Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vanhuksilta on leikattu?

Vierailija
17.12.2024 |

Mietin kun lapsiperheiltä on leikattu mm asumistukea, lapsikorotukset työttömyysturvasta ja toimerntulotuessa ollaan tarkkoja asumisen menoista. Kuuntelin ylen juttua ja siinä puhuttiin leikkauksista mitä vanhuksilta on leikattu ja joutuvat ruokjonoon turvautumaan enemmän sen vuoksi. Ehkä vanhusten tukiin kohdistetut leikkaukset ovat menneet ohi itseltäni kun ei tule mieleen.

Kommentit (203)

Vierailija
101/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos raha-asioista puhutaan, niin vuosien saatossa eläkkeistä on leikattu noin yksi kolmasosa pois reilussa 40 vuodessa. Sitten vielä höpötetään, ettei eläkkeistä muka ole leikattu!

Muuten on leikattu olkapää 2 eri kertaa, kaihi silmistä ja viimeksi kaksi kertaa syöpä, mutta onneksi se on ollut vaan  päässä.

Toivottavasti nuo leikkaukset on tehty työikäisenä ollessasi, muuten nekin rahat ovat menneet kankkulan kaivoon.

Vierailija
102/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen teistä voi kysyä sitä omilta isovanhemmiltanne tai vanhemmiltanne.

Minun äitini on eläkkeellä eikä saa Kelan tukia. Ollut toimistotyössä ja eläke aika pieni muttei niin pieni että saisi tukia kuten minä, lapsensa ja lapsenlapsensa. Me saamme yhdessä lapsen kanssa vähemmän  kk kun äitini saa yksin eläkettä. 

Paljonko saat palkkaa? Tokihan töissä olet, nuori ihminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea

Eläkeläisten asumistukea ei ole leikattu. Minulta leikattiin lapsen kansaa 150 e kk

Osa eläkkeensaajien asumistuesta leikataan. 

Vierailija
104/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on kauhistellut sitä, että taas vuodenvaihteessa eläke nousee. Pitää sitä naurettavana, kun lapsiperheet hänen mukaansa sitä tukea tarvitsevat. Tuputti rahaa minulle. Sanoin, että käytät sen verran kuussa palveluja (kampaamo, kosmetologi, jalkahieroja, jne.) niin laitat eurot kiertämään kansantalouteen.

Vierailija
105/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap itse ansaitset palkkaa ja paljonko maksat siitä veroa? Me eläkeläiset maksamme paljon korkeampaa veroa kuin työtä tekevät. Ja inflaatio sekä alv:n korotus koskevat meitä samalla tavalla kuin muitakin kansalaisia. Jotenkin tuntuu, että olet kauhean kateellinen meille, jotka aikanaan olemme maksaneet koulutuksesta ja opiskelusta, kun taas sinun sukupolvesi on saanut maksuttoman koulutuksen.

Jos me tai siis vanhempamme halusivat, että käymme koulua pitemmälle kuin he, niin jo oppikoulussa maksoi kaikki, opetus (lukukausimaksut), kirjat ja muut välineet. Ja jos lähti vielä pitemmälle opiskelemaan, niin se tapahtui velaksi. Ei saatu opintotukea, jota ei tarvinnut maksaa takaisin. Velat sen sijaan piti maksaa viimeistä penniä myöten. Ja nyt sitten toivot, että meiltä pitäisi leikata lisää. Monet vuodet indeksikorotus oli meille paljon alhaisempi kuin palkansaajille. Lopeta kadehtiminen. Jos hyvin käy, voit saada jopa perintöä, vaikka asente

Eläketuloista maksetaan valtion tuloveroa, kunnallisveroa, sairausvakuutuksen sairaanhoitomaksua, kirkollisveroa sekä Yle-veroa. 

Vierailija
106/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on kauhistellut sitä, että taas vuodenvaihteessa eläke nousee. Pitää sitä naurettavana, kun lapsiperheet hänen mukaansa sitä tukea tarvitsevat. Tuputti rahaa minulle. Sanoin, että käytät sen verran kuussa palveluja (kampaamo, kosmetologi, jalkahieroja, jne.) niin laitat eurot kiertämään kansantalouteen.

Ahneen äitisi ei kuuluisi saada elää! 

Vierailija
107/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke nousee ehkä vähän mutta mikään menopuoli ei nouse.  Äitisi ei nyt oikeen oo enää terässä, etkö ole huolestunut?  Minulla ainakin kaikki nousee kuukautta kohti enemmän kuin mitä eläke.  

Vierailija
108/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha-asioista puhutaan, niin vuosien saatossa eläkkeistä on leikattu noin yksi kolmasosa pois reilussa 40 vuodessa. Sitten vielä höpötetään, ettei eläkkeistä muka ole leikattu!

Muuten on leikattu olkapää 2 eri kertaa, kaihi silmistä ja viimeksi kaksi kertaa syöpä, mutta onneksi se on ollut vaan  päässä.

Toivottavasti nuo leikkaukset on tehty työikäisenä ollessasi, muuten nekin rahat ovat menneet kankkulan kaivoon.

Toivottavasti vanhempasi menehtyvät pian muuten heille annetut eläkkeet menevät kankkulan kaivoon.

Vierailija
109/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää aina jutut pienituloisista eläkeläisistä. Eivät ole pienituloisia jos ovat saavat Kelan tukia kuten työttömät lapsiperheet. 

1166 euroa minä saan eläkettä, ärsyttääkö sua tämänkin kokoinen eläke?

Sillä on pakko tulla toimeen, mitään tukia en saa, olenko minä suurituloinen vai pienituloinen eläkeläinen.

Ei tarvitse haaveilla matkustelusta tai mistään muistakaan huveista.

Minua ihmetyttää se, kuinka paljon eläkeläisten mielestä heidän oikein kuuluisi saada rahaa? Tuo 1166 euroa on monelle yksinhuoltajalle tai pitkäaikaistyöttömälle pelkkä märkä uni, mutta tämän kommentin kirjoittajan mielestä hän on niin hemmetin köyhä...

Vierailija
110/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneen äitisi ei kuuluisi saada elää! 

Hänellä tietysti varakas äiti jolle raha ei merkkaa mitään.  Tänä vuonna eläkkeen nousu on niin  pientä ettei se korvaa menopuolen kiristymistä.

Verotus näkyi kiristyneen 0,5 %.

Mutta tytär tullut äitiinsä, asiat ei hanskassa.

Vierailija
111/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläke nousee ehkä vähän mutta mikään menopuoli ei nouse.  Äitisi ei nyt oikeen oo enää terässä, etkö ole huolestunut?  Minulla ainakin kaikki nousee kuukautta kohti enemmän kuin mitä eläke.  

Nousee sairaalamaksut kaikilla tietysti. Vaikuttaa heihin joilla käyntejä paljon. Myös tk.maksut. 

Vierailija
112/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotte siis vanhemmillenne ja isovanhemmillenne köyhyyttä ja kurjuutta? Siksi että saisitte itse enemmän tukirahoja? Vaikka jokaiselta vanhukselta otettaisiin kaikki tuet ja eläkkeet pois niin se ei todellakaan teidän tukianne nosta kolikkoakaan. Menkää TÖIHIN.

Vierailija
113/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennys pienenee nyt max 3500, ensi vuonna max 1600, esim hoivatyö ostettuna yksityiseltä. Verotus kiristyy 2500 - 4500 eläkkeistä, huom! ei suuremmista eläkkeistä, eihän sitä rikkailta viedä. Nämä nyt on verotukseen liittyviä mutta samalla tavoin pienentävät käytössä olevaa rahamäärää. 

Jos saa kotitalousvähennystä ja yksityistä apua ei ole vähävarainen. 2500 eläke in valtava! Olen itse kokopäivätyössä ja bruttopalkka 2300.  Ei kukaan 2500 e eläkettä saava ole  pienituloinen ollut koskaan!

Kadehdit ihmisiä jotka ovat olleet palkkatyössä koko ikänsä ja ansainneet eläkkeensä? Ei se, että sinä olet matalapalkkatyössä ole muuta kuin joko omaa tyhmyyttäsi, taikka laiskuuttasi. Olisi toisaalta hyvä, että eläkkeisiin asetettaisiin 1300€ maximiraja joka luonnolli

Siinä se vitsi onkin, että he EIVÄT ole ansainneet eläkettään. Keskimäärin tämän päivän eläkeläinen saa 4 euroa jokaista eläkemaksuna maksamaansa euroa kohden. Näin ollen 75 prosenttia heidän eläkkeistään on puhdasta sosiaalitukea.

Vierailija
114/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti vanhempasi menehtyvät pian muuten heille annetut eläkkeet menevät kankkulan kaivoon.

Sitä toivon.

Vierailija
115/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää aina jutut pienituloisista eläkeläisistä. Eivät ole pienituloisia jos ovat saavat Kelan tukia kuten työttömät lapsiperheet. 

Sillä on pakko tulla toimeen, mitään tukia en saa, olenko minä suurituloinen vai pienituloinen eläkeläinen.

Minua ihmetyttää se, kuinka paljon eläkeläisten mielestä heidän oikein kuuluisi saada rahaa? Tuo 1166 euroa on monelle yksinhuoltajalle tai pitkäaikaistyöttömälle pelkkä märkä uni, mutta tämän kommentin kirjoittajan mielestä hän on niin hemmetin köyhä...

Riippuu vähän minkä pituisesta työurasta toi eläke ansaittu. Eläkkeeksi yleisesti  huono, palkaksi orjatyötä. Tukina hmm ei kokemusta, ansiosidonnaisena huonoimmasta päästä vaikka leikattunakin.

Vierailija
116/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö lohduttaa yyhhoo naista tai työtöntä että vanhuksilta otetaan eläkkeet pois? Yh äitiys ja työttömyys ovat ihan omia valintoja. 

Vierailija
117/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nousee sairaalamaksut kaikilla tietysti. Vaikuttaa heihin joilla käyntejä

Voi lapskulta. Yhtiövastike nousee, kaikki hinnat nousevat, tuotteet ja palvelut.  Jopa se jalkahoitaja. Lääkkeiden omavastuu 20 euroa, ei tammikuun eläkkeen korotus sitäkään korvaa.

Mediaanieläkkeen nousu on noin 18 euroa .

Vierailija
118/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, ovat jo kuolleet ja ennen kuolemaansa eivät rasittaneet julkistaloutta turhilla leikkauksilla. Toinen teki jopa töitä vielä eläkeiässä ja kuoli ns. saappaat jalassa. Kaikki katsos eivät ole yhteiskunnan elättejä. :)

Vierailija
119/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumistukea

Eläkeläisten asumistukea ei ole leikattu. Minulta leikattiin lapsen kansaa 150 e kk

Sinä voit mennä töihin ja elättää itse itsesi ja lapsesi, eläkeläiset eivät voi.

Miksi ei? Minun isäni teki töitä vielä 72 -vuotiaana.

Vierailija
120/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen lisäksi että eläke nousee hiukan päälle prosentin, verotus kiristyy ja hinnat nousevat ihan kuin muiltakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä