkin.

eli yksi sääntö pätee yhdelle ja toiselle toinen.

Vierailija
71/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumminkin unohtuu se, että ihmiset kuluttaa eri tavoin liikkumalla ja syö erisuuruisia annoksia, jos tuijotetaan vaan siihen että mä söin noillakin kekkereillä kaksi keksiä vähemmän kuin sä ja silti painan enemmän. .

joillekkin tuntuu painoa kerääntyvät todella helpollakin, kun taas toisille ei tunnu samoista ruuaista ja enemmästäkään tulevan mitäään ongelmaa.

esim sisarukset ja läheiset ystävät jotka viettävät paljon aikaa yhdessä tietää varmasti faktaksi tämänkin.

eli yksi sääntö pätee yhdelle ja toiselle toinen.

Vierailija
72/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan. Apua, noinko mustakin ajatellaan : )

Mulla on vuosia ollut sama kaava syömisissä: aamupala tee ja 2 leipää jossa päällä suolakurkkua ja tomaattia tms. vihannesta,

Lounas: keittoa tai pataa: esim. kalakeittoa, jauhelihakeittoa, hernekeittoa, tai merimiespataa, italianpataa.

Päivällinen: kasviksia, lihaa tai kanaa tai kalaa,

Ilpala: tee ja 2 leipää

Syön harvoin, mitään muuta, mutta jep ylipainoa on, mutta salaa en syö, höpö höpö!

Siis lautasellisissa. Syötkö lounaalla esim. salaattia tai leipää? Entä mitä juot, aina vettä, maitoa, juotko koskaan alkoholia? Kuinka pitkä olet?

Ja jos syöt aina samaa, niin etkö koskaan kyllästy :)

Vierailija
73/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monet kertovat syövänäs kaksi palaa leipää, minkä kokoisista paloista on kyse? Silläkin on meinaan merkitystä: mä syön ohuita paloja, ja isosta leivästä puolitan aina viipaleet (eli mulle 1 viipale isoa leipää=2 palaa). Äitini taas syö paksuja viipaleita (2xniin paksuja kuin minä), ja isostakin leivästä sen 2 viipaletta, eli aika paljon enemmän leipää kuin minä.

Vierailija
74/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihovat siksi, että eivät hyväksy tosiasioita! Heidän pitäisi tietenkin syödä vähemmän kuin nopea-aineenvaihduntaisten. Elämä ON epäreilua, mutta miksi kostaa sitä itselleen ja mättää liikaa ruokaa vain siksi, että "muutkin saavat mättää"?

Minä ainakin mieluummin syön vähemmän ja pidän itseni ihmismitoissa kuin mässään ja lihon tursaaksi siksi, että "muutkin mässää" ja "enpä ole tätä aineenvaihduntaani itse valinnut."

Vierailija
75/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä se on kertynyt ihan mässyttämisestä. En harrasta sipsejä, pizzaa, suklaata ja karkkia. Mutta tykkään leivästä, pastasta ja ennen kaikkea kahvin kanssa pitää saada jotain makeaa kuten keksejä.

Vierailija
76/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikatoiminta laihduttaa. Tämä on ihan faktaa.

Vierailija
77/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis ihan oikeastiko joku syö kaksi suklaalevyä viikossa!!?? Ihmettelen ihan oikeasti, että miten jaksat? Eikö se jo kyllästytä? Toki herkkuja saa syödä, mutta että kaksi kokonaista suklaalevyä..

Se on aivan hirveä määrä ylimääräisiä kaloreita! Varsinkin jos levyt ovat sellaisia neljänneskilon levyjä!

Itse koen huonoa omatuntoa jos syön joskus meheni kanssa puokkiin suklaalevyn! Ja sitä ei tapahdu kuin muutaman kerran vuodessa. Lisä mainintana vielä, että olen 56kg ja 164cm.

Ehkäpä em. esimerkistä voi vetää sen johtopäätöksen, että jotkut ylipainoiset eivät ihan oikeasti ymmärrä miten valtavasti he saavat ylimääräisiä kaloreita "pikku herkuttelusta". Jos tämä vain kaksi suklaalevyä per viikko syövä jättäisi ne levyt syömättä, niin uskon, että hänen painonsa lähtisi varmasti ihan itsekseen tippumaan. Sikäli mikäli hän muuten syö kohtuudella.

Vierailija
78/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku syö kaksi 250g suklaalevyä, niin saa viikossa 500x5 kaloria. Eli 2500 ylimääräistä kaloria. Tämä vastaa jo yhden päivän koko energiatarvetta (ja ylikin). Eli jos muuten syö hyvin ja sopivasti, niin nuo suklaalevyt pitää huolen ylipainon kertymisestä/pysymisestä. Good for you.

Vierailija
79/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kyllä jo joku aikaisemmin kumosi tämänkin faktan.

hän kun oli lukenut jostain että joku ei-kilpirauhas-sepsialisti oli sanonut että ei mikään sairaus lihota.

niin siinä sitten on turha yrittää muutakaan selittää vaikka omakohtaista kokemusta olisikin toiseen suuntaan ;-)

jTämä on ihan faktaa.

Vierailija
80/128 |
16.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eivät tuo eväitä töihin. Korkeintaan ostavat kanttiinista voileivän.

Eräs selitti minulle, että käyttää kahvin kanssa aina vain rasvatonta maitoa, koska ei viitsi ottaa (mm. minun käyttämästäni) kevytmaidosta ylimääräisiä kaloreita.

Joo, ihan hyvä periaate. Mutta ilmeisesti aivan huomaamattaan hän aina kahvihuoneessaan pyörähtäessään nappaa pöydältä keksin suuhunsa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi