Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulunvietto yksin

Vierailija
17.12.2024 |

Kaikille joulunaika ei tarkoita ruuasta notkuvia pöytiä ja perheen kokoontumisia hyvällä hengellä. Aikuisena lapsettomana vietän joulun pyhät usein yksin. Lähipiiri viettää aikaa omien perheiden kanssa. Vanhemmat jo edesmenneitä. Mitä tekisi jouluna? 

Kommentit (323)

Vierailija
201/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Minä teen joululaatikot vain itselleni, yksin! En ostaisi valmislaatikoita, en ottaisi, vaikka ilmaiseksi annettaisiin: joku muu varmaan arvostaisi! Ne laatikot suon mielisuosiolla heille.

Minulla on herkkusuklaa-rasia ostettuna jo syyskuussa: säästin silloin(kin), ja pihistin. Saan jouluna Lindtin konvehteja! 

Jos on pakastin: kinkkusiivuja ja graavilohta voi ostaa eri kuukausina, ja pakastaa! 

Joulu tulee joulukuussa! Tähän voi varautua! 🎅🎄

- Varmasti on teitä, jolla ei kuukaudessa jää 6 egeä kinkkurahaa! Ymmärrän! Oikeasti tajuan! 🙂

En ymmärrä, miten voisin auttaa?! 

En juuri käy kaupassa, tilaan ruoat kotiin verkkokaupoista (olen pyörätuolissa).  

Loput marisijat voisivat pitää mölyt mahassaan. - Äläkä osta "halvinta, pahanmakuista" suklaakonvehtia, ikinä! Tulet vain vihaiseksi! - Ennakoi! Säästä Konvehti-rahastoon 1 €/ kk! Voit jouluna ostaa Ihan Mitä Vain!

Rahapula/katastrofi jouluna: minulle tuli eilen 2 laatikollista ruokaa, tutusta Tampereen Cittarista. Ihana lähetti purki kaikki maidot, kermat, kinkut, juustot jääkaappiin - olen nyt pyörätuolissa, ja tosi kipeänä, keuhkoputkentulehdus. Niin tämä nuorukainen lastasi pilaantuvat kylmään. 

Tänään olin kirjoittamassa kauppiaalle kiitosta, kun sain viestin: maksua ei oltu voitu veloittaa tililtäni. Katetta ei ollut. Olisi pitänyt olla! Mutta kaikki monet lääkärikäyntien kela-taksit, monet lääkkeet: no saldo ei riittänyt! 

Tuttu kauppias laittoi ruoat kuitenkin! Tänään meilailtiin: maksulla ei ole kiire! Ja että, kiitos, kun kerroin ruokalähetin ystävällisestä, välittävästä toiminnasta! Kauppias on ylpeä nuorukaisen toiminnasta! - Aivan varmasti lähetti saa kehuja toiminnastaan.

Näin voi Suomessa, isossakin ketjussa käydä! Sain jouluruoat velaksi! Pyytämättä. Eikä maksulla ole kuulemma kiire: katsellaan vuodenvaihteen jälkeen... 

Olen kyllä tuttu asiakas! Kauppias Mikko lähettää aina jotain pientä kivaa ruokalaatikkoon: keksejä, maustesekoituksia, isoja cokispulloja... Lähetän meiliä, eli kiitän aina! 

Re ne Punalapputuotteet: no minä en pääse hakemaan. Eikä moni muukaan liikuntakyvytön. Sote-taksiin menisi se mahdollinen säästö, eikä piisaiskaan. 

Minä saan itselleni semmoisen joulun, kun toivon ja haluan! - Eilen sain isosiskolta kukkalähetyksen: aivan upea valkoinen amaryllis! No se on ollut kallis kuin mikä! Mietitty juttu myös: Maijun itse tekemä joulukortti oli matkassa, nyt jääkaapin ovessa! 

Vietän joulua yksin, mutta en yksinäni! - Isosisko muisti, upeasti! Jo nyt!

On varaa laittaa laatikoita - no on minulla osaamista myös! Saan kiitos tehtyä haluamani ruuat paistettuina jääkaappiin. Siitä sopii lämmittää. Pitkin viikkoa...

Mutta siis! Saan ruokaa lämmittämällä! En mikrota! Voita pannunpohjalle, ja odotellaan... Madame ei ole 3 v, voin odottaa ruokaa jopa puoli tuntia! 🙂 

Toivottavasti teillä muilla Yksinviettävillä on ollut tänään kiva päivä! 

Minulle tulee kohta avustaja: tehdään imellettyä perunalaatikkoa. Ja porkkanalaatikkoa... Lanttulootan kanssa pärjään yksin aatonaattona. 

Ennenkuin kukaan ehtii kadehtia kokkausapuja: en sitten pääse suihkuun ennen uutta vuotta. Kun kaikki haluavat viettää joulua! Voisin vaatia, mutta. Pesunesteet ja frotee-laput on keksitty. Minä kiitos valitsen omatoimisen joulun! Alasti värjötteleminen on kurjaa aina! Erityisen kurjaa, jos hoitaja on kovaotteinen ja pahantuulinen. 

Sugar Beth 

Vierailija
202/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiu ole meilläkään sukulaisia tai tuttuja. Olemme vanhempia ihmisiä ja vietämme kahdestaan kaikki päivät, myös kaikki vuodenajat.

Siunausta joulullesi. Ehkä voisit ihan vaan kokeilla joulukirkkoa tai muita hartaita joulutapahtumia. Siellä on aina joku jonka kanssa voi jutella.

Liaäksi siunausta uudelle vuodelle.

Ootte kännissä?

Vietät yksin. Siitä kysyttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jus niin täällä sama peli jatkuu eikö ne älyä että joku saattaa tarvita omaa rauhaa ei muuta kuin rauhallista joulua.vinkkaa sivulla miten meni.

Vierailija
204/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiu ole meilläkään sukulaisia tai tuttuja. Olemme vanhempia ihmisiä ja vietämme kahdestaan kaikki päivät, myös kaikki vuodenajat.

Siunausta joulullesi. Ehkä voisit ihan vaan kokeilla joulukirkkoa tai muita hartaita joulutapahtumia. Siellä on aina joku jonka kanssa voi jutella.

Liaäksi siunausta uudelle vuodelle.

Mihin kysymykseen vastasit?

Kysyttiinkö nyt sinänsä koskaan mitään? Jotain? Ap mietti miten jouluna voisi viettää hyvää ja kivaa aikaa, yksin. 

Tässä tuli nyt uskonnollisempi vastaus. Heillä on kai oikeus ehdottaa omien seurakuntiensa palveluita.

Vierailija
205/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun haaveeni olisi vuokrata jouluksi mökki keskeltä saaristoa ja roudata sinne hirveä määrä herkkuja ettei tarvitse viikkoon poistua mökiltä. Iso kasa kirjoja, kynttilöitä jne. Iltaisin lämmittäisin puusaunaa, päivisin herkuttelisin, lukisin, maalaisin, kirjottaisin ja kävisin pitkillä kävelyillä. Nautiskelisin saariston talvesta. 

Vierailija
206/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laita itsellesi jouluruokia? Kukas kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse? Koristelen aina upean joulu, leivon, laitan ruokia, katan kauniisti, syön, katson parhaat jouluelokuvat DVD/-telkkari, käyn joulukonsertissa mahdollisimman lähellä joulua, kuuntelen joulauluja, saan joululahjoja, käyn joulusaunassa, teen joulujalkakylvyn, tuoksuttelen vastalla, kynttilöin, soihtuloin jne.

Ei yksinään olo estä nauttimasta.

On tyhmää laittaa itselleen mitään. Minä en laita mitään joulua,ruokajaosta hain pahaa perunalaatikko jonka heitän biojätteisiin. Sai sieltä myös leivän josta en pidä ja heitän senkin pois. Minkäänlaisia joulukoristeita en viitsi laittaa koska joulupäivänä ne jo heittäisin pois. Miksi siis tehdä turhaa työtä. Joulu tulee ja menee. Onneksi. Ihan kauheaa hössötystä yhden päivän takia.

Vierailija
207/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruokakaan ei jotenkin tunnu samalta yksin. Se on vähän sellaista seuraruokaa. Yleensä en tykkää oikein syödä porukassa, mutta jouluruoka on vähän sellainen poikkeus.

Vierailija
208/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kutsua jonkun yksinelävän tutun vaikkapa joulukahville? Tai kävelylle? Olisi kohtaaminen, mutta ei velvoitetta joulun järjestämiseen kellään.

Joulukirkossa voi käydä vaikkapa vain seurailemassa. Minä pk-seudulla asuvana matkustaisin Porvooseen bussilla kirkkoon, kävelisin vanhassakaupungissa ja ottaisin joulukahvin ja pullan. Ehkä jos olisi joku tuttu niin voisi pyytää mukaan, tai sitten menisin itsekseni. 

Vierailija
209/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on ystäväpiirissä muutamia yksineläviä vanhempia ihmisiä, joilta vanhemmat jo kuolleet, sisarukset samoin ja/tai puolisot tai asuvat kaukana, ja lapsillakin jo omat perheet, jotka haluavat rauhassa viettää perhejouluaan, mikä heille toki suotakoon. Olemme jo muutaman vuoden kokoontuneet jouluaattona yhteen nyyttäriperiaatteella, vuoroin kenenkin luona. Ei tarvitse ihmeellisiä  puitteita, jokainen tuo mukanaan sen minkä osaa tehdä, ja whatsupissa on helppo sopia ettei nyt kaikki ihan samaa sorttia tuo.Glögiä, hyvää seuraa ja hyvää ruokaa, menneitä muistellen menee ilta mukavasti. Lapsuuden joulut on koettu, jouluhan on ennenkiakkea lasten taika-aikaa. Vanhemmiten voi jo rauhoittua ja nauttia itse valitusta seurasta. Suosittelen muillekin. Hyvää Joulua joka tapauksessa kaikille.

Vierailija
210/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeeta .hyvää kala onnea.

Vierailija
211/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä ainakin tämän jouluaaton vietän äitini kanssa. Omaa perhettä en ole onnistunut saamaan. Isä kuoli jo vuosia sitten, veli muutti ulkomaille, eikä tule takaisin.

Käytännössä aaton jälkeen, vietän yksin juhlani ja arkeni, enkä enää usko parempaan.

Oletko mies vai nainen? Oletettavasti mies kun kirjoitat ettet ole onnistunut saamaan perhettä.

Suomessa on kasvamassa suuri joukko yksinäisiä miehiä, jotka tulevat viettämään kaikki Joulunsa yksin, koska naiset ovat nykyään niin v-maisiä.

Onpa hyvä niille miehille, ettei tartte v-mäisten naisten kanssa olla. Mutta jos näitä yksinäisiä miehiä on paljon, niin mikseivät vietä joulua keskenään?

Vierailija
212/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo pitkään haaveena viettää yksin joulua jossain erämaamökissä. Ei sähköä, vaatimaton mökki jossa ulkosauna. Takka/kamiina, hyvää ruokaa, tai ihan vaan makkaranpaistoa. Patteriradiota kuuntelisin ja lukisin. Päivällä tekisin kävelylenkkejä. Vietän aika paljon aikaa sukulaisen mökillä keskellä metsää yksin muutenkin jossa nautin yksinolosta ja pimeydestä. Mökki saisi vaan olla vieläkin askeettisempi ja vielä syrjemmässä kaikesta. Se olisi minun ihannejoulu.

Vierailija
213/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä yksinolossa on niin kamalaa? Aivan parasta kun saa olla rauhassa ja tehdä mitä itseä huvittaa.

Minullakin taas joulu edellisten tapaan yksin, ei erityisiä joulujärjestelyjä. Ei suunnitelmissa mennä kenenkään luo eikä ketään tulossa luokseni. Niin mukavan rauhallista. Ehkä käyn välillä kävelyllä.

Vierailija
214/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana ja lapsena oli ne vuodesta toiseen identtiset perhejoulut milloin kumppanin sukulaisilla, milloin omilla. Jouluna ollaan rauhassa eikä lennetä aamusta iltaan toivottelemassa viidessä paikassa sukulaisille hyvää joulua, ja kaikille ei tarvitse edes soittaa tai laittaa txt.

Aattona tulee telkkarista katsottavaa ihan jokaiselle, kattauksessa ei tarvitse huomioida serkun ja sen miehen vegaanivammaa, saunaan mahtuu pitkäkseen ylälauteelle kun ei ole muita löylyttelijöitä. Puurolenkki omassa rauhassa. Että aikansa kutakin.

Kuulostaa ihanalta, hyvää joulua! 

Vierailija
215/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni aikoo viettää joulun yksin ja nauttia siitä. Vaikka hänellä kyllä on lapsia ja lapsenlapsia. Tietenkin jos on pakotettu olemaan yksin ,on täysin eri asia. 

216/323 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan litrakaupalla vodkaa, hoidan pyykkivuoren puhtaaksi. 

Vierailija
217/323 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska joulusta on tullut vain kaupallinen lahjapaketti juhla, siitä joulun alkuperäisestä syystä ei saa edes puhua. Niin hyvillä mielilä joulun voi skipata.

Olin lasten joulujuhlissa, ei ollut joulukuaelmaa. Tonttuja kylläkin, jotka juontaa pakana-aikaan.

Vierailija
218/323 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen perheellinen, mutta haluan olla yksin jouluna.

Se on ollut painajainen muutamana juhlapyhinä tai arkena. 

Syy: lapset/ lastenlapset tulevat perheineen käymään kaikki istuu puhelin kädessä ja räplää niitä. Yksi lapsista onneksi tuo ruokaa kun hänellä erikois ruokavalio ja minä en yksinkertaisesti jaksa vuodesta vuoteen laittaa joulua miehen kanssa jos muut vaan istuu ja odottaa valmista. Kun olen kauniisti pyytänyt apua yksi nuorista sanoi että olemme tulleet tänne syömään ja saunomaan. Nuoret ( lasten lapset) kiroilee paljon kokoajan sitä vit.... sanaa eivät keskustelu asiallisesti meidän " vanhusten" kanssa me emme ymmärrä kuulemma? Ihan sujuvasti tätä yhteiskuntaa olemme oppineet näkemään eri ikäkausissa eikä tulisi mieleenkään että meidän aikana näin puhuttaisiin vanhemmille tai isovanhempien kanssa. 

Siis kunnioittaminen on tänä päivänä unohdettu, ei kuunnella ei pidetä yhteyttä. Silloi

Miksi annatte kohdella itseänne noin? Heti alusta asti selväksi nuorisolle, että teillä on teidän säännöt; puhelimet pois kun ollaan muiden seurassa ja v-sanoja ette halua kuulla.

Vierailija
219/323 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana ja lapsena oli ne vuodesta toiseen identtiset perhejoulut milloin kumppanin sukulaisilla, milloin omilla. Jouluna ollaan rauhassa eikä lennetä aamusta iltaan toivottelemassa viidessä paikassa sukulaisille hyvää joulua, ja kaikille ei tarvitse edes soittaa tai laittaa txt.

Aattona tulee telkkarista katsottavaa ihan jokaiselle, kattauksessa ei tarvitse huomioida serkun ja sen miehen vegaanivammaa, saunaan mahtuu pitkäkseen ylälauteelle kun ei ole muita löylyttelijöitä. Puurolenkki omassa rauhassa. Että aikansa kutakin.

Kuulostaa ihanalta, hyvää joulua! 

Mikä ihme on puurolenkki?

Vierailija
220/323 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen mukavampaa kuin viettää joulua ja muita juhlia yksin. Saa syödä just sitä mitä haluaa, silloin kuin haluaa, nukkua ja ulkoilla milloin haluaa, harrastaa ja katsoa televisiota milloin haluaa. Täysi vapaus. Jos haluaa jutella, voi soittaa jollekin tai laittaa viestiä. Yleensä kyllä saa enemmän kun kuuntelee vaikka jotain keskusteluohjelmaa. Puhelut on yleensä sitä että "ei tänne ihmeempiä, mitäs sinne? Kiva sää, paljon lunta ja pakkasta. Kissa ollut terveenä. Syötiin kinkkua ja rosollia" jne. Keskustelu ei anna itselleni yhtään mitään. Ahdistaa vain kun yrittää välisellä keksiä jotain puheenaihetta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan