Pohdin liittymistä animalian kuukausilahjoittajiin.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miksi siinä olisi jotain väärää?
Sitä juuri kysyn. Ehkä ainoa pohdinnan aihe olisi että mihin rahat menevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä juuri kysyn. Ehkä ainoa pohdinnan aihe olisi että mihin rahat menevät?
Eiköhän siitä kerrota yhdistyksen sivuilla.
Lahjoita mieluummin vaikka SEY:lle. Animalia ja Oikeutta Eläimille on vähän turhan radikaaleja ja tunteet edellä meneviä, sen sijaan, että tekisivät jotain oikeasti järkevää tai hyödyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Lahjoita mieluummin vaikka SEY:lle. Animalia ja Oikeutta Eläimille on vähän turhan radikaaleja ja tunteet edellä meneviä, sen sijaan, että tekisivät jotain oikeasti järkevää tai hyödyllistä.
Mikä tämä SEY on? Joku pienempi pulju ilmeisesti. Animalialla pitkähkö historia.
Suomen eläinsuojeluyhdistys. Siis SEY.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä SEY on? Joku pienempi pulju ilmeisesti. Animalialla pitkähkö historia.
Suomen Eläinsuojeluyhdistys Oy. On jakautunut myös paikallisyhdistyksiin.
Animalia on kansainvälinen, olet oikeassa. Eläinsuojelu ja eläinten kohtelu täällä ja muualla on kuitenkin erilaista, jo ihan lainsäädännöllisesti sekä EU:n että Suomen omien eläinsuojelulakien perusteella. Suomalaisilla eläimillä on eri ongelmat kuin Amerikkalaisilla tai edes Espanjalaisilla. Kansainväliset isot toimijat voivat myös olla kyseenalaisempia sen kanssa, miten rahat käytetään ja kenelle ne menevät ja minkälaisia vaikuttamisen keinoja käytetään (rikollisuus).
Olen ollut Animalian kuukausilahjoittaja jo useita vuosia. Mielestäni tekevät hyvää työtä ja ovat asiallisia. En pidä eläinten oikeuksien puolustamista radikaalina toimintana.
Minä laitoin viime jouluna perheemme joulukorttirahat paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle. Laitamme nykyään kaikki toivotukset ja kuvat digitaalisina ja siten noin 100 kortin ja niiden postimaksut budjetoidaan joulukuussa hyväntekeväisyyteen. Paikallisyhdistyksellä ei ole edes mitään tilinumeroa nettisivuillaan ja minun piti kysyä se. Sieltä kiitettiin kauniisti kun jouluraha oli mennyt perille.
Emme voi hankkia lemmikkiä terveydellisten syiden (puolison allergia) vuoksi ja olemme eläinrakkaita. Sieluun sattui kun luin jutun kodittomista lemmikeistä. Harva haluaa hoivakotiin päätyneen aikuista kissaa tai koiraa itselleen. Sen vuoksi ne asuvat pitkään eläinsuojeluyhdistyksellä ja tarvivat tietenkin ruokaa jne.
Aluksi monet olivat todella vihaisia kun emme lähettäneet enää fyysisiä joulukortteja. Onneksi nykyään moni on siirtynyt jakamaan toivotuksiaan somessa. Kuitenkin montaa ihmistä närästi erityisesti se, että laitoin ne joulukorttirahat hyväntekeväisyyteen. Onneksi nykyään ei tarvi selitellä ja pidän tästä perinteestä kiinni. Olen myös eläinsuojeluyhdistyksen kuukausilahjoittaja.
Joo kyllähän tämä voi olla ihan hyvä tuki kohde. Toivottavasti rahat menee hyvään tarkoitukseen.