Miten niin lihavat syövät koko ajan
Miksi laihoilla on se käsitys, että lihavat syövät jatkuvasti ?
Olin koiran kanssa lenkillä ja yksi mies ohi mennen tokaisi, että ja taas syömään kun kortiin pääset. Olen lihava, valitettavasti. Mutta olen viimeksi syönyt 14.30 normaalin ruuan. Kotiin tultuani join vettä 4 dl. Ei ole nälkä. Juon vielä illan aikana kupillisen kamomillateetä. En muuta.
Ihmetyttää vain tuo kun ihmisillä on ihme käsitys, että lihavat vain syövät ja löhöävät.
Kommentit (128)
kaupunkisi urheiluseuraan. Sinustahan saadaan haastaja Essyajalle.
20 kilsan maailmanennätys on n. 1, 5 h. Tämä av-mammahan kävelee samassa 18 km. Mieletöntä.
20 kilsan maailmanennätys on n. 1, 5 h. Tämä av-mammahan kävelee samassa 18 km. Mieletöntä.
http://karppaus.info/wiki/index.php?title=South_Beach_Diet
kyllä paino tippuu jos jaksaa noudattaa.
Mutta teillä on ihan oikeus olla uskomatta, mutta totta se on.
6km ja 30 minuuttia. Moni hoikempi juoksee mun käveluvaihtia. Mulla pitkä vetävä askel
-se 168/116-
laukoi päin naamaa ap:n kiloista? Jessus, millaisia moukkamaisia tyhjäpäitä tuolla kulkee, mitähän ap:n kilot sillekin äijälle kuuluvat!? No, puukottavathan/hakkaavathan jotkut hörhöt tuntemattomia vastaantulijoita, että mietoa tuo oli tietysti siihen verrattuna... :(
6km ja 30 minuuttia. Moni hoikempi juoksee mun käveluvaihtia. Mulla pitkä vetävä askel-se 168/116-
Harrastan maratonjuoksua ja juoksen toista tuhatta kilometriä vuodessa. Sauvakävelylenkkini pituus on 6.4 km ja siihen menee aikaa noin tunti. Keskisyke jää tosin noin 112 mutta sen sanon, että 6 kmkävelyä 30 minuuttiin ei onnistu 116 kiloiselta vaikka olisi kuinka vetävä askel. Haloo, herää!!!!
Harrastan juoksua ja useimmiten lenkkivauhtini on 10km/tunti. Kävellen menee 3km noin 20min. Ja silloin saa kyllä kävellä lujaa.
Tod.näk. syökin siellä samassa paikassa.
T: juoksija, jolla menee noin 9km/h
mutta olen ammatiltani fysioterapeutti ja personal trainer ja mittani ovat 163 cm ja 55 kg. Juoksen pari maratonia vuodessa ja ennätykseni on maratonilla 3,52. Sinun kävelyvauhtisi on tosiaan naisten 20 kilometrin maailmanennätystahtia, joten kannattaa kipi kipi ilmoittautua urheiluseuraan. Sari essayah ei koskaan huippuaikoinaan mennyt yhtä kovaa kuin sinä! Suomen naisten yleisurheilumenestys on ollut aika huono, joten saadaan viimein mitaleita tänne suomeen kun vaan nyt pidät vähän enemmän melua suorituksistasi ja sinut bongataan urheilija-apurahan piiriin!
6km ja 30 minuuttia. Moni hoikempi juoksee mun käveluvaihtia. Mulla pitkä vetävä askel-se 168/116-
Mahtava näky:
116-kioinen av-mamma painaa pitkällä ja vetävällä kävelyaskeleella ohi sporttisista juoksevista nuorista miehistä ja hitaammista pyöräilijöistä..
Laihtumisesta sun muusta: se vanha totuus kulutuksesta ja syödystä energiasta pitää AINA paikkansa. Se on totta, että kulutus voi vaihdella ja joissain sairauksissa aineenvaihdunta hidastuu huomattavastikin. Mutta silloinkin se totuus pysyy, on vaan syötävä sen kulutuksen mukaan, jos ei tahdo lihoa. Ja alle, jos haluaa laihtua.
ja sitten mättää jotein energiapitoista "pika"ruokaa valtavat määrät nälkäänsä.
Miksi laihoilla on se käsitys, että lihavat syövät jatkuvasti ?
Olin koiran kanssa lenkillä ja yksi mies ohi mennen tokaisi, että ja taas syömään kun kortiin pääset. Olen lihava, valitettavasti. Mutta olen viimeksi syönyt 14.30 normaalin ruuan. Kotiin tultuani join vettä 4 dl. Ei ole nälkä. Juon vielä illan aikana kupillisen kamomillateetä. En muuta.Ihmetyttää vain tuo kun ihmisillä on ihme käsitys, että lihavat vain syövät ja löhöävät.
Ei kai kukaan ylipainoinen väitä syövänsä kuin lintu ja urheilevansa kuin huippumaratoonari. Kyse on vain siitä, että ylipainoisetkaan eivät yleensä syö kovinkaan paljoa enempää kuin hoikat kanssaihmisensä. Ovat ehkä hiukan passiivisempia fyysisesti ja aika monet tuntemani ylipainoiset syövät hirveän epätasaisesti. Tiedän itse, kun olin 15kg ylipainoinen ja söin ensimmäisen ateriani kello 17 illalla... Kaloreita tuli keskivertopäivänä 1500, joskus viikonloppuna 2000 ja yli. Silti keräsin tasaisen varmasti sitä painoa vuodesta toiseen. En liikkunut juurikaan, kun ei ikinä ollut muka aikaa ja olihan se aika oikeasti kortilla, kun oli kaksi pientä lasta ja vaativa työ pyöritettävänä. Aika yleistä ylipainoisille jättää väliin aamiainen ja lounaskin, ja sen jälkeen onnnistuu lihomaan pienemmilläkin kaloreilla ja tulee joka tapauksessa karsea ahmimiskohtaus, kun on ensin näännyttänyt itseään 20 tuntia.
Ihan kaikki ihmiset. Eli energiamäärää vämemmäksi jos laihtua halut. Mene painonvartioihin saamaan vinkit.
Itselläni on n. 40 kg ylipainoa ja silti kunto on hyvä. Tosin pitää lihaksiakin olla jotta jaksaa nämä läskit kantaa. Painaahan ne lihaksetkin.
On aivan varmaa, että kulutan enemmän kuin syön. Se liikunta vaan ei kaikilla auta laihtumaan yhtään.
Mitä söit jotta painosi alkoi laskemaan ? Jätitkö sokerin kokonaan pois ?
Ei kai kukaan ylipainoinen väitä syövänsä kuin lintu ja urheilevansa kuin huippumaratoonari.
no miltäs muulta tuo kuulostaa:
5, teen työkseni kerostalojen rappujen ynm. yleisten tilojen siivoustaviitenä päivänä viikossa 8 tuntia, joskus menee ylikin. Kohteistani 5:sä ei ole hissiä ja niissä on useampi rappukäytävä. Joka päivälle riittää saunan pesua, joka on juuriharjalla harjausta. Ajan välit pyörällä, yhteensä tulee vähintään 5km pyörällä ajoa ( pyörä on vaihteeton romu). Lisäksi on koira ulkoilutettava. Autoa ei ole, joten arkiliikunttaa tulee lisäksi väkisin. Käyn kävellen tai pyörällä kaupassa. Asun kolmannessa kerroksessa, eikä tässä talossa ole hissiä.
Kun painan tuon 40kg ylimääräistä niin mietippä miten paljon pitäisi syödä, jotta söisin enemmän kuin kulutan. En edes kerkeä syödä niin paljon.---------------------------------------------------
NiinpäJa toinen mitä kuvitellaan on että ylipainoiset "mässyttää" aina shipsejä ja lihapiirakoita jne. Lueskelin juuri pari päivää sitten laihdutusjuttua ja repeilin. Vaihda viineri karjalanpiirakkaan (tms.). Buahahahahahahha mikä VIINERI?!!!??!! Viimeksi olen syönyt viinerin joskus 1990-luvulla. Siinä on kohdat iso muutos, keskikokoinen muutos ja pieni muutos. No sieltä pieni muutos -kategoriasta löysin jotain mahdollisuutta edes vaihtaa. Paitsi että niissäkin yleensä mulla oli jo käytössä se tervellisempi versio tai jonkin muu. Ja yksi kerta katselin lehtijuttua 30 terveellisimmästä ruoka-aineesta ja totesin että no noistahan tämä mun ruokavalio koostuu.
Aamiainen: kahvikuppi
Lounas: kahvikuppi
Välipala: kahvikuppi
Päivällinen noin klo 18: ruokaa iso kasa, kcal tulee riippuen ruuasta 600-1000
Välipala klo 19: pulla ja kahvi 200 kcal
Iltapala: 2 voikkaria höysteillä, ehkä 400 kcal (päällä kalkkunaa ja 5% Polaria) ja 2 omenaa 100 kcal
Tuosta voi laskea, että arkena syön maksimissaan 1800 kaloria, kun laskee kahvimaidoista (rasvatonta) 100 kaloria lisää. Jos päivällinen ei ole mitään kauhean raskasta, niin kalorit voi jäädä 1400.
Kaikesta huolimatta en mielestäni syö todellakaan paljoa määrällisesti, mutta onhan tuo syömisrytminä täysin älytön ja siinä syy, miksi painoa hiipii pikkuhiljaa lisää, enkä laihdu siitä huolimatta, että välillä jää energiansaanti alle tarpeen.
mullakin yksi tuttu, joka aina ihmettelee että miksi ei laihdu, kun "ei syö paljon mitään". No, kerran sitten kysyin että mitä sitten oikein olet syönyt, ja voi herranjestas sitä määrää! Itse en syö varmaan viikon aikana niin paljon! Lihavilla on usein vääristynyt mielikuva siitä että miten paljon ihmiset normaalisti syö. Tämä lihava ystävänikin suuttui kun sitten sanoin, että hän syö ihan kamalasti, ja tiuskasi, että eihän sitä nyt voi syödä vähempää, eihän tuosta nyt voi vähentää mitään, ellei suunnilleen kuolla halua. Luovutin, ei vaan tajunnut... Sitten usein he myös lahjakkaasti "unohtavat" mitä ovat syöneet: "päivällisellä söin makaronilaatikkoa lautasmallin mukaan ja loput vihanneksia, on se nyt ihme etten laihdu!" Joo, sitä vaan unohtaa ne 30 kauhallista sitä makaronilaatikkoa mitä maisteli siinä ruokaa tekiessä...
Siinäpä se vika yleensä piileekin... että jos syö kaiken, minkä syö päivänaikana, illalla... niin läskipä pääsee kerääntymään. Ensin sitä ollaan koko päivä säästöliekillä. Elimistö pyrkii vähentämään energian kulutusta kun ruokaa ei ole tarjolla ja sitten PAM tulee iltapäivä ja mahaan vedetään kerralla 1000 kcal!!! ja kuka syö oikeesti 400 kcal iltapalana??? kyllä siinä sitten on mukava käydä pehmosen masunsa viereen nukkumaan ja sulattelemaan kaikkea tuota energiaa rasvaksi yönaikana.
Ja voi, että sain tosi hyvät naurut tästä " vaihda viineri karjalanpiirakkaan"! Ootteko koskaan kattonut paljonko siinä karjalanpiirakassa on kaloreita.
10 km tuntiin. Eli sinä kävelisit jopa kaksi kilsaa pidemmälle samassa ajassa... En ihan heti niele tuota väitettäsi.