Mies uhkasi jättää, jos vauva on tyttö:(
Olen raskaana viikolla 37. Olin taannoin loppuraskauden ultrassa ja siellä kätilö sanoi, ettei vauva olisikaan poika. Olimme siis aiemmin saaneet poikalupauksen.
Mies jotenkin sekosi tästä. Uhkasi, että jos synnytän tytön niin hän lähtee, ei kuulemma ala tyttöä kasvattaa. Ja on kuulemma koko suvulle ja jokaiselle tutulle kehunut, miten minä teen pojan hänelle.
Mitä tässä pitäisi tehdä? Itkettää:(
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että helsingin vuosaaressa vauvansa murhannut tumma nainen murhasi lapsensa juurikin tuon samaisen hylkäämisen tähden? Tuokin murhattu 8 kk ikäinen oli tyttö. Eli sattuu sitä paremmissakin perheissä vaikka kuinka nyt yritätte suomalaisia miehiä täällä syyllistää.
Vain isät lapsiaan rakastaa..
Poikalapsen se kyllä murhasi.
Ja hän uhrasi ainoan poikansa ... Jotta SINULLE aukeaisi taivaspaikka kelan tukemassa asunnossa ,etkä joutuisi elämään kopperossa johon saatana sinut loi ja sinulla olisi varaa syödä yhteiskunnan piikkiin... Aaaaammen. Taivaassa perseesi tervataan.
Vierailija kirjoitti:
Synnytät niin monta kertaa että tulee poika jatkamaan miehen nimeä.
Näinhän Jahve sinua opetti..
Oi voi sinkkuäippä elämä alkaa😭
Tyttöjen kasvatus on honojen hommaa, ei siihen voi ketään heteromiestä pakottaa
Vierailija kirjoitti:
Tyttöjen kasvatus on honojen hommaa, ei siihen voi ketään heteromiestä pakottaa
Ja poikien kasvatus on sitten varmaan lesbojen hommaa, johon ei voi ketään heteronaista pakottaa? Just...
Ihan mahtavan helmen olet ap löytänyt. Pidä kynsin hampain kiinni tuosta! Todellinen helmi mieheksi ja isäksi!
Itse kuulun onneksi naisten kärkikastiin, eli olen synnyttänyt vain poikia. Katson halveksien jokaista tyttöjen äitiä.
Naisviha näköjään kukkii palstalla
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulun onneksi naisten kärkikastiin, eli olen synnyttänyt vain poikia. Katson halveksien jokaista tyttöjen äitiä.
Myös omaa äitiäsi myös?
No olet kyllä outoon sukuun lapsen ylipäätään ajatellut tehdä. Ei mitään muuta hälymerkkiä ollu aikasemmin ilmassa? Tosin sukutila on Porvoossa. Ja tilan jatkajaksi olisi vielä muutama vuosikymmen. Että antaa haaveilla vaan jo tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös omaa äitiäsi myös?
Ilmeisesti myös halveksii omaa äitiään. Onhan sekin ainakin yhden (ellei enemmän) tytön synnyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Naisviha näköjään kukkii palstalla
AI NAISVIHA. VAIKKA ALOITUS ON MIESVASTAINEN TÖRKEÄ TROLLI.
NYT HILJAA.
Pääset eroon ikävästä miehestä joka uhkailee erolla? Et menetä mitään. Ole iloinen tytöstä. Asiat menevät vielä parempaan suuntaan, aika auttaa. Tukeudu sukuun tai muihin tuttuihin. Löydät varmaan vielä paremman kumppanin joku päivä. Mutta jos on lapsi se on lapsen koti, ei miesten.
Vierailija kirjoitti:
Olen onneksi yhtä onnekas. Naiset, joilla on tyttöjä ovat epäonnistuneita. Vain poikia saavat naiset ovat elämässään millään mittapuulla onnistuneet.
Voi vaan toivoa, että tämä järjen jättiläinen ei tule saamaan kuin tyttölapsia.
Itse taas isänä olin huojentunut, kun tuli ihana tyttö.
Tämän suvun miehet tapaavat olla turhan hurjaluontoisia.
Muakin itkettä ja v...taa sun puolesta. Niin töörkee jätkä, jätä se. Sä pärjäät! Ja sen on maksettava elatusmaksut kuitenkin,mutta eipä tarvii nähdä sitten pikkuistaan. Voi olla että kolkuttaa joskus vielä elämäsä. Tai jos pärjäät hyvin taloudellisesti( tai siis suht ok) et vaadi tunnustamista lapsekeen,pitäköön rahansakin. Saat lapsilisät kuitenkin.
Törkeetä. Ja sä et saa itkeä nyt, kaikki vaikuttaa vauvankin tunnetilaan. Vauvat reagoi musiikkiin ,matemaattisiin kaavoihin, eri kieliin, lukemiseen, lauluun. Äidin stressi!
Vaivaihkaa järjestä itses pois. Ja onhan sulla vai onko tukiverkostoa auttamaan muutto jne uusi koti vaikka siis tilapäinen kunhan pääset alkuun. Luulis että iskän sydän sulaa kun pikku sulokainen tapertaa- iti- iti- Kaikenlaisia jätkiä niitä onkin. Ja jos kerjää takaisin, ole omillasi.Menköön siittämään kaksoisolentojaan,klooneja.
Toivon sydämestäni sulle nyt voimia ja tunnelmallista Joulun odotusta.
Vierailija kirjoitti:
Synnytät niin monta kertaa että tulee poika jatkamaan miehen nimeä.
mee pois. ukko täys paskimuna. Kato ei hääjää odottelemaan uusia sikiöisiä. hänhän lähtee lätkii heti jos tytön tunnusmerkit löytyy. Moiselle kusiaiselle mitään pidä tehdä. Nainen voisi nyt lähteä jo omilleen. -Ei tarvitse katesella meitä tyttöjä,isoa eikä pientä-
Maatalouskulttuurissa miehen fyysinen voima oli tärkeä tilan kannalta, lisäksi vanhin poika peri tilan, usein nuoremmat veljet eivät saaneet mitään eivätkä sisaret. Siksi tilan jatkuvuuden kannalta piti saada poikalapsi.
Tuntuu tosi oudolta, että jossain päin Suomea olisi sanottu vielä 80-luvulla kalevalaisittain: tyttö syntyi, tyhjä syntyi.
Maanviljelyskulttuurissa tajuttiin myös, että myös miniä oli tarpeellinen talon jatkumiselle, vaikka heitä usein anopit huonosti kohtelikin.
Luulen, että useimmat vanhemmat nykyään ovat iloisia, jos saavat pojan jälkeen tytön tai tytön jälkeen pojan. Molempien sukupuolien saaminen on kivaa. Huomasin itse, miten erilainen oli naisena suhde tyttövauvaan esikoispojan jälkeen, esim. pikkuruisten sukuelinten näkeminen oli jotenkin hellyttävää! :)