Miten niin lihavat syövät koko ajan
Miksi laihoilla on se käsitys, että lihavat syövät jatkuvasti ?
Olin koiran kanssa lenkillä ja yksi mies ohi mennen tokaisi, että ja taas syömään kun kortiin pääset. Olen lihava, valitettavasti. Mutta olen viimeksi syönyt 14.30 normaalin ruuan. Kotiin tultuani join vettä 4 dl. Ei ole nälkä. Juon vielä illan aikana kupillisen kamomillateetä. En muuta.
Ihmetyttää vain tuo kun ihmisillä on ihme käsitys, että lihavat vain syövät ja löhöävät.
Kommentit (128)
majoneesi ja pekoni ei? Mitä terveellistä on majoneesissa?
Ravintolassa oli onneksi kunnon pihvi upotettuna maustevoihin. 150g pihvissä oli 80g rasvaa! Kiva, että hiilareiden välttäjille on vihdoinkin ruokaa ravintoloissakin. Harmi, että eivät ole vielä tajunneet alkaa paistaa vihanneksia voissa!
128
kannattaa laskeskella voileivän päällyksineen kalorimääriä ja verrata niitä sitten tuohon 300 kaloriin ennenkuin viestittelee sammakoita.
ja kuten sanoin: itse en halua missään nimessä laihtua, olen paljon hyväntuulisempi ja terveempi nyt ja jaksan paremmin niin henkisesti kuin fyysisestikin.
Rasva. Rasva on terveellistä ja hyvästä. Nam.
Eli jos haluat laihtua niin alat syödä paljon oliivi- ja rypsiöljyä sekä voita. Voikaan ei ole niin vaarallista kuin uskoisimme. SE on ainakin paljon terveellisempää kuin transrasvat.
Pahis monille on sen sijaan just hiilarit = sokerit. Mä laihduin sen yli 10 kg kun jätin aluksi pois kaikki hiilarit, mutta pikkuhiljaa aloin myös syödä niitä. Syön nykyään melkein pelkästään hyviä hiilareita eli sellaisia jotka imeytyvät hitaasti. Sokeria kannattaa ylipainoisen välttää kokonaan!!! Kuin myös keinomakeutettuja tuotteita.
Aamuisin ja lounaalla pitää syödä PALJON. Aamupalaksi minä vedän 2 kananmunaa, yhden tumman leipäviipaleen jossa kinkkua, yhden tomaatin/paprikan tms., maustamatonta jogurttia 2 dl, jossa pellavansiemeniä. Myös vähän juustoa joskus että saan riittävästi protskuja, Pitää tulla täyteläinen olo. Lounaalla sama juttu.
Jos ihmiset oikeasti söisivät näin niin varmasti laihtuisivat!
Itse en sallinut oikeastaan mitään herkuttelua ekaan 5 kuukauteen. Tummaa suklaata söin.
2 suklaalevyä VIIKOSSA on paljon se. Ei ihmekään että on ylipainoa. Meikä voi nykyään (ja aikaisemmin kun olin ylipainoinen) syödä muutaman palan viikossa. Mutta yleensä syön tummaa.
7kg on miinusta kertynyt 7 viikossa ja vyötäröltä kadonnut 12cm :D
Lihomisen taustalla on moni syitä. Edes johtavimmat sisätautilääkärimmekään eivät tiedä aina mistä on milloinkin kenenkin kanssa kyse.. Ja joku kysyi mun annoskoista. Ihan normaaleja lautasia meillä on käytössä ja leipäpalatkin on ihan samoja ruispaloja/moniviljapaahtari paloja kuin muillakin. Mua huvittaa, että ihmiset on näin herkillä trivialisoimassa. Ok, en ole enää hoikka, mutta onneksi en ole myöskään tyhmä : )
ok, sulla siis on omakohtaista kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta vuosien ajalta, tai olet erikoistunut siihen lääketieteen alaan.
no hyvä.
kerroppa sitten meille sivistymättömillekin mikä on se kiloraja jonne asti paino voi nousta kilpirauhasesta johtuen.
eli jos painoa on pitkälti yli sata, niin se on sitten VAAN kilpirauhasesta ; )
Jos ei aineenvaihdunta toimi, ruokavaliossa ei ole tarpeeksi kuituja.
Suolentoiminta toki saa useimmiten vauhtia jos ruokavalioon lisää runsaasti kuituja. Kuidut imevät itseensä nestettä ja näin nestepitoisempi suolensisältö kulkeutuu yleensä nopeammin suoliston läpi.
Aineenvaihdunta on paljon monimutkaisempi juttu. Siihen sisältyy mm. elimistön nestekierto, hengitys, hormonitoiminta, solujen energiansaanti ja jopa aivojen toiminta jne, jne.
ja on ylipainoinen, niin aika paljon niitä kaloreita pitää sisäänsä mättää. Niin se vaan on. Kukaan ei pääse olemaan ylipainoinen, jos kuluttaa enemmän kun syö. Ei siis välttämättä se ruuan määrä, vaan laatu.
Nimim. kahdessa vuodessa lähes 30 kiloa pudottanut.
Itselläni on n. 40 kg ylipainoa ja silti kunto on hyvä. Tosin pitää lihaksiakin olla jotta jaksaa nämä läskit kantaa. Painaahan ne lihaksetkin.
On aivan varmaa, että kulutan enemmän kuin syön. Se liikunta vaan ei kaikilla auta laihtumaan yhtään.
Mitä söit jotta painosi alkoi laskemaan ? Jätitkö sokerin kokonaan pois ?
tämä ystäväni syö erittäin vähän eikä liiku ollenkaan, ihmettelee vaan miks lihoo no ehkä siks että syö oikeesti ihan liian vähän ja viikonloppusin vetää kebabia yms...
Sitäkään en oikeesti tajua että miten voi olla niin vaikeeta yksinäisellä ihmisellä olla ettei voi vaikka kaupassa käydä kävellen tai mennä kavereiden luo pyörällä, aina pitää mennä autolla ihan joka paikkaan.
enkä taatusti olisi 100-kiloisena hy väkuntoinen, et ole sinäkään.
Hyväkuntoinen juoksee viikossa vajaat 40 km. Kun tuon matkan jaksaa kulkea 4:ssa tai 5:ssä lenkissä juosten, on kohtalaisen hyväkuntoinen, ei kuitenkaan välttämättä missään maratonkunnossa.
Jos sen saman matkan menee kävellen tai pyöräillen, efekti ei ole yhtä hyvä. Mutta tuon juoksemalla takaan, että myös sinunkin painosi laskee. Ja sen jälkeen voikin syödä aikalailla mitä vaan, onelma tuleekin olemaan käänteinen.
Jollet niin sitten olet kumonnut energian häviämättömyyden lain.
Itselläni on n. 40 kg ylipainoa ja silti kunto on hyvä. Tosin pitää lihaksiakin olla jotta jaksaa nämä läskit kantaa. Painaahan ne lihaksetkin.
On aivan varmaa, että kulutan enemmän kuin syön. Se liikunta vaan ei kaikilla auta laihtumaan yhtään.
Mitä söit jotta painosi alkoi laskemaan ? Jätitkö sokerin kokonaan pois ?
Jos syö enemmän kuin kuluttaa, lihoo. Jos syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. sitä ei ole kiistämionen. Olisi niin helppoa sanoa, että on lihava, koska oikeasti ei syö niin monta kaloria omaa kulutusta enemmän, mutta tosiasiassa kaloreita vaan saa liikaa. Eikä se johdu sokerin syömisestä tms.
viitenä päivänä viikossa 8 tuntia, joskus menee ylikin. Kohteistani 5:sä ei ole hissiä ja niissä on useampi rappukäytävä. Joka päivälle riittää saunan pesua, joka on juuriharjalla harjausta. Ajan välit pyörällä, yhteensä tulee vähintään 5km pyörällä ajoa ( pyörä on vaihteeton romu). Lisäksi on koira ulkoilutettava. Autoa ei ole, joten arkiliikunttaa tulee lisäksi väkisin. Käyn kävellen tai pyörällä kaupassa. Asun kolmannessa kerroksessa, eikä tässä talossa ole hissiä.
Kun painan tuon 40kg ylimääräistä niin mietippä miten paljon pitäisi syödä, jotta söisin enemmän kuin kulutan. En edes kerkeä syödä niin paljon.
Minullakin on reilusti ylipainoa, laihdutettavaa olisi n. 25-30kg. En todellakaan syö koko aikaa ja harrastan ratsastusta 4 kertaa viikossa ja lisäksi käyn päivittäin koiran kanssa n. 4km lenkillä.
Ei sitä ruokaa nyt aivan valtavia määriä tarvi vetää painon ylläpitämiseksi. Riittää kun syö sen mitä kuluttaa. Ihan niin kuin normaalipainosillekkin, jotka pysyvät painossaan. Minä esim. kulutan n. 2400 kaloria päivässä ja sen syöminen ei vaadi koko aikaista mässäilyä. Ylipainon hankin pari vuotta sitten lyhyessä ajassa syömällä suruun. Silloin toki söin paljon ja usein ja lihottavaa, mutta nyt ihan normaalia ruokaa ja silloin tällöin herkkuja. Syön aamupalan, lounaan, välipalan ja illallisen. Tiedän hyvin, että jo vaikka karsimalla 500 kaloria päivässä laihtuisin, mutta nyt vaan ei ole sellaista tsemppiä.
Ja toinen mitä kuvitellaan on että ylipainoiset "mässyttää" aina shipsejä ja lihapiirakoita jne. Lueskelin juuri pari päivää sitten laihdutusjuttua ja repeilin. Vaihda viineri karjalanpiirakkaan (tms.). Buahahahahahahha mikä VIINERI?!!!??!! Viimeksi olen syönyt viinerin joskus 1990-luvulla. Siinä on kohdat iso muutos, keskikokoinen muutos ja pieni muutos. No sieltä pieni muutos -kategoriasta löysin jotain mahdollisuutta edes vaihtaa. Paitsi että niissäkin yleensä mulla oli jo käytössä se tervellisempi versio tai jonkin muu. Ja yksi kerta katselin lehtijuttua 30 terveellisimmästä ruoka-aineesta ja totesin että no noistahan tämä mun ruokavalio koostuu.
mutta jossain vaiheessa olet niin tehnyt ja jos nyt et laihdu vaan paino pysyy niin kulutuksesi ja energian saantisi ovat tasapainossa.
Energiaa ei synny tyhjästä eikä 40 kiloa ylimääräistä saa syömättä.
Kun painan tuon 40kg ylimääräistä niin mietippä miten paljon pitäisi syödä, jotta söisin enemmän kuin kulutan. En edes kerkeä syödä niin paljon.
Ihan älyvapaa olet. Jätä sekä leipä että suklaa pois ja katso miten käy. Vannon, että laihdut pikku hiljaa. Syöt suklaan avittamana 7 vuorokauden aikana 8 vuorokauden kalorit. Kestämätön juttu.