Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri itki pihalla että heidän ID.3 sähköauton arvo on laskenut 25000€ 2.5 vuodessa

Vierailija
15.12.2024 |

Juteltiin lumihommia tehdessä niitä näitä ja sitten se vaan romahti ja rupesi itkien kertomaan sähköautostaan.

Olin että voi perkule...

Kuulemma taloudellinen tilanne heikko ja olivat nettiautosta katsoneet mitä ID.3 sähköautosta saisi jos vaihtaisivat halvempaan. 2.5 vuodessa oli kuulemma arvo laskenut n.25000€ kun ostohinta oli ollut jotain 46000€ silloin.

Onko toi muka paljon?

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kupletinjuoni on se kun tavis ostaa 60k€ sähköauton kokonaan rahoituksella ja auton arvo 2v kuluttua 30k€ mutta lainaa jäljellä 50k€. Siinä ei hampaita naurata!

meidän mielestä juoni on se, että auto vaihdetaan uuteen silloin, kun siitä maksetaan loppulainan verran. Eli maksettavaa ei tule, vaan kuukausimaksu säilyy samana. Ja kaikki takuuajat myös.

Vierailija
62/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton arvohan tippuu aina sillä hetkellä kun ajat sen autoliikkeestä ulos, oli auto mikä tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän yritettiin muutama vuosi sitten kertoa, että hinnat ovat tulossa ryminällä alas. Itse maksoin samasta alle vuoden vanhasta autosta 30 t. Ensiomistajan kilometrihinta oli liki euron.

Vierailija
64/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton arvohan tippuu aina sillä hetkellä kun ajat sen autoliikkeestä ulos, oli auto mikä tahansa.

Näin on. Tällä hetkellä vähän ajettu käytetty sähköauto on hyvä ostos, jos tarkoitus on pitää autoa suhteellisen pitkään. Tällöin jälleenmyyntiarvo on missä tahansa keskihintaisessa autossa melko alhainen.

Vierailija
65/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä vihreästä siirtymästä, taidan ajella vanhoilla polttomoottoreilla. Pitäisi laittaa min 50k€ seisomaan pihalle jonka arvo tippuu silmissä, ei mitään järkeä ja kinuskia en aio ostaa.

Vierailija
66/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kyllä kymppitonni ensin käsirahaa ennenkuin lähdet autokaupoille.

Vierailija
67/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitty tarina, mutta tunnettu tosiasia, että auton arvo lähes puolittuu ensimmäisen kolmen vuoden aikana. Siksipä en ole koskaan ostanut uutta, vaan vähän käytetyn auton.

Ostin KIA ceed auton uutena 3 vuotta sitten ja sen arvo laskenut vain noin 29%.

Täytyyhän joidenkin ostaa uusia autoja, että on käytettyjä autoja.

Kukaan täyspäinen ei osta ainakaan sähköautoa käytettynä.

Kukaan täysipäinen ei kuuntele esson baarin juttuja.

Jep ei ole ihan täysipäinen Jos höpisee jostain Esson baarista. Suomen viimeinen Esso, Laukaan Esso, suljettiin heinäkuussa 2010.

Vierailija
68/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki 70000 Euroa uutena maksaneen Polestar 2-sähköautoni arvo tippui reilussa vuodessa melkein 30000 Euroa. Mutta en minä koskaan kuvitellutkaan, että sen arvo säilyisi.

Vierailija
69/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tämä EV sähköautohuuma, Teslaulu kallis harrastus. 

Autonarvo laskee 1000€/kk eli yli 30€/vrk.

Ihanan halpaa. Maailma pelastuu. 

Vierailija
70/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuohan oli tiedossa. Vain idarit ostaa sähköautoja. Auto nyt on aina surkea sijoitus, mutta sähköauto umpisurkea.

Vierailija
71/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty Tesla 20000-25000€.

Uusi 50000-70000, jopa yli

Vierailija
72/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon aikaan ostettiin vielä tohkeissaan kun oli vielä mitättömät arvon alenemiset missä uskossa on sitten eletty hetken.

Vierailija
73/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sinänsä ymmärrä tätä valitusta arvonalentumisesta, ostan käytetyn yleensä edellisen vuoden auton, ajan sillä noin 12-15 vuotta. Miksi minun pitäisi olla huolissani tai ajatella autoni arvoa siinä välissä? 

Vierailija
74/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet autot on rahamiesten juttuja. Itse hommaan omani noin viisivuotiaana, jolloin niiden hinnasta on tippunut tyypillisesti 45-75 k€. Tähän asti olen ajanut bensiinillä, mutta seuraavaksi siirryn sähköön. Sellaisena ostan luokkaa kolmevuotiaana, jotta akkuta olisi vielä noin 5v jäljellä.

Vierailija
75/106 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keksitty tarina, mutta tunnettu tosiasia, että auton arvo lähes puolittuu ensimmäisen kolmen vuoden aikana. Siksipä en ole koskaan ostanut uutta, vaan vähän käytetyn auton.

Eihän tää oo mikään keksitty vaan erään tubettajan youtubessa kerrottu omakohtainen kokemus vastikään. Ja aika helppo toi on muutenkin tarkistaa nettiautosta. id.3 myyntihinta oli 2,5v sitten 46ke ja nyt niitä myydään 25ke hintaan, ja liike ottaa sisään vähän päälle 20ke.

Ap:n jutussa ei ollut joku tubettaja, vaan "naapuri alkoi pihalla itkemään". Hohhoi. 

Vierailija
76/106 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sinänsä ymmärrä tätä valitusta arvonalentumisesta, ostan käytetyn yleensä edellisen vuoden auton, ajan sillä noin 12-15 vuotta. Miksi minun pitäisi olla huolissani tai ajatella autoni arvoa siinä välissä? 

Arvonalenema on ongelma rahoituksella ostaville, koska viimeinen suuri erä on suunnattu yleensä noin kolmen vuoden päähän. Tarkoituksena, että ostaja vaihtaa tällöin uuden auton. Jos pidät autoa yli 7 vuotta, arvonalenema tasaantuu. Olen yllättynyt kuinka helppoon ihmiset ovat menneet rahoituskuvioissa, koska tässä autoliikkeet vievät asiakasta kuin pässiä narussa houkutellen ostamaan kalliimman auton mihin talous kantaa.

Vierailija
77/106 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton ostaessa ja sillä ajaessa menettää rahaa. Aina. Näin on ollut eikä mitään syytä että asiat muuttuisi.

Jos autoa tarvitsee työssä, sillä voi tienata. Myös kun tarvitsee autoa päästäkseen työpaikalle  Silloinkin pitää osata laskea menot ja tulot.

Mun auton arvo vain on noussut siitä mitä se oli kun ostin. Et sanonut että _uudenauton_

Vierailija
78/106 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvonalenema on ongelma rahoituksella ostaville, koska viimeinen suuri erä on suunnattu yleensä noin kolmen vuoden päähän. Tarkoituksena, että ostaja vaihtaa tällöin uuden auton. Jos pidät autoa yli 7 vuotta, arvonalenema tasaantuu. Olen yllättynyt kuinka helppoon ihmiset ovat menneet rahoituskuvioissa, koska tässä autoliikkeet vievät asiakasta kuin pässiä narussa houkutellen ostamaan kalliimman auton mihin talous kantaa.

Jos vaihdan kolmen vuoden päästä uuteen autoon, niin eihän se rahoitus ole enempää, mihin talous kantaa. Jos olen kyennyt maksamaan rahoituksen kuukausierän jo kolme vuotta, niin pystynhän jatkossakin. Ongelma on pikemminkin se, että koskaan ei ole autoa, joka olisi kokonaan maksettu. Vähän kuin leasing.

Vierailija
79/106 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihdan kolmen vuoden päästä uuteen autoon, niin eihän se rahoitus ole enempää, mihin talous kantaa. Jos olen kyennyt maksamaan rahoituksen kuukausierän jo

Sinulle on määritelty ajankohta, koska sinun on käytännössä pakko vaihtaa auto. Liike saa varmaan asiakkaan ja rahoittaja uuden lainan. 

Vierailija
80/106 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kallista, jos pitää esittää varakkaampaa kuin oikeasti onkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän