Miten niin lihavat syövät koko ajan
Miksi laihoilla on se käsitys, että lihavat syövät jatkuvasti ?
Olin koiran kanssa lenkillä ja yksi mies ohi mennen tokaisi, että ja taas syömään kun kortiin pääset. Olen lihava, valitettavasti. Mutta olen viimeksi syönyt 14.30 normaalin ruuan. Kotiin tultuani join vettä 4 dl. Ei ole nälkä. Juon vielä illan aikana kupillisen kamomillateetä. En muuta.
Ihmetyttää vain tuo kun ihmisillä on ihme käsitys, että lihavat vain syövät ja löhöävät.
Kommentit (128)
Jättäkää se leipä pois, syökää vaan päälliset (runsaalla kädellä)
hän ilmeisesti ei edes itse huomaa ottavansa keksin suuhunsa monta kertaa työvuoron aikana.
Kyllä minä sen huomaan, kun vieressä olen :)
[/quote]
Eli sulla ei ole todisteita.
[/quote]
Ihan helposti voin syödä vaikka viisi levyä, karkkiakin syön varmaan kilon viikossa. En muuten ole lihava vaikka herkuttelenkin lähes joka päivä.
mutta siis ihan oikeastiko joku syö kaksi suklaalevyä viikossa!!?? Ihmettelen ihan oikeasti, että miten jaksat? Eikö se jo kyllästytä? Toki herkkuja saa syödä, mutta että kaksi kokonaista suklaalevyä..
Kysymys on juuri siitä, että monet ylipainoiset yrittävät syödä vähemmän ja vahtia syömisiään. Itseasiassa monet kokevat, että ovat saaneet painonhallinan kuriin sillä, että jättävät lounaan väliin. Ja useinhan se meneekin niin. Sitten kun paastoaa koko päivän, niin se keksi vaan houkuttaa ja tekee mieli napata se siihen meganälkään. Ei se järkevää ole, mutta tiedän itse, että yritän kaikin keinoin välttää liikaa syömistä ja sitten tulee napattua se suklaapatukka tai keksi, kun on tarpeeksi kova nälkä ja verensokerit alhaalla. Ihan turha kertoa, ettei mitään järkeä tuossa ole. Jos elämä olisi niin rationaalista, niin kenellä täällä olisi ongelma?
Ja edelleenkin, ne kaksi ylimääräistä voikkaria viikossa todellakin lihottaa. Joka viikko vaikka 300 kaloria ylimääräistä on vuodessa 16200 kaloria. Ja se tarkoittaa kahta kiloa... 10 vuodessa 20 kiloa! Varmaan jotkut äkkilihoneet ja nuoret mättävät niitä sipsejä, mutta en tunne ketään ikäistäni (41v.) ja pulleaa ihmistä, joka ei todellakin vahtisi suupaloja. Tottakai ylipainoinen syö enemmän kuin hoikka, mutta erot on pieniä ja lihomisen aiheuttavat valinnat usein myös sillä hetkellä minimaallisen tuntuisia.
Kuka syö salaa? Ei kukaan mun tietämäni ihminen. Itse en ole ikinä syönyt salaa mitään paitsi lapselta.:)
t: täti ja painoa 81kg
Eli eivät tuo eväitä töihin. Korkeintaan ostavat kanttiinista voileivän.
Eräs selitti minulle, että käyttää kahvin kanssa aina vain rasvatonta maitoa, koska ei viitsi ottaa (mm. minun käyttämästäni) kevytmaidosta ylimääräisiä kaloreita.Joo, ihan hyvä periaate. Mutta ilmeisesti aivan huomaamattaan hän aina kahvihuoneessaan pyörähtäessään nappaa pöydältä keksin suuhunsa..
Sitähän minäkin yritin tekstissäni sanoa (huonolla menestyksellä).
Se on jotenkin niin surullista, että ihminen kiusaa itseään koko päivän syömättä kunnolla ja sitten kun kotiin pääsevät, niin nälkä on niin kova, etä tyhjennetään se jääkaappi siltä istumalta herkuista ym.
itse olen saanut painon kuriin sillä, etten syö sitä lounasta tai aamiaista. Painonnousu on pysähtynyt ja en nytkään 81 kilosta huolimatta ole mikään mätisäkki, kun pituuttakin on 170 cm. Siis iso, mutten isolihava. Painoindeksikin alle 30 selvästi.
Olen ajatellut asian niin, että keksi joskus kahvion pöydältä (harvoin niitä siinä on) on pienempi paha kuin mättää kuonoon joka päivä 300-500 kalorin lounas. Minä syön vain illalla ja elimistöni on tottunut tähän. Ehkä voisin syödä kokonaiskaloreissa (aineenvaihdunta vilkastuisi) enemmän syömällä pitkin päivää, mutta vuosien saatossa olen todennut, että tämä toimii minulla parhaiten ja lihominen on loppunut. Voin pitkälti syödä iltaisin ja viikonloppuisin mielini mukaan lihomatta lisää. (tosin eipä niitä sipsejäkään tule syötyä, mutta normaalia ruokaa, voileipää, pullasiivu jne.) Olin ilahtunut, kun luin pari vuotta sitten siitä, että etelä-Euroopassa syödään juuri näin eli melkein kaikki kalorit päivällisellä. En siis ole ainoa, jolla tämä toimii.
Sitähän minäkin yritin tekstissäni sanoa (huonolla menestyksellä).
Se on jotenkin niin surullista, että ihminen kiusaa itseään koko päivän syömättä kunnolla ja sitten kun kotiin pääsevät, niin nälkä on niin kova, etä tyhjennetään se jääkaappi siltä istumalta herkuista ym.
Olihan siinä Maikkarin "olet mitä syöt" -ohjelmassa tyyppejä, jotka luuli ihan oikeasti perunasalaatin olevan terveellistä salaattia tai muromyslin olevan hyvä lisä aamiaiseen. Ja av:llakin yks läski ihmetteli, miks on lihava, vaikka syö ihan tavallista kotiruokaa. No sit selvis, et teki esim. jauheihakastikkeen kuohukermaan yms. Tsiisus.
Jos ei aineenvaihdunta toimi, ruokavaliossa ei ole tarpeeksi kuituja.
Olihan siinä Maikkarin "olet mitä syöt" -ohjelmassa tyyppejä, jotka luuli ihan oikeasti perunasalaatin olevan terveellistä salaattia tai muromyslin olevan hyvä lisä aamiaiseen. Ja av:llakin yks läski ihmetteli, miks on lihava, vaikka syö ihan tavallista kotiruokaa. No sit selvis, et teki esim. jauheihakastikkeen kuohukermaan yms. Tsiisus.
yksi 200 g suklaalely sisältä n 1000 kcal eli 2 x tuo on 2000 kcal " ylimääräistä" viikossa eli n 300 kcal per päivä.
Jos on suklaaherkuttelupäivä, en syö aterioilla leipää lainkaan. Tietenkään, ei minunkaan mahaani tolkuttomia mahdu :-D
Lapset kannattaa pitää laihoina, jottei rasvakudosta kehity liikaa, vanhempana sitten saa syödä niin paljon kuin lystää lihomatta kuin tiettyyn rajaan asti.
tiesit kai myös sen että ihmisen aineenvaihduntaa säätelee moni asia, kuten myös hormonit.
ja esim tuo aiemmin mainittu kilpirauhasen vajaatoiminta lamaannuttaa kaiken muun ohella myös ihmisen solutasolla tapahtuvan aineenvaihdunnan.
tämä on ihan siis fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa.
sillä ei siinä vaiheessa ole merkitystä mistä ne glukoosimolekyylit on peräisin, porkkanasta vai korvapuustista.
jos tuo taso ei pelitä, niin sitten ollaan kusessa, söi mitä kuituja tahansa.
ei mitään mutua enää aineenvaihdunnasta kiitos.
jos ei ole oikeaa tietoa eikä omakohtaista kokemusta ja siten perehtyneisyyttä aineenvaihduntahäiriöihin, ei kannata kauheasti tuomita ja osoitella.
Jos ei aineenvaihdunta toimi, ruokavaliossa ei ole tarpeeksi kuituja.
Itsensä pettäminen on niin kovin helppoa.
Ei syö makeaa, ei rasvaista, ei juo limua.
Ei kuuluma koskaan ole nälkä, syö vaan terveellisesti.
Kas kummaa, ottaakin sitten välipalaksi puoli kiloa ranskalaisia,litra maitoa ja pellillinen muffinseja.
Niitä ei näköjään sitten lasketa.
Ja ihmettelee vielä painoaan.
Kuntoilevat kuin huippu-urheilijat.
Jaa, mikähän sitten mättää...
En todellakaan syö koko ajan. Syön ihan liian harvoin. Syön vain niin täysin vääriä ruoka-aineita, ja liikun liian vähän.
Et todellakaan voi kävellä 6 km puolessa tunnissa!!! Tuo nyt on jo iso vale!
3 km saa kävellä todella rivakasti reilussa 20 min.
Matka on varmasti mitattu väärin....
-se 168/116- aika on kuitenkin oikea.
Minä ainakin aloin laihtua kun jätin sen perhanan hiilarihirviön sieltä ruokieni alta pois. Sehän on vaan teline kaikille herkuille!
Riippu aika paljon leivänpäällisistä. Jos 98:n iltaleipien päällä on vaikkapa pekonia, pari paistettua munaa ja kauhallinen majoneesia niin hyvältä maistuu...
majoneesi ja pekoni ei? Mitä terveellistä on majoneesissa?
Eli sulla ei ole todisteita.