Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluatte mennä ekoilla treffeillä syömään?

Vierailija
14.12.2024 |

Kysymys siis vain heille, jotka haluavat ekat treffit jonnekin illallisravintolaan tms. ja tarkoitan tilannetta, jossa treffikumppani on ennestään tuntematon. Olen toki tietoinen, että monet suosivat kahvila-, kävely- tai vaikka museotreffejä, ja ei siis ole yllätys, että kaikki eivät halua treffeillä syömään. Itse olen aina ihmetellyt tätä tapaa, ja haluaisin mielelläni kuulla näkemyksiä, että miksi. Joskin tietysti ymmärrän, että jos kyseessä on ennestään tuttu ihminen ja tiedossa on jo, että kummallakin on kiinnostusta - silloin ymmärrän vaikka illallistreffitkin.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihmistä ei ole koskaan tavannut livenä, voi tulla pitkä ilta. Jos taas on ja kemiat kohtaa, niin syöminen on hyvä vaihtoehto. Itse kyllä suosin ihan vain "aftereita". Niitä voi sitten jatkaa fiiliksen mukaan haluttuun suuntaan. Vaikka sitten syömään.

Ensinnäkään ei ole pakko syödä "illallista" vaan voi mennä syömään iltapäivällä töiden jälkeen. Tai jopa pitkälle lounaalle kesken päivän, jos työ ja vapaa-aika sen sallii. Toisekseen: et kai sinä tilaa kuutta ruokalajia, jos seuralainen ei heti vaikuta ihan mahtavalta. Sinä tilaat pienen salaatin ja syöt sen vartissa, minkä jälkeen se on moro.

Nää sun jutut kuulostaa siltä, että olet maalaispoika, joka ei juuri koskaan ole käynyt ulkona syömässä. Sulle se on outo kaupunkilaisten riitti, etkä tiedä, miten toimia, kun ei ollakaan ABC:n lounaslinjastossa.

Vierailija
62/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ravintola on yleisellä paikalla ja neutraali tila. Ateriointi kestää myös pidempään kuin kahvittelu joten toiseen ehtii tutustumaan paremmin. Aterian yhteydessä voi ottaa tarvittaessa alkoholia mikäli tarvitsee rohkaisua/rentoutumista ilman että se on tökeröä tai päälleliimattua. Ei tarkoita kännejä. Jos kahvilla ottaa oluen niin se ei ole niin luonnollista.

Kahvittelun jälkeen voi käydä vaikka kävelyllä ja kyllä monet siellä kahvilassakin tuntikausia istuu, eikö se syöminen just nimenomaan tule vähän sen tutustumisen tielle? Jos nyt kuitenkin ensitreffeillä pitää sinne ravintolaan päästä niin en kyllä silti edes sen syömisen varjolla itse alkoholia joisi, antaa vähän surkean kuvan. Korkeintaan lasi viiniä jos vastapuoli haluaisi.

Eikö viini ole alkoholia?

Miten voi ihminen olla noin surkea lukija?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vahvat ja itsenäisetkin naiset jaksaa ruikuttaa ihan kaikesta. "Onko pakko mennä syömään", no ei ole ja homaa kissa ja elä yksin.

Niin me olemme erilaisia. Minä oletin, että ne, jotka eivät halua syömään, ovat miehiä. Hanki ajokoira ja metsästä ruokasi, oi metsien mies.

Vierailija
64/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat treffit ravintolassa voivat olla aika kiusallinen tilanne pahimmillaan. Tokat treffit ravintolassa sen sijaan on ihan hyvä idea. Minulle naisena on itsestään selvää, että molemmat maksavat omat osuutensa.

Ravintolassa voi tarkkailla, onko mies mahdollisesti nirso, hidas jahkailija, onko valmis kokeilemaan ihan uusia makumaailmoja, miten käyttäytyy tarjoilijaa kohtaan, montako alkoholiannosta tarvitsee treffien aikana jne. Olin kerran kolmansilla treffeillä miehen kanssa ravintolassa, ja hän ei halunnut muuta kuin pari olutta ja lisukeleivän, kun muka mikään vaihtoehto ei kelvannut listalta. Ei ollut kallis paikka, ja ruoka aika tavanomaista. Oli aika nolo tilanne minullekin, enkä tilannut muuta kuin alkuruoan ja häivyin maksamisen jälkeen.

Tähän kyllä pakko kommentoida, että tuollainen omien tulkintojen tekeminen kuulostaa jo aika... asenteelliselta ja oudolta myös. Moni voi vielä tokilla treffeillä jännittää tai olla sen verran hermostunut, että on vaikea saada syötyä, ja toisaalta sitten kun ihmisillä on allergioita ja muuta, niin aina ei vaan yksinkertaisesti löydy joka ravintolasta sopivia annoksia. Ihmiset eivät välttämättä halua kertoa tokilla treffeillä vaikkapa siitä, jos jotkut ruoka-aineet aiheuttavat vatsavaivoja, tai jos on jokin muu terveyteen liittyvä juttu, joka rajoittaa. Silloin näyttää siltä, että toinen vaan "nirsoilee" tai "ei tykkää mistään". Toisaalta sitten eihän tuntemattomasta tiedä, kokeileeko hän tuttuja vai tuntemattomia makumaailmoita, kun tilaa jonkun tietyn annoksen. Ja toisaalta onko oikeasti ehdoton turn off, jos joku ei tykkää vaikka jostain tietynlaisesta ruuasta? Luulisi, että aikuisena ei enää odottaisi kumppanin olevan joka asiassa yks yhteen samaa mieltä kaikesta.

Enkä tajua tuotakaan, että miksi sinulle oli noloa, jos toinen tilasi vain lisukeleivän? Olisithan itse voinut tilata mitä tahansa. Ei kai aina kaikilla tarvitse olla samanlaiset tilaukset. Mies kuitenkin tilasi jotain.

Vierailija
65/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vahvat ja itsenäisetkin naiset jaksaa ruikuttaa ihan kaikesta. "Onko pakko mennä syömään", no ei ole ja homaa kissa ja elä yksin.

Niin me olemme erilaisia. Minä oletin, että ne, jotka eivät halua syömään, ovat miehiä. Hanki ajokoira ja metsästä ruokasi, oi metsien mies.

Ketjun aloittaja ainakin on nainen. Monessa palstalla käydyssä keskustelussa moni nainen on sanonut, ettei halua syömään ekoilla treffeillä.

ap

Vierailija
66/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ravintola on yleisellä paikalla ja neutraali tila. Ateriointi kestää myös pidempään kuin kahvittelu joten toiseen ehtii tutustumaan paremmin. Aterian yhteydessä voi ottaa tarvittaessa alkoholia mikäli tarvitsee rohkaisua/rentoutumista ilman että se on tökeröä tai päälleliimattua. Ei tarkoita kännejä. Jos kahvilla ottaa oluen niin se ei ole niin luonnollista.

Mä en käytä alkoholia enkä halua deittailla miehiä, jotka eivät saa sanaa suustaan ilman alkoholia. No, siksi harvemmin päädyn treffeille suomalaisten kanssa. 

Vierailija
67/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee syömään kellä on pätäkkää iskeä pöytään. Siitä sitten taksi alle ja vaakamamboa harratelemaan.

Vierailija
68/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleinen grillipaikka, paketti makkaraa ja olutta.

Jedem das Seine. Mulle ilmestyis äkkiä muuta menoa, mutta kaltaistasihan sinä haetkin etkä esim. minua.

Vierailija
69/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa jo ekoilla treffeillä, miten mies osaa käyttäytyä ja miten syöminen sujuu. Jos on kovin hankalaa ja epävarmaa eikä oikein mikään maistu, niin kiitos ja hyvästi.

Mitä tarkoitat että jos ei maistu?

Tarkoitan juuri sitä, mitä kirjoitin. Jos oikein mikään ei maistu eli kelpaa, niin ei kelpaa mieskään. 

Vierailija
70/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En enää haluakaan. Aikanaan tuli käytyä ekoilla treffeillä syömässä ja minä miehenä tarjosin. Nuori ja hyväuskoinen kun olin. Enää en sitä virhettä tee että ensinnäkään tarjoaisin, tai ylipäätään että menisin vieraan kanssa syömään.

Tarjosit, etkä saanutkaan? Vai mikä se virhe oli? 

Miksi noin ylimielinen ja alentava asenne? Tyypillinen miesvihaaja.

Ei. Nainen, joka on käynyt miesten kanssa treffeillä ja törmännyt siihen oletukseen, että pillua saapi sitten jopa 14,95 euron panostuksella ventovieraalta.

Vierailija
71/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LouLou kirjoitti:

Kerran kutsuin Tinderissä miehen syömään ensitreffeille ravintolaan, jolloin hän vastasi, että häntä ahdistaa ravintolassa syöminen.

Minuakin ahdistaisi tuntemattoman kanssa. Seurustelukumppanin kanssa ei ahdista ja käyn mielellään.

Sama. Lähinnä ensitreffeillä ahdistaa se, että viereisissä pöydissä jengi voi kuunnella keskustelujamme. Pitäisi olla varma siitä, että ravintolassa saa olla rauhassa. Kerran olin ensitreffeillä paikassa joka oli aivan täpötäysi ja vieressä puolen metrin päässä istui random ihmisiä. Olen satavarma että kuulivat kaiken, tahtomattaankin. Huomasin koko ajan sensuroivani puheitani koska en halunnut näiden ihmisten tietävän minusta kaikkea. Treffikumppanilleni olisi ollut ok kertoa, mutta suurempi yleisö ahdisti.

Vierailija
72/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekat treffit ravintolassa voivat olla aika kiusallinen tilanne pahimmillaan. Tokat treffit ravintolassa sen sijaan on ihan hyvä idea. Minulle naisena on itsestään selvää, että molemmat maksavat omat osuutensa.

Ravintolassa voi tarkkailla, onko mies mahdollisesti nirso, hidas jahkailija, onko valmis kokeilemaan ihan uusia makumaailmoja, miten käyttäytyy tarjoilijaa kohtaan, montako alkoholiannosta tarvitsee treffien aikana jne. Olin kerran kolmansilla treffeillä miehen kanssa ravintolassa, ja hän ei halunnut muuta kuin pari olutta ja lisukeleivän, kun muka mikään vaihtoehto ei kelvannut listalta. Ei ollut kallis paikka, ja ruoka aika tavanomaista. Oli aika nolo tilanne minullekin, enkä tilannut muuta kuin alkuruoan ja häivyin maksamisen jälkeen.

Tähän kyllä pakko kommentoida, että tuollainen omien tulkintojen tekeminen kuulostaa jo aika... asenteelliselta ja oudolta myös. Moni

Nyt valoja päälle. Miksi tuollaisen kanssa pitäisi ryhtyä suhteeseen? Haluan kumppanin, jolla on selkärankaa sanoa suoraan, että on allerginen tai ettei pidä jostain. Ihan ihme selittelyä. Jos mies ei pysty kommunikoimaan selkeästi, ei suhteestakaan tule mitään. 

Ja olisi todellakin noloa syödä itse alkuruoka, pääruoka ja jälkiruoka juomineen, kun toinen pupeltaa jotain leipää. 

Vierailija
73/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin naiseni johonkin räkälään testaakseni hänen pinnaansa ja empatiakykyä kuinka tulee toimeen yhteiskunnan hylkäämien puliukkojen seurassa.

Vierailija
74/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaako sinulle treffit opiskelijaruokalassa?

Mulla olisi useinkin aikaa, vaikken ole työtön. Joillakin kun on vuorotyö. Urpo.

Klassikko: jätkällä meni tunteisiin.Tajuatko, että jokainen vastaa omasta puolestaan. Minä en ole vuorotyössä. 

Vierailija
75/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleiseen saunaan ja sekavuorolle treffeille.

Mulle on parikin eri insinööriä ehdottanut saunatreffejä. En innostunut. Kaikkea sitä tuleekin vastaan. Noille saunailijoille laitan jatkossa suoraan ruksin enkä selittele mitään. Eivät ole mun ajan arvoisia.

Vierailija
76/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kyllä pakko kommentoida, että tuollainen omien tulkintojen tekeminen kuulostaa jo aika... asenteelliselta ja oudolta myös. Moni

Lisukeleipä ja kalja kuulostaa siltä, että seuraavaan KELA-tiliin on vielä aikaa. Kukin etsii kaltaistaan seuraa, joten työtön resupekka ei välttämättä ole sopivin hänelle. Itsehän elätin melkein kaksi vuotta tuollaista persaukismiestä, vaikka itsekin olen pienituloinen, mutta lopulta se söi luottamusta niin pahasti, että heitin äijän pellolle. Loisikoon jonkun muun nurkissa.

Vierailija
77/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne menee syömään kellä on pätäkkää iskeä pöytään. Siitä sitten taksi alle ja vaakamamboa harratelemaan.

Höpö höpö. Setämies ja eläkeläisen päiväunet.

Vierailija
78/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola on vaivaton ympäristö tutustua uuteen ihmiseen ja tuohan se vähän arkeen vaihtelua. Mielestäni parempi kuin kahvilakäynti, kun kahvilassa on minun ainakin vaikea viettää vaikkapa paria tuntia kun se kahvi on jo vartissa juotu ja leivonnainen syöty :D On myös rauhallisempaa kuin kävelylenkillä ja pystyy helpommin muodostamaan yhteyden kun näkee toisen kasvot vrt. että käveltäisiin vierekkäin.

Vierailija
79/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota sairaslomaa tai palkatonta vapaata.

En helvetissä ota. Liian iso tulonmenetys ja tärkeä työ. Sun norkoilu myöhäisellä aikuisiällä opiskelijaruokalassa kertoo, ettei sulla ole minkäänlaista kunnianhimoa elämässä.

Vierailija
80/102 |
14.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensitreffeillä on vain tarkoitus selvittää kannattaako sen toisen jatkaa tapailua, joten kuka hullu panostaa ensitreffeihin minimiä enempää? Mitä enemmän panostaa ensitreffeihin, sitä enemmän harmittaa, jos ne treffit menevät puihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan