Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 50+ -vuotias, ajatteletko että olet elämäsi puolivälissä, loppupuolella, vai miten?

Vierailija
15.12.2024 |

Täytin tänä vuonna 50, ja jotenkin olen ajatellut että elämästä ei ole enää kuin kolmasosa jäljellä.

Sitten tajusin että mummoni eli melkein 100-vuotiaaksi. Hassu ajatus, että olisinkin vasta puolivälissä? 

Kommentit (141)

Vierailija
81/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppusuoralla. Elimistö on jo tuossa iässä alkanut rapistumaan jokaisella. Ei ole paluuta nuoruuteen.

Elimistö alkaa rapistumaan jo 25 vuotiaana.

Vierailija
82/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 vuotias ja kyllä iän huomaa jo. Terveysvaivoja on ja kummallisia kipuja missä milloinkin. Olen vanhentunut parissa vuodessa nopeasti. Toivon että pysyisin hengissä vielä 10v koska nuorin lapseni on vasta 7-vuotias. Hän tarvitsee äitiänsä.

Tietenkin pysyt!

Kiitos tämän kirjoittaneelle 🤗.                         Parhaani teen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli vain 15 vuotta vanhempi kuollessaan kuin olen nyt. Hän oli sairas ja ikäistään iäkkäämmän oloinen. En tosiaan tahdo samaa kohtaloa, vaan huolehtia itsestäni.

Vierailija
84/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 51 vuotias ja kyllä iän huomaa jo. Terveysvaivoja on ja kummallisia kipuja missä milloinkin. Olen vanhentunut parissa vuodessa nopeasti. Toivon että pysyisin hengissä vielä 10v koska nuorin lapseni on vasta 7-vuotias. Hän tarvitsee äitiänsä.

Tietenkin pysyt!

Ole hyvä...olet synnyttänyt vielä melko myöhään. Se voi lisätä masennusta. 

Vierailija
85/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Max. 15 hyvää vuotta, loput paskaa sairastaessa

Riippuu henkilöstä, jotkut elävät hyvää elämää vielä 80v, toisilla voi olla terveydellisiä ongelmia jo 40 tienoilla tai nuorempanakin.

Vierailija
86/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään hauskempia puheenaiheita olisi tarjolla?

Vierailija
87/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vasta 44 ja ajattelen, että elämäni on ohi. Siis siinä mielessä, että olen olemassa mutta en elä. Lapsuuden jälkeen en ole ollut onnellinen. 

Vierailija
88/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

61v. Aivohalvauksesta toipumassa. Vähin erin toiminnot palautuneet, ajokortinkin sain takaisin. Eletään päivä kerrallaan. 

Vierailija
89/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51 v ja tämän ikäinen on jo loppusuoralla.

Sanon tämän vaikka olen keskivertoa hoikempi ja nuorekkaampi.

35...40 v on puolivälissä. 50 v siis jo illassa oireineen. Ikävä fakta.

Vierailija
90/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60+ mies. Fysiikka on kaikilla arvoilla 40-vuotiaan ja mieli samoin. Olen ollut nuorena kestävyyslajien kilpaurheilija 12 vuoden ajan eli treenannut itseni toistuvasti huippukuntoon. Olen hankkinut myöhemmin useamman yliopistotasoisen loppututkinnon ja jatkan edelleen tiedonhankintaa, omia väyliäni pitkin. Jos terveyteen ei tule odottamattomia muutoksia, niin uskon jatkavani yrittäjänä vielä useita vuosia. Olen käyttänyt n. 2/3 kehoni uusiutumiskyvystä, saa nähdä, että mitä lääketiede tuo tulevaisuudessa.

Vierailija
91/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vasta 44 ja ajattelen, että elämäni on ohi. Siis siinä mielessä, että olen olemassa mutta en elä. Lapsuuden jälkeen en ole ollut onnellinen. 

Mitä tapahtui?

Vierailija
92/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän 35-40 ole vielä puolivälissä, jos elää yli 90-vuotiaaksi. Sitä ei voi tietää etukäteen.

Vierailija
93/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pysyt!

Kyllä, tämä on fakta. 

Vierailija
94/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtui?

Suoraan sanottuna koulukiusaaminen pilasi nuoruuteni täysin. Siitä seurasi masennus, jonka kanssa kamppailen vieläkin. Minulla ei ole yhtään ystävää, enkä löydä parisuhdetta, koska kukapa tällaisen rumiluksen kanssa haluaisi olla? Lisäksi olen jumissa töissä alalla, jota vihaan. 

Vierailija
95/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä loppusuora alkaa häämöttää, onneksi. On tullut elettyä niin villi ja tapahtumarikas elämä, että oksat pois. En millään jaksaisi enää toista samanlaista 50 vuoden ajanjaksoa. Hauskaa on ollut ja elämässä valtavasti seikkailuja. Päivääkään en vaihtaisi pois.

M54

Vierailija
96/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän 35-40 ole vielä puolivälissä, jos elää yli 90-vuotiaaksi. Sitä ei voi tietää etukäteen.

Kyllä 35...40 v on virallisesti puolivälissä, kun katsotaan kansan keski ikää tilastoista. Mies kuolee noin 72 v, nainen 80 v. 90...100 v on yhäkin harvinaista, ei lainkaan keskiarvoista.

Vierailija
97/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä vain masentuneita henkilöitä? Mitä ihmettä? 50+ - elämä alkaa uudelleen!

Vierailija
98/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopussa. Tuntuu että tässä suorastaan luisuu hautaan.

Kyllä sitä välillä ihmettelee että miten pitkään sitä jo on elänyt, siitähän on ikuisuus kun oli lapsikin. Miten sitä voi olla edes olemassa enää,  aikamoista. 

52v

Vierailija
99/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin pysyt!

Liki 45-vuotias olin. Suht iäkäs😆

Vierailija
100/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elää 50 hyvää vuotta. Nyt on pysyvä vamma, mutta ehkä elo voi jatkua jonkinlaisena. Aika on mennyt hurjan nopeaa. Lapsetkin aikuistui tuosta vaan.