Vähän ihmettelen näitä köyhyystarinoita
Mulla ei ole ikinä ollut vakituista työpaikkaa, omistusasuntoja, säästöjä eikä yhtään mitään, mutta olen silti saanut rahat riittämään eikä ole tarvinnut olla nälässä. Mihin näiden ihmisten rahat oikein uppoaa?
T. Yh-äiti
Kommentit (580)
Sä olet lyhyt pikkumies etkä kasva vaikka tekisit töitä 24 h vuorokaudessa ja haukkuisit työttömiä.
Me nauretaan sun lyhyydelle työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lemmikkiä. Ei olisi eläinlääkäriin rahaa.
Onneksi tulee potkulaki ja joudutte luopumaan koiristanne.
Kaikki ei ole tyhjätaskuja .Juuri meni eläinlääkäriin 1700 ja olisin maksanut enemmänkin jos olisi ollut tarvetta.
Niin, mutta rahalla ei saa komeutta. Sä olet lyhyt pikkumies.
Komeat miehet harvoin on tyhjätaskuja.
- eri -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempituloiset haukkuvat köyhiä, mutteivät antaisi näiden parantaa asemaansa.
Sehän on nimenomaan hieno juttu jos köyhät parantavat asemaansa, sillä se tarkoittaa sitä että he ottavat itse vastuun omasta elatuksestaan eivätkä tarvitse verorahoista tukea. Nekin rahat voi siis käyttää muualle kuin köyhien elättämiseen. Miksi ihmeessä kukaan hyvätuloinen sitä vastustaisi?
Entä ne sun yritystuet jotka jaat osinkoina perheelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvänen aika.
Onneksi tulee potkulaki eikä lainat ole menoja toimeentulotuessa eikä saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Ja jos on pääomatuloja niin ne vähentää työttömyyskorvauksen määrää eli saat työmarkkinatukea vähemmän kuin 595.
Huomasithan että et lainkaan vastannut kysymykseeni?
No, miksi itse pyydät sairaanhoitajana lisää palkkaa, vaikka palkkasi on 6 kertaa työttömyyskorvaus.
Mikset säästä etukäteen?
Minähän juuri säästänkin etukäteen, vaikka hoitaja en ole. Siksi juuri yritän ymmärtää miksi joku toinen valitsee säästämisen sijaan turvautua pal
Ei niitä missään jaeta noin vain, ainakaan maaseudulla. Pesutupa maksaa, eikä omassakaan yhtiössä ole sellaista. On kuitenkin entinen kunnan vuokratalo.
Taas kokkarien propagandaketju.
Pysyvä sairastuminen vie Suomessakin todella nopeasti köyhyyteen. Esim. ne, jotka eivät jostain syystä saa tt-tukea puolison tulojen vuoksi, vaikka puoliso ei todellisuudessa elätä ja kallita sairauskuluja maksele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on nimenomaan hieno juttu jos köyhät parantavat asemaansa, sillä se tarkoittaa sitä että he ottavat itse vastuun omasta elatuksestaan eivätkä tarvitse verorahoista tukea. Nekin rahat voi siis käyttää muualle kuin köyhien elättämiseen. Miksi ihmeessä kukaan hyvätuloinen sitä vastustaisi?
Vallan vuoksi. Kateuden.
Mitä mieltä olet listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä ne sun yritystuet jotka jaat osinkoina perheelle?
Olisin kovin yllättynyt jos minulle sellaisia maksettaisiin, vaikka minulla ei ole edes yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole lemmikkiä. Ei olisi eläinlääkäriin rahaa.
Onneksi tulee potkulaki ja joudutte luopumaan koiristanne.
Kaikki ei ole tyhjätaskuja .Juuri meni eläinlääkäriin 1700 ja olisin maksanut enemmänkin jos olisi ollut tarvetta.
Niin, mutta rahalla ei saa komeutta. Sä olet lyhyt pikkumies.
Komeat miehet harvoin on tyhjätaskuja.
- eri -
Lyhyt mies ei ole komea eikä kalju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on silloin isompi raha kuin muilla tai riittävä, tai joku mistä saat hankinnat. Vai oletko töissä. Tai joku apuna. Ei yksin asuvilla lapsettomilla ole rahoja, jos on pienimmällä tuella ja leikkuri. Osalla voi olla rajoitteita ja vaivoja.
Yksin asuva lapseton saa vähemmän tukia kuin yksinhuoltaja.
Yksin asuvalla lapsettomalla on myös huomattavasti vähemmän kuluja kuin yh:lla.
Tämä on köyhien vähättelyä. Ihmisillä on kuluja riippumatta kuka on.
Pienituloisten yksin asuvien tilanne on kauhea.
Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Kun ulkomaalainen yritys palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Ei niitä missään jaeta noin vain, ainakaan maaseudulla. Pesutupa maksaa, eikä omassakaan yhtiössä ole sellaista. On kuitenkin entinen kunnan vuokratalo.
No ainakin meidän pikkukunnan Facebook-ryhmässä olen nähnyt kaksi lahjoitetaan pesukone -ilmoitusta viimeisen kuukauden sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ulkomaalainen yritys palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.
Mites nämä alihankintayritykset ja tytäryhtiöt satamiin ja rakennuksilla?
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meidän pikkukunnan Facebook-ryhmässä olen nähnyt kaksi lahjoitetaan pesukone -ilmoitusta viimeisen kuukauden sisällä.
Ja ne riittävät kaikille koko maahan? Missään ei tarvita enää enempää?
...pystytkö ostamaan lapsillesi hyvät ( kalliit) joululahjat. Koristaa kotisi hyvillä joulukoristeilla. Joulupöytään laitat tietenkin mehevän kinkun, laatikot, suutarinlohta, kylmäsavulohta ja kaviaaria.
Kyllä mä voin tulla sun ravintolaan palkkatuella töihin.
Jos jääkaappi ja uuni on likaiset niin soitan terveystarkastajan paikalle.
Työvuorot pitää ilmoittaa pari viikkoa etukäteen, jos työvuoroja perutaan niin soitan aviin.
Ja aina kuitit asiakkaille tai ilmoitan verohallintoon.
Eikä palkanmaksua käteisellä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin meidän pikkukunnan Facebook-ryhmässä olen nähnyt kaksi lahjoitetaan pesukone -ilmoitusta viimeisen kuukauden sisällä.Ja ne riittävät kaikille koko maahan? Missään ei tarvita enää enempää?
Täh? Ei kai niiden kaikkia koko maassa tarvitse auttaa, mutta sitä yhtä köyhää joka välttyy siten ottamasta kulutusluottoa. Jos vähän viitsii nähdä vaivaa ja etsiä vaihtoehtoja.
Miksi sun kahvilassa on töissä alle 18-vuotiaita harjoittelijan palkalla, miksi et palkkaa työttömiä?