Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 50+ -vuotias, ajatteletko että olet elämäsi puolivälissä, loppupuolella, vai miten?

Vierailija
15.12.2024 |

Täytin tänä vuonna 50, ja jotenkin olen ajatellut että elämästä ei ole enää kuin kolmasosa jäljellä.

Sitten tajusin että mummoni eli melkein 100-vuotiaaksi. Hassu ajatus, että olisinkin vasta puolivälissä? 

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 42 v ja oon kyllä loppusuoralla. Oonkin tk eläkkeellä. Ja vaihdevuotinen. 

Vierailija
22/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loppusuoralla. Elimistö on jo tuossa iässä alkanut rapistumaan jokaisella. Ei ole paluuta nuoruuteen.

Itse en edes haluaisi olla enää nuori. Keski-ikäisenä on oikein mukava olla.

On varmasti jotain asioita mitkä ovat mukavia. Itse ajattelen toisin. Nuorena pystyy tekemään enemmän fyysisiä asioita ja luontainen uteliaisuus sekä sopiva hölmönrohkeus on vielä jäljellä. Samoin usko omaan kaikkivoipaisuuteen. Iän tullessa tajuaa ettei asia ole niin. Realismi valtaa mielen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän tässä hetkessä. En osaa nähdä itseäni vanhana mutta en mieti koska kuolen. Arvostan sitä että olen elänyt tähänkin ikään, joka on monella tapaa hyvä ikä. Toivon että kuollessani olen valmis lähtemään.

Vierailija
24/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla lopussa on.

Vierailija
25/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mietin äitiäni ja isää siinä päälle 50v niin musta ne oli vielä  niin elämäniloisia ja pirteitä. Äitini on vieläkin pirteä ja päälle 65v. Toivottavasti tämä jatkuu kauan :)

Vierailija
26/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 51 v. ja mielestäni selkeästi elämäni loppupuolella. Ei mitään kroonisia sairauksia, ylipainoa tai muutakaan, mutta tunnen itseni selkeästi vanhaksi. Milloin mitäkin paikkaa särkee, vanhat vammat on alkaneet vuosien jälkeen muistutella itsestään ym. Mummuni kuoli 70 v. ja äitini 62 v.

Vierailija
27/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhus. T. N33

Vierailija
28/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että olen vasta päässyt alkuun.

Vierailija
29/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 v sekä nuoruuden into ja hyvä kunto on takana. Kropassa on pientä kipua / kränkkää viikottain, mutta raitis olen ollut ja normipainoinenkin vielä, joten huonomminkin voisi varmaan olla. Eläkkeelle on 15 vuotta ja varmaan terveys on siinä vaiheessa osin mennyt. Siitä max toiset 15 vuotta loppusuoraa, ellei satu mitään yllättävää. Ja joka päivä miettii, että miten se aika menikin niin joutuin. Nuoruus, opiskelu, lapsiperhearki, puolison kanssa kaksistaan jne

Vierailija
30/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37v ja mietin olevani lisäajalla. Lapsuuden kavereista suurin osa on jo kuollut.

Vierailija
31/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen olevani uuden alussa. Hyvässä kunnossa toistaiseksi. Irtisanouduin ärsyttävästä työstä ja raskaasta parisuhteesta. Lapset ovat aikuistumassa. M52

Hmmm...mäkin olen vapaana, lapset omillaan. 

N52.

Vierailija
32/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 51 v. ja mielestäni selkeästi elämäni loppupuolella. Ei mitään kroonisia sairauksia, ylipainoa tai muutakaan, mutta tunnen itseni selkeästi vanhaksi. Milloin mitäkin paikkaa särkee, vanhat vammat on alkaneet vuosien jälkeen muistutella itsestään ym. Mummuni kuoli 70 v. ja äitini 62 v.

Olen 52 ja viikon päälle. Ja uudelleen nuori!

Vierailija
33/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään ikää.  Poikani kuoli syöpään 24 vuotiaana, ei se lähtö ikää katso.

Vierailija
34/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa.

Vierailija
35/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on jo loppusuoralla. Kroppa vihoittelee. Väsynyt ihmisiin ja tähän maailmaan. Onneksi lapsi on jo aikuinen.muistan kun lapsena halusin kovasti olla aikuinen.nyt voi vaan kysyä että miksi.lapsuus oli parasta aikaa. Kyllä sekin pysäytti kun näin työkaverin kuolinilmoituksen joka oli samanikäinen. Kaikella on alkunsa ja loppunsa.

M54

Vierailija
36/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55v ja viime vuosina olen havahtunut siihen, että parhaat päivät ovat takana.

Tästä eteenpäin on vain ns alamäkeä, kremppaa, kipuja, kolotuksia, rähjäisyyttä jne

Ryppyjä, kasvot vääntäytyy alaspäin, uurteita, iholle nousee omituisia näppyjä ja ihomuutoksia.

Urheilusuoritukset eivät onnistu kuten ennen, jaksaminen on erilaista.

Näkö ja kuulo heikentyvät.

Lähestyvä elämän loppusuora pelottaa, niin paljon jäi tekemättä ja kokematta. Nuorena monista asioista ajatteli: sitten joskus kokeilen tuota ja tätä 

En ymmärtänyt miten vuodet vieri ja aika suorastaan lensi; nyt olen tässä ja tunnen oloni huijatuksi. Minun piti olla ikuisesti nuori tai ainakin nuorekas.

En haluaisi antaa periksi, mutta ajankulumiselle ja kehoni vanhenemiselle en voi mitään.

Vierailija
37/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tässä on jo loppusuoralla. Kroppa vihoittelee. Väsynyt ihmisiin ja tähän maailmaan. Onneksi lapsi on jo aikuinen.muistan kun lapsena halusin kovasti olla aikuinen.nyt voi vaan kysyä että miksi.lapsuus oli parasta aikaa. Kyllä sekin pysäytti kun näin työkaverin kuolinilmoituksen joka oli samanikäinen. Kaikella on alkunsa ja loppunsa.

M54

Joo ei sitä lapsena osannut lapsuuttaan arvostaa. 

Vierailija
38/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ei elämällä ole alkua eikä loppua, joten en kai ole sitten missään vaiheessa.

Vierailija
39/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että hyvällä säkällä vielä 1/3 jäljellä, mutta se on se huonoin ja raihnaisin kolmannes.

Vierailija
40/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 50. Ajattelin synttäreiden aikaan, että loppu ei oo kaukana. Sitten tajusin, että äitini on nyt 78 v ja porskuttaa menemään täyttä elämää. Kaikkea voi tietty tulla eteen, sairauksia tai vaikka onnettomuus. Mutta voi tulla toisaalta pitkä aika, jos seuraavat noin 30+ vuotta keskittyy vaan odottamaan, että kuolema korjaa. Ajattelin elää niin kauan kuin tätä elämää riittää. Tehdä töitä, harrastaa ja nauttia läheisten seurasta. Mitä enemmän tulee ikää, sitä enemmän  haluaisin olla täällä.