Miksi keski-ikäiset luulevat olevansa nuorekkaita
Naurattaa aina kun joku 50-vuotias höpisee siitä, mikä on vanhanaikaista ja mikä trendikästä. Tuntuu, kuin jotkut heistä eivät olisi moneen vuoteen tavanneet parikymppistä
Vanhat eukot kauhistelee, kuinka fyysiset kirjat ja valokuvat ovat niin mennyttä vuosikymmentä, ja nykyään kännykässä on kaikki. Muodista on rouvat myös ihan pihalla, heidän mielestään kestävät luonnomtaeriaalit ovat mummumaisia, ja Muumi paitulit ja hupparit nuorekkaita
Hohhoijaa. Noh, pukeutukaa, sistustakaa ja eläkää kuten haluatte, mutta älkää sekoittaiko nuoria ihmisiä teidän 2000-luvun alun mielipiteisiin
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena sitä luulee, että ihminen jotenkin vanhenee. Pään sisällä sitä säilyy samana kuin nuorenakin. Olen 45 ja ihan samalta tuntuu esim. ihastuminen, ihan yhtä kovat kiksit saan musiikista kuin nuorenakin, huumorintaju on sama, saman tyyppiset asiat on edelleen kiinnostavia. Vain peilikuva muuttuu. Se on ihan hauskaa kun sen tajuaa. Nuorena sitä kuvittelee että keski-ikäiset tai sitä vanhemmat on jotain ihan eri lajia.
Siitähän minä juuri puhuin. 45-vuotias luulee, että 25-vuotta sitten muodikkaat asiat ovat yhtä muodikkaita, ja siten tituleeraa itseään nuorekkaaksi. Oikeat nuoret myötähäpeää
Ei lainaamasi henkilö puhu yhtään mitään muodikkuudesta. Eikä "tituleeraa" - miten kehtaat käyttää noin epämuodikasta sanaa -
Nuoret sössöttää kuin pahimmat ässävikaiset ja hönöttää nenäänsä puhuessaan. Se kun on niin muodikasta.
Voivoi, parikymmentä vuotta eteenpäin, ja olette itse pilkan kohteena. En vain ymmärrä, mitä pilkkaamista iässä on. Jokainen, joka elää pitkään, käy läpi kaikki ikävaiheet. Nuorempien ei kannata pilkata vanhempien elämänkokemusta, koska itsellään heillä ei sitä vielä ole. Se tietää, joka kokee.
Ihoa nuolevat pillifarkut ovat nuorekkuuden ilmentymä, nykynuoret ei osaa olla nuoria!!!!!
T: 40v teini
Tiedän kyllä, millainen puhetapa on nuorten mielestä trendikästä, koska opetan yläkoulussa. Minulla on myös muuten hyvä kielen taju, ja tituleerata-sanaa ei juurikaan käytetä nykyään missään. Mutta noilla asioilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hyvin monet yli viisikymppiset naiset minun lisäkseni tekee mitä haluaa, eivätkä välitä yhtään jostain keksimästäsi nuorekkuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä olisi 50-vuotiaana miehenä se, että kysytään Alkossa paperit kun ostan viinaa. Joo, ei ole ryppyjä naamassa, ei harmaata karvaa ja hiukset ovat yhä kuin 18-vuotiaana.
Sama homma itselläni. Noloa se vaan on kun luulee olevansa aikuinen nainen eikä mukana ole kuin maksuväline.
N50
Vierailija kirjoitti:
Voivoi, parikymmentä vuotta eteenpäin, ja olette itse pilkan kohteena. En vain ymmärrä, mitä pilkkaamista iässä on. Jokainen, joka elää pitkään, käy läpi kaikki ikävaiheet. Nuorempien ei kannata pilkata vanhempien elämänkokemusta, koska itsellään heillä ei sitä vielä ole. Se tietää, joka kokee.
Minä en ole pilkan kohteensa, koska ymmärrän sen, etten 50-vuotiaana ole nuori, enkä voi kertoa muille ihmisille, mikä asia on nuorekas ja mikä vanhanaikainen. Silloin olen, kuten nytkin, oma itseni, ja itseni ikäinen
Ohjaisin keskustelun aloittajaa terapiaan puhumaan ongelmistaan. Jotakin traumaattista on takana ja paha olla, mistä ei itsekään tiedosta johtuvan. Apua on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä, millainen puhetapa on nuorten mielestä trendikästä, koska opetan yläkoulussa. Minulla on myös muuten hyvä kielen taju, ja tituleerata-sanaa ei juurikaan käytetä nykyään missään. Mutta noilla asioilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että hyvin monet yli viisikymppiset naiset minun lisäkseni tekee mitä haluaa, eivätkä välitä yhtään jostain keksimästäsi nuorekkuudesta.
Mikäli et välitä nuorukkuudesta, tämä viesti ei selvästikään koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ohjaisin keskustelun aloittajaa terapiaan puhumaan ongelmistaan. Jotakin traumaattista on takana ja paha olla, mistä ei itsekään tiedosta johtuvan. Apua on saatavilla.
Hmm.. Antaisin kyllä saman neuvon ihmiselle, joka loukkaantuu siitä, että joku tuntematon netissä sanoo, ettei 50v ole pätevä kertomaan mikä on nuorekasta ja mikä ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun joku teini luulee tietävänsä mitä nuorekas tarkoittaa ja sitten oksentaa siitä aloituksen, josta selviää ettei tämä reppana edes erota sanoja nuorekas ja nuori.
Nuorekas = lihava elämäänsä kyllästynyt mamma päättää repäistä, ja nuorekkaasti leikkaa kananpersetukan, värjää sen punaiseksi ja pukeutuu krokseihin ja tunikaan?
Ja tämä on sinusta väärin, koska..?
Ironista, että keski-ikäiset jatkuvasti puhuu siitä, kuinka nuoret ovat liian herkkiä, eikä heidän aikanaan ollut mitään mielenterveysongelmia. Samalla, kun joku teinin mielipide netissä saa ihmiset näin tolaltaan
Kyllä aikuiset ihmiset on elänyt pumpulissa
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 50 mutta en todellakaan koe olevani nuorekas. Mua kyllä huvittaa omat ikätoverini jotka kuvittelevat olevansa.
Voiko sitä kuvitella jos ei oikeasti ole. Monikin on tekemisissä teinien metkujen kanssa ja ne on tuttuja, mutta on itse siten kuin itse kokee sen nuorekkaaksi. Teini-ikä on myös pelkkää kokemattomuutta ja vaillinaista ajattelukykyä, sitä on vaikea saada takaisin, tuskin kukaan tahtookaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun joku teini luulee tietävänsä mitä nuorekas tarkoittaa ja sitten oksentaa siitä aloituksen, josta selviää ettei tämä reppana edes erota sanoja nuorekas ja nuori.
Nuorekas = lihava elämäänsä kyllästynyt mamma päättää repäistä, ja nuorekkaasti leikkaa kananpersetukan, värjää sen punaiseksi ja pukeutuu krokseihin ja tunikaan?
Ja tämä on sinusta väärin, koska..?
Koska se ei ole nuorekasta.
Vai keski-ikäiset eivät voisi olla nuorekkaita ? Katsohan vaikka vanhoja heavy-rokkareita !Nuoret pukeutuvatkin tänä päivänä kuin olisivat käyneet 80-vuotiaan Alma-isoäidin vaatekaapilla.
Vierailija kirjoitti:
Ironista, että keski-ikäiset jatkuvasti puhuu siitä, kuinka nuoret ovat liian herkkiä, eikä heidän aikanaan ollut mitään mielenterveysongelmia. Samalla, kun joku teinin mielipide netissä saa ihmiset näin tolaltaan
Kyllä aikuiset ihmiset on elänyt pumpulissa
Elämä on valintoja.
Nyt kyllä menitte trolliin :D Ihan kun jotai 20-vuotiasta muka kiinnostais keski-ikäisten tyyli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorekas on ikäistään nuorempi, joten kyllä voi olla 50v nuorekas. 20v voi myöskin olla, mitta termi on silloin lapsekas/lapsellinen.
Niin. Ongelmana tässä on, että 50v, joka on jumiutunut omaan nuoruutensa, luulee olevansa nuorekas. Oikeasti hän ei edes etäisesti muistuta nykyisiä 20-vuotiaita, mutta opastaa silti muita siitä mikä on nuorekasta
Ei 50-vuotiaan tarvi muistuttaa 20- vuotiaita. Voi olla ikäisekseen muuten nuorekas. On terveet elämäntavat ja on positiivinen luonne. Se tekee jo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja en ole "mamma", alkaa ottamaan päähän tämä mammoitelu täällä. Joko Ap on itsekin mamma ja kaikkia miehiäkin kutsutaan mammoiksi, koska Vauva.palstalle kirjoittava on kirjoittamaton säännön mukaan "mamma", tai sitten naisetkin saavat päättää täällä, ovatko helvetti mammoja vai eivät.
Selvennyksestä käytän mamma sanaa kuvaamaan muumimmamaista rouvaa, en äitiä sanan varsinaisessa merkityksessä
Nyt ymmärrän. Sinulla on äiti-traumoja. Hae apua. Et ole yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vai keski-ikäiset eivät voisi olla nuorekkaita ? Katsohan vaikka vanhoja heavy-rokkareita !Nuoret pukeutuvatkin tänä päivänä kuin olisivat käyneet 80-vuotiaan Alma-isoäidin vaatekaapilla.
Ja tämä viesti tiivistää täysin kaiken sanomani. Keski-ikäinen hehkuttaa omaa nuorekkuuttaan, ja kertoo, kuinka epänuorekkaasti nuoret pukeutuu
Ja 67 vuotiaskinvoi olla ja tuntea olevansa nuorekas. Itse ainakin koen niin. Se antaa voimia kaikkeen. On tuo ikä ihmeellinen asia, ei koskaan tunne olevan vanha.