Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vähän ihmettelen näitä köyhyystarinoita

Vierailija
15.12.2024 |

Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?

T. Yh-äiti

Kommentit (580)

Vierailija
261/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaongelmat. Itse olen myös yh, pätkätöissä, opiskelija, pienet tulot, ei omistusasuntoja. Säästöjä on, jopa sijoituksia. 

Mutta mulla on elämänhallinta kunnossa, eli osaan suunnitella tulevaa ja hallita omaa rahankäyttöä ja impulsseja. Monella ei näitä taitoja ole, sen sijaan on esim. kasa mt- ja päihdeongelmia. 

t. Yh 

Niin, veikkaan että iso osa näiden köyhien vähistä rahoista valuu lääkärien taskuihin. Heillä ei ole mitään moraalia siinä, kenen selkänahkaa repivät ja kenelle elinikäisiä diagnooseja jakelevat

Kun menisi edes lääkäriin, mutta monesti ne vähät rahat käytetään mielitekoihin tai muuhun elämisen kannalta toisarvoiseen.

Ja sulla on keskituloisena 200 000 asuntovelkaa ja valitat, että palkka ei riitä.

Vierailija
262/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuinka paljon saat niitä tukia yhteensä, odotan edelleen vastausta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on silloin isompi raha kuin muilla tai riittävä, tai joku mistä saat hankinnat. Vai oletko töissä. Tai joku apuna. Ei yksin asuvilla lapsettomilla ole rahoja, jos on pienimmällä tuella ja leikkuri. Osalla voi olla rajoitteita ja vaivoja.

Ei mulla sen isompia rahoja ole kuin muillakaan, tällä hetkellä olen työttömänä.

Ap

Sulla on halvempi asunto.

Mikä estää näitä muita köyhiä muuttamasta halvempaan asuntoon?

Ei niitä riitä kaikille. Ihmisillä on oikeus asua kotonaan.

Noniin. Tässähän se vastaus tuli. Ei kyetä lu

Helsingissä on 34000 työtöntä ja Vantaalla 13000.

Hyvä, että kaikille riittää se 400 euron vuokra-asunto.

400 euron? Lähinnä kai ongelma on se, että asutaan liian isoissa asunnoissa, koska lapset tarvitsevat omat huoneet ja kissoille, marsuille, undulaateille ja koirille on oltava tilaa, ja ollaan niin kiinnytty kyseiseen asuntoon jne.

Vierailija
264/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämänhallintaongelmat. Itse olen myös yh, pätkätöissä, opiskelija, pienet tulot, ei omistusasuntoja. Säästöjä on, jopa sijoituksia. 

Mutta mulla on elämänhallinta kunnossa, eli osaan suunnitella tulevaa ja hallita omaa rahankäyttöä ja impulsseja. Monella ei näitä taitoja ole, sen sijaan on esim. kasa mt- ja päihdeongelmia. 

t. Yh 

Kylläpä olet hieno ihminen. 

Luuletko, että kukaan valitsee mt-ongelman itselleen? Tai että kaikki käyttävät alkoa?

Ei tässä viitattu et valitaan mt-ongelmia itselleen tms.. Tai korostettaisiin kirjoittajan upeaa, ihanaa elämää? 

Vierailija
265/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä ketjussa yksi vai useampi vihasairas jankuttaja?

Vierailija
266/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuinka paljon saat niitä tukia yhteensä, odotan edelleen vastausta?

Noin 1 200 euroa ansiosidonnaista ja 300 euroa asumistukea. 

Ap

Vierailija
267/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika.

Onneksi tulee potkulaki eikä lainat ole menoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Ja jos on pääomatuloja niin ne vähentää työttömyyskorvauksen määrää eli saat työmarkkinatukea vähemmän kuin 595.

Huomasithan että et lainkaan vastannut kysymykseeni?

No, miksi itse pyydät sairaanhoitajana lisää palkkaa, vaikka palkkasi on 6 kertaa työttömyyskorvaus.

Mikset säästä etukäteen?

Minähän juuri säästänkin etukäteen, vaikka hoitaja en ole. Siksi juuri yritän ymmärtää miksi joku toinen valitsee säästämisen sijaan turvautua paljon kalliimpiin kulutusluottoihin? Et oikein ole vielä valaissut tätä asiaa.

Koska joskus on pakko ostaa esim. pesukone kulutusluotolla.

Vierailija
268/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallankumousta pukkaa. Ei teitä muu pelasta. Herraskansa vie kaiken rahan. 

Vierailija
269/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on silloin isompi raha kuin muilla tai riittävä, tai joku mistä saat hankinnat. Vai oletko töissä. Tai joku apuna. Ei yksin asuvilla lapsettomilla ole rahoja, jos on pienimmällä tuella ja leikkuri. Osalla voi olla rajoitteita ja vaivoja.

Ei mulla sen isompia rahoja ole kuin muillakaan, tällä hetkellä olen työttömänä.

Ap

Sulla on halvempi asunto.

Mikä estää näitä muita köyhiä muuttamasta halvempaan asuntoon?

Ei niitä riitä kaikille. Ihmisillä on oikeus asua kotonaan.

Moni lapsiperhe asuu kaksiossa tai kolmiossa.

Muuten ei riittäisi rahat ruokaan.

Osa eläkeläisistä asuu sen sijaan yksin kolmiossa tai omakotitalossa.

Eläkeläisen pitää kodin siivous ostaa siivousyritykseltä, mitä isompi asunto sitä kalliimpaa.

Vierailija
270/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yh-äidit saa enemmän tukia kuin yksin asuvat lapsettomat. 

No tietenkin tampio. Koska taloudessa on useampi ihminen. Joten kulutkin on isommat. Ei tarvi ihmetellä kyllä, miksi olet työtön, jos tämmöinenkin pitää rautalangasta vääntää.

Vierailija
271/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempituloiset haukkuvat köyhiä, mutteivät antaisi näiden parantaa asemaansa. 

Vierailija
272/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Yh 

Kylläpä olet hieno ihminen. 

Luuletko, että kukaan valitsee mt-ongelman itselleen? Tai että kaikki käyttävät alkoa?

Ei tässä viitattu et valitaan mt-ongelmia itselleen tms.. Tai korostettaisiin kirjoittajan upeaa, ihanaa elämää? 

Kirjoittaja yleistää muut vähätuloiset tuollaisiksi.

Vierailija
273/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko siivota eläkkeellä olevan vanhemman omakotitalon vai maksaako hän siivousyritykselle?

Vierailija
274/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuva lapseton saa vähemmän tukia kuin yksinhuoltaja. 

Yksin asuvalla lapsettomalla on myös huomattavasti vähemmän kuluja kuin yh:lla.

Ei se niin yksioikoista ole, vaan samat asumiskulut on yksin asuvallakin, eikä ketään niitä jakamassa.  

Vierailija
275/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole lemmikkiä. Ei olisi eläinlääkäriin rahaa.

Onneksi tulee potkulaki ja joudutte luopumaan koiristanne.

Vierailija
276/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein aina, kun noita itkutarinoita lukee ja kuulee, niin jossakin vaiheessa mainitaan kaksi koiraa, kolme kissaa ja hevonen, jotka pitää ruokkia ja elänlääkärimaksut hoitaa.

Jos sulla on lemmikkejä vara pitää, niin olet rikas, ihan sama mitä tulisi saldo näyttää...

Sama viinan ja tupakan suhteen.

Vierailija
277/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia irtisanotaan. Joutuvat myymään koiransa ja kissansa. Lemmikeitä ei saa olla enää, kun saa potkut.

Vierailija
278/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksin asuva lapseton saa vähemmän tukia kuin yksinhuoltaja. 

Yksin asuvalla lapsettomalla on myös huomattavasti vähemmän kuluja kuin yh:lla.

Ei se niin yksioikoista ole, vaan samat asumiskulut on yksin asuvallakin, eikä ketään niitä jakamassa.  

Yksin voi asua vaikka 25-neliöisessä luukussa, mutta ei tuollaiseen lapsiperhe mahdu ja vettä ja sähköäkin kuluu enemmän. Joten ei todellakaan ole samat asumiskulut.

Vierailija
279/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus irtisanoo hoitajia ja Attendo.

Joko ovat laittaneet koiransa myyntiin?

Vierailija
280/580 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hus irtisanoo hoitajia ja Attendo.