Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vanhuksilta on leikattu?

Vierailija
17.12.2024 |

Mietin kun lapsiperheiltä on leikattu mm asumistukea, lapsikorotukset työttömyysturvasta ja toimerntulotuessa ollaan tarkkoja asumisen menoista. Kuuntelin ylen juttua ja siinä puhuttiin leikkauksista mitä vanhuksilta on leikattu ja joutuvat ruokjonoon turvautumaan enemmän sen vuoksi. Ehkä vanhusten tukiin kohdistetut leikkaukset ovat menneet ohi itseltäni kun ei tule mieleen.

Kommentit (203)

Vierailija
121/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen teistä voi kysyä sitä omilta isovanhemmiltanne tai vanhemmiltanne.

Minun äitini on kauhistellut sitä, että taas vuodenvaihteessa eläke nousee. Pitää sitä naurettavana, kun lapsiperheet hänen mukaansa sitä tukea tarvitsevat. Tuputti rahaa minulle. Sanoin, että käytät sen verran kuussa palveluja (kampaamo, kosmetologi, jalkahieroja, jne.) niin laitat eurot kiertämään kansantalouteen.

Eläke nousee ehkä vähän mutta mikään menopuoli ei nouse.  Äitisi ei nyt oikeen oo enää terässä, etkö ole huolestunut?  Minulla ainakin kaikki nousee kuukautta kohti enemmän kuin mitä eläke.  

Niin, tai ehkä kyseinen äiti on velaton ja asuu omistusasunnossa, koska on ymmärtänyt jäävänsä joskus eläkkeelle?

Vierailija
122/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha-asioista puhutaan, niin vuosien saatossa eläkkeistä on leikattu noin yksi kolmasosa pois reilussa 40 vuodessa. Sitten vielä höpötetään, ettei eläkkeistä muka ole leikattu!

Muuten on leikattu olkapää 2 eri kertaa, kaihi silmistä ja viimeksi kaksi kertaa syöpä, mutta onneksi se on ollut vaan  päässä.

Toivottavasti nuo leikkaukset on tehty työikäisenä ollessasi, muuten nekin rahat ovat menneet kankkulan kaivoon.

Toivottavasti vanhempasi menehtyvät pian muuten heille annetut eläkkeet menevät kankkulan kaivoon.

Niin no..

Sitähän hän tuossa juuri toivookin. Jokainen 56 vuotta täyttänyt ihminen on turha ihminen, eikä heillä ole mitään arvoa. Jokainen heistä on jonkun isä,äiti,mummo,isoisä mutta sillä ei ole merkitystä, heidät pitäisi silti uunittaa jokainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on kauhistellut sitä, että taas vuodenvaihteessa eläke nousee. Pitää sitä naurettavana, kun lapsiperheet hänen mukaansa sitä tukea tarvitsevat. Tuputti rahaa minulle. Sanoin, että käytät sen verran kuussa palveluja (kampaamo, kosmetologi, jalkahieroja, jne.) niin laitat eurot kiertämään kansantalouteen.

Eläke nousee ehkä vähän mutta mikään menopuoli ei nouse.  Äitisi ei nyt oikeen oo enää terässä, etkö ole huolestunut?  Minulla ainakin kaikki nousee kuukautta kohti enemmän kuin mitä eläke.  

Nousee sairaalamaksut ka

Niin? Nämä nousee kaikilla.

Vierailija
124/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos raha-asioista puhutaan, niin vuosien saatossa eläkkeistä on leikattu noin yksi kolmasosa pois reilussa 40 vuodessa. Sitten vielä höpötetään, ettei eläkkeistä muka ole leikattu!

Muuten on leikattu olkapää 2 eri kertaa, kaihi silmistä ja viimeksi kaksi kertaa syöpä, mutta onneksi se on ollut vaan  päässä.

Toivottavasti nuo leikkaukset on tehty työikäisenä ollessasi, muuten nekin rahat ovat menneet kankkulan kaivoon.

Toivottavasti vanhempasi menehtyvät pian muuten heille annetut eläkkeet menevät kankkulan kaivoon.

Niin no..

Sitähän hän tuossa juuri toivookin. Jokainen 56 vuotta täyttänyt ihminen on turha ihminen, eikä heillä ole mitään arvoa. Jokainen heistä on jonkun isä,äiti,mummo,isoisä mutta

Ei jokaista, ainoastaan vuosikymmeniä ansaitsemattomilla ja vastikkeettomilla eläkkeillä maanneet loiset.

Vierailija
125/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotitalousvähennys pienenee nyt max 3500, ensi vuonna max 1600, esim hoivatyö ostettuna yksityiseltä. Verotus kiristyy 2500 - 4500 eläkkeistä, huom! ei suuremmista eläkkeistä, eihän sitä rikkailta viedä. Nämä nyt on verotukseen liittyviä mutta samalla tavoin pienentävät käytössä olevaa rahamäärää. 

Jos saa kotitalousvähennystä ja yksityistä apua ei ole vähävarainen. 2500 eläke in valtava! Olen itse kokopäivätyössä ja bruttopalkka 2300.  Ei kukaan 2500 e eläkettä saava ole  pienituloinen ollut koskaan!

Kadehdit ihmisiä jotka ovat olleet palkkatyössä koko ikänsä ja ansainneet eläkkeensä? Ei se, että sinä olet matalapalkkatyössä ole muuta kuin joko omaa tyhmyyttäsi, taikka laiskuuttasi. Olisi toisaalta hyvä, että eläkkei

No, heillä oli paljon pienemmät palkat kuin nykytyöntekijillä, ei niistä olisi pystynyt maksamaan samaa kuin nyt.

Vierailija
126/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Sitähän hän tuossa juuri toivookin. Jokainen 56 vuotta täyttänyt ihminen on turha ihminen, eikä heillä ole mitään arvoa. Jokainen heistä on jonkun isä,äiti,mummo,isoisä mutta

Hölmö! Ei omia vanhempia ja isovanhempia uuniin vaan kaikkien muiden tietysti.

Vierailija
127/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Siksi hädissään täällä selittelevät mitä sylki suuhun tuo, koska tietävät totuuden itsekin mutta eivät kehtaa edes itselleen myöntää olevansa kermaperseitå. 

Vierailija
128/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monelta on kyllä leikattu ihan tarpeeksi!!!

On leikattu monesta kohtaa. Esimerkiksi:

Polvet. Lonkat. Kaihi. Selkä. Nielurisat. Syöpä (montaa sorttia). Tukka (kellä on).

Vierailija
129/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Sitähän hän tuossa juuri toivookin. Jokainen 56 vuotta täyttänyt ihminen on turha ihminen, eikä heillä ole mitään arvoa. Jokai

Eli myös pitkäaikaistyöttömät ja kotiäidit ym vastaavat turhakkeet? Lois eläjät.

Vierailija
130/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monelta on kyllä leikattu ihan tarpeeksi!!!

On leikattu monesta kohtaa. Esimerkiksi:

Polvet. Lonkat. Kaihi. Selkä. Nielurisat. Syöpä (montaa sorttia). Tukka (kellä on).

Kynnet aika monesti.😁

Vierailija
131/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

125 oli siis vastaus kommentoijalle 113.

Vierailija
132/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Ehei. 56 vuotiailla on tänä päivänä vielä kymmenen vuotta aikaa tehdä töitä. ;)

Arvoa on jokaisella ihmisellä, mutta yhteiskunnan ei tulisi enää sitä arvoa maksaa. Jokainen kuolee joskus. Se on luonnon laki. Miksi kaataa koko hyvinvointivaltio sillä, että vanhuksia pidetään väkisin elossa? Kuten joku aikaisemmin ehdotti, 80 vuotta olisi hyvä raja annettavalle julkiselle hoidolle. Tuon iän jälkeen tulisi tarjota enää palliatiivista hoitoa. Yksityiseltä jokainen voi toki ostaa juuri niitä palveluita mitä haluaa. Vanhuus ei katsos tule yllätyksenä kenellekkään. Tai ainakaan sen ei pitäisi tulla. Sitä vastaan voi vaikka säästää tai vakuuttaa.

Vierailija
133/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on eläkkeellä eikä saa Kelan tukia. Ollut toimistotyössä ja eläke aika pieni muttei niin pieni että saisi tukia kuten minä, lapsensa ja lapsenlapsensa. Me saamme yhdessä lapsen kanssa vähemmän  kk kun äitini saa yksin eläkettä. 

Paljonko saat palkkaa? Tokihan töissä olet, nuori ihminen.

Olen 50 vuotias, tällä hetkellä työtön.  Oletko lukenut uutisia? Ei enää ole täystyöllisyys kuten sinun aikanasi.meillä oli yt töissä keväällä enkä ole saanut uutta työtä. 

Vierailija
134/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää aina jutut pienituloisista eläkeläisistä. Eivät ole pienituloisia jos ovat saavat Kelan tukia kuten työttömät lapsiperheet. 

1166 euroa minä saan eläkettä, ärsyttääkö sua tämänkin kokoinen eläke?

Sillä on pakko tulla toimeen, mitään tukia en saa, olenko minä suurituloinen vai pienituloinen eläkeläinen.

Ei tarvitse haaveilla matkustelusta tai mistään muistakaan huveista.

Mitkä ovat asumismenosi? Miksi et saa tukia? 

Vierailija
135/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tai ehkä kyseinen äiti on velaton ja asuu omistusasunnossa, koska on ymmärtänyt jä

Minäkin asun maksetussa omistusasunnossa mutta silti nousevat menot jatkuvasti. Yhtiövastikekin, kun huoltoyhtiönkin veloitus nousee.  Eiks teillä ei elämisestä mitään tajua?

Vaikka puhutaan vaan ihan asumis/elämismenoista.  Kesämökin ja auton kulut unohtaen.

Vierailija
136/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ap itse ansaitset palkkaa ja paljonko maksat siitä veroa? Me eläkeläiset maksamme paljon korkeampaa veroa kuin työtä tekevät. Ja inflaatio sekä alv:n korotus koskevat meitä samalla tavalla kuin muitakin kansalaisia. Jotenkin tuntuu, että olet kauhean kateellinen meille, jotka aikanaan olemme maksaneet koulutuksesta ja opiskelusta, kun taas sinun sukupolvesi on saanut maksuttoman koulutuksen.

Jos me tai siis vanhempamme halusivat, että käymme koulua pitemmälle kuin he, niin jo oppikoulussa maksoi kaikki, opetus (lukukausimaksut), kirjat ja muut välineet. Ja jos lähti vielä pitemmälle opiskelemaan, niin se tapahtui velaksi. Ei saatu opintotukea, jota ei tarvinnut maksaa takaisin. Velat sen sijaan piti maksaa viimeistä penniä myöten. Ja nyt sitten toivot, että meiltä pitäisi leikata lisää. Monet vuodet indeksikorotus oli meille paljon alhaisempi kuin palkansaajille. Lopeta kadehtiminen. Jos h

Työntekijöiden palkasta maksetaan eläkemaksu eläkeyhtiöille. Eläkeyhtiöt maksavat näistä maksuista eläkkeet. Näistä eläkkeistä eläkeläiset maksavat yllämainittuja veroja.  Eli samasta yhteiskunnan taskusta ne eläkkeet maksetaan mihin verokin maksetaan. Näin ollen eläkeläisten maksamat verot ovat puhdasta saman rahan kiertoa.

Vierailija
137/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama 🙂 eniten minua hymyilyttää se, että 1.1 asumistukia leikataan lisää ja pk seudulta asumisen kalleusluokitus putoaa alemmas. Myös asuntojen hyväksyttävät vuokrahinnat putoavat siinä samalla 😂 lisäksi asuntojen asumistuen hyväksyttävät maksimikoot pienevät. Koittakaapa löytää pk seudulta 580€ kaksioita 😂👍  

Vierailija
138/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä40453 kirjoitti:

Miksi eläkeläiset saavat enemmän asumistukea kuin muut? Epätasa-arvoista. 

Kaikki lapsiperheet saa lapsilisää, mutta suurin osa eläkeläisistä ei saa mitään tukia.

Ovat saaneet lapsilisää omille lapsilleen. Ja 1990 luvulla sen ostovoima oli 3x nykytason verrattuna.eli nyt sen pitäisi olla 300 e kk silloisen tason mukaan.

Vierailija
139/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no..

Sitähän hän tuossa juuri toivookin. Jokainen 56 vuotta täyttänyt ihminen on turha ihminen, eikä heillä ole mitään arvoa. Jokai

Mistä vakuutusyhtiöstä voi ottaa vakuutuksen vanhuuden varalle?

Vierailija
140/203 |
17.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äitini on eläkkeellä eikä saa Kelan tukia. Ollut toimistotyössä ja eläke aika pieni muttei niin pieni että saisi tukia kuten minä, lapsensa ja lapsenlapsensa. Me saamme yhdessä lapsen kanssa vähemmän  kk kun äitini saa yksin eläkettä. 

Paljonko saat palkkaa? Tokihan töissä olet, nuori ihminen.

Olen 50 vuotias, tällä hetkellä työtön.  Oletko lukenut uutisia? Ei enää ole täystyöllisyys kuten sinun aikanasi.meillä oli yt töissä keväällä enkä ole saanut uutta työtä. 

Eli saat ansiosidonnaista päivärahaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi