Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi keski-ikäiset luulevat olevansa nuorekkaita

Vierailija
15.12.2024 |

Naurattaa aina kun joku 50-vuotias höpisee siitä, mikä on vanhanaikaista ja mikä trendikästä. Tuntuu, kuin jotkut heistä eivät olisi moneen vuoteen tavanneet parikymppistä

Vanhat eukot kauhistelee, kuinka fyysiset kirjat ja valokuvat ovat niin mennyttä vuosikymmentä, ja nykyään kännykässä on kaikki. Muodista on rouvat myös ihan pihalla, heidän mielestään kestävät luonnomtaeriaalit ovat mummumaisia, ja Muumi paitulit ja hupparit nuorekkaita 

Hohhoijaa. Noh, pukeutukaa, sistustakaa ja eläkää kuten haluatte, mutta älkää sekoittaiko nuoria ihmisiä teidän 2000-luvun alun mielipiteisiin

Kommentit (202)

Vierailija
21/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 50 mutta en todellakaan koe olevani nuorekas. Mua kyllä huvittaa omat ikätoverini jotka kuvittelevat olevansa.

Tai jos vain elävät siten miten tykkäävät, välittämättä kaltaisistasi ankeuttajista? Minusta surullisinta on ihmiset, jotka alkavat elää jotain elämää jonkun kaavan mukaan joka heidän mielestään määrittelee miten tietyn ikäisen pitää elää tai pukeutua tms

Eri. Hienosti kirjoitettu! Aamen. 

Vierailija
22/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi on poika tolaltaan nyt. Onko tili tyhjä ja kaljat loppu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
24/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ne lapsettomia tai vielä pikkukoululaisten tms vanhempia, kuulostaa nimittäin aivan vieraalta. Olen 45, tytär 23 ja mulle on kyllä ihan päivänselvää että olla ihan eri sukupolvea, kummallakin omat kotkotukset. Niin sen kuuluu ollakin, aikansa kutakin.

Vierailija
25/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule. En koe olevani erityisen nuorekas, enkä edes halua olla. Olen mikä olen ja jos en tällaisena miellytä, voi pysyä kauempana. 

Nyt kun 50 lähestyy oma rauha on parasta. Ei voisi vähempää kiinnostaa se, mitä tein esim. 30 vuotiaana. Olin nuorempana jatkuvasti reissussa, ulkomailla, festareilla ja keikoilla. Se kaikki on nyt koettu. Pari kihlaustakin avoliittoineen takana. Nykyään on yksinelo, kotoilu, käsityöt, mökkeily ja luonnonpuistoissa vaeltelu parasta. Mun ei tartte harmitella että jotakin jäi kokematta. Mä oon elänyt. 

Vierailija
26/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa kun joku teini luulee tietävänsä mitä nuorekas tarkoittaa ja sitten oksentaa siitä aloituksen, josta selviää ettei tämä reppana edes erota sanoja nuorekas ja nuori.

Nuorekas = lihava elämäänsä kyllästynyt mamma päättää repäistä, ja nuorekkaasti leikkaa kananpersetukan, värjää sen punaiseksi ja pukeutuu krokseihin ja tunikaan? 

Millä vuosikymmenellä tämä kirjoittaja elää?

Vierailija
27/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena sitä luulee, että ihminen jotenkin vanhenee. Pään sisällä sitä säilyy samana kuin nuorenakin. Olen 45 ja ihan samalta tuntuu esim. ihastuminen, ihan yhtä kovat kiksit saan musiikista kuin nuorenakin, huumorintaju on sama, saman tyyppiset asiat on edelleen kiinnostavia. Vain peilikuva muuttuu. Se on ihan hauskaa kun sen tajuaa. Nuorena sitä kuvittelee että keski-ikäiset tai sitä vanhemmat on jotain ihan eri lajia. 

Siitähän minä juuri puhuin. 45-vuotias luulee, että 25-vuotta sitten muodikkaat asiat ovat yhtä muodikkaita, ja siten tituleeraa itseään nuorekkaaksi. Oikeat nuoret myötähäpeää 

Jaa, en tunne ketään 45-vuotiasta, joka välittöisi siitä mikä on muotia, jos nyt ei lasketa jotain farkun lahkeiden leveyttä, jota kai kannattaa kymmenen vuoden välein tarkistaa. En ole koskaan kuullut esim tuosta että muumimukit olisi jonkun mielestä muodikkaita. Ne on hauskoja ja sopivan kokoisia aamukahville. 

Vierailija
28/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa nyt kyllä kuulla teiltä nuorekkaita 45-60-vuotiailta nuorekkailta ihmisiltä, onko myös teidän vamhempanne mielestänne nuorekkaita? Ihailitteko parikymppisinä tai teineinä heidän tyylitajuaan? Sisustatteko samalla tavalla? Osaavatko he käyttää teknologiaa yhtä hyvin kuin te?

Vai sattuuko olemaan niin, että teitä vanhemmat ihmise vanhenevat kyllä ihan normaalisti, mutta te olette niin erinomaisen nuorekas ikäluokka, että olette aina muodin huipulla ja ikinuoria?

Vierailija
29/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuorekas ei tarkoita nuoren oloista ihmistä, miksi sana edes on nuorekas?

eikö parempi olisi vaikka keski-ikäismäinen?

Voisi pirtsakat mammat kertoa, kuinka he ovat todella keski-ikäismäisiä, koska käyttävät vielä saman kokoisia vaatteita kun teininä. Ja kuinka olohuoneeseen tuli keski-ikäismäinen tunnelma uuden valkoisen sohvan myötä 

Vanhat akat on niin huvittavia. Samalla hehkutetaan toinen toisensa päälle, kuinka minä en ainakaan näytä tai vaikuta vanhalta, mutta samalla haukutaan parikymppisiä (ikään kun en olisikaan kateellinen heidän nuoruudelleen)

Nuorekas tarkoittaa olevansa erilainen kuin OMA äitinsä vastaavassa iässä, ei olevansa kuin nuoret nyt. Nuorekas muistaa, kuinka oma äiti käyttl villakankaisia takkeja ja keinokuituhousuja  ja käyttäytyi nöyrästi ja pidättyvästi, aikuismaisesti. Nyt samaan ikään tulleet naiset käyttävät farkkuja ja punaista pystytukkaa ja ovat estottomia verrattuna edelliseen sukupolveen. Onko seuraava sukupolvi parempi keski-ikäisinä jää nähtäväksi, mutta tuollainen vanhempien vaatteiden ja hiusmallien mollaus ei ainakaan ole muuttunut paremmaksi, ehkä päinvastoin itsetunto-ongelmat ovat lisääntyneet?

Vierailija
30/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kyllä käsittää, pressammekin luulee, ja entinen pääministeri.

Vierailija
31/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa nyt kyllä kuulla teiltä nuorekkaita 45-60-vuotiailta nuorekkailta ihmisiltä, onko myös teidän vamhempanne mielestänne nuorekkaita? Ihailitteko parikymppisinä tai teineinä heidän tyylitajuaan? Sisustatteko samalla tavalla? Osaavatko he käyttää teknologiaa yhtä hyvin kuin te?

Vai sattuuko olemaan niin, että teitä vanhemmat ihmise vanhenevat kyllä ihan normaalisti, mutta te olette niin erinomaisen nuorekas ikäluokka, että olette aina muodin huipulla ja ikinuoria?

X sukupolvihan on ainoa, joka osaa ylipäätään korjata tietokoneen. Ei sitä vanhemmat, eikä nuoremmat.

Vierailija
32/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minunkin elämäni suurin vääryys olisi se, että minulle sanotaan, etten ole 50-vuotiaana 20-vuotiaan näköinen 

Vierailija
33/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä luulet että kaikki tuon ikäiset ovata tollasia? Mä en ole.

Vierailija
34/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorekas = lihava elämäänsä kyllästynyt mamma päättää repäistä, ja nuorekkaasti leikkaa kananpersetukan, värjää sen punaiseksi ja pukeutuu krokseihin ja tunikaan? 

Täh? Ootsä aineissa?

Vierailija
35/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule. En koe olevani erityisen nuorekas, enkä edes halua olla. Olen mikä olen ja jos en tällaisena miellytä, voi pysyä kauempana. 

Nyt kun 50 lähestyy oma rauha on parasta. Ei voisi vähempää kiinnostaa se, mitä tein esim. 30 vuotiaana. Olin nuorempana jatkuvasti reissussa, ulkomailla, festareilla ja keikoilla. Se kaikki on nyt koettu. Pari kihlaustakin avoliittoineen takana. Nykyään on yksinelo, kotoilu, käsityöt, mökkeily ja luonnonpuistoissa vaeltelu parasta. Mun ei tartte harmitella että jotakin jäi kokematta. Mä oon elänyt. 

Vai kaikki koettu? Olen itsekin nuo mainitut kokenut, sittemmin mökkeillyt ja vaeltanut, mutta nyt kiinnostaa taas esim. matkustaminen ja keikat. Ei liity nuorekkuuden tavoitteluun, vaan haluan vanhanakin pysyä aktiivisena ja säilyttää kiinnostuksen uusiin asioihin. N57

Vierailija
36/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nuorekas ei tarkoita nuoren oloista ihmistä, miksi sana edes on nuorekas?

eikö parempi olisi vaikka keski-ikäismäinen?

Voisi pirtsakat mammat kertoa, kuinka he ovat todella keski-ikäismäisiä, koska käyttävät vielä saman kokoisia vaatteita kun teininä. Ja kuinka olohuoneeseen tuli keski-ikäismäinen tunnelma uuden valkoisen sohvan myötä 

Vanhat akat on niin huvittavia. Samalla hehkutetaan toinen toisensa päälle, kuinka minä en ainakaan näytä tai vaikuta vanhalta, mutta samalla haukutaan parikymppisiä (ikään kun en olisikaan kateellinen heidän nuoruudelleen)

Nuorekas tarkoittaa olevansa erilainen kuin OMA äitinsä vastaavassa iässä, ei olevansa kuin nuoret nyt. Nuorekas muistaa, kuinka oma äiti käyttl villakankaisia takkeja ja keinokuituhousuja  ja käyttäytyi nöyrästi ja pidättyvästi, aikuismaisesti. Nyt samaan ikään tulleet nais

Onpa hemmetin turha ajatusleikki. Tottakai jokainen ihminen kuvittelee olevansa nuorekkaampi kuin omat vanhempansa. Ei se ole mikään objektiivinen fakta siitä, kuka on oikeasti nuorekas. Nykynuori voi ajatella, että sinun äitisi pukeutui 30-vuotiaana nuorekkaammin kuin sinä 30-vuotiaana. Minusta nuoruuden käsitys on heijastus siitä, millaisia nuoret ovat ja vanhemman ihmisen tyyli verrattuna siihen, ei yksilön käsitys siitä, että 60-vuotiaan punainen irokeesi olisi nuorekas 

Vierailija
37/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ollakin NIIN, että Ap LUULEE kaikenlaista MUIDEN puolesta. Taitaa olla niin, että muut vain elävät elämäänsä ja Ap on ahdasmielinen eikä ymmärrä, että muut eivät elä siten, miten heidän hänen mielestään kuuluisi elää ja ajatella. 

Teiniaikuisten mielestä kaikki yli 30 v on lähestulkoon noloja, myös sinä AP. Teiniaikuiset ovat monasti noloja meidän yli 30 v silmissä. Vai luuletko että olemme taputtamassa OF- maailman suuntaan? Häh? 100 miestä ja yolo? Öööö? Teiniaikuiset ovat apua ja Jeesusta vailla, kuten Amerikassa sanotaan. 

Ja kun mennään 5-vuotiaisiin, lasten tasolle, niin niiden mielestä KAIKKI aikuiset ovat noloja. 

Jos mennään 100-vuotiaiisiin, niiden mielestä 70.-kymppiset ovat nuorisoa ja ihan holtittomia.

Joten avarra ajatteluasi, Ap, ja anna ihmisten elää ja olla juuri kuten ovat, yritä nähdä positiivisesti. Äläkä hauku naisia "akoiksi" tai "vanhoiksipiioiksi", siinä paljastat olevasi ihan kääkkä ja nolo NYKYaikana, lisäksi ajattelusi on katkeraa mikä on AINA 

turn-off.

Vierailija
38/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan haluan yli 8-kymppisenä olla yhtä pirteä ja aktiivinen kuin äitini nyt on. 

Vierailija
39/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nyt on ihan sama mitä kukakin mun tyylistä tai nuorekkuudesta ajattelee. Pukeudun niinkuin tykkään, elän niinkuin tykkään. En leikkauta koskaan hiuksiani lyhyeksi koska hiukset on naisen kruunu. Nuorekkaaksi mua on kyllä toistuvasti haukuttu. Johtuu siitä että pukeudun mustaan, joka on ajaton, enkä koskaan pukisi päälleni mitään tanttamaista. Pidän itsestäni huolta yms. Moni tuttava on passiivinen sohvaperuna ja se näkyy myös ulkoisessa olemuksessa,ei niin kovin nuorekkaana. 

Vierailija
40/202 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

X sukupolvihan on ainoa, joka osaa ylipäätään korjata tietokoneen. Ei sitä vanhemmat, eikä nuoremmat.

X-sukupolvi on ainoa sukupolvi, joka luulee tietokoneiden olevan tämän hetken tärkein laite. Samoin kun heitä vanhemmat luulee telkkareiden, ja vielä vanhemmat radioiden jnejne. 95-vuotiaan viinylilevykokoelmakaan ei tee hänestä nuorekasta, vaikka 20-vuotiaalla ei vastaavaa kokoelmaa olisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi