Keskeytänkö opinnot?
Ois opinnoissa enää jäljellä gradu. Oon yrittäny tehä sitä puol vuotta eikä oo lähellekään valmis. En saa ohjaajalta tarpeeks tukea.
Kommentit (112)
Älä jätä kesken. Kysy ohjaajaltasi apua, hae vertaistukea toisista opiskelijoista. Hae inspiraatiota kysy vaikka tekoälyltä mitä se saa irti keräämästäsi aineistosta, voit saada uusia näkökulmia jatkojalostettavaksi.
Älä pyri täydellisyyteen. Eli gradu valmiiksi, arvosanalla ei väliä.
Vierailija kirjoitti:
Teetkö kvalitatiivista vai kvantitatiivistä tutkielmaa vai onko hybridi? Mitä olet päättänyt metodit osuudessa tulosten tarkasteluun? Olethan tehnyt sen ennen kuin olet edes alkanut keräämään dataa?
Tein sen sen jälkeen kun keräsin datan. En tiennyt että se pitäis tehä ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ottaako kukaan töihin jos saa huonon arvosanan?
Gradun arvosanalla eikä muillakaan arvosanoilla ole 99 % tapauksista työhön pääsemisessä mitään merkitystä.
Monta sataa sivua pitää kirjoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä kesken. Kysy ohjaajaltasi apua, hae vertaistukea toisista opiskelijoista. Hae inspiraatiota kysy vaikka tekoälyltä mitä se saa irti keräämästäsi aineistosta, voit saada uusia näkökulmia jatkojalostettavaksi.
Älä pyri täydellisyyteen. Eli gradu valmiiksi, arvosanalla ei väliä.
Meillä linjattu ettei tekoälyä saa käyttää. Vertaistuki ois hyvä, en vaa tiiä mistä sitä löytäisi ku ei mulla oo kavereita yliopistopiireis. Oon kysyny mut ei se vastaa.
Voit ladata sen koko tuotoksesi gpt:lle ja kysyä parannusehdotuksia- mihin tarvitset lisää tekstiä millaisia alaotsikoita voisi olla
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljonko pitää ees kirjoittaa, ohjaaja ei antanut mitään sivumäärää.
Minä keskeytin. Jäljelle jäi opinnäytetyö ja puolet harjoittelusta. En osannut tehdä opparia, harjoittelupaikkaa en saanut ja rahat loppui kesken. No, nyt voi taas jatkaa pitkäaikaistyöttömän elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teetkö kvalitatiivista vai kvantitatiivistä tutkielmaa vai onko hybridi? Mitä olet päättänyt metodit osuudessa tulosten tarkasteluun? Olethan tehnyt sen ennen kuin olet edes alkanut keräämään dataa?
Tein sen sen jälkeen kun keräsin datan. En tiennyt että se pitäis tehä ennen sitä.
Laaditko alunperinkään tutkimussuunnitelmaa? Onko gradusi sopivan laaja, mutta rajattu?
Kukaan ei voi sua kieltää käyttämästä gpt:tä keskusteluun siitä mitä joku vastaavan tyyppinen tutkimus voisi rakenteellisesti sisältää. Eikä voi kieltää keskustelemasta tutkimusmetodeista tai ideoimaan jotain muuta saman alan asiaa. Näitä voit sitten käyttää inspiraationa omassa työssäsi.
Meillä tulososiossa kerrottiin vain ne tulokset. Sitten tulkinnassa se, mitä tuloksista tulkitsee (jotain merkityksetöntä diipadaapaa joka osoittaa vain, että tietää että osaa tehdä graduun sellaisen rakenteen mitä kukin laitos ohjeistaa, eikä esim tulkinta-osiossa kerro omia kokemuksiaan aiheesta).
Vierailija kirjoitti:
Minä keskeytin. Jäljelle jäi opinnäytetyö ja puolet harjoittelusta. En osannut tehdä opparia, harjoittelupaikkaa en saanut ja rahat loppui kesken. No, nyt voi taas jatkaa pitkäaikaistyöttömän elämää.
Mullakin todennäköisesti loppuu rahat kesken et ihan jo senkin puoleen joudun todennäköisesti keskeyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ite tein opinnäytetyön ja harkan mutta jäin silti pitkäaikaistyöttömäksi.Nyt koitan uutta alaa
Vierailija kirjoitti:
Ottaako kukaan töihin jos saa huonon arvosanan?
Ei sitä arvosanaa kukaan kysele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laaditko alunperinkään tutkimussuunnitelmaa? Onko gradusi sopivan laaja, mutta rajattu?
Laadin. Se oli kyl hyvin suppea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti teillä on kirjalliset ohjeet. Lue ne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan varmasti teillä on kirjalliset ohjeet. Lue ne
Ne oli hyvin ympäripyöreät enkä oo hyötyny oikee niistä. Siin luki 50-70 sivua enkä tiedä mikä määrä ois sopiva mun aiheessa, lähempänä 50 vai 70.
Yliopistoilla on yleensä gradu loppuun-ryhmiä, joissa saa extratukea. Tyypeille joilla gradu jumissa.
jotenkin tuntuu että tässäkin keskustelussa niin moni koittaa jeesiä sua eteenpäin ettet tekisi elämäsi mokaa ja jättäisi kesken. Kaikki meistä tuntee tyyppejä, jotka tipahti graduvaiheessa ja se poiki vaan lisää murhetta.. miten kuvittelet että voisit töistä (jos saat töitä) irrottautua tekemään gradun loppuun?
Lainaa joko kaupunginkirjastosta tai yliopiston kirjastosta tai osta kirjakaupasta gradunteko-opas. Valitse selkein ja yksinkertaisin.
Ota gpt kaveriksi jumisi kanssa ja kysy siltä asioita joita haluaisit kysellä. Oikeesti on aika hyvä sparrikaveri. Autyoi mua paljon kun jumittelin opparini kanssa.