Miten jaksatte negatiivisia ihmisiä työpaikalla?
Joitakin tuollaiset ihmiset eivät haittaa, mutta itse ainakin väsyn jos pitää kuunnella muiden valitusta jatkuvasti. Ja siis nimenomaan sellaista valitusta missä ei edes haluta muuttaa mitään, löytää ratkaisuja tai lopettaa valitusta. Vaan nautitaan siitä valittamisesta, joten suhtaudutaan negatiivisesti aivan kaikkeen ja kaadetaan se kaikki toisten niskaan toimistolla.
Miten muut jaksavat tällaisten kanssa?
Kommentit (23)
Huonosti
Vältän negatiivisia ihmisiä:
Vältän heitä viimeiseen asti; he kun syövät ihmisestä kaiken energian🥱
Omalla työpaikallani niitä ei ole, onneksi.
Haluat etsiä ratkaisun omiin ongelmiisi ja tuntuisi lohduttavalta laittaa ne jonkun muun piikkiin? Nosta katse peiliin ja mieti miten voit muuttaa sitä omaa asennettasi. Joo, kyllä meillä eniten valittaa ne, joilla on yli 2 lasta ja on lohduttavaa etten ole heidän asemassa.🤣
Huomautan ensin jotenkin yställisesti että mites nyt taas näin negatiivinen kanta tms. Jos ei mene perille niin lopetan taukohuoneen käytön samaa aikaan näiden kanssa. Kahvimuki omalle työpisteelle ja kuuntele vaikka podcasteja tauollasi. Ei tuollaisten kanssa tarvitse olla tekemisissä, hektinen työelämä on jo itsessään riittävän kuluttavaa.
Onhan noita muuallakin kuin työpaikalla. Pidän omituisina.
Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin eli toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Hyvin. Kun ajattelee, minkälainen tulevaisuus niillä on edessä työelämässä tuolla asenteella, naurattaa niin maan perusteellisesti. Ei nämä negatiiviset nillittäjät etene psk-hommia korkeammalle.
Vierailija kirjoitti:
Haluat etsiä ratkaisun omiin ongelmiisi ja tuntuisi lohduttavalta laittaa ne jonkun muun piikkiin? Nosta katse peiliin ja mieti miten voit muuttaa sitä omaa asennettasi. Joo, kyllä meillä eniten valittaa ne, joilla on yli 2 lasta ja on lohduttavaa etten ole heidän asemassa.🤣
Yläasteen ope aina hoki, että muissa ärsyttää eniten se minkä haluaisi eniten itsestään muuttaa.
Ap, asenne 2023! Muuta ne asiat, joihin voit itse vaikuttaa.
Kyllä niitä hyvin jaksaa, kun käy täällä säännöllisesti siedätyshoidossa.
Täällä on ylivoimaisesti eniten negatiivisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Huonosti
Vältän negatiivisia ihmisiä:
Vältän heitä viimeiseen asti; he kun syövät ihmisestä kaiken energian🥱
Omalla työpaikallani niitä ei ole, onneksi.
Sinä oletkin sitten miesvaltaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläasteen ope aina hoki, että muissa ärsyttää eniten se minkä haluaisi eniten itsestään muuttaa.
Bullshit.
Paras työkaverini on tällainen, joten ajattelen valittamisen vain olevan hänen tapansa käsitellä asioita ja olla sosiaalinen. Hän on kuitenkin aivan todella hyvä työntekijä ja pidän hänestä ihmisenä. Yleensä hänenkin ilmeensä vähän helpottaa, kun kommentoin valitukseen huumorilla. Tiedän, että monia työkavereita jo hänen läsnäolonsa ahdistaa, mutta minä pidän hänestä. Enemmän ärsyttävät epärealistisen yltiöpositiiviset ihmiset.
Ruokavalio, liikunta ja lepo. Kun syö, liikkuu ja nukkuu hyvin ei paljoa muiden murheet paina.
Meillä on onneksi monta yksikköä ja useita kahvihuoneita, joten seuransa voi valita itse. Toki yhteiset työtehtävät joutuu hoitamaan valittajien kanssa, mutta helpottaa kun pääsee hetkeksi toisaalle. Olen myös skipannut taukoja ja välttänyt niitä kahvihuoneita, joissa tiettyjen henkilöiden valitusvirsi jatkuu samasta aiheesta kuukaudesta toiseen. Eri asia, jos jollakin painaa mieltä hetkittäin tai haetaan ratkaisua johonkin ongelmaan, kun siirrytään sitten asian käsittelyn jälkeen eteenpäin. Rutkuttajat rutkuttavat samoja asioita ilman, että yrittävät edes tehdä asian eteen jotain. Heille on turhaa antaa vaihtoehtoisia näkemyksiä tai kannustaa muutokseen, kun haluavat vain purnata, joten heihin ei kannata energiaa tuhlata. Oman jaksamisen suojaksi parempi olla vaikka välillä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Paras työkaverini on tällainen, joten ajattelen valittamisen vain olevan hänen tapansa käsitellä asioita ja olla sosiaalinen. Hän on kuitenkin aivan todella hyvä työntekijä ja pidän hänestä ihmisenä. Yleensä hänenkin ilmeensä vähän helpottaa, kun kommentoin valitukseen huumorilla. Tiedän, että monia työkavereita jo hänen läsnäolonsa ahdistaa, mutta minä pidän hänestä. Enemmän ärsyttävät epärealistisen yltiöpositiiviset ihmiset.
Paras työkaveri.🥱 Olet vielä ala-asteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun yläasteen ope oli legenda lauseella, kiusatut on liian tosikoita eivätkä osaa ottaa asioita huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, asenne 2023! Muuta ne asiat, joihin voit itse vaikuttaa.Mun yläasteen ope oli legenda lauseella, kiusatut on liian tosikoita eivätkä osaa ottaa asioita huumorilla.
Huumori on nykyään kiellettyä. Elämme uhritumisenkulttuurissa, jossa jokainen kokee olevansa jollakin tapaa uhri ja liioittelee niitä negatiivisia asioita.
Mun keinoni on, että en kuuntele. Osaan tavallaan "laittaa korvat kiinni". Sama juttu kuin esim kaupassa, kun jonkun lapsi saa itkupotkuraivarit tai bussissa joku pölisee kovaan ääneen puhelimeensa. Kuulen, mutta en kuuntele.
Putkinäkö. Minulla on oma työpiste jossa työskentelen kuulokkeet korvilla ja katse on siinä työputkessa. Työpaikka ei ole kaverikerho.