Ensimmäinen eläkeläinen jolta kansaneläke lopetettu on nälkälakossa!
Ei ole rahaa muuttaa Suomeen niin tämä on se vaihtoehto. Lokkisuomi on todella tullut nyt loppuunsa. Hyvä!
Kommentit (1069)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä oikea uutinen vai ap:n horinaa?
Mikä?
Tämä postaus. Ei ollut mitään linkkiä edes ekalla sivulla niin jäin pohtimaan onko tämä joku trollausjuttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olis varmaan kannattanut käydä töissä, kuten muidenkin. Miksi suomalaisten pitäisi maksaa ulkomailla olevien loisien eläminen? Toki nyt sitten ryntäävät tänne kuormittamaan terveydenhuoltoa, mutta ainakin saavat tarpoa loskassa, kuten muutkin. Pysähtynyt kello on oikeassa kaksi kertaa päivässä, niin sai Riikka jotain hyvää sentään aikaiseksi.
Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä
No miksi jättäisimme tuon loiselämisen maksamisleikkauksen puolitiehen kuten ehdotat, ja miksi emme veisi ideaasi yksintein loppuun saakka?
Miksi suomalaisten pitäisi maksaa teidän nykyisten työssäkäyvienkään eläminen loisina sitten omalla vuorollanne, eläkestatuksella; tai jopa jo ennen sitä, ajoittain ehkä työttömyysetuudella?
Lopettakaamme / peruuttakaamme myös kaikkien teidän ei-vielä-eläkkeelläolevien tulevat (tulevaisuudessa maksuunlankeavat)
Miksi suomalaisten pitäisi maksaa Sinunkaan työeläke-etujasi?
Työeläkekin on almu sekä sosiaalituki ihan yhtä lailla kuin nämä Sinun vainoamasi toisten edutkin, paitsi moninkertaisesti suurempi. Voisimme oitis maksaa suurimman osan tämän surkean valtiomme veloista pois, kun poistaisimme Sinun ja muiden kaltaistesi kaikki sosiaaliturva- ja työeläkekarttumat.
Näin tuo Sinun pysähtynyt kellosi saataisiin näyttämään aina oikeaa aikaa.
Tulipa niin paksua tavaraa että! Olisin ehdottomasti mieluummin ottanut systeemin, jossa itse indeksirahastoihin säästän eläkkeeni! Eläkkeellä jäädessä eläisin pelkillä tuotoilla ja lapsilleni jäisi miljoonaperintö! No, Suomessa on tämä työeläkejärjestelmä, johon maksetuille eläkemaksuille saan 1,7 kertaisen tuoton. Se on pirun huono tuotto verrattuna indeksirahastosäämiseen, joka olisi aloitettu 45 vuotta ennen eläkkeelle jäämistä. Se tuotto oli vielä hyvä 40-luvulla syntyneillä nykyeläkeläisille eli 5-7 kertainen, mutta ei enää 70-luvulla syntyneellle! Joten kyllä nykyisille työntekijöille, jotka on työeläkettä kerryttäneille, työeläke kuuluu koska he ovat maksaneet vanhempien ikäpolvien eläkkeen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla sittenkin kaksi eri henkilöä, jo v. 2016 tämä toinen on ollut sähköpyörätuolissa avustajakoiran kanssa. Toinen on ollut ihan freesinä kuvissa seisovana.
Joo mietipä tätä kunnianloukkaaja. Tämä henkilö ei ole se hääyrittäjä!!!! 😡
Etsi hänen instansa. Ihan erinäköinen muija, tummatukkainen ollut ennen. Ei mitään samaa näköä vuoden 2018 perintöveromuijan kanssa. Sittemmin muuttunut blondiksi
Hittoako alapeukuttelet. Erilaiset silmätkin. Olet puusilmä.
Ja miten se myisi firmoja ja vetäisi menestyviä bisneksiä kun työkyvyttömyyseläkkeellä on tulorajat. Ei niin mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tämä oikea uutinen vai ap:n horinaa?
Mikä?
Tämä postaus. Ei ollut mitään linkkiä edes ekalla sivulla niin jäin pohtimaan onko tämä joku trollausjuttu?
Ilta-Sanomissa on juttu tästä.
Itkusi on musiikkia korvilleni katkera sairaseläkeläisten vihaaja
Nro 592: Olin noissa ensimmäisissäkin jo 23v. Työeläkeotteestani löytyy sitten iso liuta työsuhteita, joista ei ole eläkettä kertynyt ja niissä kertymättömyyden peruste on just se, että olin alle 23v.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 592: Olin noissa ensimmäisissäkin jo 23v. Työeläkeotteestani löytyy sitten iso liuta työsuhteita, joista ei ole eläkettä kertynyt ja niissä kertymättömyyden peruste on just se, että olin alle 23v.
Sama täällä.
Miksi kokkareiden nuorisojaosto kutsuu työeläkkeitä vain eri tavoin maksetuksi sosiaaliturvaksi ja sanoo että on harhaa että työeläkeläiset on maksaneet omat eläkkeensä? Intresting.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkareissa jonot pitenee kun kansaneläkeläiset tulevat Suomeen hoito- ja hoivapalvelujen piiriin. Jossain tutkimuksessa tällaisen vanhuksen kulut yhteiskunnalle Suomessa nousevat osalla 20 000 euroon kuukaudessa.
Nyt niitä vanhuksia saadaan Suomeen 25 000 + puolisot 25 000. He ovat kultamunia kuntien maksamille yksityisille hoivapalveluille.
Pörriäisen hoivapalvelut on jo varannut kaikki Suomeen tuotavat hoidokit. Kyse on miljardibisneksestä.
Ensi syksynä alkaa pilottikokeilu jossa yli 65-vuotiaat pääsevät yksityiselle, terveyskeskusmaksun hinnalla.
Tyhmät lampaat ilolla määkyen menee kohti vakuutuspohjaista järjestelmää. 😂
Bää go kapitalistidaddy bäää.
Yhyy miks ne ei korvannut mun selkäleikkausta ja lähden myymään taloani. Pitää vissiin tehdä luigit ja käydä ottamassa CEO päiviltä.
Puolen vuoden säännöllä kansaneläkeläiset voivat elellä ulkomailla puoli vuotta vuodessa. Käyvät välillä vain hoidattamassa itsensä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terkkareissa jonot pitenee kun kansaneläkeläiset tulevat Suomeen hoito- ja hoivapalvelujen piiriin. Jossain tutkimuksessa tällaisen vanhuksen kulut yhteiskunnalle Suomessa nousevat osalla 20 000 euroon kuukaudessa.
Nyt niitä vanhuksia saadaan Suomeen 25 000 + puolisot 25 000. He ovat kultamunia kuntien maksamille yksityisille hoivapalveluille.
Höpö höpö! Varmaan maksimissaan 2000 ihmistä muuttaa Suomeen. Miksi 18000 Ruotsissa asuvasta kansaneläläisestä ihmisiä muuttaisi Suomesn, kun saavat tuet sieltä. Moni on viimeksi lapsena Suomessa asunut. Ja jos tulee isoilla eläkkeellä olevien varakkaiden puolisoiden kanssa entisiä kotirouvia, niin se on olisi hyvä vaan, mutta hieman epäilen. Jäävät sinne missä ovatkin. Tuollaisten Maaritin kaltaiset caset muuttaa, jos eivät saa Espanjasta mitään tukia. Mutta noita on niistä 26 000 ulkomailla asuvasta kansaneläkeläisestä todella harva. Ei suurimmalla osalla pyörätuolissa olevalle työkyvyttömällä ja varattomalle kansaneläläiselle tulisi edes mieleen lähteä jonnekin Espanjaan edes viikon reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katotaanpa alkaisko näiden "kyllä se kumppani maksaa" ihmisten omat puolisot maksamaan näiden tuet jotka valtio veisi pois 😂
Vanhukset on tarkkoja rahoistaan ja osaavat laskea. Sitä paitsi Suomessa he saavat kansaeläkkeen päälle tulevat kaikki tuet asumistuista alkaen ja ilmaiset hoiva- ja terveyspalvelut yhteiskunnan piikkiin. Nykyisen 775,70 € kansaeläkkeen lisäksi he saavat valtiolta tuhansien eurojen palvelut.
Pitää muistaa että kansaneläke ei edes ole vähimmäistuki. Sen saaja voi suomessa saada takuueläkettä vähimmäisturvaan asti. Toistaiseksi ennen kuin kapitalistidaddyhallitus niputtelee kaikki samaksi. 😂 Vink vink kansaneläkeläiset. Ei se bensan hintakaan oo juuri alentunut.
Teretulemast. Suomi maksaa.
Meidän puusilmäpersu on kumman hiljaa joka osasi hakea samalla nimellä googlesta eri ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Varmaan maksimissaan 2000 ihmistä muuttaa Suomeen. Miksi 18000 Ruotsissa asuvasta kansaneläläisestä ihmisiä muuttaisi Suomesn, kun saavat tuet sieltä. Moni on viimeksi lapsena Suomessa asunut. Ja jos tulee isoilla eläkkeellä olevien varakkaiden puolisoiden kanssa entisiä kotirouvia, niin se on olisi hyvä vaan, mutta hieman epäilen. Jäävät sinne missä ovatkin. Tuollaisten Maaritin kaltaiset caset muuttaa, jos eivät saa Espanjasta mitään tukia. Mutta noita o
Miksi ei sännölliset tulot omaavalla voi olla idea lähteä elämään pienituloisempana maahan missä elämänlaatu on paljon parempaa? Kyllä se on voinut olla mahdollista jos esim muuttaa kumppanin kanssa. Nyt jos kumppani haluaa toteuttaa itseään, kansaneläkettä saava voi jäädä Suomeen nostamaan tuplarahat eli eläkkeensaajan asumistuet koska vapaa liikkubuus perusturvineen ei koske enää vahvaa ja työkykyistä petusturvan osalta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa Australiaan, Kanadaan, Chileen, Israeliin tai Yhdysvaltoihin. Näissä maissa asuvia kansaneläkkeen poisto ei koske.
Koska on kahdenvälinen sopimus.
Finland säger väl ensidigt upp dessa avtal, såsom landet gjorde med Portugal, Spanien och Frankrike, eftersom tre rika pensionärer flyttade till Portugal.
Nästa avtal som står i tur är säkerligen det med Schweiz, då alla vettiga finländare och norrbaggar har sökt skydd i det landet mot sina öppet roffande fosterländer.
Man undrar med vilken logik Finland har styrts med under hela 2000-talet, då välbärgade körs ut ur landet och allehanda fattiglappar lockas till Finland eller t.o.m. tvingas tillbaka.
Vierailija kirjoitti:
Puolen vuoden säännöllä kansaneläkeläiset voivat elellä ulkomailla puoli vuotta vuodessa. Käyvät välillä vain hoidattamassa itsensä Suomessa.
No eikä ne sairaat enää sinne mene. Luuletko että joku sairas jaksaa koko vuokrakämppänsä pakata puolen vuoden välein? Älä viitsi kakkaa puhua.
Hänellä on marokolainen puoliso/poikaystävä. Kuvassa nainen on peittänyt hiuksensa musliminaisen tavoin. Tullessaan Suomeen tuo mukanaan ilmeisesti muslimiehen ja siten kaksi elätettävää. Pahoin pelkään. Eläkkeestäni vero 24 %.
Ok. Oletko kysynyt miksi sinulle ei ole maksettu eläkekarttumaa niistä töistä, kun olet ollut jo 23 vee?
Koska se on ollut lakisääteinen. Mulla on valtavasti noita lyhyitä keikkoja, niin Uudenmaan läänin kuin Kanta-Hämeen läänin alueilta.
On tosiaan valtion, kuntien, yksityisten ja eri sairaanhoito piirien töitä. Jokaikisestä mulle on maksettu eläkekarttumaa.
Oikein huvittavaa on seurata niitä pitkiä listoja, kun tarkistan niitä, että ai niin, en edes muista että tuollainen olin lyhyen pätkän töissä.
Se toki kismittää kun jäänyt saamatta alle 23 veenä karttumat, mutta ei voi mitään kun laki oli silloin, mikä oli. Onneksi nyt nuoret saavat jo 18 veenä.
Poikani joka 22,5 niin hänelle on jo karttunut eläkettä muutama satku, kun on ollut töissä 18 vedestä alkaen.
Itselleni nämä ovat olleet nyt ajankohtaisia kun jäin eläkkeelke vuoden alusta.
Keva on hoitanut eläkeasiani kyllä asiallissesti ja nopeasti. Ja alkio heti vuoden alussa oikea työeläke maksu
Oletko kysynyt tuosta, miksi et ole saanut niitä eläkkeitä? Pitäähän se selvittää.
mutta se ei tarkoita samaa kuin ettei pätkätöistä kertyisi eläkettä.
itse olen myös polvea jolle eläke alkoi kertymään vasta 23 vuotiaana. Eläkkeelle pääsee ehkä tällä tahdilla joskus 70 vuotiaana tai sitten suoraan hautaan.
Tyhmät lampaat ilolla määkyen menee kohti vakuutuspohjaista järjestelmää. 😂