Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä 50+ -vuotias, ajatteletko että olet elämäsi puolivälissä, loppupuolella, vai miten?

Vierailija
15.12.2024 |

Täytin tänä vuonna 50, ja jotenkin olen ajatellut että elämästä ei ole enää kuin kolmasosa jäljellä.

Sitten tajusin että mummoni eli melkein 100-vuotiaaksi. Hassu ajatus, että olisinkin vasta puolivälissä? 

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi tietää etukäteen. Voi olla, että kuolen huomenna tai voi olla, että elän yli 100-vuotiaaksi.

Vierailija
2/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 15 hyvää vuotta, loput paskaa sairastaessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä voi tietää etukäteen. Voi olla, että kuolen huomenna tai voi olla, että elän yli 100-vuotiaaksi.

Siksipä en kysynytkään tietämisestä. Ap

Vierailija
4/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot elämäntavat (en juo enkä polta mutta syön makeaa) joten varmaan suurin osa elämästä jo takana. Tuntuu käsittämättömältä kuinka nopeasti elämä on mennyt.

Vierailija
5/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen miettinyt, paljonko minulla on työuraa vielä jäljellä. Mietin tuota sitten eläköidyttyäni.

Vierailija
6/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että elämässäni on ehkä noin 1/3 osa jäljellä. Olen 55-vuotias. Tähän asti ihan hyvässä kuosissa ja kunnossa, joten oletan että sama tilanne jatkuu vielä. Toki koskaan ei voi tietää varmuudella.

Vierailija
7/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 ja oletan, että edessä on ehkä 10 tervettä vuotta. Sattumoisin niin kauan tässä varmaan töissäkin on käytävä. Vähän kiire on jo toteuttaa haaveita.

Vierailija
8/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusuoralla. Ennodota 60+ ikää. En edes tiedä hsluanko elää silloin. 

Vierailija
9/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot elämäntavat (en juo enkä polta mutta syön makeaa) joten varmaan suurin osa elämästä jo takana. Tuntuu käsittämättömältä kuinka nopeasti elämä on mennyt.

Sama juttu. Ihmeellistä miten vauhdilla aika kuluu. Nuoruus, lapsiperheaika, ja yhtäkkiä kaikki se on ohi. Viuh. Huhhuh. Ap 

Vierailija
10/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että elämässäni on ehkä noin 1/3 osa jäljellä. Olen 55-vuotias. Tähän asti ihan hyvässä kuosissa ja kunnossa, joten oletan että sama tilanne jatkuu vielä. Toki koskaan ei voi tietää varmuudella.

Sama, 52v. Pari aktiivista vuosikymmentä jäljellä. Loput himmailua muttei liian. 

Vierailija
11/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asennoitunut siten, että elämästä on parhaimmillaan kolmasosa jäljellä. Suvussa ei ole ketään, joka olisi elänyt edes lähelle 100-vuotiaaksi. Sen sijaan löytyy sellaisia, jotka ovat kuolleet ennen 70 v. 

Työelämä hieman jännittää. Meillä on tulossa yt:t ja jos käteen jää lyhyt tikku, en tiedä mitä tehdä. Tämän ikäisenä työllistyminen alkaa olla aika vaikeaa.

Vierailija
12/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppusuoralla. Elimistö on jo tuossa iässä alkanut rapistumaan jokaisella. Ei ole paluuta nuoruuteen.

Vierailija
13/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen olevani uuden alussa. Hyvässä kunnossa toistaiseksi. Irtisanouduin ärsyttävästä työstä ja raskaasta parisuhteesta. Lapset ovat aikuistumassa. M52

Vierailija
14/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttäessäni 42 ajattelin olevani puolivälissä. Nyt olen 58 ja olen selkeästi yli puolivälin. Toisaalta olen nähnyt elämän poistuvan ihmisruumista usean eri-ikäisen kohdalla. Väistämättömään kuolemaan osaa suhtautua jo varsin tyynesti.   

Vierailija
15/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppusuoralla. Elimistö on jo tuossa iässä alkanut rapistumaan jokaisella. Ei ole paluuta nuoruuteen.

Itse en edes haluaisi olla enää nuori. Keski-ikäisenä on oikein mukava olla.

Vierailija
16/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asennoitunut siten, että elämästä on parhaimmillaan kolmasosa jäljellä. Suvussa ei ole ketään, joka olisi elänyt edes lähelle 100-vuotiaaksi. Sen sijaan löytyy sellaisia, jotka ovat kuolleet ennen 70 v. 

Työelämä hieman jännittää. Meillä on tulossa yt:t ja jos käteen jää lyhyt tikku, en tiedä mitä tehdä. Tämän ikäisenä työllistyminen alkaa olla aika vaikeaa.

Meillä myös YT:t tulossa ja samat mietteet. Periaatteessa alallani töitä riittää vanhemmillekin, mutta itselläni ei fysiikka enää kestä. Ap

Vierailija
17/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupuolella.

Vierailija
18/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 50 ja olen todellakin loppupuolella, jos nyt ylipäätään elää seitsemänkymppiseksi, ei siitä eteenpäin elämä kuitenkaan ole hääviä. Isoäiti eli 74-vuotiaaksi. Hänen olisin suonut elävän paljon pidempään, mutta tietysti terveenä. Nyt lähti aikalailla saappaat jalassa. Eniten pelkään että dementoidun paljon ennen kuolemaa.

Vierailija
19/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuon ikäinen silti vielä mikään ikäloppukaan ole, vaan keski-ikäinen.

Vierailija
20/141 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni elää vielä tuon jälkeen 20 vuotta ja yli että en sanoisi että loppusuoralla. Mulla on 94v tuttava mutta nämä taitaa olla poikkeuksia jotka pystyy asua vielä kotonakin.