Miksi haluatte mennä ekoilla treffeillä syömään?
Kysymys siis vain heille, jotka haluavat ekat treffit jonnekin illallisravintolaan tms. ja tarkoitan tilannetta, jossa treffikumppani on ennestään tuntematon. Olen toki tietoinen, että monet suosivat kahvila-, kävely- tai vaikka museotreffejä, ja ei siis ole yllätys, että kaikki eivät halua treffeillä syömään. Itse olen aina ihmetellyt tätä tapaa, ja haluaisin mielelläni kuulla näkemyksiä, että miksi. Joskin tietysti ymmärrän, että jos kyseessä on ennestään tuttu ihminen ja tiedossa on jo, että kummallakin on kiinnostusta - silloin ymmärrän vaikka illallistreffitkin.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Koska ravintola on yleisellä paikalla ja neutraali tila. Ateriointi kestää myös pidempään kuin kahvittelu joten toiseen ehtii tutustumaan paremmin. Aterian yhteydessä voi ottaa tarvittaessa alkoholia mikäli tarvitsee rohkaisua/rentoutumista ilman että se on tökeröä tai päälleliimattua. Ei tarkoita kännejä. Jos kahvilla ottaa oluen niin se ei ole niin luonnollista.
Kahvittelun jälkeen voi käydä vaikka kävelyllä ja kyllä monet siellä kahvilassakin tuntikausia istuu, eikö se syöminen just nimenomaan tule vähän sen tutustumisen tielle? Jos nyt kuitenkin ensitreffeillä pitää sinne ravintolaan päästä niin en kyllä silti edes sen syömisen varjolla itse alkoholia joisi, antaa vähän surkean kuvan. Korkeintaan lasi viiniä jos vastapuoli haluaisi.
Treffit, niin että syödään, on hyvät! Koska se tilaisuus alkaa ja loppuu luontevasti. Jos nähdään kahvilla, voi olla vaikeaa sanoa heti kahvikupillisen jälkeen että kiitos hei, kun aikaa on kulunut jotain 10 minuuttia. Mutta ruokailun jälkeen voi luontevasti sanoa että olipa hyvää, kiitos seurasta ja nyt onkin jo kiire saunaan.. tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ravintola on yleisellä paikalla ja neutraali tila. Ateriointi kestää myös pidempään kuin kahvittelu joten toiseen ehtii tutustumaan paremmin. Aterian yhteydessä voi ottaa tarvittaessa alkoholia mikäli tarvitsee rohkaisua/rentoutumista ilman että se on tökeröä tai päälleliimattua. Ei tarkoita kännejä. Jos kahvilla ottaa oluen niin se ei ole niin luonnollista.
Kahvittelun jälkeen voi käydä vaikka kävelyllä ja kyllä monet siellä kahvilassakin tuntikausia istuu, eikö se syöminen just nimenomaan tule vähän sen tutustumisen tielle? Jos nyt kuitenkin ensitreffeillä pitää sinne ravintolaan päästä niin en kyllä silti edes sen syömisen varjolla itse alkoholia joisi, antaa vähän surkean kuvan. Korkeintaan lasi viiniä jos vastapuoli haluaisi.
Eikö viini ole alkoholia?
Vahvat ja itsenäisetkin naiset jaksaa ruikuttaa ihan kaikesta. "Onko pakko mennä syömään", no ei ole ja homaa kissa ja elä yksin.
En ole koskaan ollut ensitreffeillä ravintolassa. Toisin kuin moni muu, voisin ehkä viihtyä. Ruokaravintola olisi minulle myös turvallinen vaihtoehto. Minulle olisi tärkeää tutustua ja keskustella seuralaiseni kanssa rauhassa. Haluaisin keskittyä seuralaiseeni ja löytää katsekontaktin koska katse ja elekieli kertoo paljon ihmisestä. Haluaisin rauhalliseen tunnelmalliseen ruokaravintolaan joka olisi samaan aikaan kotoisa. Fine dining ei ole oma juttu. En ole nirso. tavallista hyvää ravintolaruokaa sekä toivottavasti mukavaa mielenkiintoista seuraa. Vaikka en normaalisti jälkiruokia tilaa, ensitreffeillä voisin sen tehdä. Pieni puuhastelu ruoan kanssa rentouttaa ja vapauttaa tunnelmaa. Haluaisin maksaa oman ruokani.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan haluaisi itse heti kättelyssä johonkin illalliselle, tai edes kahvilaan. Mieluummin vaikka kävelylle tai vaikka sulkapalloa pelaamaan, johonkin missä voisi olla luonnollisesti.
jos ei yhdessä illastaminen ole mielestäsi luonnollista, niin se tietysti kertoo myös paljon.
Vierailija kirjoitti:
Treffit, niin että syödään, on hyvät! Koska se tilaisuus alkaa ja loppuu luontevasti. Jos nähdään kahvilla, voi olla vaikeaa sanoa heti kahvikupillisen jälkeen että kiitos hei, kun aikaa on kulunut jotain 10 minuuttia. Mutta ruokailun jälkeen voi luontevasti sanoa että olipa hyvää, kiitos seurasta ja nyt onkin jo kiire saunaan.. tms.
Tämä. Luonteva tapaamisen päätös. Tietää jo etukäteen tapaamisajan olevan rajallinen. Tapaamisaikaa voi säädellä ruokailun nopeudella ja jälkiruoan valinnalla tai valitsematta jättämisellä. Vaikka kemiat ja mielenkiinnon kohteet eivät jatkoa ajatellen kohtaisikaan, voi aina ruokailuun kuluvan ajan verran kuunnella toisen ihmisen ajatuksia, mielipiteitä ja elämäntarinaa. Maailma on täynnä mielenkiintoisia mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ollut ensitreffeillä ravintolassa. Toisin kuin moni muu, voisin ehkä viihtyä. Ruokaravintola olisi minulle myös turvallinen vaihtoehto. Minulle olisi tärkeää tutustua ja keskustella seuralaiseni kanssa rauhassa. Haluaisin keskittyä seuralaiseeni ja löytää katsekontaktin koska katse ja elekieli kertoo paljon ihmisestä. Haluaisin rauhalliseen tunnelmalliseen ruokaravintolaan joka olisi samaan aikaan kotoisa. Fine dining ei ole oma juttu. En ole nirso. tavallista hyvää ravintolaruokaa sekä toivottavasti mukavaa mielenkiintoista seuraa. Vaikka en normaalisti jälkiruokia tilaa, ensitreffeillä voisin sen tehdä. Pieni puuhastelu ruoan kanssa rentouttaa ja vapauttaa tunnelmaa. Haluaisin maksaa oman ruokani.
Kelpaako sinulle treffit opiskelijaruokalassa?
- Tykkään hyvästä ruoasta ja hyvistä viiniparituksista.
- Yksin on tylsä käydä syömässä hienosti.
- Rahalla ei ole minulle väliä, joten tarjoan mielelläni.
- Etsin naista joka tykkää samantyyppisestä elämäntyylistä.
Siinä syyt.
Yleinen grillipaikka, paketti makkaraa ja olutta.
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan haluaisi itse heti kättelyssä johonkin illalliselle, tai edes kahvilaan. Mieluummin vaikka kävelylle tai vaikka sulkapalloa pelaamaan, johonkin missä voisi olla luonnollisesti.
Miten sä pystyt tutustumaan ja juttelemaan samalla kun pelaat sulkapalloa? Ja eikö ole epämiellyttävää kävellä kovilla pakkasilla tuntemattoman ihmisen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn lähes pelkästään treffeillä ravintolassa joko brunssilla/lounaalla tai illallisella ja voisin kirjoittaa just nuo samat sanat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En enää haluakaan. Aikanaan tuli käytyä ekoilla treffeillä syömässä ja minä miehenä tarjosin. Nuori ja hyväuskoinen kun olin. Enää en sitä virhettä tee että ensinnäkään tarjoaisin, tai ylipäätään että menisin vieraan kanssa syömään.
Tarjosit, etkä saanutkaan? Vai mikä se virhe oli?
Miksi noin ylimielinen ja alentava asenne? Tyypillinen miesvihaaja.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä suoraan mennä jonnekin baariin treffeille.
LouLou kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä pystyt tutustumaan ja juttelemaan samalla kun pelaat sulkapalloa? Ja eikö ole epämiellyttävää kävellä kovilla pakkasilla tuntemattoman ihmisen kanssa
Tutustuminen kannattaa tehdä jo somessa ennen tapaamista. Tapaamisessa tunnette jo toisenne. Tällä tavalla saa parhaat tulokset treffeiltä.
Illallinen kertoo miehestä tarpeeksi tarvitseeko tavata toista kertaa. Jos maksan ruokani itse niin kiitos seurasta ja onnea jatkoon.
Koska syödessä on kiva jutella ja samalla näkee, miten toinen käyttäytyy. Syöminen on niin tärkeä kanssakäymisen muoto, että on hyvä heti selvittää, mussuttaako mies suu auki, osaako se käyttää aterimia, ryystääkö juodessaan ja kohteleeko tarjoilijaa kuin koiraa. Onko se nirso vai meneekö kasvikset alas, jne. tietääkö mitään hyvästä ruuasta vai kiskooko einesmaksalooraa suoraan foliosta.
Yleensä syödessä ja viiniä lasin naukatessa myös rentoutuu ja lämpenee.
Tietenkin kumpikin maksaa omat ruokansa, mutta on kiva nähdä sekin, osaako se ehdottaa sitä tyylikkäästi vai punasteleeko ja huokaileeko pihisti ja persaukisena.
Koska ihmisen pitää syödä joka päivä ja syöminen on mielekästä tekemistä treffeillä. MIelekkäämpää kuin käsien heiluttelu räntäsateessa. Jääpähän jotain käteen siitäkin keikasta, eli ei haaskaannu aikaa jos mies kuitenkin on ihan mohno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä suoraan mennä jonnekin baariin treffeille.
Hieno idea. Mennään kimpassa ja viisi minsaa myöhemmin sinä seisot siellä jossain yksinäs kun minä biletän hauskemman miehen kanssa :DDD
Tottakai. Sieltä saa viiniä mikä rentouttaa.