Mitä 6-kymppiselle anopille joululahjaksi?
Kaikki idea huomioidaan. Myös ne "huonoimmatkin".
Kommentit (153)
Mielellään ei mitään tavaraa. Kaikki syötävä ja juotava on tervetullutta. Ja en nyt tarkoista juotavilla pelkästään alkoholijuttuja, vaan marjamehut, glögit, tyrnimehut ja tai vaikka juustopakkaus tms.
Vierailija kirjoitti:
Koska kyse on anopista anna jotakin neutraalia. Mikä on budjettisi? Olen saman ikäinen ja ilahtuisin joulukukista. Ei mitään ruokamarketin muovikipossa töröttävää amaryllista, vaan leikkokukista sidottu tyylikäs kimppu. Jotakin vähän erilaisempaa ja kokeilevaa hyvällä sitojalla. Rahaa siihen saa menemään, mutta sellaisista minä pitäisin.
Minä en taas voisi kuvitella sen huonompaa lahjaa itselleni. Toki kiittäisin kauniisti, mutta mielessäni ajattelisin, että olisi edes ostanut noilla rahoilla vuohen tai kaksi kehitysmaahan.
N59
Parfyymia. Jotain kivan tuoksuista. Ei kovin vahvaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielellään ei mitään tavaraa. Kaikki syötävä ja juotava on tervetullutta. Ja en nyt tarkoista juotavilla pelkästään alkoholijuttuja, vaan marjamehut, glögit, tyrnimehut ja tai vaikka juustopakkaus tms.
Jostain tällaisestä minäkin pitäisin. Esim. hyvä suklaa (kuten käsintehdyt konvehdit) olisi oikein mieluista.
N59
Ei kukkia eikä mitään syötävää mulle. Ne olisi kuitenkin vääränlaisia ja menisi roskiin.
Tytär tienaa kuukaudessa 8000 e ja vävy saman verran, minulla eläke on 1900 e/kk. Varmasti nuorilla on kaikenlaista rahanmenoa, mutta ihan vähän suututtaa, kun lahjalistalla on kaikenlaista 100-200 e arvoista ja sitten minä saan lahjaksi 30 euron kukka-asetelman.
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi vielä kukkakimppuakin huonompi lahja. Kärsin muiden parfyymeistä ihan tarpeeksi bussimatkoilla.
N59
Museokortti jos ei vielä ole. On ainakin meidän suvussa aktivoinut kaikenikäisiä käymään enemmän museoissa ja näyttelyissä.
Jalkojen lämmitin, lämpöpeitto tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kyse on anopista anna jotakin neutraalia. Mikä on budjettisi? Olen saman ikäinen ja ilahtuisin joulukukista. Ei mitään ruokamarketin muovikipossa töröttävää amaryllista, vaan leikkokukista sidottu tyylikäs kimppu. Jotakin vähän erilaisempaa ja kokeilevaa hyvällä sitojalla. Rahaa siihen saa menemään, mutta sellaisista minä pitäisin.
Budjetti on noin 70-100€
Lahjakortti puutarhamyymälään saisi minut hyppimään ilosta. Kohta pitää ensimmäiset siemenet kylvää esikasvatukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä olisi vielä kukkakimppuakin huonompi lahja. Kärsin muiden parfyymeistä ihan tarpeeksi bussimatkoilla.
N59
Puhuinkin itsestäni. Mulle voi ostaa parfyymia. Mä en halua mitään herkkukoreja enkä kukkia.
Ei tuon ikäiset tarvitse mitään lämpöpeittoja. Ne hikoilee muutenkin.
Ellei tarkoitus ole sitten vi.ttuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N59
Eihän tässä sinulle olla lahjaa ostamassa:::)))
Vierailija kirjoitti:
Museokortti on kyllä hyvä idea!
No ei todellakaan. Jäisi käyttämättä.
Jotain syötävää/juotavaa. Tuossa iässä on jo kaapit täynnä tavaraa, joten turha ostaa mitään lisää nurkkiin pyörimään. Ellei sitten ole erityisesti tiedossa, että tarvitsee esim. sisätossut.
Minä ilahtuisin ihan vaikka paketillisesta valkoisia lyhtykynttilöitä (sisälle). Tai valkoisia kruunukynttilöitä. Ei jäisi kaapin perälle vanhenemaan talvea kauemmas:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Museokortti on kyllä hyvä idea!
No ei todellakaan. Jäisi käyttämättä.
Jos asuu paikkakunnalla, jossa on paljon museomahdollisuuksia (ainakin pk-seutu, Tampere ja Turku), niin tämä on oikein hyvä lahjaidea. Yksi Museokortin parhaista puolista on se, että voi käydä nopeasti vain katsomassa, olisiko jokin näyttely kiinnostava, kun ei tarvitse etukäteen arvioida, onko näyttely pääsylipun hinnan (nykyisin usein jo 15-20 €) arvoinen ja onko tarpeeksi aikaa nauttia näyttelystä koko hinnan edestä.
Sitten jos kodin lähellä ei ole juurikaan käyttömahdollisuuksia, voi olla liian iso kynnys lähteä johonkin kauemmaksi.
N59
Jos minä olisin anoppi, ilahtuisin 1000-2000 palan palapelistä. Jostain sellaisesta, missä ei mitään maisemakuvaa. Tänä vuonna oli aika surkeat valikoimat, pari hankin itse jouluksi koottavaksi.
60+