Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini haukkuu meitä vanhempia tauotta siitä, että olemme liian köyhiä ja vaatii että meidän täytyisi tehdä enemmän töitä

Vierailija
19.12.2024 |

Koko pojan ajatusmaailma pyörii rahan ympärillä. Hän sanoo, että kuulemma hävettää miten surkeassa asunnossa asutaan ja miten täysin paskaa ja halpaa kaikki on ja syyttää minua että miten kehtasin edes synnyttää hänet tällaiseen köyhyyteen. Olen purskahtanut monta kertaa itkuun näiden raivokohtausten edessä ja isänsä ei sano oikeastaan mitään. Olemme molemmat työssäkäyviä ns. duunariammateissa ja tienataan sellaiset 2500 euroa kuussa kumpikin. Meidän mielestämme elintaso on ihan tyydyttävä, mutta pojan mielestä tämä kaikki on täysin luokatonta.

Kommentit (212)

Vierailija
1/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt olisi ollut esim. Postilla töitä  joulun seutuna nuorille. Pääsee poika varmaan vaikka johonkin ilmaislehtien jakelijaksi hankkimaan itse rahaa.

Vierailija
2/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen teini? Ehdota, että hän etsii itselleen töitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota pojalta puhelimet, tietokoneet ja pleikkarit. Sitten käsket ostamaan omat viihteensä niin saa opittua rahan arvon.

Vierailija
4/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta nyt se itkeminen. Sinä olet äiti tai isa, ja sinä määräät rahoista  niin kauan kuin lapsi on alaikäinen. Teinit osaavat olla ilkeitä vanhemmilleen, ja kannatta lopettaa se kodin ja vanhempien haukkuminen kertakaikkiaan.

Vierailija
5/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Teini ymmärtää viimeksi silloin, kun alkaa itse tekemän töitä ja ansaitseman. Sitten kee todellisuuden. Voi lohdutta sinua,, tämä aikaa mene ohi. Et ole ainut, kenen perhessä näin tapahtuu. Teinit haluavat kaikkea ja heti, mutta eivät ymmärrä, milä hinnalla se tulee. Autta vaan omahenkilökohtainen työkokemus. Mitä pikemmiten organisoi hänelle kesätyötä, joulusesongin työtä tmv. Ja älä itke, monissa perheissa tapahtuu täsmällen sama skenaario. Ota johtajaisuus omin käsiin ja komentele teini saaman työkokemusta. 

Vierailija
6/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä ulkoruokintaan kerma perse

Vierailija
7/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistat varmaankin itse, millaista oli olla teini. Olet itse ollut teini.

Vierailija
8/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että herra on hyvä ja vuokraa oman kämpän, ostaa kaikki huonekalut yms, maksaa laskut itse. Keksikööt sitten mistä sitä rahaa tulee ja kuinka helposti. 

Vierailija
9/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostu sille teinille, ota edut pois käske menemään töihin.

Voipi tulla muutaman päivän kuluttua pyytelemään anteeksi, jos edes saisi sen kännykän takaisin.

Vierailija
10/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄN TAKIA NYKYKERSAT OVAT AIVAN KURITTOMIA/MIELELTÄÄN HEIKKOJA!!!!! 😡😡😡😡

Vierailija
11/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen? Käske töihin jotta näkee vähän mistä puhuu

Vierailija
12/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ugh, voisit mutsi olla töissä kuin tällä palstalla! 😫

Mulla ei oo koskaan uusinta puhelinta tai merkkivaatteita... kamut nauraa! 😡

Vierailija
13/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä noin törkeitä koskaan puhunut, kun olin teini

Vierailija
14/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista tai vastaavaa kyllä teinin rajattomalla raivolla kuullaan aika monessa perheessä. Silti voi yrittää panna rajat sille, millaista puhetta sallitaan ja mitä ei. Suuta ei voi tukkia, mutta rauhallisemman tilanteen tullen asiat voidaan käydä läpi, mielellään molempien vanhempien läsnä ollessa. Teinille on kerrottava, että nuo puheet ja valitus ovat sopimattomia ja että ne eivät auta mitään. Perheen raha-asioista voi rauhallisessa tilanteessa puhua. Vanhemman itsensä ei tule lähteä häpeämään. 

Vierailija
15/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä taas teini raivoaa kun ei osteta uusimpia hilavitkuttimia ja vaatteita vaikka meillä olisi siihen varaakin. Ollaan itse lähtöisin tavisperheistä ja vaikka ollaankin nykyään hyvin toimeentulevia, niin ei haluta että lapset saa kaiken mitä haluavat vaan heidänkin on syytä oppia ettei raha kasva puussa. Mutta koska lapset tietenkin näkevät, ettei olla ihan köyhiä, etenkin toinen on sitä mieltä että tottakai hänen pitää saada mitä hän haluaa. 

Vierailija
16/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki aikuiset on tosiaan ollut teinejä, mutta harvempi noin mulkku. Ei tuo nyt ihan normaalia puhetta ole eikä kaikki teinit tuollaisia päästä suustansa jatkuvalla syötöllä. 

Vierailija
17/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet kehottanut keskittymään kitinän sijaan koulunkäyntiin jotta pääsee hyvään lukioon ja sen jälkeen vaikka hankenille että saa itselleen sellaisen ammatin jossa tienaa riittävästi?

Vierailija
18/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit purkaa mieltään, ilman suodattimia. Yritä ymmärtää, häntä ottaa päähän se, ettei saa kaikkea parasta mitä jolllain toisella on. Se menee ohi, kun ikää tulee lisää. Tai kun alkaa itse tienata kesähessurahoja tms.

Vierailija
19/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi on kokoomuslainen. 

Vierailija
20/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on tuleva Persu/kokkari.